Monday, January 15, 2007

Finduk Zamani ve Kabak Tadi

Findikli bir tarifin uzerine, Findik Zamani projemizle ilgili guzel haberler geldi! Bircogumuzun katkilariyla olusan ve sabirsizlikla bekledigimiz Findikli Tarifler kitabimiz baharda cikiyor. Konuyla ilgili daha ayrintili bilgi icin, Oya'nin iletisini okuyabilirsiniz.

Bu sadece bir baslangicti. Simdi sirada Kabak Tadi var. Findikli tarifler icin oldugu gibi, bu projede de yardiminiza ihtiyacimiz olacak. Severek yaptiginiz, ya da hayal ettiginiz, fakat daha denemediginiz ozgun kabakli yemekler, pastalar, kekler var mi? Gecmiste blogunuzda kabakli tarifler yayimladiniz mi? Gelin bunlari guzel bir amac icin kullanalim. Sizden istegimiz, onumuzdeki gunlerde kabakli tariflerinizin altina

Her hakkı Bloglararası "Kabak Tadi" Projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

ibaresini ekleyerek, linkleri Gelincik Burcu'ya, ya da bana yollamaniz.

Hepinize simdiden yardimlariniz icin tesekkur ediyorum.

24 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Zinnur,
Oya hanımında takipçilerindenim. Dolayısıyla senden önce onun post'unu okudum. Ve ilk aklıma gelen "ne kadar doğru isimler, ne güzel bir iş çıkarırlar" diye düşündüm.
Kolay gelsin diyorum. Zor iş ama siz üstesinden kalkarsınız. Akıl, beceri, iyi niyet, birikim...
Daha ne olsun!..
Sevgilerimle,
Leyla

1/15/2007 10:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur..

Hersey harika gorunuyor her zaman ki gibi.. Sana bir soru bunlari kim yiyor? Hic bozuldugu olmuyor mu yaptiklarinin? Ben bir sey yapaiyorum fazla cunku bizim evde gitmiyor bir turlu gerci benim minikler daha cok bebek amaa..

bu arada gordun mu bilmem ama Dorie greenspan in harika bir baking kitab var begenecegini saniyorum. Hoscakal,

Bobby ve Emine nin annesi

1/15/2007 03:46:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur,kolay gelsin. tarifler fotograflı mıdır? süremiz ne kadardır? katkım ve yardımım nasıl olur? not: gecenin 2'sinde oya'ya soracağım soruları sana sordum. bari seni öpeyim. iyi geceler bana, iyi günler sana...ayşem

1/15/2007 04:13:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Leyla, guzel dileklerin icin cok tesekkur ederim. Bir cok kisinin el verdigi ve kisisel cikarlar icin yapilmayan islerin basarili olma sansi daha cok oluyor. Umarim bu da oyle olur.
Sevgiler,

1/16/2007 05:55:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bobby'nin ve Emine'nin annesi, ben seni Bobby'nin annesi olarak biliyordum, sanirim tebrik etmeliyim isim degisikligini? :)

Soruna cevap olarak, her hafta en az 3 sosyal faaliyetin oldugu bir camiye cok yakin oturuyoruz. Cocuklarimin ikisi tam buyume caginda ve hem onlar, hem de arkadaslari gayet istahli. Eh esim ve ben de tadiyoruz tabii. Kisacasi artan problemimiz olmuyor bu sartlarda.

Dorie Greenspan'in kitabi guzel gercekten, almadim ama inceledim. Bu sefer daha cok Amerikan tarzi bir kitap yapmis. Benim bu aralar ilgim daha cok Avrupa patiserisine. Onun icin Pierre Herme ile yazdigi iki kitabini ve ondan onceki Paris Sweets'i tercih ediyorum. Ama Greenspan'in cok iyi bir yazar oldugu kesin.
Sevgiler,

1/16/2007 06:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pecete, evet, resim tercih sebebi, gerci sonucta ortaya cikan kitapta her tarifin resimli olacagini sanmiyorum. Bir secim yapilacak sonucta, bazi tarifler de resimsiz olacak. Oya zaten daha ayrintili yazmistir sanirim.
Sevgiler,

1/16/2007 06:08:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tesekkurler. Kizimiz Temmuz da dogdu, ancak kendime gelebiliyor ve eski bloglara goz atabiliyorum :) Cok tesekkur ederim. Saglikli dunyalar guzeli bir kizimiz oldu, ismini de anneannesinden aldi. Oglumuz dedesinin adini kizimiz da anneannesinin adini aldi :)

Tekrar tesekkurler. Hoscakal,

Bobby ve Emine nin annesi

1/16/2007 12:54:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, bloğun zevkle takip ettiklerim arasında, başarılarının devamını diliyorum. Sevgililer günü için içinden sıcak çikolata akan kurabiye tarifin ve eşimin doğum günü için kestaneli-krokantlı-çikolatalı yaş pasta tarifin var mı? Bana yardımcı olursan çok sevinirim. Sevgi ve selamlar.

1/21/2007 07:28:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Esin, yorumun icin tesekkurler. Bir sure once yeni tarif eklememe karari aldim ve ancak ozel durumlarda bu karari bozuyorum. Bu nedenle bundan sonra paylasacaklarim daha cok gorsel anlamda faydali olabilir senin icin. Ama arsivde birkac kestane ve cikolatali pasta tarifim olacak. Krokani da arzu ettigin bicimde ekleyebilirsin bunlara.

Bir sure once icinde erimis cikolata olan kurabiye tarifi denemistim, ama kullanilan bir malzeme Turkiye'de bulunmadigi icin tarifi sadece anahatlari ve resimlerle paylasmistim. (Yurt disinda yasiyorsan ve koyulastirilmis sut bulabileceksen, tarifin Ingilizcesi burada.) Bildigin bir kurabiye hamurunun icine kucuk cikolatalar koyup, ancak hamur tutuncaya kadar pisirerek boyle kurabiyeler hazirlayabilirsin. Yalniz cabuk tuketilmeleri gerekiyor, ertesi gune kalan kurabiyelerin ortasindaki cikolata da sertlesmis oluyor zira.
Umarim yardimci olabilmisimdir.
Sevgiler,

1/21/2007 10:38:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

zinnurcuğum sayfanı özenle takip ediyorum....yorum yazmak için yeni fırsat bulabildim canım....tariflerin harika....fındak zamanı için çok sevindim canım....yeni paylaşımlarda buluşmak dileğiyle....
http://leziz.blogcu.com/

1/23/2007 11:47:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur hanım vanilya çubuğu yerine koyabileceğim başka bir alternatif varmı buralarda vanilya çubuğu bulmak çok zor hatta varmı onu bile bilmiyorum elimde biraz kestane var sizin kestane püresi tarifinizi denemek istiyorum

emine

1/24/2007 11:52:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Leziz, tesekkurler yorumun icin.

1/24/2007 12:46:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Emine, keklerde vanilya aromasi icin ne kullaniyorsan, burda da onu kullanabilirsin. Toz halindeyse, pisme suresinin sonunda eklemek daha iyi olabilir.
Kolay gelsin.

1/24/2007 12:47:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur,
Heyecanla, sabırla işlerini bitirip yeni tarifleri bizlerle paylaşmanı bekliyorum. Kendine bu kadar alıştırmasaydın bak böyle bir problem yaşamayacaktım 8-)
Leyla

1/24/2007 02:51:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Leyla, nazik yorumun icin tesekkur ederim. Is guc fazlaligindan degil de, bu aralar pek elimi kaldirasim yok. Ama yeni tarifler arastirmaktan da geri durmuyorum. Yakinda gorusmek uzere,

1/26/2007 07:28:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
Buralardasın demek, sevindim.
Bekliyorum, hemde heyecanla...
Bu arada bir tarif arıyorum. Yeni araştırmalarının içinde belki rastlarsın benzer bir şeylere diye yazayım istedim. Bir cheese cake arıyorum. İçinde bir likörde veya portakal suyunda bekletilmiş kuru üzümler olan, hafif karamelli:))
-çok severim-, bisküvisi bol baharatlı ve son haliyle biraz krem brüle görüntüsünde olan bir cheese cake. Ben çok araştırdım, denedim. Ama lezzetinin yakınından bile geçemedim. Belki yakalarsın birşeyler, karşılaşırsın kitaplarında diye yazmak istedim.
Sevindirirsin beni:)))
Sevgilerimle,
Leyla

1/27/2007 07:02:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum merhaba, bloglar arasında mimlenme başladı belki bilgin vardır. BEnde seni mimledim. Görüşmek üzere.

1/28/2007 11:36:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, alakasiz bir yorum olacak ama sen buralarda benden daha fazla bulundun belki bilirsin. Mutfakta Zen e de sordum. Karalahana li yemekleri ozluyorum, annem yapardi babam icin. Buralarda var midir karalahana? Gordun mu hic?? Peki biliyor muzun, kale ya da swiss chard in Turkce karsiliklarini? Cok cok tesekkurler.

Emine den hala 9 pound var veremedim, 6 ay gecti o yuzden bana tatli yok, yemememeye calisiyorum. Biraz ot yiyelim, saglikli olalim.

Cok sevgiler,

Bobby ve EMine nin annesi

1/29/2007 08:37:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bobby ve Emine'nin annesi, ben Zeytin Dali Dilek'in yalancisiyim, kara lahana collard greens imis. Ilgili postu burda Dilek'in. Bu bilgiyi ararken baktim cok hos yesillikli tarifler vermis, incelemediysen mutlaka incele Zeytin Dali'ni.

Kale ve swiss chard'la ben burada tanistim, dolayisiyla Turkceleri var mi, nedir, bilemiyorum. Ama varsa Tijen mutlaka bilir.

Pehriz konusuna gelince, tatli yememekle en iyisini yapiyorsun. Kilo problemlerine yol acmakla beraber, seker severek yedigimiz en zararli maddelerden biri, adeta bir zehir. O zaman sen ne yapiyorsun diyeceksin :) Inan ben de s1k s1k kendime soruyorum bu soruyu...

Sevgiler ve saglikli gunler dilegiyle..

1/29/2007 10:21:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla, nefis bir seye benziyor anlattigin. Elimde boyle bir sey yok, yaptigim peykekler arasinda buna en cok benzeyen herhalde bunlar. Bogurtlen yerine kuru uzum konulabilir. Bunlar payreks kaselerde su banyosunda pisiriliyorlardi, biskuvi tabanlari yok ama, olmamasi icin bir sebep de yok. Pekala payrekslerdeki peykek karisiminin uzerine taban malzemesi konulabilir. Peykek karisimi yogun oldugundan pisme suresince ustte kalacaklardir diye tahmin ediyorum. Ama tabii butun bu degisikliklerden sonra ortaya cikan, senin hayal ettigin gibi bir tatli olur mu bilemiyorum. Hatirladigim kadariyla bana biraz tatli gelmisti bu peykekler, denersen sekeri azaltmakta fayda olabilir. Bu arada senin tatliyi aklimin bir kosesine yazdim... Elime yeni kitaplar gectikce bakar, aklima yatan bir sey olursa haberdar ederim.
Sevgiler,

1/29/2007 10:31:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pembeli, en kisa zamanda cevaplayacagim.
Sevgiler,

1/29/2007 12:53:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur hanım kestane püresi tarifinizde inceltmek ile pürüzsüz bir kıvam arasında bahsetmişsiniz yeni fark ettim sizce hangisi daha iyi sonuç verir. birde süzgeçten geçirme işlemi ile ilgili bir soru süzgeç makarna süzgecimi yoksa un elediğimiz tel süzgeçmi
bunlar kafama takıldı yanıtını alır almaz deneyeceğim

emine

1/31/2007 11:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Emine, ben son uc yildir hic sut eklemeden yapiyorum puremi. Suzgec isine gelince, kestaneleriniz iyi huylu cikip, hepten yumusamislarsa gerek yok. Ama benim bu yil yaptiklarim beni cok ugrastirdi. Pisir pisir bir turlu hepsini ayni kivamda yumusatamadim. Sonucta da agza kitir gelen kisimlar olmasin diye en ince suzgecimden --sizin "un eledigimiz" dediginiz cinsten--gecirdim. Vakit alan, kol kuvveti isteyen ve son derecede s1k1c1 bir is bu. Turkiye'de iseniz, kestanenizi hazir alin ve hic ugrasmayin derim. Burda bulunmuyor, bulunsa da cook pahali oluyor, onun icin ben ister istemez ugrasiyorum yilda bir kere.
Sevgiler,

1/31/2007 01:17:00 PM  
Blogger zinnur said...

Elif, merhaba.

Benim tatlida da tuzluda da kullandigim tart hamuru tarifi ayni. Surada sayfanin altina dogru bulabilirsin. Mutfak robotunda yaptigim icin oldukca pratik oluyor. Su eklemege basladiktan sonra ancak hamur toparlanmaya baslayincaya kadar calistir robotu. Fazla calisirsa sert olabilir. Sonra bir disk haline getir ve hafif unlu zeminde oklavayla ac. Bir cok tart hamuru acilmadan buzdolabinda bekletilmek gerektiriyor, ama ben bu hamuru yaptiktan sonra hemen kolaylikla acabiliyorum. Umarim menun kalirsin.
Sevgiler,

2/06/2007 07:47:00 PM  

Post a Comment

<< Home