Friday, November 30, 2007

Bol Cikolatali Beze Pasta

Cerezin her turunu severim ama ilk tercihim Antep fistigi, ardindan findik, sonra da pikan ve ceviz gelir. Ne yazik ki, antep fistigini da, findigi da buralarda bulmak zor, bulunsa bile pahali oluyorlar. Ben genellikle Arap ve Turk marketlerden karsiliyorum bu ihtiyacimi. Birkac hafta once kucuk kuzenimi gormek icin San Diego'ya gittigimde, burdaki Arap marketlerin Kaliforniya karsiligi olan bir Iran marketine ugradik. Asil amacimiz bal almakti, ama gitmisken her rafa goz gezdirmekten de geri kalmadik tabii. Orda buldum bu muhtesem kiyilmis antep fistiklarini.

Iran mutfaginin bol malzemeli, kuru meyva ve cerezlerle suslu, renkli pilavlari cok meshurdur, biliyorsunuz. Sanirim kiyilmis fistiklar da bu amacla kullaniliyor. Ama ben gorur gormez, pilav degil, pasta, kek ve kurabiye hayalleri kurmaga basladim; hepsi baska bir guzel oldular kiyilmis fistikla suslenince. Uzerinde fiat yazmamasina bakmadan bir paket fistik kaptim. Meger elle kesildiklerini dusundurecek kadar pahaliymis fistiklar! Fakat artik ok yaydan cikmisti, ben geri koymak istediysem de, Fatima (gelinimiz) israrla benim icin aldi. Degerli hediyemi kullanmak icin ozel bir firsat ararken, Sukran Gunu icin yaptigim cikolatali pastaya yakisacaklarini dusundum. Gercekten de cikolata glazur uzerinde parlak yesilleriyle cok goz alici durdular.

Bu pastanin tarifini Pierre Herme'nin Chocolate Desserts kitabinda buldum. Gercekten cok guzel oldu. Ayrica, simdiye kadar yaptigim beze katli pastalar icinde, bezesi bakimindan en basarilisiydi diyebilirim. Bu konuda cesit cesit tecrubem oldu gecmiste. Pastanin icinde buharlasan beze katlari yaptigim gibi, bir gun buzdolabinda bekletildigi halde pek yumusamayip, keserken zorluk cikaran beze katlari da yaptim. (Tabii bir faktor beze tarifi ise, digeri de kullanilan krema.) Bu son denediklerim ise mukemmeldi, ertesi gun kestigimde hala citirliklarini koruduklari gibi, dilimleme asamasinda da hic bir zorluk vermediler. Pierre Herme, yaygin olarak kabul goren gorusun aksine, renkleninceye kadar pisirilmis bir bezenin, beyaz bezeden daha lezzetli oldugunu savunuyor. Bu beze tarifinin bir ozelligi de, son anda bezenin icine bir miktar seker karistirilmasi. Cirparak eritilmedigi icin bu eklenen seker, hem bezeye kitirlik sagliyor, hem de karamelimsi bir lezzet veriyor.

Pastanin kremasi, kitapta mus olarak geciyor, ama aslinda mus oldugu kadar, tereyag bazli krema (buttercream) ozellikleri de tasiyor. Icindeki tereyagi miktari sizi korkutabilir, ama lezzeti cok agir degildi kesinlikle. Buna karsilik, tahmin edebileceginiz gibi, ince dilimleri son derecede yeterli olan bir pasta bu.

Son olarak, sunu da ekleyeyim: Kitaptaki resimde, katlar arasinda kullanilan mus acik kahverengi, pastanin uzerindeki glazur ise koyu renkli idi. Ben elimdeki cikolatanin bitter olanini, musta, daha az kakao icereni ise glazurde kullanmayi tercih edince, mus da glazur de ayni renk oldu. Halbuki renkler farkli olunca, goze daha guzel gorunecegi kesin.

Yine uzun yazinca, tarifin eklenmesi yarina kaldi.. Tarifi nihayet ekliyorum, gecikme icin ozur dilerim. Onceden uyarayim ki, asamali ve oldukca uzun bir tarif bu. En once, tarifi en altta olan cikolata sosunu yapmanizi oneriyorum, zira hem glazurde, hem de musta kullaniliyor. Beze disklerinin hazirlanmasi da uzun zaman aliyor, dolayisiyla onceden yapilmalarinda fayda var. Bir haftaya kadar onceden yapip, metal bir kutu icinde, kuru bir yerde saklayabilirsiniz.
  • 3 tane 23 cm lik beze kati (tarifi asagida)
  • Cikolatali Mus (tarifi asagida)
  • Cikolatali Glazur (tarifi asagida)
Bir beze katini, mukavva pasta altliginin uzerine yerlestirin. (Pastanin kaymasini onlemek icin, mukavvanin ortasina azicik mus koyup, beze katini bunun uzerine koyabilirsiniz.) Musun yaklasik 2/5 ini (yaridan biraz daha az) diskin uzerine yayin. Ikinci beze diskini bunun uzerine yerlestirin. Beze diskleri oldukca kirilgan oluyorlar. Ama yazdigim islemleri yaparken kirilmalari durumunda, caninizi hic s1kmayin. Azicik musla parcalari yapistirarak devam edin. Ikinci diskin uzerine de, musun 2/5 ini yayin. Ucuncu diski en uste yerlestirip, kalan musla pastanizin ustunu ve kenarlarini sivayin. Bu asamada, her yeri ayni duzgunlukte kaplayamazsaniz uzulmeyin, cunku nasilsa ustu glazur ile kaplanacak. Sadece pastanin ustunun duz bir yuzey olusturmasina dikkat edin. Bundan sonra pastanizi, musun sertlesmesi icin 2 saat kadar buzdolabinda bekletin. Bu sure sonunda, hemen glazurlemeyecekseniz, pastanizi -- buzdolabi kokulari kapmamasi icin-- saranla kaplayin. Bu durumda 4 gune kadar bekletebilirmissiniz. Ben 1 gun beklettim, yani yaptigimin ertesi gunu servis yaptik.

Glazurun pastayi en iyi kaplayacagi isi 40-45C imis. Eger bundan daha soguksa, ben mari usuluyle (ya da mikrodalgada) biraz isitin; yok, daha sicaksa, biraz bekleterek bu isiya dusmesini saglayin. Pastanizi mukavva altligiyla bir izgaranin uzerine koyun, izgarayi da uzerine yagli kagit serilmis bir firin tepsisine yerlestirin. Glazuru pastanin uzerine bosaltin ve kenarlardan akmasina izin verin. Esnek metal bir spatula ile, mumkun oldugunca az hareketle, glazuru pastanin tepesine yayin. (Ben spatula kullanmak yerine, pastayi elimde egimlendirerek bu isi yapiyorum.) Yagli kagidin uzerine akan glazuru sakin ziyan etmeyin, yine eritip baska bir tatlida kullanabilir, ya da mesela truf yapabilirsiniz.

Pastanizi bu asamada servis yapabileceginiz gibi, glazurun buzdolabinda sertlesmesini de bekleyebilirsiniz. Pastaniz 6 saatten fazla buzdolabinda kaldiysa, servisten once 1 saat kadar oda sicakliginda bekletmeniz tavsiye olunur. Boylece mus biraz yumusayacak ve pasta daha lezzetli olacaktir.

Beze Katlari
  • 4 yumurta aki
  • 1 bardak seker
  • 3/4 tatli kasigi vanilya
Firin raflarinizi firininizi 3 e ayiracak sekilde yerlestirin ve firininizi 120C ye isitin. Iki buyuk firin tepsisini kaplayacak sekilde pisirme kagidi kesin ve s1kma tupunuze duz bir uc takin. Pisirme kagitlarina 23 cm capli uc daire cizin ve kagitlari ters cevirerek, bir tepsiye bir daire, digerine 2 daire dusecek sekilde, tepsilere yerlestirin. (Kagitlarin ters cevrilmesinin nedeni, bezenin kalemin kursunu ya da murekkebi ile temas etmesini engellemek.)

Bu on hazirliklardan sonra, yumurta aklarinizi, mikserinizin -- temizliginden emin oldugunuz-- kasesine alin. Mikserinizin yuksek hizinda, yumurta aklari seffafliklarini kaybedip, yumusak tepecikler olusturana kadar cirpin. Hizi hic dusurmeden, sekerin yarisini azar azar ilave edin. Beyazlar iyice parlaklasip, sert tepecikler olusturana kadar, yuksek hizda cirpmaya devam edin. Son asamada, vanilyayi da cirparak ekleyin.

Simdi bir spatula yardimiyla, sekerin ikinci yarisini bezenize ekleyin ve hacmi sondurmemege calisarak karistirin. Bezenin ucte birini, s1kma tupunuze doldurun ve pisirme kagidina cizilmis dairelerin icini, ortadan baslayip, birbirine bitisik olarak genisleyen cemberler halinde bezeyle doldurun. Beze disklerinin yuksekliginin fazla olmamasina ozen gosterin (1 cm den az olacak). Tupunuzu iki defa daha doldurarak, diger iki daireyi da ayni sekilde tamamlayin. Eger icice cemberler farkli yuksekliklerde olmussa, ya da arada bosluklar kaldiysa, uzerlerinden metal bir spatula ile bir defa gecin. Bezeniz arttiysa, yildiz uca gecip, disklerin etrafindaki bosluklara rozetler s1kabilir ve cay ya da ekspresso yanina yakisan guzel beze kurabiyeleri yapabilirsiniz.

Beze katlarini, tepsileriyle onden 120C ye isitilmis firininiza alin. Firin kapagi ile firin arasina bir tahta kasik s1k1stirip, kapagin hafif acik kalmasini saglayin. Diskleri 1,5 ila 2 saat, iyice sertlesip, karamel rengi alincaya kadar pisirin. Bu sure icinde, tepsilerin pozisyonlarini yukardan asagiya, onden arkaya olmak uzere birkac defa degistirin (Ben acikcasi buna pek dikkat etmedim). Firini sondurun, kapagini da kapatip, bezeleri 8 saat ya da bir gece firinin icinde kurumaga birakin.

Bu sure sonunda, bezeleri firindan cikarin. Pisirme kagidi ile beze arasina ince, metal bir spatula ya da bicak sokmak suretiyle, bezeleri kagittan kurtarin ve tarifinizde kullanin.

Cikolatali Mus
  • 255 g bitter cikolata, kucuk parcalara kesilmis olacak
  • 170 g tuzsuz tereyagi, oda sicakliginda olacak
  • 4 yumurta, aklari sarilarindan ayrilmis olacak
  • 3 yemek kasigi cikolata sosu (tarifi asagida)
  • 1 yemek kasigi seker
Cikolatanizi ben mari usuluyle eritin ve bir kenarda isisi 40C ye ininceye kadar bekletin. Ote yandan, tereyagini yumusak ve kabarik bir hal alincaya kadar mikserinizin yuksek hizinda cirpin. Hizi azaltin ve erimis cikolatanizi uc basamakta tereyagina katin. Her eklemeden once hizi azaltin ve ekledikten sonra arttirin. Bu islemleri yaparken amac, cikolata-tereyagi karisiminin icine mumkun oldugunca fazla hava katmak. Yumurta sarilarini cikolata sosuna katip, telle karistirin. Bunu da cikolata-tereyag karisimina ekleyin ve malzemelerin iyice butunlesmesini saglayacak sekilde cirpin.

Yumurta aklarini tertemiz bir kaseye alin, yine temiz oldugundan emin oldugunuz cirpicilarla cirpin. Biraz kopuklenince, sekeri ekleyin ve yumusak tepecikler olusuncaya kadar cirpin. Burda yumurta aklarinin, beze katlarini hazirlarken oldugu kadar sert olmasi gerekmiyor. Yumurta aki kopugunun dortte birini cikolatali karisima ekleyin ve karistirarak cikolatali karisimi biraz acin. Sonra kalan yumurta aki kopugunu de ekleyin; mumkun oldugunca hacmi sondurmemeye dikkat ederek, nazikce karistirmak suretiyle, aklari cikolatali karisima yedirin. Artik musunuz kullanima hazir.

Cikolatali Glazur

Tarifinden anlayacaginiz gibi, herhangi bir cikolatali glazurle karsilastirildiginda, yapimi biraz daha ugrastirici olan bir glazur bu. Ama korkmayin, bu emekler bosa gitmiyor; onden isitilmasi, sonra tereyagi eklenmeden ve kullanilmadan once asamali olarak sogutulmasi yuzunden, cikolata molekulleri kanip, tavlandiklarina inaniyor ve bu sayede glazur soguduktan sonra bile parlakligini koruyormus. Yine de, bu kadar detayla hayatta ugrasmam, ya da mutfak termometrem yok derseniz, yerine arsivden su glazuru kullanabilirsiniz.
  • 1/3 bardak sut kremasi
  • 100 g bitter cikolata, kucuk parcalara kesilmis olacak.
  • 4 tatli kasigi tuzsuz tereyagi, oda sicakliginda ve 4 parcaya ayrilmis olacak
  • 7 yemek kasigi cikolata sosu, ilik veya oda sicakliginda olacak (tarifi asagida)
Ufak bir sahanda, kremayi kaynama noktasina getirin. Atesten alip, cikolatayi azar azar ekleyin; bir yandan da bir spatula ile yavasca karistirin. Karistirmaya ortadan, ufak daireler cizerek baslayin, eklediginiz cikolata miktari arttikca, dairelerin capini da arttirin. Bu teknikle, cikolatali karisimin icine fazla hava cirpilmasini onlemis olacaksiniz. Cirpilirsa ne olur derseniz, bu iletinin ilk resminin uzerine tiklayin ve boylece buyuttugunuz resmi inceleyin. Gordugunuz minik kabarciklar, glazure karismis hava yuzunden olustu. Tahmin ettiginiz gibi, icine ne kadar az hava kabarcigi katismissa, glazur o kadar puruzsuz oluyor.

Bu asamada cikolatali karisimin isisini kontrol edin, tam 60C olmasi gerekiyor. Degilse, geregini yapin, yani ya isitarak bu isiya cikarin, ya da (zayif bir olasilikla) daha sicaksa, soguyarak bu isiya dusmesini saglayin. Bu isiya ulasir ulasmaz, tereyagi ve cikolata sosunu katin ve yavasca karistirarak, malzemenin butunlesmesini saglayin. Tekrar glazurunuzun isisini olcun: burda amac 35C ila 45C isi araligini yakalamak, zira bu isida glazur ideal bir akiskanlikta oluyormus. Gerekiyorsa isitarak, ya da sogutarak, ideal isiyi sagladiktan sonra, glazurunuz kullanima hazir hale gelmis oluyor. Gule gule kullanin :)

Cikolata Sosu
  • 127 g bitter cikolata
  • 1 bardak su
  • 1/2 bardak creme fraiche veya sut kremasi
  • 1/3 bardak seker
Butun mlazemeyi bir tencereye alip, orta ateste devamli karistirarak, kaynama noktasina getirin. Isiyi azaltip, ara sira karistirarak, hafif hafif kaynamasina ve icine batirilan kasigin yuzeyini kaplayacak kadar koyulasmasina izin verin. Bu surecte sabirli olun ve atesin altini acmayin. Sosun hazir olmasi 10-15 dakika kadar zaman alabilir. Sosunuzu sicak da kullanabilirsiniz, ilindiktan sonra da. Bizim tarifimizdeki kullanimi, ilik ya da oda sicakliginda olmasini gerektiriyor.

53 Comments:

Blogger serinmavi said...

Yine süpersin canım,ne kadar cezbedici bir görüntü böyle,ellerine sağlık..hem pasta hem de makaron tarifini bekliyorum.Sevgiler.

12/02/2007 02:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar,
Cok uzun suredir blogunuzu severek, yutkunarak takip ediyorum. Verdiginiz tariflerde hep basarili oldum.. Emekleriniz icin gercekten tesekkurler..
Uzun suredir Amazon'dan kek pasta yapimi icin kitap bakiyorum... Goruslerini okuyunca bazilarindan vazgeciyorum.. Sizin "her keke gonul vermis birinin elinde olmasi gereken kitap" diyebileceginiz, tavsiye edeceginiz biri var mi?Sevgilerimle,
Ozlem
P.S. Pierre Herme'kitabida dusunduklerimin arasindaydi...

12/02/2007 08:42:00 AM  
Blogger Yaren said...

Harika bir pasta,fistiklarda ne güzel yakismis.Kurabiyede süper.Ellerine saglik.Iyi pazarlar.

12/02/2007 09:01:00 AM  
Blogger Dilek'ce said...

Bu pasta göze ve okuyunca akla o kadar güzel görünüyor ki, sanki göze daha iyi görünecegi yok gibi:) Ilk gördügüm andan bu yana fistigin alici yesiline ve pastanin üzerindeki süsüne bayildim!

12/02/2007 09:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Oya, cok tesekkur ederim. Yakinda geliyor tarifler.
Sevgiler,

12/02/2007 11:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ozlem, sudur diye bir cevap vermek yerine, kendi tecrubemi yazyim sana. Ben Rose Levy Beranbaum'un Cake Bible kitabindan cok yararlandim, teknik konularda ders kitabi okur gibi okudum. Tarif olarak fazla denemedim gerci, fakat dugun pastalari konusunda cook yardimci oldu bu kitap bana. Dedigim gibi genel olarak her turlu pasta, kek, hatta seker hamuru yapimiyla ilgili recete ve detayli bilgi bulabilirsin bu kitapta.

Alice Medrich'in kitaplarindan Cocolat da, daha ziyade cikolata agirlikli olmasina ragmen cok sevdigim kitaplardan biri. Sirf pasta olmasin, kek, kurabiye, pay, dondurma vs de olsun dersen, bende yok ama, sanirim Martha Stewart'in ve Dorie Greenspan'in kitaplari faydali olabilir. Nick Malgieri, Francois Payard ve Michel Roux da hem meshur sefler, hem detayli ve guvenilir kitaplar yaziyorlar.

Pierre Herme'nin kitaplari tabii ki cok guzel. Biraz da ne istedigine bagli secim. Eger elinde referans kitabi olsun istiyorsan Cake Bible; yok, boyle kitaplarin var da, daha uzmanlik isteyen konularda kitap ariyorsan digerleri olabilir.

Umarim aklini daha cok karistirmamis ve yardimci olabilmisimdir.

Sevgiler,

12/02/2007 12:21:00 PM  
Blogger Cafe Gusto said...

Zinnurcuğum her zamanki gibi süpersin süper.Ben bir kuruyemiş fabrikasında müdürüm.5 yıldır akşama kadar kuruyemiş yiyorum.Çekirdek pişmiş mi?Fıstık kavrulmuş mu?Antepler ne durumda falan.Tabi bu durumda gelsin kilolar.
sevgiler...

12/02/2007 02:29:00 PM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnurcuğum,
Bu nasıl güzel bir pasta böyle. Şükran günü pastanı bekliyordum, ancak böylesi kusursuz bir güzellikle karşılaşmak beni yine hiç şaşırtmadı. Umarım kremaları çok yağlı değildir de ben de uygularım.(Çünkü kan yağlarımın seviyeleri genetik olarak hep yüksek çıkıyor.) Ancak şunu sormadan edemeyeceğim.Bütün pastalarının kaplamaları çok pürüzsüz, her ne kadar uğraşsam da benim yaptıklarım bu kadar düzgün olamıyorlar.Bunun bir püf noktası var mıdır?
Bugün yine ben de makaronlar (fıstıklı ve çikolatalı) yaptım. Denemediğim bir kestaneli kaldı diyordum ki şimdi de kahvelisini bizlere anlatacaksın.
Eğer izin verirsen seni makaron kraliçesi ilan etmek istiyorum.
Bugün yaptıklarımdan (henüz bloğa yüklemedim) fıstıklı olanların bazıları biraz yamuk kabardılar.1 saatten biraz fazla beklediler ve pişmeden önceki kıvamları çikolatılılara göre daha koyucaydı.
Acaba bunlar etkilemiş olabilir mi?
Bir önceki iletinde bana yazdığın yorumda beni usta diye nitelendiriyorsun. Böyle bir şeye layık olduğumu hele senin yaptıklarını gördükten sonra hiç ama hiç düşünmüyorum. Yine de çok teşekkür ederim.
Ancak senin de dediğin gibi tadını beğenmediğim veya bozulduğunu düşündüğüm yiyecekleri de atmaya gönlüm hiç razı olmuyor.Bu bana annemden geçen bir özellik.Çok haklısın ben de kurtarma çabalarımı veya malzemeleri nasıl tasarruflu kullandığımı anlatan yazılar yazarsam belki blogcu arkadaşlara faydam olabilir.
Ohhh! yorum değil destan olmuş benim yazım.
Tarifi heyecanla bekliyorum.
Sevgilerimle,

12/02/2007 03:54:00 PM  
Blogger NiNo said...

ne guzellerrrrrrr ben minik eli yesem :D

12/03/2007 12:56:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ellerine sağlık Zinnur'cuğum.
Bayıldım görüntüsü çok güzel, tadı da şüphem yok ki çok iyidir. Ben Divan Pastane'lerinin klasik fıstıklı-çikolatalı pastasını sevenlerdenim. Senin pastana nedense birazda o gözle bakıp iştahımı kabarttım:) Tarifi dört gözle bekliyorum.
Sevgiler
Leyla

12/03/2007 08:41:00 AM  
Blogger munevver said...

Zeynep'ten sonra Rana'cık da yetişiyor görüldüğü üzere.

Zinnur,Işıl da söylemiş, pastanın önce pürüssüzlüğü, sonra da yeşil fıstıklar dikkatimi çekti. Ne kadar koyu bir yeşil fıstık öyle.

Işıl, Zinnur makaron kraliçesi ilan edildi zaten. Seninkiyle iyice tescillenmiş oldu. Makaronları birçok kez deneyip, bize püf noktalarıyla öğreten o. (Daha doğrusu başımıza makaronları saran:):):) Yumurta akları biriktikçe evdekiler istiyor. Kestanelisi de çok güzel oluyor.Kahveli nasıl bakalım.

Bekliyoruz Zinnur....

12/03/2007 09:32:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hizli cevabin icin tesekkurler...Ben de Berenbaum Medrich ve Dorie'nin kitaplarini dusunuyordum..Cake bible tek kalmasin diye Bread Bible'ida almayi dusunmustum:)..Pastan icin yorum yapmayi unutmusum harika gorunuyor eminim lezzetide oyledir...Saglicakla kal...Ozlem

P.S.Seker hamuru icin International School of Sugarcraft'in seri kitaplarini aldim ozellikle profesyonel olarak seker hamuruyla ugrasanlar icin super bir kitap..Ben henuz bakmakla yetiniyorum:))

12/03/2007 10:47:00 AM  
Blogger Ilker Erdem said...

Pasta cok estetik duruyor. super vallahi. Sevgiler

12/03/2007 01:20:00 PM  
Blogger ss said...

merhabalar.sitemde bir etkinlik düzenlemeyi düşünüyorum adı sütlaç tarifleri herkes kendi atrzında yapmıs oldugu sütlaçların fotograflarını bana gönderecek ve kendi sitesinde tarifi yayınlayacak.tarifi yapmak isteyen birisi böylece degisik tarzlarda hazırlanmıs tariften hangisini yapacagına karar verecek.umarım katılırsınız.20 aralıkta sona erecek

12/04/2007 06:43:00 AM  
Blogger asya yusof said...

Merhaba tarifini bekliyorum cok guzel olmus benimde elimde birkac pasta tarifi olan kitablar var hele bir tanesinde baya tereddut icersindeyim senin gibi cesur olabilrimiyim bilemiyorum ama senin yaptigin bu pasta cok guzel gozukuyor tarifini verde bakayim uyarsa bende denerim bu arada yaptigin tum tariflere bayiliyorum hepsi birbirinden guzel tarifler
bu arada bende bir kitap tavsiye etmek isterim
hersheys in bestloved,cakes,pies,brownies
harika tarifler var ve hepsi resimli.

12/04/2007 07:08:00 AM  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili Zinnur,
Sayfana her geldiğimde hissettiğim hayranlık duygusu biraz daha artıyor. Müthişsin gerçekten. Pastayı o şekilde pürüzsüz nasıl yapabiliyorsun? Makaron hiç denemedim ama denersem tabii ki senin tarifinle olacak. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

12/04/2007 07:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serpil, ne zevkli bir isin varmis! Neyse ki, cerezlerin yagi bir cok yagdan daha faydali. Sef de olabilirdin mesela, gecen gun sirf yaptiklarini tadarak ne kadar cok kolestrol yukseltici gida aldiklarini okuyordum seflerin.
Sevgiler,

12/04/2007 08:01:00 AM  
Blogger yemek said...

Sevgili Zinnur, ne hoş hazırlamışsın. Pasta yapmak yemek gibi değil, farklı bir beceri istiyor. Tebrik ediyorum canım.
Hayırlı geceler...

12/04/2007 01:44:00 PM  
Blogger Zeynep Seda said...

Zinnurcum her zamanki gibi yine harikalar yaratmissin. Pasta mukemmel gorunuyor, hele o makaronlar yok mu! Sanirim simdiye kadar yaptiklarinin icinde en guzel goruneni. 41 kere masallah, ellerin dert gormesin insallah! :)

Ben o kadar cok niyetlendim ki makaronlari denemeye ama hep bir aksilik cikti, ya usendim, ya gozum korktu... Ama artik dayanamiycam mutlaka deniycem tarifini. Hele bir kac hafta sonra zamandan bol bir seyim olmayacak, iste o zaman kimse tutmasin beni :))

Sevgiler...

12/05/2007 01:23:00 AM  
Blogger Yasemin said...

zinnur cok guzel bu pasta ya.. ben antep fistigini sevmedigim icin onlari cikar oyle uygula :) sahaneee! !ne tuhaf dimi. sen orda antep fistigi hasreti cekerken ben burda havuzunda yuzuyorum ama hic almam :) sen bana bi ara adresni gonder ben sana antep fistigi gonderem yaaa!

12/05/2007 02:35:00 AM  
Blogger Unknown said...

Merhaba Zinnur, ilk kez makaron yaptım ve sonuç süper oldu. Tabiki sizin tarifinizle.. Nedense çekiniyordum sanki olmayacak gibi geliyordu. Öyle güzel anlatmışsınız ki.. Bir de buradan teşekkür edeyim dedim.

12/05/2007 04:11:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Isil, yorumuna cevap vermeden fistikli makaronlarla ilgili olarak biraz arastirma yapmak istedim. Fistiklilarda senin basina gelen yayilma olayi benim de basima geldi (hepsinde degil birkac tanesinde oldu). Ve bunu sadece fistikli makaronda yasadim. Ben o zaman belki de s1kma asmasinda hata yaptim diye dusunmustum, ama anlasilan baska bir nedeni var. Su anda kivam nasildi pek hatirlayamiyorum, ama bir de kabuklari biraz daha kalin olmustu diye aklimda kalmis. Maalesef arastirmam sonunda bir sey bulamadim. Fistik bademden daha yagli ise, sebep bu olabilir diye dusunmustum, ama bes asagi bes yukari ayni yag miktarina sahipler. Bir daha denersem, tecrubelerimi aktaririm.

Bu pastaya gelince, maalesef oldukca yagli, Isil. Bende de sendeki problemden var. Ustelik artik daha dikkatli olmam gereken bir yastayim. Onun icin yapmayi sevsem de, sadece tadarak idare etmege calisiyorum. Bu pastayi da bir arkadas toplantisi icin yapmistim.

Cikolatanin puruzsuz olmasinin sebebi, sivi haldeyken dokulmesi. Akip gitmeyecek kadar kivamli, pastanin uzerine dokuldugunde, egmekle butun yuzeyi kaplayacak kadar akiskan. Boylece spatula degdirmeden yuzeye esit dagilmasini saglayabiliyorsun. Soguyunca da sertlesiyor zaten. Benim problemim kenarlar. Kenarlari spatula degdirmeden yapamiyorum, onun icin de burda oldugu gibi findik, fistik ya da cikolata ile kapliyorum kusurlari kapatabilmek icin.

Yuz gulduren mutfak hatalari konusunda yazarsan hepimize faydali olacaktir eminim ki.

Sevgiler,

12/05/2007 04:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nino, ben her gun yiyorum, makaron kadar lezzetli :)
Sevgiler,

12/05/2007 04:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Leyla, aslinda fistik sadece uzerinde var bu pastanin, o da acikcasi kenarlardaki glazurleme kusurlarini kapatmak icin tarafimdan icadedildi. Pastanin asli cikolata ve sadece cikolatali. Ama benim aklimda epeydir cikolata ve fistikli bir pasta yapmak fikri var. KImbilir ne zaman sira gelecek? Divan'in bahsettigin pastasi ozendirdi beni.
Sevgiler,

12/05/2007 04:20:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Munevver, itiraf edeyim ki Rana simdiki halde sadece yemeye yetisiyor. Ama bunlar kahveli oldugu icin yemedi, sadece modellik yapti.

Fistiklarin goruntusu gercekten cok guzel. Ben evde ugrassam da, kabuklarindan bu sekilde arindiramiyorum. O bakimdan kabuksuz fistiktan daha pahali olmasina belki hak vermeli. Buzdolabimda itinayla sakliyorum fistiklarimi. Bakalim baska neler icin kullanma firsati ikacak?

Cikolatanin puruzsuzlugu ile ilgili olarak Isil'a yazdim, ama kenarlarda ayni derecede basarili degilim. Belki bunu basarmak icin cok fazla miktarda glazur kullanmak lazim. Pastanelerde bu problem degil; birinden artan, digerinde kullanilabilir ama amator bir mutfak icin uygun degil.

Makaronlara acikcasi ben de bayiliyorum, gerci her istedigim zaman yapamiyorum, biraz yer, zaman ve ilgi istiyorlar cunku. Ama aklim hep yeni tatlarda. Gecenlerde Internette kurutulmus meyva tozlari buldum, dogal ahududu tozu da vardi aralarinda. Maalesef en kucuk ambalaj 1/2 kg ve fiati da $40. Almadim tabii, sadece yutkunmakla yetindim :)

Sevgiler,

12/05/2007 05:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ozlem, Bread Bible'a goz gezdirmistim, butun RLB kitaplari gibi ayrintili ve kapsamli idi. Ayni yazarin Pie Bible adli kitabi da var bende. Icinde guzel tart ve pay tarifleri oldugu gibi, tuzlu tariflere de yer vermis. Butun kitaplari guzel gerci, ama en iyisi tartismasiz Cake Bible. (Yakinda Cake Bible'in 2.si cikacakmis, sabirsizlikla bekliyorum.)

Seker hamuruna ben bir turlu sicak bakamadim; seker fobimden mi, yoksa distaki dekorasyonun, ilgi odagini bence esas amac olan lezzetten saptirmasindan mi, bilemiyorum? Yilda bir kere, Rana'nin dogumgunu icin yapacagim herhalde, onda da seker hamurunu siyirip atiyoruz yemeden. Ama gorsel olarak bir sanat oldugu kesin. Hayranlikla bakiyorum resimlere.

Sevgiler,

12/05/2007 05:40:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ilker, cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

12/05/2007 05:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Seli, kolay gelsin sana.
Sevgiler,

12/05/2007 05:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Asya, ben de senin yaptiklarini cok begeniyorum. Cesaret edememe ise kesinlikle sana yakitirabilecegim bir sey degil, cok degisik yemekler/tatlilar deniyorsun cunku. Bu tarifin Turkcesini ne zaman vakit bulup da ekleyecegim bakalim? Ama senin beklemene gerek yok, cunku Ingilizcesi surda. Biraz basamakli ama ortaya gercekten guzel bir pasta cikiyor.

Tavsiye ettigin kitabi inceleyecegim.

Tesekkurler ve sevgiler,

12/05/2007 05:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yaren, senin ve Dilek'in yorumlarinizi atlamisim nasil olduysa. Cok tesekkur ederim yorumun icin.
Sevgiler,

12/05/2007 05:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Dilek'cigim, yorumunu nasilsa atlamisim, kusura bakma.

Genelde yesil renkle basim cok hos degil ama (tercihim mavi), fistik yesili en sevdigim renklerden, belki fistiga olan sevgimden. Cikolatanin kahverengine gercekten cok yakisiyor, bir de cikolatali pastalarin uzerine altin benekler koyuyorlar ya, onu da cok yakistiriyorum.

Sevgiler,

12/05/2007 06:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bocuruk, cok naziksin.

Glazurun duzgunlugu ile ilgili aciklama, yukarda Isil'a yazdigim yorumda. Pek bir maharet gerektirmiyor gordugun gibi :)

Makaronlar biraz nazli kurabiyeler ama basarildiginda buyuk mutluluk veriyorlar insana. Ben tadlarini da cok seviyorum, tavsiye ederim.

Sevgiler,

12/05/2007 06:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Cok tesekkur ederim, Lavantin. Dedigin gibi pasta yapmak, yemek yapmaktan epey daha farkli. Biraz daha teknik, metodik ve sabirli olmak gerektiriyor. Ama neticede bir luks. Pasta olmadan pek guzel oluyor, ama yemek pisirmeden olmuyor. Bunlari kendime soyluyorum, cunku butun gun pastayla ugrasip, aksam yemegi yapmayi unuttugum, son anda bir seyler uydurdugum da oluyor :)
Sevgiler,

12/05/2007 06:57:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zeynep Seda, cok tesekkur ederim. Bu seferki farkli bir tarif idi, Kate Zuckerman'in kitabindan bir uyarlama. Ilk firsatta ekleyecegim tarifini. Bence makaron yapmaktan cekinme, hem cok beceriklisin, hem de tecrubeli. Bir de makaronlarin guzel tarafi, bir cok kere deneyip, yanilmama ragmen, hicbir denemem cope gitmedi. Eteksiz de olsalar, catlasalar da, lezzetli oluyorlar ve severek yiyecek birileri oluyor onlari.
Sevgiler,

12/05/2007 07:01:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yasemin, zaten asil tarif fistiksiz idi. Onlari pek duzgun olmayan kenar glazurunu kapatmak icin ben ekledim. Madem senin damak zevkine uymuyor, cikardim gitti :)

Nazik teklifin icin tesekkur ederim. Turkiye'ye geleyim, bu firsati degerlendiririm belki :)

Sevgiler,

12/05/2007 07:03:00 AM  
Blogger zinnur said...

Misket Limonu, bravo! Herkese kismet olmuyor ilk denemede makaron basarisi. Bizim Pastanenin tarifinden faydalandigin ve guzel sonuc aldigin icin cok memnun oldum. Haber verdigin icin tesekkur ederim.
Sevgiler,

12/05/2007 07:05:00 AM  
Blogger PASTRY CHEF FATOS SULUK said...

Zinnurcum, senin blogun benim okyanusum diyebilirim...Bizim Pastane, Benim Pastanem....Ben, bu olaganüstü yerleri kesfedeli tatlı delisi, çikolata delisi oldum cıktım...Gece kafamı yastıga koyuyorum..gözümün önünde pastalar, macaronlar, cikolatalar ucusuyor...Valla bu yasıma kadar hic kilo problemi yasamamıstım (cok sükür) ama gelecek beni korkutuyor böyle giderse...
Bu pasta da aklımı basımdan aldı yine...Bezeli...Hemen denenecek ustacım.....Ayrıca enlerinnn macaronzedesi olarak da Kahveli'yi sabırla bekleyecegim....
Sevgiler....

12/05/2007 08:02:00 AM  
Blogger Hülya said...

Çok beğenerek ve tariflerinizi gözüm kapalı uygulayarak sizi takipteyim..Bu kahve ve yeşilin muhteşem uyumuna sahip pasta da beni benden aldı desem.Ellerinize sağlık.Çok beğendim çok...

12/06/2007 12:24:00 AM  
Blogger Mutfak Havlusu said...

bu pasta nefis olmuş!
her karesi çok güzel görünüyor ama o üstten çekilmiş(kesilmeden olan) hali,yeşilin gözalıcı görünütüsüyle yoğun çikolatanın bütünleşmesi harika durmuş!
bende geçenlerde ilk defa antep fıstığının "kürdan antepfıstığı"şeklinde satıldığını gördüm onunla deneyebilirim bende,seninki kadar güzel olmayacaktır ama...
tekrardan ellerine sağlık.

12/06/2007 10:23:00 AM  
Blogger hanimiş said...

Pastanın içinde beze katları kulanma konusunda benim de teşebbüslerim ve akabinde hayalkırıklıklarım olmuştu. Bu sebeple baktım sen memnun kalmışsın dört gözle bekliyordum tarifi.. Ama kaç gün olmadı yazmadın derken yorumlarda ingilizcesine link verdiğini gördüm. Bu gece deniyorum, bakalım nasıl olacak.. heyecanlı ve ümitliyim :) Selamlar

12/06/2007 11:33:00 AM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Zinnur'cuğum,
Fotojenik fıstıklar senin nefis pastanla birleşince şahane bir görüntü ortaya çıkmış. Fıstık yeşiline ben de ve özellikle fotoğraflarda bayılıyorum. Oldukça fazla kullanıyorum. Hatta bazen abarttığımı dahi düşünüyorum :)
Yine orijinal ve denenesi bir tarif vermişsin. Kahveli makaronların tarifini de sabırsızlıkla bekliyorum.
Bu sayfada dinlenmeyi ve bilgilenmeyi çooook seviyorum.
Kocaman sevgiler,

12/06/2007 12:10:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Fatos, ne kadar naziksin! Cumartesi sabahi keyfime keyif katti yorumun. Aman sen de kilo problemliler klubumuze katilma tatlilar yuzunden. Ben yeni yeni son iki yilda aldiklarimdan kurtuluyorum ve nerdeyse tatli yapmaktan cekinir hale geldim. Allahtan bu donemde, bu memlekette insanlar cok tatli yiyorlar da yaptiklarimin surumu oluyor. (Sonra yilbasinda pehrize giriyorlar tabii.) Makaron tarifi yakinda geliyor, bu seferki oncekilerden farkli bir tarif. Belki bu sefer gonlunce olur.
Sevgiler,

12/08/2007 06:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hulya, cok tesekkur ederim. Ben de senin blogunu zevkle izliyorum.
Sevgiler,

12/08/2007 06:35:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isil'cigim, gercekten gec kaldi tarif. Gecikince, keske seni ve diger bekleyenleri yorum okumak zorunda birakmadan, posta ekleseydim Ingilizce linkini. Bu aralar mutfak denemeleri tarif yazmaktan hayli cazip geliyor. Her yilbasinda boyle haller olur zaten bana. Insanlar reddetmeden tatlilarimi yiyorlar, ben de yaptikca yapmak istiyorum :)

Umarim denemen basariyla sonuclanmistir. Ben cikolataya delisi oldugum icin bu pastayi cok begendim. Istedigim kadar yiyemedim, o ayri. Ama gecenlerde bu pastayi yiyen bir arkadasim, armutlu tiramisuyu bundan cok daha fazla begendigini, cikolatalinin ona agir geldigini soyledi. Bir kasik yemis cikolatalidan, o da ona yetmis. Boyle olunca, acaba yapanlar epey zahmet sonunda memnun kalmayabilirler mi endisesine kapildim. Yorumlarini bekliyorum.
Sevgiler,

12/08/2007 06:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Burcin'cigim, sagol. Hic abartma filan yok resimlerinde, hepsine bayiliyorum. Gercekten cok asama kaydettin resim konusunda gectigimiz aylarda. Tariflerin zaten hep guzeldi. Nazik sozlerin icin tesekkurler.

Kahveli makaronun tarifini yazmaga basladim. Bu sefer elimi cabuk tutmaya calisacagim.

Sevgiler,

12/08/2007 06:43:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

mrh.
bezeli pastanızı dün yaptım.sanırım evde anında biten ikinci pastam bu. ve genelde pasta yemeyen 4 yaşındaki kızımın hımm enfess diye zevkle yediği ilk pastam.beze disklerini çok muntazam yapamadığım için görüntüsü sizinki kadar güzel olmadı ama tadı çok güzeldi,daha öncede muslu tariflerinizi denemiştim ama mus yapımında çok başarılı olamamıştım. yumurta aklarını çikolatalı karışıma eklerken söndürmemek ve iyi karıştırmak zira çok zor benim için ama bu tarifte başardım sanırım.en yakın zamanda görüntü açısındanda başarılı bir ikinci deneme yapmayı düşünüyorum..teşekkürler bu güzel tarif için.Zehra

1/24/2008 09:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ellerine saglik, Zehra. Ailecek begendiginize cok memnun oldum. Son yayimladigim Tatli Zevk gibi, P Herme'nin bir tarifi bu. P Herme tariflerinde tatlinin yapimi asamali ve zahmetli olsa bile, lezzeti garantili oluyor galiba.

Yorumun icin cok tesekkur ederim.

1/24/2008 10:28:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba,
Birgün mus yapımını aşamalı resimlerle gösterip ,özellikle yumurtanın beyazını katarken ,hem iyi karışmasını hemde sönmemesi sağlamanın püf noktalarını anlatabilirseniz çok çok sevinirim.Keki az çikolatalı krema kısmı çok pastaları çok seviyorum.Bilmiyorum hiç Ankara'da bulundunu mu ama Akman pastanesinin Kanyaklı pastaı vardır.Bu pastada hemen hemen kek hiç yoktur.İncecik kekin üzerinde bıçakla düzgünce kesebileceğiniz kıvamda kanyaklı bir çikolatalı krema (yada mus) yükselir üzeride kakao ile süslenmiştir.Böyle bir pasta yapsanız da keşke bu sayede bizde deneme ve o güzel lezzeti tekrar tatma şansını bulsak :)Çok şey istiyorum biliyorum ama maalesef ben birtürlü tarifini bulamadım.
Sevgiyle Kalın
Zehra..

2/03/2008 09:44:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zehra, musda bahsettigin olayi anlatmak degil de vidyoyla gostermek en etkili yol sanirim. Surda, konuyla ilgili bir vidyo var, belki isine yarar. Onden az bir yumurta aki kopuguyle cikolatayi aciyor, kivamini sonraki asil karistirmaya uygun hale getirmek icin. Asil karistirmada ise teknik, ortadan kesip, uzerine katlamak ve bunu yaparken, kabi dondurmek seklinde. Sonucta dikkat edilecek, tam karismayi saglarken, yumurta aki kopugunu mumkun oldugunca az sondurmek. Musa o kopugumsu dokusunu veren o cunku.

Basarili bir mus elde ettikten sonra, bahsettigin tatliyi yapmak zor degil. Bende de olacak boyle tarifler. Onumuzdeki gunlerde paylasmaga calisirim.
Sevgiler,

2/05/2008 09:20:00 AM  
Blogger keskinli said...

enfes görünüyor ellerinize saglik sevgili filiz tarifinizi uygulamis memnun kalmis linkde verince hemen bakayim dedim süper ... sevgiler

4/27/2010 09:48:00 PM  
Anonymous nilgün said...

BEN BİSKÜVİLİ PASTALAR KONUSUNDA KENDİMİ GELİŞTİRMEYE YENİ TARİFLER YARATMAYA ÇALIŞIYORUM.SON YAPTIĞIM SALEPLİ,VİŞNE JÖLELİ PASTAMDA BU GLAZÜRÜ MİKTARLARIYLA BİRAZ OYNAYARAK KULLANDIM."7 KAŞIK ÇİKOLATA SOS" KISMINI KULLANMADAN.ACABA PANDİSPANYALI PASTALARDA DA BU "7 KAŞIK ÇİKOLATA SOS" UNU KULLANMADAN BÖYLE BİR GLAZÜRÜ YAPMA ŞANSIMIZ VAR MI?

7/22/2010 06:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilgun,cikolatali sos cikarilinca kivami nasil etkiler, bu konuda bir fikir yurutemiyorum. Sen yaptigina gore bu konuda daha iyi fikrin vardir. Bize yazar misin bu konudaki deneyimini? Faydalanacak arkadaslar olacaktir.
Tesekkurler simdiden...

7/22/2010 09:41:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 12:08:00 PM  

Post a Comment

<< Home