Sunday, May 14, 2006

YE #10: Cilek-YE


Tugce'nin evsahipligini yaptigi 10. Yemek Etkinligimiz gelip catti. Kimbilir bugun yemek bloglarinda mevsimin guzel meyvasi cilek ile yapilmis ne guzellikler gorecegiz?

Benim etkinlik icin hazirladigim uc tatlinin ortak bir yani vardi; nedense hepsinde cilegi beyaz cikolata ile esledim. Bunda bu iki lezzeti birbirine yakistirmam kadar evde birikmis beyaz cikolatalarimi bir an once tuketmek istememin de rolu vardi. Bununla birlikte tatlilarin her birinde beyaz cikolatanin kullanilis sekli digerinden farkliydi ve lezzet olarak birbirlerine cok benzemiyorlardi. Beyaz cikolata sevmiyorsaniz, yerine bitter cikolata kullanabilir ya da beyaz cikolatali krema yerine tercih ettiginiz baska bir kremayla bu tarifleri uygulayabilirsiniz.

Beyaz Cikolata ve Cilekli Pasta

Bu pasta icin kolaya kactim ve pandispanyasi icin ortasi krema ve meyva ile doldurulmak uzere ozel kalipta pisirilen ince hazir keklerden kullandim. Cileklerin arasini maskarpon ve sut kremasini cirparak yaptigim bir krema ile doldurdum. Pastanin kenarlarini cikolata plakalar ile susleme fikrini Keiko'nun harika beyaz cikolatali pastasindan aldim. Uzerini ise beyaz cikolata hamurundan dev bir cicekle suslemeyi dusunuyordum ama bu is icin hamurun bir gece dinlendirilmesi gerektigini okuyunca vazgectim ve ust suslemesini de kenarlardan artan beyaz cikolata plakalari ile yaptim. Bunun kesilmesi cok zor bir pasta olacagindan epey endiselenmistim ama isitilmis bicakla kolaylikla kesebildim ertesi sabah.

Tatlilarda kullanmayi sevdigim maskarpon peynirini bu pastada cilege cok yakistirdim. Beyaz cikolata plakalari da citir citir kirilganliklariyla hos bir cesni katmislardi pastaya. Kisacasi bence hayal urunu bir pasta icin oldukca basariliydi. Bununla beraber Zeynep cikolatali plakalari fazla tatli buldugundan onlari tabaginin kenarina ayirdi. Beyaz cikolata duskunu Mehmet de afiyetle ablasinin tabagini temizledi. Boylelikle hic bir sey ziyan etmemis olduk.
  • 2 adet ortasi bos hazir pasta tabani
  • Maskarponlu krema (tarifi asagida)
  • Yikanmis, kurulanmis ve dipleri duz kesilmis, mumkun oldugunca benzer boyda 30 tane kadar cilek
  • Birkac kasik seker surubu veya cilekli meyva suyu
  • Birkac kasik cilek marmeladi
  • 114 g kucuk parcalara kesilmis beyaz cikolata
  • Pastanin yuksekliginden biraz fazla ende kesilmis uzun selofan seritleri

Pasta tabanlarindan birinin ortasini keserek cikarin. Daha sonra kullanmak uzere saklayin. Ortasi cikarilmis bu pandispanya cemberini biraz cilek marmeladi ile diger pasta tabaninin uzerine zamklayin. Capi fazla geliyorsa biraz keserek ufaltabilirsiniz; ben oyle yaptim. Bu sekilde olusturdugunuz pandispanya canagi seker surubuyla islatin. (Hazir kekler surup konunca fazla yumusadi, bu nedenle fazla kullanmamakta fayda var.)

Cileklerinizi az aralikla kalibinizin dibine yerlestirin. Boylari cok uzun olanlarini dipten keserek kisaltin. Cileklerin tepeleri mumkun oldugunca ayni yukseklikte olsun ve tabii kekin boyunu gecmesin. Kremanizi hazirlayin ve cileklerin uzerine dokun. Kasik yardimiyla ve masaya hafifce vurarak kremanin cileklerin arasindan dibe kadar inmesini saglayin. Ayirdiginiz pasta tabani ortasini kremanin uzerine kapak yapin. Biraz surupla islatin ve buzdolabina kaldirin.

Bu arada beyaz cikolata plakalarini hazirlayin. Bunun icin cikolatanizi ben mari usulu eritin ve ilinmaga birakin. (Itiraf edeyim ki, ne kadar cikolata kullandigimi unutmusum, burada sadece tahmin ediyorum.) Firin tepsilerinizi ters cevirin, uzerlerine pisirme kagidi, onun uzerine de selofan seritlerinizi koyun. Oda sicakligina gelen cikolatanizi kasikla seritlerin uzerine dokun ve bir spatula yardimiyla mumkun oldugunca ince ve duzgun sekilde serit boyunca yayin. Iyice soguyup sertlesmege birakin. Ben bu isi yaparken hava soguktu, on balkonda soguttum. Ama siz buzdolabinda sogutmayi tercih edebilirsiniz. Daha sonra bicakla istediginiz kalinlikta kesip selofandan siyirin. Aslinda plakalarin daha duzgun olan yuzu selofana degen taraflari oluyor, ama diger yuzdeki dalgali goruntu benim daha cok hosuma gittigi icin o yuzu kullandim. Tercih sizin...

Buzdolabindan cikardiginiz pastanizin yuzeyini birkac kasik ilinmis cilek marmeladi ile sivayin. Plakalari isterseniz selofandan cikardiginiz sekilde, isterseniz farkli boylarda keserek pastanizin marmelatli yuzeylerini kaplayin.
Maskarponlu Krema Icin:
  • 1 1/2 bardak maskarpon veya labne peyniri
  • 1 1/2 bardak cig krema
  • Arzuya bagli seker
  • Vanilya
Butun malzemeyi karistirip koyulasincaya kadar cirpin.


Cilek Sepeti Pasta


Bu pastada da bir onceki pasta icin yaptigim mascarpone ve sut kremali dolguyu kullandim. Fazladan icine renk ve lezzet versin diye biraz cilek sosu ekledim, ama dolguyu sulandirmasin diye miktari az tuttum. Bir gun beklettikten sonra servis yaptigimiz icin dolgunun bastaki guzel pembe rengi solmustu ama hafif bir cilek aromasi vardi. Arzu ederseniz kalici renk vermesi icin azicik kirmizi gida boyasi kullanabilirsiniz. Ya da eklediginiz cilek sosunun miktarini arttirip, krema sertlestirici ya da azicik jelatinle dolgunun kivaminin koyu olmasini saglayabilirsiniz.

Bu pastada iki pandispanya ve iki beze kati vardi. Beze tarifini P. Herme'nin meshur Desserts kitabindan aldim. Tarifteki sekerin yarisi yumurta aki kopugune en sonda yavasca karistirilarak katiliyor ve bu yontemle disi kitir, ici yumusak ve karamel tadinda bir beze elde edilecegini yaziyordu kitap. Beze katlarini yaptiktan sonra, artaniyla kucuk beze kurabiyeler yaptim ve gercekten de tam kitapta soylenen ozelliklerde cok lezzetli bir beze olduguna kanaat getirdik tadinca.

Ertesi gun pastayi kestigimde beni bir surpriz bekliyordu: Beze katlarinin kremayla yumusayarak hos bir kitirlik saglayacagini umarken, pastayi kestigimde adeta eriyip yok olduklarini gordum. Geride hos bir karamelamsi tatlilik kalmisti. Lezzeti guzeldi guzel olmasina da, benim yapmak istedigim bu degildi. Bizim Pastane okuyucularindan Senay da Aztek Pastasini yaparken "buharlasan beze" problemiyle karsilasmis. Bu konuyu biraz daha arastirip bir karara baglamadan sizlerle bu pastanin tarifini paylasmamaya karar verdim. Yakinda beze sirlariyla ilgili bir iletide bulusmak uzere...Sonucta buna sebebin sonda kattigim seker olduguna karar verdim. Pasta icinde kullanilip, uzun sure krema ile temasta olacak beze katlarinin kitir kalabilmeleri icin cok sert ve kuru olmalari gerekiyor. Bunun icin de oncelikle seker yumurta aki oraninin yuksek olmasi, butun sekerin yumurta aklariyla guzelce cirpilmasi, bezenin dusuk isida 2 saate yakin pisirilmesi ve firin kapatildiktan sonra da sabaha kadar firinda birakilarak kurutulmasi gerekiyor. Sanirim bu sekilde hazirlanan beze pasta kati olarak kullanilabilir. Benim yaptigim cinsi de kendi basina yemek icin cok lezzetli. Ya da mesela dondurma, mus, meyva salatasi vs icin servis kabi olarak kullanilabilir. Tabii nem kapabilecegi bu cesit malzeme ile servisten hemen once birlestirilmek sartiyla... Beze katlarinin tarifini size kendi yaptigim sekliyle verecegim ama pasta arasi icin kullanacaksaniz, yukarda yazdigim gibi, sekerin yarisini sonda yavasca eklemek yerine hepsini azar azar yumurta aklarina katin ve iyice koyulasincaya kadar cirpin.

Pastanin disini beyaz cikolata, krem peynir ve tereyag ile yapilan bir krema ile sepet orgusu yaparak susledim. Ben sepet suslemesini yaparken krema biraz yumusak kivamdaydi. Eger biraz buzdolabinda bekletsem, ya da (birini buzdolabinda tuttugum) 2 s1kma tupuyle calissam daha iyi bir sonuc elde edebilirdim ama azicik aceleye geldi. Bu susleme sekli oldukca basit aslinda. Sadece biraz fazla krema gerektiriyor, birazcik da sabir... Tesadufen Isil da ayni teknikle susledigi guzel bir pasta yapmis bu yakinlarda. Alev de blogunda bu teknigin uygulanisini resimlemis.

Cilek ve Beyaz Cikolata Muslu Tartlar

Bu da ucuncu uydurma tarifim. Aslinda pek bir ozelligi yok. Sadece cileklerin kalibin dibinde kullanilmasi nasil bir goruntu verir diye merak ettigim icin yaptim. Ha bir de, elimde kullanmak istedigim bir kac amonyakli pasta kati vardi, onlari degerlendirdim bu vesileyle. Malzememden 3 adet tatli cikti ve cocuklar cok sevip hemen bitirdiler.
Ikiye kesip kesik yuzeylerini kuruladigim cilekleri, resimlerde goruldugu gibi 3 adet kalibin icine paylastirdim. Musu cileklerin uzerine doktum ve kaliplari bu halleriyle bir iki defa hafifce masaya vurarak musun kalibin altina kadar inmesini sagladim. Kalibin agziyla kesmis oldugum amonyakli pasta katlarini musun uzerine yerlestirdim. Bir gece buzdolabinda dinlendirdikten sonra bir tabaga dikkatlice ters cevirip tatlilari kaliptan kurtardim. Marmeledi azicik su ya da portakal suyu ilavesiyle isittim ve cileklerin uzerine yaydim.


Karamel Kaplarda Cilekli Sorbe

Bu dondurmanin tarifini Epicurious'dan bulduk, karamel kaplarin tarifi ise Alice Medrich in A Year in Chocolate adli kitabindan alindi. Kaplarin hem tadi, hem goruntusu cok guzeldi ama sizi uyarayim, nasil yapilacagini ogrenene kadar epey fire verdik. Kaplarin bir cogunu folyodan cikarirken kirdik ve afiyetle yedik. Neyse ki sonunda kendi teknigimizi gelistirdik ve isler biraz kolaylasti. Eger yapmayi dusunuyorsaniz, ihtiyacinizdan fazlasini yapmayi planlayin derim, bazilarinin yapim asamasinda kirilacagi kesin gibi. Zaten kitap da oyle diyor. Sorbeyi Zeynep yaptigi icin yapimi konusunda bir sey soyleyemeyecegim, fakat tadi cok guzeldi.

Cilekli Sorbe Icin
  • 2 bardak su
  • 1 bardak seker
  • 3-4 bardak ayiklanmis cilek
  • 1/3 bardak taze s1k1lm1s portakal suyu
  • 1/3 bardak limon suyu
Seker ve suyu bir sahana alin. Orta ateste ara sira karistirarak sekerin erimesini saglayin. Bundan sonra karistirmadan surubu isitmaya devam edin; 5 dakika hafif hafif kaynasin.

Cilekleri bir kac defada mutfak robotundan gecirerek pure haline getirin. Portakal ve limon sulariyla cilek puresini suruba karistirip butunlesmesini saglayin. Ustunu kapatip buzdolabinda sogutun. Dondurma makinenin varsa makine kullanma kilavuzuna gore dondurun. Yoksa yayvan bir kaseye dokup agzini kapatarak derin dondurucunuza kaldirin. Her saat basi bir defa guzelce karistirarak yaklasik 6 saat dondurun. Eger sorbeniz cok sert donmus olursa, servisten once 15 dakika kadar buzdolabinda bekleterek yumusamasini saglayabilirsiniz. (6 porsiyon cikiyor.)

Karamel Kaplar Icin:
  • 5 yemek kasigi tereyag
  • 3 yemek kasigi seker
  • 1 yemek kasigi un
  • 2 yemek kasigi misir surubu (yoksa bal)
  • 2 tatli kasigi limon suyu
  • 1/2 tatli kasigi limon kabugu rendesi
  • 1/4 bardak ince cekilmis badem
Firin raflarinizi firinin mumkun oldugunca ortasina getirin. Firininizi 175C ye isitin. Limon suyunu ufak bir sahana alip hemen hemen glazur kivamina gelinceye kadar (1 dakika) kaynatin. Atesi kisip badem tozu disindaki butun diger malzemeyi de sahana alin ve bir yandan karistirarak tereyagi eriyinceye kadar isitin. Atesten aldiktan sonra badem tozunu katip karistirin. Karisiminiz bekledikce biraz koyulasacak.

Iki firin tepsisinin uzerine buyukce birer parca folyo koyun. Folyolarin ortasina hazirladiginiz karisimdan birer yemek kasigi kadar dokun. Mumkunse her iki tepsiyi de yanyana olacak sekilde ortadaki firin rafina koyun, degilse her bir tepsi icin ayri bir firin rafi kullanin. Pisirme suresinin yarisinda firin icinde tepsileri dondurerek, kurabiyelerin renkleri karamellesinceye kadar pisirin. Bu yaklasik 10 dakika suruyor. Erken cikarirsaniz kurabiyeler daha kirilgan oluyorlar. Kurabiyeler piserken 2 sufle kabi, ya da bardagi distan hafif yaglanmis folyo ile kaplayin, folyonun uclarini bardagin icine kivirin ve folyolu yuzeyleri ustte olacak sekilde (yani ters cevirerek) tezgaha koyun. Kurabiyeleri firindan cikarir cikarmaz folyolariyla tepsiden alin, folyoyu ters cevirin ve kaliplarinizi ortalayarak kurabiyeleri kaliplarin uzerine oturtun. Elinizin yanmamasi icin mutfak eldiveni kullanarak folyoyu kurabiyesiyle beraber bardagin seklini alacak sekilde bicimlendirin. Soguduktan sonra butun maharetinizle karamel kaplarinizi icindeki ve disindaki folyolardan kurtarin. Gerekiyorsa kagit havlu uzerine koyup fazla tereyagini suzun. Bu islemi karisiminiz bitene kadar tekrarlayin. Havadan nem kapip citirliklarini kaybetmemeleri icin karamel kaplarinizi agzi sikica kapali bir kapta saklayin. (Bu malzemeden 10 tane kadar kap cikiyor.)

Tarifleri yarindan itibaren koymaga baslayacagim, soz! Bu arada daha once tariflerini verdigim iki cilekli (ve yine beyaz cikolatali) sarlot vardi. Onlara da link vermis olayim bu iletide:

Diyet Cilekli ve Beyaz Cikolata Muslu Sarlot ve...

Diyet olmayan Cilekli ve Beyaz Cikolata Muslu Sarlot

36 Comments:

Anonymous Anonymous said...

merhaba zinnur ellerine sağlık hepsi ama hepsi çok güzel. ben ekrandan içeri girmek ve hepsinin tadına bakmak istiyorum. offf offf... rabia

5/15/2006 02:13:00 AM  
Blogger Behiye said...

Her zamanki gibi tarifler, resimler tam bir şölen Zinnur, emeğine sağlık. Aynı şehirde olsaydık keşke ben senden ders almaya gelirdim bol bol, yani sen beni kovalayıncaya kadar:)Sevgiler.

5/15/2006 06:46:00 AM  
Blogger İpek Kuscu said...

Zinnur'cuğum,ne desem bilemiyorum ,güzel demek yeterli değil,muhteşem .Diyet olan pastayı hemen deneyeceğim .Bana da gel,

5/15/2006 08:48:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Melek ve Rabia, begendiginiz ve yorum biraktiginiz icin cok tesekkur ederim.

Behiye, birlikte guzel bir ekip olusturabilirdik. Aslinda benim pek hocalik edecek halim yok. Hevesli bir ogrenciyim sadece :)

5/15/2006 08:50:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

bizim pastaneye sevgilerle efendim ye10un turuna basladim bilgisayar basinda... ilk sizdiniz.. her sey muhtesem..

uyduruk tarif falan demisiniz ama baktimki yaraticilik ve emekte ustunuze yok..

hersey sahane....ellerinize saglik..karamelli cilekli sorbet favorim....

5/15/2006 08:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur harikasin!!!nekadar profesyonel!!!, masaallah, ins en yakin zamanda denemek istiyorum bu pastayi, muhtesem gorunuyor...ellerine saglik...

5/15/2006 09:17:00 AM  
Blogger Safran said...

Sevgili Zinnur, pastaları hazırlarken mutfağında yanında olmak isterdim, gerçi o zaman ortada resmi çekilebilecek pasta kalmazdı ben hepsinin tadına bakacağım için ama olsun :) Ellerine sağlık, sevgiler :)

Not: Senin verdiğin ilhamla bir tarif oluşturdum geçen gün ama süpriz, yayınlayınca sana da haber veririm :)

5/15/2006 11:18:00 AM  
Blogger incikboncuk said...

yaptıkların o kadar güzel görünüyor ki, ne desem bilemedim. Hele de o kadar tarifi böyle uzun uzadıya tüm detaylarıyla anlatman ayrı bir emek. Aslında tum tarifler cok hosuma gitti, cilekli sorbeyi not ettim, ben anca bunu yaparım, sonra da kağıt helva ile aifyetle yerim :) ellerine sağlık

5/15/2006 11:41:00 AM  
Blogger Zeynep Seda said...

Zinnurcum selam,

Daha once bir kac kere sitene girdim ve her seferinde agzim acik gezdim :) Oncelikle masallah diyeyim sonra da ellerine saglik. Bir sey sorucam ve cok ciddiyim, senin hakkaten pastanen falan mi var? Ya da super bir egitim falan aldin di mi? Muhtesemsin, ben de kendimle guzel yemek pisiriyorum diye ovunuyorum :D

Bu arada benim siteme de beklerim:
ASB
http://zeynebinmutfagi.blogspot.com

Sevgiler...

5/15/2006 01:54:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur her zamanki gibi muhtesem bir sunum olmus,ellerine saglik! Tadi da en az goruntuler kadar guzeldir eminim.Sevgiler.Sumeyye

5/15/2006 02:07:00 PM  
Blogger Hanife said...

Zinnur'cugum,
hersey yine harika olmus, ellerinde saglik. Ozellikle ilk pasta benim dikkatimi cekti. Bu tart tabanlardan burada da var. Cok sert, kek gibi degil benim bildiklerim, sen de onlarla mi yaptin, yoksa kek sertliginde miydi? Ben denemek istiyorum cunku, yani sadece ana tarifi, yoksa cikolata suslemesini yapamam saniyorum..
Gecenlerde de senin cilekli savoyerli pastani denemistim, harika oldu..
sevgiler..

5/15/2006 04:10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur hanim merhaba,
Kullandiginiz pasta tabaninin markasini vermeniz mumkun mu? Bayadir bakiniyorum bulamadim hicbiryerde..

5/15/2006 07:55:00 PM  
Blogger Nezaket said...

Zinnur ellerine saglik, cok guzel seyler yapmissin. Tadlarina bakmak isterdim dogrusu...

5/16/2006 01:22:00 AM  
Blogger Papatya said...

Selam Zinnur,
Cilek YE bufesine gonderdigin Cilekli mukemmel lezzetlerin pesine takilarak ilk defa ziyaret ettim sayfani :) Cok da begenip linklerime ekledim. Cilek sorbeyi ben de dusunmustum ama boylesine guzel karamel kaplarda sunulan seninkinin yaninda cok sade kalacakti, zaten yapip yetistiremedim :> Tekrar tebrik ederken ben de seni ziyaretime beklerim...

5/16/2006 06:07:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Safran, meraklandirdin beni. Sabirsizlikla bekliyorum :)

5/16/2006 06:10:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nurdan, bak kagit helva gercekten cok iyi fikir. Canim memleketimde kagit helva varken boyle karamel kapla filan ugrasilmaz gercekten. Nasil da ozlemisim (hem kagit helvayi, hem Turkiye'yi).
SEvgiler,

5/16/2006 06:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Cilek, sana geldim. Cok hosuma gitti yaptiklarin, ama ozellikle uc cilek kafadar pek tatliydi. Yorumda da yazdim zaten.

5/16/2006 06:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Defnenin, cok tesekkur ederim nazik yorumunuz icin.

5/16/2006 06:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Arzu, tesekkurler. Umarim memnun kalirsin sonuctan.

5/16/2006 06:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zeynep Seda, cok tesekkur ederim. Maalesef tek pastanem Bizim Pastane, o da sanal :( Ders alma imkanim olmadi henuz. Ama yemek kitabi okumayi ve mutfakta olmayi seviyorum. Calismayi buyuk kizim dogunca biraktim, dolayisiyla uzun yillardir evimin mutfagindayim. Bu islere merakli bir amatorum yani.

5/16/2006 06:21:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sumeyye, cok tesekkur ederim. Keske yaptiklarimi tattirmak imkani olsaydi...

5/16/2006 06:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hanife'cigim, benim kullandigim sertce bir kek gibiydi, ama o sertlige aldanip surupla islatinca cok yumusadi. Bir daha markete gidince gorursem markasini yazarim. (Gerci sonradan malzeme listesinin ne kadar uzun oldugunu gorunce pisman olmustum.) Buykce firin tepsisinde pandispanya yaparsan, o buyuk dortgenden 2 daire (biri yamali oluyor ama nasilsa kremayla kaplandigi icin gorunmez) ve kenarlar icin uzun bir dortgen kesebilirsin. Boylece surda gorundugu gibi kalibini kekle kaplayabilirsin. Benim hazir kek kullanmamin nedeni tembelligimdi.

Bizim Pastane'den bir tarif uygulaman, ozellikle de sonuctan memnun kalman beni cok sevindirdi. Goruntusu cok hos olmus, seftaliler eminim lezzet olarak da cok yakismistir.

5/16/2006 06:37:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Tugba, marketlerde cilek, ahududu gibi meyvalarin yaninda goruyorum ben bu tabanlari. S1kca kullandigim bir sey degil, onun icin hatirlayamayacagim. Ama bir daha gidisimde markete, not eder ve tarife markasini eklemeye calisirim. Bu arada kendi hazirladiginiz pandispanya ile de rahatlikla yapabilirsiniz bu pastayi. Hemen sizden once Hanife'ye yazdigim yorumda aciklayici olabilecek bir resim linki var.

5/16/2006 06:40:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nezaket'cigim, ben de sana ikram edebilmeyi ne cok isterdim...

5/16/2006 06:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Papatya, simdi ziyaretinden geliyorum. Ellerine saglik, cok guzel seyler yapmissin sen de. Denemek istedigim birkac tarif birden buldum blogunda.

Bu etkinlik icin cilek sorbe yapan (ya da yapmayi dusunen) birkac kisi var. Gercekten hem cilegin ozunu tasiyan, hem de sicak gunlerde can kurtaran bir tatli. Karamel kaplara gelince, Nurdan onlar yerine kagit helva onerisi getirmis, cok hosuma gitti. Buralarda Turk markette kagit helva bulabilirsem ben de onlari pasta kati olarak kullanip cilek sorbeli buzluk pastasi yapacagim ve karamel kapla ugrasmayacagim artik.

5/16/2006 06:54:00 AM  
Blogger arzu said...

Gerçekten müthiş olmuş hepsi.Hele beyaz çikolata süslemen rüya gibi.Elin kolun dert grmesin ki yine yapasın :)

5/16/2006 07:13:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Cok tesekkur ederim, Arzu :)

5/17/2006 06:31:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

SELAM, TARİFLERİNİZİ HEPSİNDE KULLANDIĞINIZ BARDAK ÖLÇÜLERİ, AMERICAN CUP ÖLÇÜLERİ Mİ?

2/28/2007 05:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Evet Seyma, bardak dedigim Amerikan cup'i.
Sevgiler,

2/28/2007 05:28:00 AM  
Blogger MCZ said...

zinnur hanım:)lütfen yapmayın etmeyin:)ne kadar güzel pastalar hemde çilekli iş yerinde bunlara bakmak bütün konsantremi bozuyor.Ya böyle pastalaraı yayınlamayın ya da bizede bir dilim gönderin rica ediyorum.Çok şey istiyorum değil mi.Ama elinize kolunuza sağlık çok güzeller.Size birşey sormak istiyorum.Ben samsunda jelatin bulamıyorum.Ne olduğunu ne işe yaradığınıda pek bilmiyorum sanırım kıvam veriyor.Ama bazı pastaları bu yüzden yapamıyorum.Yurt dışındaki bir arkadaşım sadece bulursam bitkisel olanını almamı tavsiye etti.Piyasada olanların çoğu hayvansalmış ve benimde hiç hoşlaşmadığım bir hayvanın yağı olabilirmiş.Siz nasıl kullanıyorsunuz jelatini yada illa kullanmak şart mıdır.Alternatif bir şey bulamaz mıyız.Şimdiden teşekkürler:)

5/23/2007 07:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Merve, cok tesekkur ederim guzel sozlerine. Bitkisel jelatin (agartin diyorlar galiba)Istanbul'da bazi buyuk marketlerde bulunabiliyormus. Ben Amerikada yasiyorum ve agar agar denilen (agartin ile ayni sanirim), deniz bitkisinden yapilan bir jelatin kullaniyorum. Bu tarifte kullanilan yerine misir nisastasini kirmizi renkli bir meyva suyu ile koyulastirarak yaptigin pelteyi kullanabilirsin. Maksat sadece meyvayi sabitlemek ve parlaklik vermek cunku. Ama her turlu jelatin uygulamasinda bu kullanilamaz maalesef. Umarim bulabilirsin bitkisel jelatini bir sekilde.
Sevgiler,

5/24/2007 07:56:00 AM  
Blogger nurşen said...

Selamlar zinnur,sayfanı sevgili arkadaşım - petunyarım - sayesinde keşfettim ve inanırmısın hayran kaldım.Bir kez daha blog açtığım için çok sevindim,değişik tatlar yakalamak ve yapmak büyük bir keyif. Ellerine,emeğine sağlık arkadaşım.
Sevgiler

4/26/2010 05:47:00 AM  
Anonymous nilgün said...

bir karamel aşığı olarak karamel adına aldığım bütün su ve şeker ikilisinden oluşan tariflerle ilgili bütün denemelerim ya ağda ile ya da şerbetle sonuçlandı."temel tarifler"e bir karamel tarifi ekleyebilir misiniz.acaba tereyağ yada bir başka yağ mı eklemem gerekiyor yoksa.artık şu kimyasal kokan hazır karamel soslarından kurtulmak istiyorum.

8/19/2010 06:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilgun, kusura bakma, artik Bizim Pastane ile eskisi kadar ilgilenemiyorum, arada cevap veremedigim yorumlar oluyor. Seninki de boyle olmus. Hatirlatman uzerine yaziyorum. Aslinda karamel konusunda her turlu soruna cevap verecek kadar bilgili oldugumu soyleyemeyecegim ben de.Senin basina gelenlere benzer olaylari ben de yasadim. Ama yine de bir tarif yayinlayacagim guvendigim bir kitaptan, bir bakarsin tutar.

Krem karamel tarzi tatlilara vakit verilmesi gerektigini biliyorum bir tek. Seker suyu bunyesine cekmeyi seviyor. Bekledikce, erken kaliptan cikarildiginda kalibin dibinde taslasmis bir katman olarak duran seker, sivilasip bir karamel sosuna donusebiliyor.

Karameli habgi uygulama icin istiyorsun, bir de onu bileyim. Krem karamelin karamelinden mi bahsediyoruz yani, yoksa dondurma ile ikram edilen karamel sosundan mi?

Sevgiler...

9/02/2010 02:03:00 PM  
Anonymous nilgün said...

tek bsşına karamel sos yapabilmeyi çok istiyorum.bir de bizim buranın ekmekleri kızartıldığında çok güzel oluyor.geçenlerde canım ekmek kadayıfı çekmişti çarşıya çıkamadığımdan ekmekleri fırına verip üzerine koyu renklı bir şerbet dökmek istedim.önce normal bir karamel yapmaya çalışıp onu açık renkli şerbetin içine döktüm.fakat yine olmadı.acaba bumu esmer şekerden mi deneseydim diye düşündüm.yani gönderme yapmak istediğim şey bizim ulaşamadığımız sırlar.tıpkı bir gün internette deli gibi pastane pandispanyasını arayıp bulamadığım fakat sonra pastane imalat satış noktasında öğrendiğim onları yumuşacık yapan şeyin pasta katkı maddesi olduğu gibi.sadece bir karamel sos tarfi alırsam bu bemim için sevindirici olacak.şimdidem teşekkürler.

9/03/2010 04:22:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 09:19:00 AM  

Post a Comment

<< Home