Friday, October 12, 2012

Bal Glazurlu Incirli Tart


Bizim Pastane'ye geri donebilmem tahminimden cok daha uzun surdu. Bunda elde olmayan bazi nedenler kadar, eskisinden az tatli tuketmemizin de etkisi var. Tatli yapmasina yaptim tabii; ozellikle arkadas ve tanidiklarinizin arasinda bu yonunuzle biliniyorsaniz, aksi cok zor oluyor. Fakat arkadas toplantilari, misafirler, hafta sonlari okuldan geldiginde kizim icin hazirladiklarim hep bilinenlerden oldu. Zeynep'in eve gelirken getirdigi organik incirleri de arsivdeki bir tatli icin kullanacaktim ki, mutfakta benden cok daha yenilikci olan kizim itiraz etti. Tatli bir cekisme sonucunda incirlerin cogunu ben aldim, birkac tanesiyle de Zeynep, cok sevdigi Ingilizce bloglardan birinden, tarifini sizinle paylasacagim bu tarti yapti. Denemek konusunda daha cok motive olmak icin, benim fotograflarla yetinmeyip, Tartelette'deki sahane fotograflara bakmanizi tavsiye ederim.

Once kendi secimimden bahsedeyim: Francois Payard'in incirli ve franjipanli tartini yapmak istemistim. Bir dikkatsizlik hatasi sonucunda, benim incirler gereginden fazla kullandigim bademli franjipan icinde bogulup gittiler. Badem bollugunda tartin tadina diyecek yoktu ama goruntuden sinifta kaldi. Onun icin firinlama oncesi resmini paylasacagim sadece:


Dogru durust yapildiginda, goruntu asagidakine benzer oluyor.


Ilgilenirseniz, burdaki tarifi findik yerine badem, findikli tart hamuru yerine sade tart hamuru kullanarak ve  daha buyuk kalipta uygulayabilirsiniz.

Gelelim Zeynep'in beni sasirtarak daha iyi sonuc veren secimine... Bir kere, incirler pisirilmeden kullanildigi icin renkli ve guzel gorunuslu bir tatli bu. Keci peynirinin hafif tuzlulugu ve kullanilan sekerin azligi balla glazurlemeden once bu tarti adeta tuzlu olarak yenebilecek bir lezzette kiliyor. Karamelize cevizler asil tarifte olmadigi halde, elimizde kalan incir az oldugu icin devreye sokuldular. Bunlarin kattigi citir faktoru tadanlarin begenisini kazandi ama tarife sadik kalarak sadece incirle de yapabilirsiniz. Bali tatlinin uzerinde degil de yaninda servis ederseniz, herkes seker miktarini kendi agiz tadina gore ayarlayabilir. Bu lezzetli ve alisilagelmisin disinda peykeki hararetle tavsiye ediyoruz.

  • 170 g keci peyniri, oda sicakliginda olacak
  • 2 yemek kasigi pudra sekeri
  • 1 ufak limonun kabugunun rendesi ve suyu
  • 1 yumurta, hafifce cirpilmis olacak
  • 1/2 bardak sut kremasi
  • 8 ila 10 kucuk incir, dorde bolunmus olacak
  • 3-4 kasik ya da arzuya gore daha fazla bal
  • Arzu edilirse 15-20 adet karamelize pikan ya da ceviz (tarifi burada)
  • 25 cm lik tart kalibi icin hazirlanmis tart hamuru
Firininizi 175 C ye on isitin. Tart kalibinizi, tart hamuru ile kaplayin. Orta boy kasede keci peyniri ve pudra sekerini puruzsuz olana kadar cirpin. Limon kabugu rendesi ve suyunu, yumurta ve kremayi da ekleyip, karisimi tekrar puruzsuz hal alincaya kadar cirpin. Peynirli harci, tart hamuruyla kapli kaliba dokun ve on isitilmis firina verip, 20 ila 25 dakika pisirin. Firindan cikardiktan sonra, 20 dakika kadar ilinmaga birakin. Servisten once, kullaniyorsaniz karamelize pikanlar ve dorde bolunmus incirlerle tartinizin uzerini susleyin. Arzu ettiginiz miktarda bal ile glazurleyip, ikram edin.

Bu malzeme ile, bizim yaptigimiz gibi buyuk bir tart yerine, 8 adet 10 cm lik mini tart da yapabilirsiniz.



21 Comments:

Blogger EMİNE said...

Özlemıstık senı,hosgeldın Zınnur

10/13/2012 02:32:00 PM  
Blogger Lezzetli Sanatlar said...

Zinnurcum hosgeldiniz. Kiziniz da annesininyolunda ilerliyor. Karamelize cevizler tam bana gore olmus. Ikinizin de ellerine saglik ve sevgiler , Piril.

10/14/2012 04:02:00 AM  
Anonymous hatice said...

çok özlemişim yazılarını okumayı!

10/14/2012 12:29:00 PM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Hoşgeldin Zinnurcuğum,
Çok özlemiştik seni.
Sayfanı güncellediğini görünce hemen ışınlandım buraya. Hoş ben de artık eskisi gibi şekerden uzak bir yaşam sürmeye çalışsam da yazılarını bile okumak, bilgilenmek bana çok iyi geliyor.
Daha önceleri hep tatlı tariflerini okuyan ben artık tuzlu, az yağlı kısacası daha sağlıklı atıştırmalıkları arar oldum sayfanda.
Yiyemesem de seyretmesi bile çok güzel geliyor bu enfes tartların.
Zeynebin de senin de ellerinize sağlık.
Çok sevgiler,

10/14/2012 12:55:00 PM  
Blogger Mutfak Havlusu said...

incirler ne nefis görünüyorlar
incirin albenisi ile tarttaki hali birbirine ne de güzle harman olmuş!
ellerinize sağlık

10/14/2012 12:58:00 PM  
Blogger yagizlahayat said...

Seni görmek ne kadar güzel. Tarif yazmasanda arada kendinden haber ver. Bir gün bırakıp gideceksin bloğu diye korkuyorum :-)

10/17/2012 03:55:00 AM  
Blogger zinnur said...

Emine, Lezzetli Sanatlar ve Hatice, sagolun, varolun. Sizlerle yeniden birlikte olmak cok guzel.

Isil'cigim, ben de bu bloga yazmayi ozledim. Gerci tatli yapmayacaksam, ne yazacagim onu bilmiyorum. Yerel lezzetler filan bilsem, onlari yazarim ama tatli disi mutfak faaliyetlerim oldukca siradan; yazilasi, okunasi seyler degil.

Mutfak Havlusu, tesekkurler. Guzel bir tatliydi gercekten.

Fatos, yazamadigim zamanlarda bile aklimin bir kosesinde bu blog. Kolay kolay birakamam sanirim.Senden yorum alamk da cok guzel, sagol.

Hepinize agiz tadli gunler dilerim.

10/20/2012 09:05:00 PM  
Blogger hanimiş said...

Hosdondun Zinnur, ozlemistik..

10/22/2012 07:33:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hosbulduk Isil'cigim,belki bencilce bir duygu ama ozlenmek hosa gidiyor. Ben yine de kendimi ozletmemege gayret sarfedecegim bundan sonra.
Sevgiler...

10/22/2012 10:13:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

hosgeldiniz diyeyim ben de..epey önceden bakardım sitenize.aztek pastanızı filan yapmıstım,,şimdi defterimde ki tarifine bakıp,deliymişim diyorum..ne elimden ne içimden geliyor tonla uğraşmak.nerde pratik tarif orda ben..ve lakin sayfanın en altında ki mekik te gözüm kaldı.ben cok güzelim yapmalısın diyor.tarifi artık verirsiniz değil mi:)
ayşe

11/06/2012 12:56:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

görücüye çikan mekiklerin tarifini eklersenizdenemek istiyorum.teşekkürler

11/15/2012 10:11:00 AM  
Blogger ARZU - ENGÜZELTATLAR said...

Tek kelimeyke nefissss

12/03/2012 12:45:00 AM  
Blogger Aicha Dalgic said...

harik aya ! super olmus bende beklerim

12/16/2012 01:28:00 PM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnurcuğum,

Çok özledik seni. Umarım herşey yolundadır. Tarif eklemesen de bir ses verirsen mutlu olacağım.
Rananın doğum gününü en içten dileklerimle kutluyorum.
2013 yılının sana ve ailene sağlık, mutluluk, bereket getirmesini diler sevgi ve selamlarımı gönderirim.

12/27/2012 03:00:00 PM  
Blogger zinnur said...

Isil'cigim,ben de sizleri ozledim ama bu yil boyle geciverdi iste. Umarim 2013 de sizlerle paylasacak daha cok seyim olur. Kendim yazamasam da, sevdigim bloglari takip etmeye calisiyorum. Senin olaganustu yeni yil makaronlarini gordum mesela. Sagligimiz yerinde, Rana'cik 10 yasinda oldu.Buyuk kizim ve oglum universitedeler artik. Sana ve ailene selam ve sevgilerimi yolluyor ve yeni yilinizi simdiden kutluyorum hayirli arkadasim.

12/27/2012 04:36:00 PM  
Anonymous haticeist said...

iyi seneler zinnur hanim esinizle ve cocuklarinizla beraber.

12/31/2012 08:03:00 AM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnurcuğum merhaba, yine ben.
Eski iletilerine bakmazsın diye buraya yazmayı daha uygun gördüm.
Sözkonusu olan 2008 Kasım ayında yayınladığın "farklı bir kakaolu kek". Daha önceleri de pek çok kez yaptım ve her yiyen çok beğenmişti. Geçen hafta oğlum geldiğinde de yaptım tam ölçü olarak ve dörde bölünüp her biri farklı yerlerde(Fransa, Mersin, kurs arkadaşlarım ve oğlumun buradaki arkadaşları tarafından)yendi. Her yiyen bayıldı, bayıldı. Teşekkür telefonları geldi. Benim de şimdiye kadar yediğim en güzel kek bu. Ne pastalar,ne kekler, ne makaronlar yedim ama bu kekden aldığım lezzet ve keyfi hiçbirine değişmem.
Bu teşekkürleri sana da iletmezsem haksızlık olur diye düşündüm.
Binlerce kere teşekkür ederim Zinnurcuğum. Sağol.
Çook sevgi ve selamlar,

1/24/2013 08:44:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ne diyorsun, Isilcigim? Cok mutlu oldum, inan. O tarif icin almistim o kitabi zaten. Icinden sadece birkac tarif denemek firsat oldu, biri de Stollen. Bir daha inceleyeyim bakalim senin gibi bir tatli gurmesinin hosuna gidebilecek baska seyler bulabilir miyim?
Sevgiler...

1/27/2013 07:42:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhabalar, insallah iyinisinizdir ve sadece ara vermissinizdir yazmaya!Cünkü siz benim Pasta Ögretmenimsiniz coook sey ögrendim sizden Allah razi olsun. Ne olur firsat bulursaniz yine yazin.
Saglikla Sevgiyle kalin Sükran

2/01/2013 12:37:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sukran,nazik yorumun icin tesekkurler... Cok sukur iyiyim ama sagliga zarari daha az yeni mesgaleler edindim; onlardan pek vaktim kalmiyor Bizim Pastane ile ilgilenmege. Gerci bugun, yorumunuzu henuz almadan arayi cok actigimi dusunuyordum. Cok s1k olmasa da sizlerle birseyler paylasmak istiyorum onumuzdeki gunlerde.
Sevgiler...

2/01/2013 02:13:00 PM  
Anonymous Cem said...

Siteniz çok güzel , hep alışılmadık tarifleri görüyoruz en azından bir trakyalı olarak benim için öyle :)

2/11/2013 06:19:00 AM  

Post a Comment

<< Home