Wednesday, December 27, 2006

Bir Eski ve Bir Yeni Yilbasi Gelenegi

Noel ve yilbasi yaklasirken, marketlerde kuru meyva ve meyva sekerlemesinden yana zengin kekler cikar piyasaya. Malzeme sakinilmamissa pahalidir da bu kekler. Iste bunlar arz-i endam eder etmez, bizim evde (tarifini yillar once Four Seasons yemek kitabindan aldigim) St. Nicholas keki yapilir. Cok zengin malzemeli oldugu icin tariften cikan 3 somun kek, hem hediye vermege, hem de ince ince dilimlenerek 1 hafta, hatta 10 gun cay ve kahve sefasi yapmaga yeter. Bu sefer is, guc ve Rana'nin dogumgun telasi derken --ayrintilar baska bir iletiye-- kekimizi yapmakta geciktim ve bu amacla aldigim kuru hurmalari gide gele yedik. Nihayet ise giristigimde elimde ancak tarifin ucte birini (1 somun) yapacak kadar malzeme kalmisti, o da bize yetti. Bu kekin bir tane somun icin tarifini daha once Hurma Etkinliginde vermistim. Ben cok meyvali, cok az hamurlu halini --cok ince dilimler halinde kesmek sartiyla-- cok seviyorum, ama bu sefer esimden "hurmasi cok olmus" yorumu aldim. (Turkmen, kulaklarini cinlattim bunu duyunca.) Eger arzu ederseniz azaltarak deneyebilirsiniz. Kek, guzelce sarilarak buzdolabinda uzun sure bekleyebiliyor, hatta bekledikce daha da lezzetli oluyor.

Bu iletinin ikinci konusu ise Kedili Mutfaklar'in Oya'si sayesinde edindigimiz yeni yilbasi gelenegimiz. Gecen yil, Oya'nin tarif istegi uzerine, ilk defa panettone yapmistim. Bu bol mayali, dolayisiyla bereketli hamurun firinda taskinlik yapma egilimi var, benden uyarmasi... Ilk denememde boyle bir sanssizliktan oturu, olmasi gereken goruntuyu elde edemediysek de sonucu begenmistik. Bu yil baska bir tarifle ikinci bir panettone denemesi yaptim, fakat aksilikler devam etti. Gourmet dergisinin Aralik sayisinda buldugum tarifte, ekmekler buyukce aliminyum konserve kutularinda pisiriliyordu. Hamuru hazir etmis, tam pisirme asamasina gelmistim ki, o buyuklukte konserve kutum olmadigini gordum. Artik ister istemez, daha kucugunde yapmak zorunda kaldim ve panettone icin cok anlamli olmayan boyutlarda oldu ekmeklerimiz, ve sanirim bu nedenle cikarma zorluklari yasadim. Seneye denemek istedigim 3. bir tarif var, ama o sefer uygun boyutlarda bir kalibi onceden hazir etmeye calisacagim.

Hepinize yaklasan bayram/yilbasi hazirliklarinizda kolayliklar diliyorum.


12 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Cok guzel olmustur eminim su son eklediklerinin tumu. Tatli delisi olmayan ben bile begenerek bakiyorum emeklerine. Allah tatli duskunu hayranlarina sabirlar versin Zinnurcugum.

Gecmis Noeliniz ve gelecek yeni yiliniz kutlu olsun.

12/27/2006 11:31:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hande'cigim, cok tesekkur ederim nazik sozlerin ve Christmas'in Turkcesini hatirlattigin icin... Noel tabii, ya! Nerden cikti Christmas? :)

Ben de sizin yeni yilinizi ve Noelinizi kutluyorum.

12/27/2006 11:48:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

benim bu güzelliklerde gözüm kalıyor... ellerine sağlık.

sevdiklerinle sağlıklı, mutlu nice güzel yıllar ve iyi bayramlar dilerim.

12/27/2006 01:20:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ellerine sağlıkZinnurcum..Yaptığın herşey çok güzel görünüyor.

Şu bir alttaki tarifteki badem ezmeli kurabiye çok cazibeli :)

İyi bayramlar ve yıllar dilerim


Selam ve sevgiler...

12/28/2006 09:32:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Elinden ckan tum tatlilarda oldugu gibi bunlar da cok guzel gorunuyorlar. Ikinci resimde kagitli kekler var, Onlari nasil pisirdigini sorabilir miyim? Yagli kagida sarip mi pisiriyorsun, kagidi nasil sariyorsun cevresine, poaca hamuru gibi kati bir hamur mu oluyor? Ankaradaki evimizin ordaki pastane yaaprdi benzerlerinden, heyecanlandim gorunce:)

12/28/2006 09:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hulya, keske paylasmak mumkun olsa... Ben de senin o guzel etli pilavindan alirdim karsiliginda ;)

Ben de bayramini ve yeni yilini kutlarim.

12/28/2006 10:00:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serinmavi, begendigine sevindim. Ben de sizin bayraminizi ve yeni yilinizi kutlarim.
Sevgiler,

12/28/2006 10:01:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bezen, tesekkur ederim. O bahsettigin tatli ekmegi ben konserve kutusunda yaptim. Icini ve altini yagladim, istersen spray de kullanabilirsin. Sonra altina daire yagli kagit yerlestirdim. Kenarlarina da dortgen kesilmis yagli kagit. Teneke yagli oldugu icin yapisti. Icine mayali hamurumu koyup, elimle hafifce bastirarak yerlestirdim. Ayrintili tarif surda.
Mayali, hafif tatli bir ekmek oluyor. Ayni yontemle kek de pisirilebilir ama. Cikarirken bicagi teneke ile yagli kagit arasina sokup, keki/ekmegi tenekeden ayirmak ve alttan bir kac defa vurmak gerekiyor. Umarim yazdiklarim soruna cevap olmustur.
Sevgiler,

12/28/2006 10:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur ben hatırlıyorum etkinlikten tarifini ,panattone ise ben gerçeğinin yapımını izlemiştim oldkuça zor ve zahmetli gözükmüştü gözüme.Yılbaşı akşamı senin çikolatalı tortunu yapacağım .Sana ve ailene mutlu yıllar,,iyi bayramlar,sevgiler.

12/28/2006 01:12:00 PM  
Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Yeni yilinizi ve Bayraminizi kutlar, tüm dileklerinizin gerceklesmesini dilerim. Sevgiler Sonia...

12/28/2006 01:49:00 PM  
Blogger zinnur said...

Cilek'cigim, ben de bunlarin basitlestirilmis panettone tarifleri oldugunu tahmin ediyorum. Ama lezzet olarak aslina benziyorlar.

Tortu daha once de deneyip memnun kalmistiniz galiba. Umarim yine oyle olur. Ben de sevgilerimi yolluyorum size, ve hem bayraminizi, he de yeni yilinizi kutluyorum okyanusun otesinden.

12/28/2006 06:46:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sonia, ben de senin ve ailenin yeni yilini kutluyorum.
Sevgiler,

12/28/2006 06:47:00 PM  

Post a Comment

<< Home