Sunday, December 31, 2006

2006'nin Son Pastasi

Gectigimiz Cumartesi gununu bayramin ilk gunu olarak kutladik bulundugum yerde. Rana birkac gundur atesliydi, dunden itibaren de atesi dusmekle beraber oldukca yorgun ve halsizdi. Bu nedenle ikimiz bayram aktivitelerinin hicbirine katilamayip evde kaldik. Bu hafta sonu ayrica iki nikahimiz vardi. Bayram ve yilbasi hazirliklari, nikahlar icin ufak tefek ikramlar derken, mutfakta epey vakit gecirdim. Hicbirinde bastan sona bulunamadigim bu faaliyetlere kek, pasta ve kurabiyeyle bile olsa katkida bulunmak beni mutlu etti.

Ilk nikah icin mekik ve cikolatali makaron yaptim. Meyvali mekiklerin tarifini daha once vermistim, sadece bu sefer iclerine ahududu yerine, iyice kuruladigim visne kompostosu taneleri koydum. Visneler hamurun altinda hemen hemen kayboldular, ama yenirken agza gelen surpriz mayhosluklari cok guzeldi.

Cikolatali makaronlarla ise hala basim dertte. Yeni firinimla, eski makaron teknigimi hala tam bagdastiramadim. Gecen seferkilerin kimi catlamis, hic biri firfirlanmamisti. Bu seferkiler catlamadilar ama, lutfedip firfirlanmadilar da... Bir de incecik kabuklariyla son derecede kirilganlardi. Makaronlarin iyi tarafi su ki, sonuc olmasi gerekenden farkli bile olsa begeniliyorlar. Yine oyle oldu, ben de herkese "asli daha guzel" deyip durdum. Bu denememi resimlenmeye layik bulmadim, umarim bir dahaki sefere daha iyi sonuc alirim.

Cuma aksami Zeynep'le beraber iki tane cikolata ve portakalli peykek yaptik. Biri bayram sabahi ikram edildi, digeri ise ogleden sonraki ikinci nikaha kaldi.

Ikinci nikahin gelini, oglumun ogretmeninin kiziydi. Gerci sadece nikah seremonisi icin gelmislerdi camimize, ama daha sonra davetlilerle birlikte cay ve kahve ictik ve onlara bir seyler ikram etme firsatimiz oldu.

Cay sirasinda ikram edilmek uzere hazir baklava yufkasindan peynirli muska boregi ve findikli kurabiye yaptim. Kurabiyelerin tarifini daha once vermistim, sadece bu sefer Nutellali dolgunun uzerine birer findik oturttum, bu da ayni kurabiyenin degisik bir sunumu oldu.

Gelelim bu iletinin asil konusuna... Dun gece evde Rana ile basbasa otururken, aklima kutuk pasta yapma fikri dustu. Basladigimda zaten gec sayilabilecek bir saatti. Ustune bir de belli bir tarifi takip etmeyince, pastalarin tamamlanmasi tahminimden cok daha fazla zaman aldi. Cikolatali kremam yari yolda bitti, yeniden yapmak zorunda kaldim. Yeni yaptigimin rengi bir oncekini tam tutmadi. Gerci kutuge benzemesi gereken bir pasta, bu cesit hatalari kaldiriyor, ama hem mutfak cok dagildi, hem de ben epey yoruldum. O kadar ki, bulasiklarin hepsini yikayamadan yataga dusmusum.

Bu kutuk pasta daha once tarifini verdiklerimden degisik olsun istedim. Oncekilerde mus turu, ya da ganajli dolgu ve kaplamalar yapmistim. Bu sefer tereyag bazli bir krema (buttercream) yaptim. Kremami ikiye ayirip, daha fazla olan kismini cikolata ile tatlandirdim. Cok yogun cikolata tadi olmayan, icindeki sunger keki lezzet olarak bastirmayan bir krema oldu. Yine de yag bazli kremalar, bana gore cirpilmis sut kremasi iceren kremalardan daha agir oldugu icin, rulo pasta yapmak istemedim; cunku oylesi daha cok krema kullanmami gerektirecekti. Onun yerine $1'lik kalibimi kullanip iki tane kek yapmaya karar verdim. Kekleri, normal pandispanyami ikiye bolerek yaptim. Artik kucuk olculerle oynarken hata yaptigimdan mi, baska bir sebepten mi bilmiyorum ama, iki kekimin de ortasi hafif cokuk oldu. Ama, "nasilsa kutuk pasta olacak, yamru yumru olsa ne cikar?" mantigiyla yaptim gitti pastalari.

Kekler soguduktan sonra ikisini de ortadan ikiye kestim, seker surubu ile islattim ve aralarina kestane sekerlemesi parcalariyla birlikte ince bir kat cikolatali krema surdum. Keklerin ustunu de seker surubuyla islattim.

Kremanin cikolatayla tatlandirilmamis kismini kullanip, pastalarin uzerine --sonradan agacin budaklarini olusturacak sekilde-- birkac tane krema topu s1ktim. Dort uca da kalin birer tabaka krema surdum ve sonra kasikla ortadaki kremayi kaldirarak birer bosluk olusturdum. Kremanin kalin olmasinin sebebi, biraz sonra acikliga kavusacak.

Cikolatali kremayi tupe doldurdum ve tirtikli uc kullanarak, agac gorunumu verecek sekilde pastalarin uzerini cikolatali krema ile kapladim. Bu isi yaparken, duzgun sekilde bir uctan digerine gitmek yerine, kekin yarisi boyunca gidip, geri donmek vs. daha gercekci bir gorutu veriyor. Pastanin ucundaki bosluklari cikolatali krema ile doldurdum. Pastalarin uzerindeki sade krema toplarini cikolatali krema ile kapladim. Iyice sogumaya biraktim.

Ertesi sabah, krema iyice soguyup sertlesmisti. Ateste isittigim keskin bicakla, pastalarin 4 ucundan ince birer krema dilimi kestim. Boylelikle uclara kutuk gorunumu vermis oldum. Budaklardan da hafif egimli olacak sekilde incecik birer krema dilimi kestim. Yosun goruntusu vermek icin iri cekilmis fistik kullandim. Badem ezmesinden yaprak ve kiraz sekerlemesinden geleneksel coban puskulu susu yaptim. Kalan birkac tane kestane sekerlemesini ve mantar kurabiyeleri de etrafina serpistirince pastalarimiz hazir oldu.

Bu yilin son iletisinde, hepinize sevdiklerinizle birlikte gecireceginiz, saglikli, mutlu, neseli ve bol agiz tadli bir yeni yil diliyorum.


8 Comments:

Blogger sevdamavisi said...

Selam
Tariflerinize ve sitenize bayıldım. Linklerimin arasına ekleyip sık sık ziyaret edeceğim. İyi bayramlar..

1/01/2007 05:34:00 AM  
Blogger Oya Kayacan said...

Zinnur'cugum, dun yediklerimden sonra bugun yemek sitesi dolasacagimi hic sanmiyordum ama senin yaptiklarina dayanmak mumkun mu? Kutuk pasta bana cocuklugumda cok keyif verirdi. Sanki ormana gitmisim de gercek agaclar aslinda pastaymıs, falan diye hikaye yazardim kafamda.
Ha sahi "sadece nikah seremonisi icin gelmislerdi camimize," demissin. Nikahlari camide mi yapiyorsunuz orada?
Dilerim yeni yilin da boyle hareketli gecsin. Agiz tadiyla, mutlu.

1/01/2007 06:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevda Mavisi, yorumun ve link icin tesekkurler.

1/01/2007 07:27:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Oya'cigim, benim de sevdigim pasta turlerinden biri kutuk pasta. Cok degisik sekillerde yapmak da mumkun. Dikkatimi cekti, 2006'nin ilk tarifi olarak kutuk pasta yayimlamisim, son tarif de kutuk pasta oldu :)

Resmi nikah kiyma yetkisi var burda camilerin, tek kosul gelin ve damadin eyaletimizde yasiyor olmasi. Dolayisiyla, tanidigimiz, tanimadigimiz bir cok nikah oluyor camimizde. Bir ucret talep etmiyoruz, ikramimiz, eglencemiz var. Daha ne olsun? Amerikalilarin cok masrafli, cok protokollu ve stresli evlilik seremonilerine cok pratik bir alternatif, sipsak evlendiriyoruz. Yakinda her dinden musterimiz olursa sasmayacagim :)

Ben de sana agiz tadli, saglikli, mutlu bir yeni yil diliyorum.

1/01/2007 07:36:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar benim 70 kişilik bir pasta hazırlamam gerekiyor ama hangi ölçüde kalıp kullanmam gerektiğine bir türlü karar veremedim .yanıtlarsanız çoook sevinirim.iyi yıllar,meyra.

1/01/2007 11:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Meyra, Cake Bible kitabina gore 30 cm lik 4 kek ve 3 krema katli bir pasta, dedigin kadar kisiye yetiyor. Ama bu pasta kremalanmis haliyle 12-13 cm yukseklikte oluyor, ve zengin bir dugun yemeginin uzerine yenecegi, baska tatli alternatiflerinin de olacagi hesap edilerek porsiyonlar cok buyuk tutulmuyor. Bir de tabii kesis yontemi onemli. Su sekilde 12 inch lik pastada oldugu gibi kesilecek. Gerci orada resimlendigi sekliyle 30 cm lik pasta yaklasik 60 kisiye yetmis. Yani pastanin yuksekligine ve kaynaga gore biraz oynuyor miktarlar. Eger bizim Turk olculeriyle 30 cm lik pasta 70 kisiye az gelir dersen, iki katli yapabilirsin. Mesela, 25 cm ve 20 cm olabilir. Ya da 30 cm lik pastaya ek olarak yedekte duracak kucuk bir pasta daha yapabilirsin.

Cikolatali Pasta grubumuza da getir istersen bu sorunu. Orda bu tur pasta yapiminda tecrubeli arkadaslar oldugu gibi, Files kisminda porsiyonlarla ilgili bilgi de bulacaksin.

Simdiden kolaylik diliyorum sana.

1/01/2007 12:48:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba hepsi süper görünüyor
Kütük pastayı ben de denemiştim daha önce ama resmini çekmemiştim, site fikri o zamanlar olmadığı için :-) sizinki süper görünüyo elinize sağlık

www.bolbolye.com

1/01/2007 02:37:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 12:01:00 PM  

Post a Comment

<< Home