Thursday, April 06, 2006

Findik, Badem ve Cikolatali Pasta


Bu pastayi belki 1 yil once yapmis ve diger blogumda Ingilizce tarifini vermistim. Bir okuyucu istegi uzerine Turkceye cevirince, firsattan istifade Bizim Pastane'ye de koymak istedim. Hatirladigim kadariyla cikolatali kremam pastanin ustunu ve kenarlarini kaplamaga yetmediginden biraz da cikolatali ganaj yapmis ve pastayi oyle tamamlamistim. Katlar arasindaki ve ustteki cikolatali kremanin goruntulerinin farkli olmasi bundan. Sanirim bu durum benim firin tepsimin biraz genis olmasindan kaynaklandi. Sizin basiniza boyle bir sey gelmeyecegini umarak tarifi kitaptaki haliyle veriyorum. Kaynak Alice Medrich'in Cocolat'i...
  • 198 g firinlanmis findik
  • 226 g firinlanmis badem
  • 2 yemek kasigi un
  • 1 bardak seker
  • 7 yumurta aki (oda sicakliginda olacak)
  • 1/2 tatli kasigi tartar kremi
  • Krema (tarifi asagida)
  • 1/4 bardak findikli pralin (Findikli pralini yapmak icin burdaki fistikli krokan tarifinden faydalanabilirsiniz)
  • 226 g kucuk parcalara kesilmis bitter cikolata
  • Susleme icin az miktarda hazir findik ezmesi
Firininizi 162C ye isitin. 30 cm e 40 cm lik (ya da 28 cm e 43 cm lik) firin tepsinizi yaglayin ve pisirme kagidi ile kaplayin. Mutfak robotunda 142 g findik, 142 g badem ve 2 kasik unu iyice incelinceye kadar kadar cekin. 2/3 bardak sekeri katip bir kac saniye daha motoru calistirin. Elde ettiginiz karisimi bir kenarda bekletin.

Buyuk ve temiz bir kasede yumurta aklarini ve tartar kremini mikserinizin orta hizinda yumusak tepeler olusuncaya kadar cirpin. Hizi arttirarak kalan 1/3 bardak sekeri yavas yavas ekleyin. Tepecikler sertlesinceye kadar cirpmaga devam edin. Kenardaki findik ve bademli karisimi yumurta aklarina karistirin ve elde ettiginiz hamuru hazirladiginiz firin tepsisine duzgunce yayin. 30-35 dakika ya da ustu kizarip, parmaginizla hafifce bastirdiginizda eski halini alacak duruma gelinceye kadar pisirin. (Bu pandispanya 2 gun onceden hazirlanip ustu kapatilarak oda sicakliginda saklanabilir.)

Kalan bademin 1/4 bardagini iyice cekin. 1/4 bardaktan biraz fazla kremaya karistirin ve bademli kremanizi bir kenarda bekletin. Findikli pralini de yine 1/4 bardaktan biraz fazla kremaya karistirarak findikli kremanizi olusturun. Onu da hazirda tutun. Cikolatanizi 1/4 bardak su ilavesiyle eritin ve sogumaya birakin. Oda sicakligina geldikten sonra kalan kremaya katin. Boylece uc cesit kremaniz oluyor: findikli, bademli ve cikolatali. Kalan badem ve findiklari birlikte kabaca cekin ve pastanin suslemesi icin saklayin.

Pandispanyanizi dikkatlice pisirme kagidindan siyirin. Enine 4 esit parcaya ayirin. Parcalardan birini servis tabaginiza alin. Uzerine 1/2 bardak kadar cikolatali krema yayin. Ikinci kati bunun uzerine yerlestirip uzerini findik pralinli krema ile kaplayin. Ucuncu kat ve bademli krema ile tekrarlayin. Katlarin tasan kisimlari varsa keskin bir bicak yardimiyla duzeltin. Gerekiyorsa bastirarak pastayi duzleyin. Vaktiniz varsa 15-20 dakika buzdolabinda dinlendirin.

Sogumus pastanin kenarlarini ve ustunu cikolatali kremanin kalani ile kaplayin. Cekilmis findik ve bademlerle pastanin kenarlarini susleyin. Findik ezmesini s1kma tupune koyarak pastanin uzerine gelisiguzel cizgiler cekin. Kek bu haliyle 3 gun buzdolabinda saklanabilir. Servis zamanindan en az 1 saat once buzdolabindan cikarip oda sicakliginda bekletirseniz krema ve pandispanya yumusayacak ve pastaniz cok daha lezzetli olacaktir.



Krema

Bastan uyarayim ki, Kitchenaid'iniz ve mutfak termometreniz yoksa bu kremayi yapmak biraz zahmetli olabilir. Bunun yerine herhangi baska bir sade krema kullanmayi tercih edebilirsiniz.
  • 2/3 bardak seker
  • 1/3 bardak su
  • 1/8 tatli kasigi tartar kremi
  • 1 buyuk yumurta
  • 1 yumurta sarisi
  • 226 g yumusak tereyagi
Seker, su ve tartar kremini mumkunse yapismayan bir sahana alin. Orta ateste karistirarak sekerin erimesini saglayin, seker eridikten sonra ise karistirmadan kaynamaga birakin. Bu arada yumurta ve yumurta sarisini iyice koyulasip rengi acilana kadar cirpin. Surubunuzun sicakligi 116C ye ulasinca altini kapatip ici hafif yaglanmis payreks kaba bosaltin. Yumurtalari bir yandan cirparken, bir yandan da surubu ince bir serit halinde yumurtalarin icine akitin. Payreksin dibindeki surubu bir spatula yardimiyla yumurtalarin uzerine siyirin. Yumurtali karisim oda sicakligina soguyuncaya kadar cirpin. Bu sicakliga geldiginde yumusak tereyaginizi kucuk parcalar halinde miksere atin ve bir yandan da cirpmaya devam edin. Tereyaginizin son parcasini eklediginizde kremaniz yumusak ve surulebilir bir kivam almis olmali.


17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bu sefer ilk yazan ben oluyorum :)

Zinnurcugum,

bir alttaki yorumlar arasinda yanitini gordum yanitladim ama nedense post ettigim halde gorunmuyordu.

NYC konusunda diyebilecegim tek sey esimin NYC`ye tasinmaya (hele de gecici olarak) niyeti yok anladigim kadariyla. Ama neticede dusunup tasinarak karar vermesini gerektiren bir durum. Ben dunden raziyim, aktarma yapmadan Istanbul`a ucmak fikrine. Kismet, bakalim ne olacak?

Seni gelismelerden haberdar ederim. Gecenin bu saatinde nette ne isim mi var? Ilk defa annemle bu saatte net uzerinden gorusecegimiz tuttu da.

Pastan nefis gorunuyoooor :( Ama taa gecen yil bitmis

4/09/2006 11:08:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bayiliyorum tariflerine .Süpersinya. Cocuklarin yasadi senin gibi süper pasta yapan anneye sahip olduklari icin .Egtim aldin mi pasta yapma konusunda ??? Tartar krema ne demek ???

4/10/2006 06:44:00 AM  
Blogger Tijen said...

bu
pas
ta
ya
ba
yil
dim
!!!!
daha
ne
diyeyim?

4/10/2006 10:51:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur,bu pastayı merakla bekliyordum.
(Bir kaç tane daha var) Eline sağlık.
Yağlı krema daha önceki kremaya göre
daha mı hafif? Öncekinde yum.sarısı
yoğunluktaydı.Bir de yum. akı ile yapılan pandispanya daha mı süngerimsi oluyor?Senin bu iki-üç renkli pastalarını pek beğeniyorum.kestaneli ve matchalı da öyleydi.Şimdi çilekliyi
bekliyorum.Hoşça kal...

4/10/2006 12:35:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Hande, hakkinizda hayirlisi ne ise o olsun. Bir yilda 3 defa tasinmis biri olarak --neyse ki o zamanlar genctim-- bu islerin hic kolay olmadigini hatirliyorum. Ustelik biz sadece ayni sehir icinde tasinmistik ve o zamanlar tasinacak seylerimiz de pek azdi. Ote yandan NYC'de yasam bana bile cazip geliyor. Biz NY'un koyundeniz, buralara gelirseniz sehre ciktigimizda size de taze koy ekmegi, sutu ve tabii pastasi getirmeyi ihmal etmeyiz :)

4/10/2006 12:38:00 PM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, tartar kremi yumurta aklarini cirparken stabilize etmek icin kullanilan bir toz. Tarif acisindan kullanilmasi sart degil.

Ovguleriniz icin tesekkur ederim, egitim almadim.

4/10/2006 12:39:00 PM  
Blogger zinnur said...

Tijen'cigim, cok tesekkur ederim. Cok ince dilimlerle yenmesi gereken, cok zengin tadli bir pastaydi hatirladigim kadariyla. Soguk mevsimlere daha uygun sanki.

4/10/2006 12:40:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Munevver, tesekkur ederim. Bu pastayi yapali epey oldugundan kremayi onceki daha cok yumurta sarili olanla karsilastiramayacagim, ama malzemelerine bakilirsa dedigin gibi bu daha hafif olsa gerek.

Yumurta akli pandispanyalarda doku yumurtaya seker oraniyla yakindan alakali. Bu sungerimsiydi, fakat gectigimiz haftalarda deneyip henuz tarifini vermedigim bir pastada kullandigim kat adeta beze gibi kitir kitirdi. Bir gun buzdolabinda bekledikten sonra yumusadi, kitirligi tam kivaminda oldu. O pastada yumurta aki basina dusen seker orani epey daha fazlaydi.

Bu bahsettigim pastanin da, cileklinin tarifi de yakinda geliyor.

4/10/2006 02:49:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

COK TESEKKÜR EDERIM CANIM TARIFINI ISTEMISDIM;INSALLAH YAPMAYI BECERIRI,BAYA BI ZOR GÖZÜKÜYOR AMA BAKALIM....BENDE ONU SORACAKTIM TARTAR KREMI PHILADELPHIANIN KREMI ZANNETIM,KULLANMASAKDA OLUR DIYOSUN? helede su yapi seklini gösterdigin icin resimlerde cok hosuma gidiyor ,insan daha kolay anliyabiliyor cok tesekkür ederiz ellerine saglik....

4/10/2006 02:54:00 PM  
Blogger zinnur said...

Nuray, bu pastaya ozelligini veren badem ve findikli yumurta aki pandispanyasi. Kremayi kendi bildigin bir kremayla degistirebilirsin.

Tartar kremi yerine azicik limon suyu ya da sirke katabilirsin yumurta aklarini cirparken. (Krem peynir kullanilmayacak.)

Kolay gelsin.

4/10/2006 07:58:00 PM  
Blogger Oya Kayacan said...

En istedigim sey. Bayiliyorum. Kafayi takiyorum. Elimi surup surup cekiyorum. Sarisini gorunce hele, neredeyse yaklasip opuyorum, bordosunu çok cool buluyorum, celik gibisini zengin evlere layik..., olan herkesi kiskaniyorum ve de almiyorum... alamam... deli olmam lazım... allah kavusturmasin beni bir kitchenaid ile... AMİN.

4/11/2006 02:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Oya'cigim, ben de benzer duygular icinde kivranirken bir anneler gununde hediye olarak mutfagimdan iceri girdi Kitchenaid'im. Benimki mutevazi beyaz renkte, galiba o zamanler ya metalik ya beyaz oluyorlardi. Bir sure el mikseri bal gibi isimi goruyordu diye verdikleri paraya hayiflandim. Sonra ese dosta dugun pastasi yapmaga baslayinca icim rahatlamaga basladi. Yaptigim her pastayla da huzurum sukre donusuyor. Cunku bunsuz gercekten pek zor olurdu o buyuk pastalari yapmak.

4/11/2006 06:11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcugum

Amin, Allah agzindan isitsin. Her seyin hayirlisi hepimize.

4/11/2006 11:20:00 AM  
Blogger loungetime said...

Bu pastadan yemek istiyorum. Çok güzel görünüyor.

12/07/2007 05:09:00 AM  
Blogger Ilker Erdem said...

Sevgili Zinnur pasta harika gorunuyor. Sevgiler

1/26/2008 02:44:00 PM  
Blogger Turuncu Mikser said...

zinnur hanim, pastanizi yaptim, ve herkes tarafindan cok begenildi, tesekkurler

2/23/2008 10:03:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:50:00 AM  

Post a Comment

<< Home