Sunday, May 07, 2006

Nisan Ayinin Mutfak Maceralari

Gectigimiz haftalarda bir Paskalya coregi denemem oldu ama tarifi baska yemek bloglarinda da paylasildigi icin bu iletiye sadece resimlerimi koyacagim. Eger benim gibi ilk denemeniz olacaksa, bu nefis tatli ekmegi evde yapmanizi mutlaka tavsiye ederim. Piserken ve firindan ciktiktan sonraki mis gibi kokusu icin bile bu gayrete deger. Ozellikle Sibel'in paskalyasi esmer seker, esmer un ve zeytinyagi kullanilarak yapildigi icin sucluluk duymadan tuketebilirsiniz de...

Gectigimiz ay birkac tane kurabiye denemem oldu. Bazilari daha once hic yapmadigim kurabiyelerdi, digerleri ise daha once denedigim tarifler uzerine cesitlemelerdi. Ikinci kategoriye ornek olarak Hurma-YE icin yaptigim mamul kurabiyelerini bu sefer farkli dolgu malzemeleri ile hazirladim. Rulo seklinde olan kurabiye icin bu sefer hurma yerine kuru kayisi kullanarak bir dolgu yaptim. Pisme suresi kisa oldugu icin rengi hic bozulmadi ve guzel gorunuslu bir kurabiye oldu. Geleneksel mamul icin ise hurmali dolgu yerine, icine gulsuyu katilmis ceviz ve seker karisimi kullandim. Ha, bir de bu sefer kurabiyeleri kalip kullanarak sekillendirmeye calistim, ama pek basarili oldugum soylenemez. Goruntuden cok memnun kalmasam bile kurabiyeler cok lezzetliydi. Mamul kurabiye hamurunun tarifi burda. Ayni resimde gordugunuz yesil cay ve kakaolu kurabiyelerin tarifini ise onumuzdeki gunlerde sizlerle paylasacagim.

Nisan ayinda iki yeni kurabiye daha denedim ve bir turlu firsat bulup yayinlayamadim. Ilki Fransiz mutfaginin madlen adli kekimsi kurabiyesi idi. Bunlari yaptigim gun biraz telasim vardi; onun icin arkalarinda karakteristik kamburlarinin olusmasini saglayan birkac saatlik dinlendirme suresini atlamak zorunda kaldim. En az bir kere daha deneyip, istedigim sonucu aldiktan sonra tarifini paylasacagim. Bu arada Evcini'nin ve Devletsah'in madlen tariflerine bu linklerden ulasabilirsiniz.

Ilk defa denedigim ikinci kurabiye findikli idi. Cerez iceren bir kurabiyeyi daha da ozel kilmak isterseniz tavsiyem cerezi soyle kokusunu salana kadar firinlamaniz. Bir Pillsbury kitapcigindan aldigim esas tarifte boyle soylenmemesine ragmen ben findiklarimi firinlayip kullandim. (Firinlama findigin kabuklarindan kurtulmak icin de yardimci oluyor.) Cikolatali dolgusu icinse evde bulunan Nutella'yi kullandim. Zannediyorum ki asil tariften daha guzel bir kurabiye cikti ortaya. Iyice yetiskin kurabiyesi olsun derseniz, kurabiye hamuruna bir miktar instant kahve granulu de katabilirsiniz.

  • 225 g yumusamis tereyagi
  • 2/3 bardak seker
  • 2 tatli kasigi vanilya
  • 1 tatli kasigi limon rendesi
  • 1 yumurta sarisi
  • 2 1/4 bardak (ya da kurabiye hamuru kivami tutturacak kadar) un
  • 1 1/2 bardak kadar once firinlanip kabuklari cikarilmis, sonra robotta ince cekilmis findik
  • 1 bardak Nutella (bu miktar tahmini; kurabiye basina 1/2 tatli kasigi kadar Nutella yetiyor.)
  • Arzu edilirse ustune pudra sekeri (ben kullanmadim)
Firini 162 C ye isitin. Bir kasede seker ve teryagini cirpin. Vanilya, yumurta sarisi ve limon rendesini ekleyin ve cirpin. Buna unu ve cekilmis findigi da ekleyip guzelce karistirarak kurabiye hamurunuzu olusturun. Hamurunuzdan ceviz buyuklugunde parcalar koparin avucunuzda yuvarlayin. Firin tepsinize aralikli olarak yerlestirin (Firin tepsisini yaglamaya gerek yok.) Basparmaginizla her bir kurabiyenin ortasina bir cukur yapin.

10 ila 15 dakika pisirdikten sonra, kenarlari kizarmaya baslayinca kurabiyeleri firindan alin. Cukurlari, kurabiyeler henuz sicakken yaklasik 1/2 tatli kasigi Nutella ile doldurun. Firin tepsisinden servis tabagina cikartin. Arzu ederseniz uzerlerine pudra sekeri de serpebilirsiniz. (Bu malzemeden yaklasik 4 duzine kurabiye cikiyor.)

Simdilerde neler mi yapiyorum? Bu konuda beyaz cikolata ve cileklerle yakindan ilgilendigimi soyleyeyim sadece...

Tarifler 15 Mayis'ta Bizim Pastane'de...


34 Comments:

Blogger maria josé said...

Qué pena, no entiendo nada...

5/07/2006 02:24:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Maria Jose, intentar esto:
http://www.joakitchen.blogspot.com

5/07/2006 02:36:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur hanım her zamanki gibi hepsi süper görünüyor ellerinize sağlık. Fındıklı kurabiyedeki yumuşamış margarin oda sıcaklığında yumuşatılmış mı demek acaba yoksa eritecekmiyiz?
Teşekkür ederim.

5/08/2006 12:44:00 AM  
Blogger Safran said...

Zinnur hepsi mükemmel gözüküyor, elleine sağlık, yazını okurken bir anda gözüme takılan ve devamlı resimden bana göz kırpmaya devam eden yeşil çaylı-kakaolu kurabiyenin tarifini sabırsızlıkla bekliyorum, sevgiler...

5/08/2006 06:20:00 AM  
Blogger L1 said...

Zinnur, gerçekten süper gözüküyorlar, akşama kurabiye yapacağım senin yüzünden.

5/08/2006 06:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Songul, tesekkurler. Tereyagi (veya margarin) oda sicakliginda olacak, eritilmeden kullanilacak.
Sevgiler

5/08/2006 07:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Safran, cok tesekkur ederim. Kurabiyeleri yakinda cevirecegim. Fakat bu arada buna cok benzeyen damali kurabiyenin tariflerini Portakal Agaci ve Mekanimiz Mutfak vermis. Onlara da bir bak istersen. Ben goruntudeki kucuk farkliliga ek olarak hamura biraz matcha yesil cay tozu katmistim.

5/08/2006 07:57:00 AM  
Blogger zinnur said...

Elvan'cigim, sucumu kabul ediyorum :) Afiyetle yiyin kurabiyelerinizi.

5/08/2006 07:59:00 AM  
Blogger pinomino said...

zinnurcum her ziyaretine geldiğimde ağzım sulanarak geri dönüyorum:) ben de böyle lezzetli mamalar yapmak istiyorum..ama bir türlü vakit ayıramıyorum..
ellerine sağlık:))

5/09/2006 12:56:00 AM  
Blogger vintage biscuit said...

harikalar diyarındamıyım bennnnn yoksaa:))))))))))

5/09/2006 01:43:00 AM  
Blogger Doruk said...

Zinnur'cuğum 15'i için sabırsızlanıyorum desem:) Her biri için ellerine sağlık.

5/09/2006 02:11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ne tesaduf sevgili Pino, ben de senin sitene her gelisimde yaptiklarina imrenerek donuyorum. Seninkiler cok daha zor ama benim yaptiklarimdan. Ve tahmin ediyorum ki, bu gunlerde mesleki gelisimin icin harcadigin zaman ilerde yemek pisirmek ve istedigin diger konularla ilgilenmek icin daha fazla vakit ayirabilmeni mumkun kilacak.

5/09/2006 03:24:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vintage biscuit, :)

Burcu'cugum, cilek guzel bir secimdi gercekten. Tugce sayesinde bol bol yedik bu guzel meyvayi. Artik ben de sabirsizlaniyorum cilekli guzellikleri gormek icin.

5/09/2006 03:27:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, Paskalyan mukemmel gorunuyor. Cayla guzel olur ama Turkce sohbetsiz olmaz degil mi. Sonra dilimlenmis, bicakla olan bir resmi var. Uzerine surdugun nedir diye merak ettim. Ucuk sari kivamli bir sos gibi.

5/09/2006 07:55:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mine, resimde gordugun organik balimiz. Isitilmadan suzuldugu icin kivami katica oluyor. Kahvaltida tatli yiyeceklerle pek aram olmamasina ragmen bu bali cok seviyorum.
Sevgiler,

5/09/2006 08:55:00 PM  
Blogger Nezaket said...

Zinnur, hepsine bayildim ama en cok da nutellali kurabiyeye. Biran once onu yapmak istiyorum. sonucu en kisa surede yazarim, selamlar

5/10/2006 04:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bir nutellasever olarak ben de begendim kurabiyeleri Nezaket'cigim. Benimkiler aceleye gelmisti, senin hunerli ellerinden cikanlar daha guzel gorunuslu olacaktir eminim.

5/10/2006 07:08:00 AM  
Blogger Oya Kayacan said...

Gelme kardeşim, ne işin var burada? Şimdi işin yoksa kalk reçellere saldır, çıkolatalar ye, meyve şekerlemelerini götür... Zinnuuuur, ne demek istediğimi anlıyorsun değil mi?

5/10/2006 08:45:00 AM  
Blogger zinnur said...

Oya'cigim, sen kibarligindan kendine soyluyor, benim anlamami istiyorsun ama ben biraz daha direk olacagim. Hazir buralara kadar gelmisken seni sana sikayet edeyim bir: Gecenlerde seni ruyamda gordugumde herhalde bana el verdin ki, artik recete uygulayamaz oldum! Ustelik recetelere uymazken ne yaptigimi not da edemiyorum. Ilham perisi kapimi calar calmaz bir haller aliyor beni, Bir heyecan, bir telasla yapip bitirinceye kadar gozum bir sey gormuyor. Tabii bu arada olcu, miktar not almak filan hak getire! Simdi 15 Mayista Cilek gunu var, yaptiklarimi nasil receteye dokecegim kara kara dusunuyorum. Iste, durumum bu. Hani yemek blogu olsa gider de, pasta corek olcusuz olmaz ki! Bu gidisle yakinda kapatacagiz galiba Pastane'yi :)

5/10/2006 09:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur, W.Foods'a bakacagim bu bal icin. Orada bulamazsam mektupla siparis yaparim. Unfiltered meselesinin ben hic farkinda degildim, ne guzel oldu ogrendim senden. Sagolasin.

5/10/2006 11:44:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mine'cigim, madem ilgilendin biraz daha bilgi vereyim. Benim markanin adi Really Raw Honey. (Pahali bir bal, itiraf etmeliyim ki, ama epey de gidiyor.) Icinde hala pollen, propolis, petek, canli enzimler ve mineraller var. Hatta icinde olmayan tek sey arilar galiba :)Dogrudan kovandan hic islenmeden siselenmis oldugunu soyluyor kavanozun uzerinde..

5/10/2006 11:57:00 AM  
Blogger Tijen said...

hepsi birbirinden güzel zinnur'cugum. hangi birine oy versem, hangisinden dilensem bilemedim...
yok yok gelecegim ben oralara, önlükleri takar birlikte gireriz mutfaga!
tijen

5/10/2006 12:34:00 PM  
Blogger Oya Kayacan said...

E bre Zinnur, sen böyle reçetesiz peçetesiz uygulayabiliyorsan bu tarifleri zaten artık ermişsin demektir. Bu beni gariban elimden falan olamaz. Ne biliiim kimdir pastanecilerin piri, işte onun elini mi tuttun nedir bir başka rüya faslında? Ya da gaipten fısıldıyor mudur nedir sana, sana o haller geldiğinde:-)) Başkaca diyeceğim yok. İşi büyütsen derim sadece. Sevgiler kardeşim, sen yine de bana kötülük etmeye devam et. Kendimi senden alamıyorum!!!

5/11/2006 04:40:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kim bilir Tijen'cigim? Belki orada, belki burada birlikte gireriz bakarsin mutfaga. Hayal etmesi bile guzel.

5/11/2006 06:04:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Oya, o kadar da degil canim! Neticede yola ciktigim, hep kullandigim bir tart hamuru tarifi, bir pandispanya tarifi vs var. Ama artik eskiden hic yapmadigim kadar oynuyorum miktarlarla ve malzemeyle. Ve son bir kac yildir pek cok seyi unuttugum gibi ne yaptigimi da unutuyorum. Isi buyutmeyi cok isterdim, cunku artik arz talebi iyice asti bizim evde. Keske sanal ziyaretcilerim gercek olaydi!

5/11/2006 06:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Altug'cugum, buradan hepinize sevgi ve selamlar. Yakinda gorusmek uzere,

5/11/2006 10:54:00 AM  
Blogger İpek Kuscu said...

merhaba Zinnur,Çilekli etkinliğe bende katılacağım için çok mutluyum.Bloguma uğrarsan çok sevineceğim.Görüşürüz.

5/11/2006 03:08:00 PM  
Blogger İpek Kuscu said...

adres cileginrenklidunyası.blogspot.com gorusmek uzere

5/11/2006 03:22:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,

Sana cok soru soruyorum, kusura bakma. Yeni bir sorumd aha var. Biliyorum sen daha cok tatlilara agirlik veriyorsun ama soyle citir citir bir tuzlu kurabiye tarifin var mi? Peynirli de olabilir olmayada bilir. Cayin yanina guzel gidecek??

Cok tuzlu tarifi denedim, mahlepli yapmak istiyorum, cok attim yaptiklarimi..Boyle bir tarif bulmak zor olasa gerek ama ben zorlandim iste. Varsa bir tarifin yazarsan cok cok sevinirim.

Bobby nin annesi

5/11/2006 06:47:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Cilek, yeni blogun hayirli olsun. Keyifli paylasimlar diegiyle,

5/12/2006 03:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bobby'nin Annesi, cok guvendigim 2 Ingilizce Turk yemegi kitabim var. Onlara bir bakacagim. Bulursam sana emaille gonderirim.
Sevgiler,

5/12/2006 03:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba zinnur,
siteni hemen hemen her gün takip ediyorum, akşam kurabiyeleri yaptım, harika oldular, tam benim sevdiğim kurabiye tadı, yiyenlerde de bayıldı tabi. Fındığa ve kakaoya alerjim olduğu için ceviz kullandım ve tabi üzerine nutella süremedim, ama bu halleri bile benim için ve yiyenler için enfesti tarif için teşekkürler ellerine sağlık sevgiler ....

5/29/2006 11:13:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Ilknur, cok sevindim guzel bir sonuc almaniza.

5/30/2006 05:43:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:51:00 AM  

Post a Comment

<< Home