Saturday, February 14, 2009

$u Hamuru

Bir zaman once, $u hamuru ile ilgili ipuclarini paylasacagimi yazmistim. Sozumu unutmus degilim ama yeni bir $u hamuru denemesi yapma firsatini ancak gecen gun bulabildim. Katmerli hamur tarifine gecmeden, daha onceden verdigim sozu yerine getirmek adina, Rose Levy Beranbum'un The Pie and Pastry Bible kitabindan aldigim tarifi paylasiyorum. Soz ettigim kitapta, iki farkli $u hamuru tarifi var. Rose Beranbum'a gore, benim denedigim hamur, pistiginde daha hafif ve citir oluyormus. Bu ozellikleriyle, profiterol ve ekler yapmak icin cok uygun olmakla beraber, mesela St. Honore gatosu icin, biraz daha saglam dokuya sahip olan obur (klasik) $u hamurunu tercih etmek uygun olurmus. St. Honore gatosu, ikisi de yeni mutfak tecrubelerimden olan milfoy ve $u hamurlarini icerdigi icin, illa denemek istedigim klasik tatlilardan. Onu yaptigimda, kitaptaki diger $u hamurunun tarifini de sizinle paylasirim. Bu arada bir de Chocolate Desserts kitabinda gozume carpan Pierre Herme'nin sutlu $u hamuru var ki, ozelligi, tepsilere s1k1ldiktan sonra dondurulabilmesi. Buyuk dondurucusu olanlar icin cok pratik bir ozellik, zira $u hamuru pistikten sonra beklemege pek gelmiyor, tazeligini cabuk yitiriyor ve yumusuyor.

Asagida tarifini verdigim $u hamuru hazirlandiktan sonra, hava almayacak sekilde uzeri kapatilip, bir gun buzdolabinda bekletilebiliyor. Ertesi gun, hamur soyle bir karistirildiktan sonra, s1k1lmaga ve pisirilmege hazir oluyor. Ben bu sekilde yaparak, basarili bir sonuc aldim. $u hamuru ile cok degisik tatlilar yapmak mumkun, ama ben bir yemek blogu klasigi olan cikolatali ekleri yapmayi tercih ettim bu sefer. Simdiye kadar bu minik pastaciklarin envai cesit tarifi yazilmis oldugu icin, bu iletide sadece $u hamurunun tarifi ve pisirilme tekniklerini paylasacagim.

Ic dolgusu az gelince, birkac ekleri bos olarak paketledim ve sakladim. Icinde krema olmadigi halde, ertesi gune kitirliklarini buyuk olcude yitirmislerdi. Kanaatimce, dolgu, glazur, hatta $u hamuru onden hazirlanip, pisirme ve doldurma islemi servise yakin bir zamanda yapilmali. Telas gerektiriyor, dogru, ama bu sekilde cok nefis oluyorlar.



Artan eklerleri vanilyali dondurma ile doldurdum. Bu halleriyle de guzellerdi ama...







... uzerlerine sicak cikolata sosu dokulunce daha da guzel oldular. Artan ganaslarinizi ben maride tekrar eriterek cikolata sosu olarak degerlendirebilirsiniz; ben oyle yaptim.





  • 236 g (1 bardak) su
  • 113 g tuzsuz tereyagi
  • 1 tatli kasigi seker
  • 1/2 tatli kasigi tuz
  • 142 g un
  • 3 yumurta arti 3 yumurta aki
Su, tereyagi, seker ve tuzu, ufak bir tencereye alin ve fokur fokur kaynama noktasina getirin. Atesten alip, unu bir defada katin. Tahta bir kasikla hizlica karistirip, karisimin butunleserek bir hamur topagi halini almasini, tencerenin kenarlarindan ayrilip, kasiga hafifce yapisir hale gelmesini saglayin. Sonra yine atese alin; bu sefer alti kisili olmak uzere, 3 dakika kadar daha hizlica karistirarak, unu pisirin.

Bu asamada, hamurun bir kismi tencerenin dibine yapismis oluyor. Onu siyirmadan, hamurun geri kalanini mutfak robotunuzun kasesine alin. Buharin disari kacabilmesi icin, robotun kapagindaki deligi acik birakmayi unutmayin. Robotu 15 saniye calistirip, hamurun iyice karismasini saglayin. Sonra robot hala calisirken, catalla soyle bir karistirdiginiz 3 yumurta ve 3 yumurta akini bir defada hamura ekleyin; 30 saniye de boylece karistirin.

Eger mutfak robotunuz butun malzemeyi alacak kadar buyuk degilse, bu kismi elle yapmak da mumkun. Bunun icin, yine dibini siyirmadan hamuru bir kaseye aliyorsunuz. Once teker teker yumurtalari, sonra da yumurta aklarini ekleyip, her eklemeden sonra hamuru tahta kasikla, cok hizli bir sekilde karistiriyorsunuz.

Her iki yontem sonucunda da elde edilen hamurun parlak ve --kasikla kaldirildiginda olusan tepecik dik duramayacak kadar-- yumusak olmasi gerekiyor. Eger sertse, biraz su ekleyerek, gereken kivama getirebilirsiniz. Bu asamada hamur hava almayacak sekilde kapatilip, bir gece buzdolabinda bekletilebilir ve ertesi gun, tahta kasikla biraz cirparak kullanima hazir hale getirilebilir.

Pisirme isleminden once, firininizi 218 C ye isitin ve 20 dakika boylece birakin. Firin rafini firinin ortasina gelecek sekilde yerlestirin. Firin tepsilerinizin dort ucuna birer ufak parca hamur koyun ve tepsileri silpatla kaplayin. Bu hamur parcalari pisme sirasinda silpatin havalanmasini onleyecek. Eger silpatiniz yoksa, ya folyo kullanin ya da firin tepsilerini iyice yaglayip, unlayin. Tabii son durumda, tepsini dort ucunu hamurlamaya gerek yok. Pisirme kagidini tercih etmeyin, kaynagimiza gore, $u hamuru pisirme kagidina yapisiyormus. Ayrica Amerika'da yasayan arkadaslara not olarak yaziyorum ki, Baker's Joy ya da PAM gibi sprayler de, hamurun s1k1l1rken kaymasina neden oldugu icin kullanilmamaliymis.

Simdi sira hamurlari kullanim amacimiza uygun sekilde s1kmaya geldi. 6 numara ya da 1 1/4 cm lik duz uc takilmis s1kma torbasina hamuru doldurun. Eger profiterol yapacaksaniz, hamuru 4 cm capta, 1 1/4 ila 2 cm yukseklikte yuvarlaklar halinde, aralarda 2 1/2 cm bosluk birakarak s1k1n. S1kma tupu yoksa, yaglanmis iki tatli kasigiyla bu isi yapabilirsiniz. Bir kasikla hamuru alin, digeriyle (ya da parmak uclarinizla) hamuru kasiktan, firin tepsisine aktarin. Eger hamurun duzensiz gorunen kisimlari varsa, parmaginizi azicik islatarak, hamura rotus yapabilirsiniz. Eger ekler yapmak istiyorsaniz, 10 cm uzunlukta, 3 3/4 cm eninde , 1 1/4 ila 2 cm yuksekliginde seritler halinde s1k1n. Aralarinda 7 cm mesafe birakin. S1kma tupu yerine elle sekil veriyorsaniz, islatilmis bir metal spatula ile gereken serit seklini verin ve uclari biraz daha genis olacak sekilde bicimlendirin. Catalla hamurun ust yuzeyinden gecin; bu yontemle ustlerin duzenli sekilde catlamasi saglaniyormus (ki ben tamamen atlamisim.)

Eveeet, nihayet pisirme islemine gelebildik. Tepsinizi once cok sicak olan firinda 10 dakika pisirin. Sonra isiyi 175 C ye dusurun ve 15-20 dakika ya da hamurlar guzelce kizarincaya kadar pisirmege devam edin. Sonra tepsinizi firindan alin, ama firini daha kapatmayin. Pisen hamurlari bir izgaraya alin. Eger profiterol pufu yapiyorsaniz, her bir pufu dikkatlice alip, alt tarafinda bicakla 1/2 cm lik bir hava deligi acip, icindeki buharin kacmasini saglayin. Arzu ederseniz, bir sikma ucuyla ufak bir delik de acabilirsiniz. Bu delik daha sonra puflari krema ile doldurmak icin kullanilabilir. Ekler yapiyorsaniz, yan cevirip, 3 tane hava deligi acin. Delinmis puflari ya da eklerleri yine izgara uzerine koyun. Izgarayi da firin tepsisine alin. Firininizi sondurun ve firin tepsinizi, uzerindeki izgara ve hava delikli puflarla beraber, firina geri koyun. Kapinin hafif aralik kalmasi icin, kapaga bir tahta kasik s1k1st1rin. Bu vaziyette puflari 10 dakika kurutun. Sonra firin kapagini kapatip, 1 1/2 saat bekleterek, tamamen kurumalarini saglayin. Ya da o kadar beklemek istemiyorsaniz, benim yaptigim gibi firini yine devreye sokun, 93 C ye ayarlayip, 45 dakika kurutun. Bu sure sonunda, puf ya da eklerlerden birini ortadan kesin. Ici hamur kalmissa, kurutma islemine biraz daha devam edin. Kuruduklarina iyice kanaat getirince firindan alip, izgara uzerinde sogutun.

Butun bunlari yaptiktan sonra, iclerini doldurmak ve glazurlemek cocuk oyuncagi, oyle degil mi? Sonrasinda, profiterolunuzu ya da eklerlerinizi yemek kaliyor geriye. Afiyetle....

21 Comments:

Blogger BEDİA KUKUL said...

profiterol ve ekler en sevdiğim tatlılar ypmasıda öyle benim elimdeki tarif şimdiye kadar beni hiç üzmedi, ama püf noktalar için sağol,bakabilirsen sevinirim
http://papatyademeti.blogspot.com/2009/01/profiterol.html

makaronzede gülmira

2/15/2009 02:52:00 PM  
Blogger Gul prensesi said...

61KirazliKmaasallah zinnur hanim, her yaptiginiza sulanmaktan kendimi alamiyorum.hem ayrintili yaziyorsunuz hemde denedigim her tarifinzden cok memnun kaldim.. lutfen bu siteyi kapatmayin. cok tesekkurler..sevgiyle
elif

2/15/2009 03:26:00 PM  
Blogger zinnur said...

Gulmira, senin tarifini inceledim. Resimler gayet guzel, yapimi da gayet pratik duruyor. Ben daha once yuksek isida pisirdigimde, eklerin disi guzel pismis fakat ici kurumamisti. Ben de o islak hamurlari elle ayiklamak zorunda kalmistim. Bu yazdigim tarifle boyle bir problem yasamadim, onun icin paylasmak istedim. Tabii, 200 derecede 20 dakika pisirince, senin hamurun icten tamamen kuruyorsa ne ala. O zaman bu kadar detayla ugrasmaya hic gerek yok. Galiba biraz da firina bagli bir sey bu.

Makaronlara ne oldu? Ilk yaptiklarin gayet guzel olmustu?

Sevgiler,

2/15/2009 04:07:00 PM  
Blogger zinnur said...

Elif, sagol. Tariflerden iyi sonuclar almana cok sevindim. Blog yazarligimin 4 yillik bir gecmisi olmus. Artik cok alistim, sanirim cok ciddi bir nedenim olmadan birakamam.
Sevgiler,

2/15/2009 04:10:00 PM  
Blogger Zehra Gürgen said...

Şu hamurunu bir tutturup bir tutturamayanlardanım.Ama senden aldığım her tarif süper oluyor, bunuda en kısa sürede deneyip bloğumda deneyimimi paylaşacağım.

Ellerine sağlık :)
sevgiler..

2/15/2009 05:53:00 PM  
Blogger BEDİA KUKUL said...

sevgili zinnur, profiterol toplarını 20dk sonunda soğuyana kadar fırından almıyorum gerçekten gayet iyi oluyorlar.makaronda son 3 denemem fiyasko oldu, geçenlerde sufle yapımıyla ilgili bir dergi karıştırırken yumurta aklarıyla ilgili atladığım bir nokta olabileceğini farkettim.kar haline getirme esnansında eklenen toz şekerin azar azar eklenmesi ve iyi çırpılması yumurta karının geç sertleşmesine ama dayanıklı olmasına yararmış. sanırım son denemelerimde şeker ekleme kımını düzgün yapamamış olabilirim.zaten ben hamuru sıkma torbasına doldurana kadar kıvamın yoğunluğu azalıyordu.tekrar deniycem ama bir süre ara vermek istiyorum sonuç kötü olursa az üzülmek için...
sevgiler...

2/16/2009 12:14:00 AM  
Blogger Pelin said...

Zinnucuğum,

Öncelikle teşekkür etmek istiyorum. Tecrübelerini ve öğrendiklerini bizimle paylaştığın için. Eklerleri ben de çok seviyorum ama denemeye çekiniyorum. Senin verdiğin bilgiler ışığında deneyeceğim.Bakalım olacak mı?
Sevgiler

2/16/2009 10:54:00 PM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnur,
Merakla beklediğim şu hamuru tarifi için çok teşekkür ederim.
Bu gün gelen misafirlerim için yaptım. Daha önce yaptıklarıma göre senin de dediğin gibi bir hayli akışkandı. Öyleki; sıkma torbasının ucundan ben sıkmadan akıp gidecek kadar.Senin yaptığın da böyle miydi. Yoksa ben yarım ölçü yaptığım için yumurta miktarını mı ayarlayamadım merak ediyorum.
Onun dışında herşeye harfiyen uydum. Yalnız fırını söndürdükten sonra kurutma süresini telaşımdan unutup uzunca tutmuşum ve hatırladığımda çıkarınca peksimet kuruluğunda olduğunu gördüm. Tabi kremayla doldurmakta bir hayli zorlandım ama üzerine sosu biraz ılıkça döktüğümde yenilebilecek yumuşaklığa geldiler.
Garantili bir tarife kavuştuğum için çok memnunum. Hataya imkan bırakmayan detaylı anlatımların için çok teşekkür ederim.

Sevgilerimle,

2/17/2009 12:01:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zehra, yorumun icin tesekkurler. Umarim memnun kalirsin.

2/17/2009 12:34:00 PM  
Blogger zinnur said...

Gulmira, evet, bezenin kivami onemli gercekten. Yavas yavas seker ekleme ve hizi giderek arttirmak da basarili bir beze yapmanin sartlari. Umarim bir dahaki denemende, makaronzedeligini tamamen unutturacak sonuclar alirsin.

2/17/2009 12:36:00 PM  
Blogger zinnur said...

Pelin, sagol guvenin ve guzel yorumun icin.
Sevgiler,

2/17/2009 12:37:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ah Isil'cigim, keske bu tarifin ilk denemesini misafire yapmasaydin. Sen her zamanki naezaketinle tesekkur ediyorsun ama ben epey dertlendim okurken yorumunu. Korkarim ki senin daha once yaptiklarini epey aratacak bir ekler cikti ortaya benim tariften!

Benim hamurum oldukca kivamliydi, kesinlikle tupten akip gidecek gibi degildi, ama kasik ucuyla kaldirilan hamur, kaldirildigi gibi dik kalmayip, boynunu yana bukecek kadar da yumusakti. Ben bir de bunu bir gece beklettim. Buzdolabindan iyice sertlesmis cikti. Tuple hic zorluksuz s1kabildim. Orasini burasini islak parmakla rotuslerken, parmagima hic sivasmadi yogunlugu nedeniyle. Keske bu asamalarin da resmini cekseymisim. Anlattiklarina bakilirsa, galiba seninki biraz daha sulu bir hamur olmus.

Kuruma suresi sonunda eklerlerim peksimet kadar sertlesmediler. Sondurulmus firinda o kadar sertlesmemeleri beklenir aslinda. Yazarken aklima geldi yalniz, kullandigim 3 yumurta aki 1 gun beklemisti, yani belki taze yumurta akindan biraz daha kuruydular. Bu hamurumun daha kivamli olmasini etkilemis olabilir. Bir de belki un farki? Tarifte 142 g ekmek unu ya da normal un diyordu. Ben evde oldugu icin ekmek unu kullandim ama tarifi yazarken orda bulunmasi zor olur diye sadece un yazdim. Bilemiyorum...

Umarim misafirlerine mahcup olmamissindir bu tarif yuzunden. Sen en iyisi ekler konusunda bildiginden sasma Isil'cigim. Ne diyorsun, bu tarifi Turkiye'deki arkadaslar icin karantinaya alayim mi?

Sevgiler,

2/17/2009 01:04:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cugum, ya, ben dondurma dolgulu ekler konusunda takildim, kaldim :) Dondurma ile doldurup buzluga mi kaldiriyorsun (ki buzluga girdiginde ekler ister istemez yumusar gibi geliyor bana), yoksa kesilmis, doldurulmaya hazir hale getirilmis eklere dondurma koyup hemen aninda mi servis yapiyorsun sicak cikolata sosu ile? Misafir durumunda ne tavsiye edersin, kardes? Bir de Pastaci'nin kelepceli kaliba dosedigi profiterol pastasi vardi. Goruntu itibari ile orijinal olacagini hayal ediyorsam da yine bir gece buzdolabinda, ustelik icinde krema ve uzerinde cikolata sosla birlikte epey bir yumusayacagini dusunuyorum hamurun. Yine misafir durumunda ne tavsiye edersin bunun icin? Yoksa bu konuda biz mi cok titizleniyoruz acep? Hani dusununce en iyi pastanelerde bile ekler/profiterol dolapta bekler. Musteri ismarladiginda yapiliverecek bir sey degil zaten ki bu meret yada simdiye kadar bizi mi uyutuyorlardi dersin, bu kadar isin icinde degildik, bilmiyorduk farki? :) (Divan'inki olsa da yesek bu arada!)

$u hamuru konusunda cok fazla tecrubem yok, ama klasik hamuru gozu kapali kullanip cok da iyi sonuc alan yakinlarimdan bildigim kadari ile, bir puf noktasi yumurtalarin eklenme asamasi, digeri de pistikten sonra soguyana kadar firinda birakmak. Senin tarifinle bir musait zamanimda deneyecegim ama (hatta kecilerin, perilerin durumuna bagli olarak yeni bir sey deneme korkusu ve tembelligini yenebilirsem bu haftasonu), enteresan geldi, ozellikle diger hamura gore citir ve hafif olmasi noktasini merak ettim. Herme amcanin dondurulabilir tarifi ise kendisinin bu konulardaki ustunlugunun gostergesi olarak bir kere daha hayretlere surukledi beni. Biz test edilip onaylanmis tarifleri bile yaparken bir suru ayrinti ile ugrasiyoruz, adam oturmus kendisi tarif yapiyor, bir de ustelik dondurulabilir haline kadar vardiriyor isi..Mutfak dehasi diye birsey de var demek ki..

Neyse, cok uzun oldu. Ayrintili tarif icin cok tesekkurler, Zinnur'cugum, yine yeni bir sey ogrendik sayende. Kesinlikle denenecek!

2/18/2009 12:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

O kadar uzun yazinca unuttum, tabii. Konuyla ilgisi yok ama bir sey var sormak istedigim: Genoise keki bir boy buyuk kalip icin 1/3 oraninda artirmak iyi bir fikir mi sence? Hayir, cok nazli bir kek ya, miktarlarla oynamaktan biraz cekiniyorum. Senden destur alayim dedim o konuda...Artirdigim takdirde, katilar kolay da, yumurta icin 1/3 artirma isini, tartarak mi yapiyorsun? Sanki en mantikli cozum oymus gibi geldi aklima..

2/18/2009 12:20:00 AM  
Blogger zinnur said...

Turkmen'cigim, dondurma koyduklarim, soylemesi ayip,bayat eklerlerdi. Acikta durunca sertlesmislerdi. Icine dondurma, uzerine ilik cikolata koyunca guzel oldular ama. Misafire ikram edilecekse, eklerleri bos olarak saklayip, servisten hemen once doldurup, suslemek tavsiyem. Fakat sunu da belirteyim ki, burda hazir satilan cream-filled puffs var. Dondurulmus olarak aliyorum, servis tabaklarina 2 ser, 3 er tane paylastirip, cikolata sosunu hazirlamaya basliyorum. Sos hazir oldugunda, buzluktan cikma sogukluklari azicik gitmis oluyor. Uzerine sicak cikolata sosu dokup servis ettigimde, hayat kurtaran bir tatli oluyor. Yani eger dondurulacaksa eklerler, tam cozulmeden yari donmus servis edilmeli, uzerinde sicak sosu ile. Bir kere sosu dokuldukten sonra, tahmin edecegin gibi beklemege gelmiyor.

Disarda satilan profiteroller konusunda haklisin. Durumun bence aciklamasi su. Biz ekleri tadarken, hamuruna odaklaniyoruz, citir mi olmus, yoksa yumusamis mi diye.Illa bir kusur bulacagiz ya.. Halbuki tatliyi asil guzel yapan dolgusu ve cikolatali sos. Bizim gibi kaygilari olmayanlar, ekleri azicik yumusamis olsa da, begenerek yiyorlar profiterolu. Kendi yaptigimiz disindakilere biz de o kadar elestirel yaklasmayiz herhalde. Sonucta ilk yapildiginda en guzel olmakla beraber, ertesi gune de pekiala iyi oluyor eklerler. Aslinda profiterollu pastanin sadece bir yapi tasi onlar, pastayi olusturan daha bir cok oge var. Bununla beraber, RLB Cake Bible'da St Hionore gatosu icin diger klasik $u hamurunu tavsiye ettigine gore, butun $u hamurlari esit olmuyor demek. O tip bekleyecek tatlilar icin klasik hamuru denemekte fayda var.

Sevgiler,

2/18/2009 06:52:00 AM  
Blogger zinnur said...

Turkmen'cigim, boyle oranli arttirmalari ben de cok yapiyorum, fakat genoise'da denemedim hic. Problem olmayacagini tahmin ediyorum. Eger yumurtalari olcmek bicmek problemli olacaksa, uste yuvarlayabilirsin gibi geliyor bana. Yumurta yapiyi guclendiriyor cunku, dolayisiyla coklugundan ziyade azligi korkulacak bir sey.
Kolay gelsin.

2/18/2009 06:55:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yemek Gezegeni, davetiniz icin tesekkurler...

2/18/2009 06:56:00 AM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnur'cuğum,
Lütfen kendini üzme. Problemin senin tarifinden kaynaklandığını düşünmüyorum. Yarım ölçü yaptığımdan yumurtayı bölerken oda ıssındaki akının fazla kaçtığını gözlemlemiştim. Bir de yumurtalar oldukça büyüklerdi. Sanıyorum bunlar çok akışkan olmasına sebep oldu. Tabi kendime güveniyorum ya ben bunları yetiştiririm diye hamuru da bir gün önceden hazırlayıp bekletmediğimden(burdaki uyarının bu anlama geldiğini de düşünemedim)kaynaklandı sanırım. Lezzet, kabarma ve içlerinin boşalması ve tam pişme açılarından çok başarılıydılar. Sadece çok akışkan olduklarından şekiller tam istediğim gibi olmadı. O da zaten lezzeti etkileyen bir şey olmadığından, ne dert. Üstelik gelen misafirlerim bunların evde yapılmış olduğuna inanamayacak kadar mutfaktan uzak olunca çok beğenerek yediler.
Mutfakta riski göze almayı seviyorum galiba.Ayrıca misafirlerime ikram edeceklerim arasında ilk kez denediklerim varsa olumsuz durumlar için, olmazsa diye düşünerek her zaman bir B planım vardır, sen merak etme.
Çok fazla kuruma olayı da yine benim aynı zamanda birkaç şeyi bir arada yapmamdan kaynaklanan (Yaklaşık 1 saat kadar) fırında unutmam yüzündendi.Bir önceki yorumumda tadını çok beğendiğimizi söylemeyi unutmuşum lütfen kusura bakma.
Karantinaya almak ne demek. En kısa zamanda bu uyarılarını da dikkate alarak tekrar yapacağım.Sonuçtan haberdar ederim.
Yazmamın sebebi okuyan arkadaşlara da faydasının olacağını düşünmemdi.Çünkü ben sadece tarifleri okumakla kalmıyor, yapacağım şeylerle ilgili bütün yorumları da okuyarak daha fazla bilgi sahibi oluyorum.

Şu hamuru ile ilgili diğer tarifleri mesela gato'yu da paylaşırsan çok sevinirim.

En içten sevgilerimle,

2/18/2009 07:54:00 AM  
Blogger Sevil Altunel said...

bu güzel tarifiçeviri yapıp bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim arkadaşım.harika görünüyor.emeğine sağlık..sevgiler..

2/19/2009 12:26:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isil, sagol, yorumun sayesinde icim rahatladi. Ben de denemelerime devam edecegim. Senin gibi deneyip yorum birakan arkadaslarin da gayretleriyle, en iyi ve kullanisli tarifi bulacagiz sonucta diye umuyorum.

Gatonun tarifini de verecegim onumuzdeki gunlerde. Aslinda denemek istedigim seyler o kadar cok ki, vakit darligi ve yaptiklarimi yedirecek insan s1k1nt1s1 cekiyorum. Gercek bir pastanem olsaydi keske diye aklimdan geciyor hep.

Sevgiler,

2/22/2009 05:33:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevil, paylasmak cok guzel bir sey, beni mutlu ediyor. Hele sizin gibi kiymet bilen okurlarimin olmasi daha fazlasini yapmak icin sevk veriyor bana. Tesekkurler...

2/22/2009 05:36:00 PM  

Post a Comment

<< Home