Wednesday, March 13, 2013

Hindistancevizi ve Ananasli Tart


Acikcasi bir Payard tarifi olusu, kitaptaki resmi ve piserken firindan gelen nefis firinlanmis hindistancevizi kokulari, bu tartla ilgili beklentilerimin yuksek olmasina yol acti. Bu nedenle sonucta biraz hayal kirikligina ugradim.Yine de hindistancevizi sevenlerinizin hosuna gidecegini dusunuyorum. Zaten ben de hindistancevizi asigi bir arkadasimin dogumgunu icin yapmistim. Arkadasim begendi ve proje amacina ulasmis oldu. Benim hindistancevizi ile aram cok iyi degil, ama farkli dusunenleriniz icin arsivde bir hindistancevizli tatli tarifi daha var ki, her yapisimda cok begeni alir. Onu da bu hindistancevizli iletide anmis olalim.

Gelelim bu tart ile ilgili notlara: Ben konserve ananas ile yaptim ve sulu kalip, tart hamurunu yumusatacagindan korktugum icin ananasi iyice suzdum, hatta suzmekle kalmayip nerdeyse suyu kalmayincaya kadar s1kt1m. Tabii bu durumda iyice azaldigindan, tart tabanini kaplamak icin tarifte belirtilenden daha fazla ananas kullanmam gerekti. Sonradan dusundum de, ustteki kuru hindistancevizi, ananasin fazla suyunu cekebilirdi belki de. Yani biraz suzup, kendi haline biraksam, sanirim ananas katmani hem gorunuste, hem de lezzette daha belirgin olacak, tart hamuru da ciddi bir zarar gormeyecekti. Ayrica Payard, tatlinin konserve ananasla yapilabilecegini, fakat taze ananasla lezzetinin cok daha guzel olacagini soyluyor. Belki bu yazdiklarimi dikkate alarak bir daha denesem, daha iyi bir sonuc alabilirim.


1/2 bardak (85 g) taze ya da konserve ananas, suyu suzulmus ve kucuk paarcalar halinde olacak
24 cm lik tart kalibi icin hazirlanmis tatli tart hamuru
100 g yumusak, tuzsuz tereyagi
1 bardak (200 g) seker
2 1/2 bardak (200 g) sekersiz kurutulmus hindistancevizi rendesi
2 yumurta

Firininizi 175 C ye on isitin. Ananas parcaciklarini tart hamurunun uzerine duzgunce yayin. Kitapca ananaslari hamurun icine dogru hafifce bastirmaniz ve tarti bu haliyle 5 dakika derin dondurucuda bekletmeniz tavsiye ediliyor ama ben bunu yapmadim. Sanirim her iki tavsiye de, bir sonraki basamakta ananas katinin uzerine  hindistancevizi yayilirken, alttaki ananas katinin sabitlenmis olup kaymamasi icin yapiliyor. Benim asiri s1kmam nedeniyle ananaslarimin hareketli olacak sulari kalmamisti, dolayisiyla ekstra tedbire gerek gormedim.

Mikserinizin kurek seklindeki cirpicisini kullanarak, tereyagi ve sekeri 1 dakika orta hizda cirpin. Once hindistancevizini, sonra teker teker yumurtalari katin ve her seferinde butunlesene kadar cirpin. Hindistancevizli harci ananas katinin uzerine duzgunce yayin ve tartinizi 50-55 dakika ya da nefis kokular salip, ustu altin gibi kizarincaya kada pisirin. Izgara uzerinde sogutup servis yapin. Kalanlarini buzdolabinda saklayin ve servisten once yine oda sicakligina gelinceye kadar bekletin.

Afiyetle...



18 Comments:

Blogger azra said...

ben de bir hindistan cevizi aşığı olarak ellerinize sağlık diyorum...
enfes görünüyor...
doğumgünüm 15 haziran ;)
sevgiler...

3/14/2013 02:26:00 AM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnurcuğum,

Üzerine yansıyan ışıkla altın sarısı rengi çok hoş.
Hindistan cevizini çok severim. Sen pek beğenmesen de hele ananasla birlikteliği kimbilir nasıl güzel olmuştur.
Linkini verdiğin diğer tarif sanki biraz chesee kek havasında. Son zamanlarda daha sade ve fazla oyalamayan lezzetleri aradığımdan olsa gerek bu çok hoşuma gitti.
Ellerine sağlık Zinnurcuğum.

Çook sevgi ve selamlar.

3/14/2013 11:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Azra, tesekkurler... Elim oralara uzanmaz ama Haziran'da hindistancevizli bir tatli paylasmaga calisacagim ;)

3/15/2013 06:00:00 AM  
Blogger zinnur said...

Evet Isil'cigim, hindistancevizi firnlandiginda hem tadi, hem de rengi cok guzel oluyor. Yorumuna katiliyorum, kolay ve nispeten de az zararli bir tatli bu; son zamanlarda benim tercihim de bu cesitten yana.

Sevgiler...

3/15/2013 06:03:00 AM  
Blogger zinnur said...

Evet Isil'cigim, hindistancevizi firnlandiginda hem tadi, hem de rengi cok guzel oluyor. Yorumuna katiliyorum, kolay ve nispeten de az zararli bir tatli bu; son zamanlarda benim tercihim de bu cesitten yana.

Sevgiler...

3/15/2013 06:03:00 AM  
Blogger yagizlahayat said...

Zinnur, paylaşmasam çatlarım :-) Sonunda bir yemek bloğum oldu. Aslında senin bloğunun uygulama alanı gibi olacak. Genelde resimlere sana link vermekle geçecek sanırım. Yıllardır senden öyle çok şey öğrendim ki. Sağolasın. http://birdilimkeyif.wordpress.com/

3/18/2013 01:04:00 AM  
Blogger zinnur said...

Harika! Cok sevindim. Hemen takip ettiklerim arasina aliyorum Fatos'cugum.

3/18/2013 07:27:00 AM  
Blogger Unknown said...

Muhteşem lezzetler yaratıyorsunuz. Ellerinize sağlık diyorum. Uzun zamandır takip ediyorum ve ara verdiğinizde çok üzüldüm. Tekrar dönüşünüze de aynı derece sevindim. Sevgiyle kalın. Nilgun http://lezzetliatolye.blogspot.com

3/25/2013 10:21:00 AM  
Blogger hülya said...

Harika görünüyor .Yemiş kadar oldum.Ellerinize sağlık...

3/26/2013 12:27:00 PM  
Blogger Fatosca Tadlar said...

Merhabalar,
ellerinize sağlık nefis olmuş...
Tekrar aramıza döndüğünüz haberini almak mutlu etti. Güzel paylaşımlarda görüşmeyi diliyorum bana da beklerim :)
Sevgiler....

3/28/2013 02:38:00 AM  
Blogger Sare said...

Korkmadan yiyebileceğim bir tatlı olmuş, ellerinize sağlık.
Hindistan cevizini çok sevmesem de tatlılara yakıştığınız düşünüyorum.
Sıcak Adana'dan sevgiler.

5/05/2013 04:22:00 AM  
Blogger Turkmen said...

Tek hamlede yapilabilecek bir tarif olmasi bakimindan aklimin bir kosesine yazdim bunu, Zinnur. Hem de bizim buralarin tatlarini kaynastirmis, ala ki ne ala!! Buralarda buna benzer ama bunun yaninda pek sonuk kalacagini tahmin ettigim, hertzoggies dedikleri, alti tart hamuru, icinde kayisi marmeladi, uzerinde de hindistan cevizli bir beze katmani olan kucuk tartciklar yapiyorlar: http://www.rainbowcooking.co.nz/recipes/hertzoggies-tartlets Paylasayim dedim. Her neyse, uzun zamandir siteyi surekli takip edemesem, bir seyler deneyemesem de, aklimdasin becerikli arkadasim. Selamlar, sevgiler,

5/08/2013 02:31:00 PM  
Blogger Turuncu Mikser said...

merhaba zinnur hanım
cok uzun zamandir takip ediyorum sizi. birsey soracagim. sitede arama cubugu eksikligi hissediyorum her girdigimde. sizce de? birde milfio tarifi yazmismiydiniz ? goredemedim ama hatirliyorum sanki. lutfen yazılarınızı eksik etmeyin. ozledik;) cok sey ogrendim sizden. sevgiler www.turuncumikser.com

5/15/2013 11:47:00 AM  
Blogger Turkmen said...

Yukarida Prickly Pear adi ile cikan yorum bana ait. Google hesabimla isim birakmak isteyince taa fi tarihinde actigim ve ondan sonra da hic kullanmadigim blogun adi cikmis. Tekrar isim birakmayi beceremezsem diye: Turkmen ben, Zinnur'cum :) (Sade vatandas ismini nasil birakiyor bu yeni usulde, bilgi verin arkadaslar!!)

5/16/2013 05:28:00 AM  
Blogger zinnur said...

Turkmen'cigim, uslubundan ve yazdiklarindan kimligin konusunda kusku kalmamisti bende zaten. Bir yorumla hatirini sorayim dedim ama bilgisayarim bozuktu. Simdi yenisi geldi de rahata erdim, yoksa ipad mini ile yorum yazmayi beceremiyorum.

Umarim ailece sagliginiz ve keyfiniz yerindedir. Yorumlarini ozlemisim, ama iste zamanin akisi icinde farkli yerlerde, farkli sartlarda buluyoruz kendimizi. Ben de bu site ile artik ilgilenemez oldum. Yine de bu site sayesinde edindigim birkac sanal arkadasim cok degerli benim icin; sen de bu klisilerden birisin.

Link verdigin tartciklar pek sevimli. Yeni birseyler deneyebilecek gibi oldugumda yapmak isterim. Sekere uzak durmaya calistigimiz icin son zamanlarda hic tatli yapmaz oldum. Zaten cocuklar da yok evde. Bakalim yaz tatili baslayinca birseyler degisir mi?

Sevgilerimi yolluyorum.

5/16/2013 10:33:00 AM  
Blogger zinnur said...

Cafe Chocolatte, ekranin sol ust kosesinde "Search" cubugunu site icinde arama yapmak icin kullanabiliyordunuz, ama simdi mumkun degil anladigim kadariyla. Benim de yorumunuz sayesinde haberim oldu, tesekkurler. Bir arastirayim ne yapilabilecegini.

Milfoy hamuru tarifini vermedim diye hatirliyorum. Cunku birkac defa daha deneyip, puf noktalariyla yazayim istedim, sonra da firsat olmadi.

Sevgiler...

5/16/2013 10:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Cafe Chocolatte, evet, tahmin ettigim gibi, denemis fakat paylasmamisim. Umarim paylasmak firsati olur onumuzdeki gunlerde.

5/16/2013 10:50:00 AM  
Blogger Lezzet Taneleri said...

Harika olmuş..çok beğendim...
Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim:-((((
http://lezzettaneleri.blogspot.com/

7/20/2013 06:11:00 AM  

Post a Comment

<< Home