Thursday, January 22, 2009

Cikolata Kapli Fistikli Kurabiyeler

Uzun zamandir yedigim en nefis kurabiyeler bunlar. Aslinda kurabiye demekle haksizlik ediyor olabilirim, kucuk birer pastacik gibiler. Ince cekilmis fistik yumurta akiyla karistirilarak, fistikli acibadem tadinda minik kurabiyeler yapiliyor once. Sonra bunlar ciftlenerek, cikolatali ganasla birlestiriliyor; bu yetmiyormus gibi, bir de cikolata ile kaplaniyorlar. Bu kurabiyeler bana cocuklugumda (ve hala) cok sevdigim bol fistikli sutlu cikolatalari hatirlatti. Simdilerde secimim bitter cikolatadan yana ama, findik ya da fistikla cikolata eslemem gerektiginde hep sutlu cikolataya gidiyor elim, cunku sutlu cikolata fistik ya da findigin lezzetini bastirmiyor gibi geliyor. Bu kurabiyeleri de sutlu cikolata ile yapmayi tercih ederdim, ama evde olmadigi icin mecburen bitter cikolata kullandim. Bu haliyle bile, ev halkinin makarondan daha guzel buldugu bir kurabiye cikti ortaya.

Kurabiyelerin tarifini Martha Stewart'in sitesinde buldum. Tarifte cikolata kaplama icin cikolatanin tavlanmasi gerektiginden soze edilmemisti. Tavlanmadan yapilan cikolata kaplamanin basina neler gelebilecegini aci bir tecrube ile ogrendigimden, tarifte yazmasa da, ben cikolatami tavlayip oyle kullanma yoluna gittim. Eger bir mutfak termometreniz varsa, cikolata tavlamak zor bir is degil. Fakat cikolatayi tavda tutmak ayri bir hikaye... Dunyanin parasina satilan cikolata tavlama aletlerinin hikmetini boylece anlamis oldum. Kurabiyelerimi cikolata ile kaplarken, cikolatanin isisini gereken aralikta tutmak cok zor oldu. Bu is icin tavda cikolatayi bir isiticinin uzerine oturtmak ya da bir lambanin altinda tutmak tavsiye ediliyor. Ben aceleyle boyle tedbirler almayi dusunmedigim icin, kurabiyelerimin bir kismi tavli, bir kismi tavsiz cikolata ile kaplanmis oldu. Basta hepsi guzel duruyordu, tavsizlar ertesi sabah kendilerini belli ettiler. Iste size tavsiz cikolata kaplamali bir kurabiye ornegi...

Bunlar da tavi yerinde olanlar...

Size tarifi aslindaki gibi yazacagim. Ek bir gayrette bulunup cikolatavi tavlamak ya da tavlamamak size kalmis. Yukarda yazdigim gibi, cikolatayi tavda tutmak kolay bir is degil. Onun icin size "illa tavlayin" demeyecegim, ama kurabiyeleri cikolata kaplamadan (bir cesit makaron gibi), ya da cikolata ile kaplandiklari gun tuketmenizi onerebilirim.

Son bir uyari: Kurabiyelerin arasindaki ganas, az pismis yumurta sarisi icerdigi icin, hamile hanimlar, cocuklar, yaslilar ve saglik problemleri olanlar icin tavsiye edilmiyor. Arzu ederseniz, onun yerine klasik (yumurtasiz ganas) kullanabilirsiniz.

Asagidaki malzemeden 15 nefis kurabiye cikiyor.
  • 1/2 bardak seker
  • 2 yumurta sarisi, hafif cirpilmis olacak
  • 85 g eritilmis cikolata, oda sicakliginda olacak
  • 113 g (yaklasik 1 bardak) fistik, mutfak robotunda ezme haline gelinceye kadar cekilmis olacak
  • 1 yumurta aki
  • 1/8 tatli kasigi vanilya
  • Fiskeyle tuz
  • 170 g cikolata, kucuk parcalara kesilmis olacak
  • 1 yemek kasigi tereyagi
  • Suslemek icin file fistik
Cikolatali dolguyu hazirlamak icin, 1/4 bardak seker ve 1/4 bardak suyu ufak bir sahana alin. Orta ateste devamli karistirarak, sekerin erimesini saglayin.

Yumurta sarilarini ben mari duzeneginde iki dakika tel cirpici ile cirpin. Bu sure sonunda ilinan yumurta sarilarini mikserinizin orta hizinda cirparken, bir yandan da seker surubunu uzerlerine dokun. Mikserin hizini yuksege cikartin; karisim oda sicakligina gelip, hacimleninceye kadar (yaklasik 3 dakika) cirpin. Mikser hizini yine ortaya indirin, erimis cikolatayi yumurta sarilarina katin. Sertlesmesi icin 45 dakika kadar buzdolabinda dinlendirin.

Kurabiyeleri hazirlamak icin, fistik ezmesi ve kalan 1/4 bardak sekeri mikserinizin kasesine alin. Kurek seklindeki cirpici ile orta hizda, karisim homojen hale gelinceye kadar cirpin. Yumurta aki, vanilya ve tuzu da ekleyin.

Firininizi 175 C ye isitin. Kurabiye hamurunu 0,5-0,6 cm lik s1kma ucu takilmis s1kma tupune alin. Hamuru, aralarinda 2,5 cm lik mesafe birakmaya ozen gostererek, 2,5 cm lik yuvarlaklar halinde silpat veya pisirme kagidi ile kaplanmis tepsinize s1kin. Kurabiyeler sertlesip, kenarlari kizarincaya kadar (yaklasik 10 dakika) pisirin. Altlarindaki silpatla beraber izgara uzerine alip sogutun.

Kurabiyeleri buyukluklerine gore esleyin. Yaklasik 1 ila 1,5 tatli kasigi cikolatali dolgu kullanarak, eslenen kurabiyeleri birbirine yapistirin. Bir saat buzlukta dinlendirin.


Bu arada cikolatali glazuru hazirlayin. 170 g cikolatayi ben mari duzeneginde eritin. Tereyagini ekleyip, erimesini saglayin ve glazur ilinincaya kadar bekletin.

Bir catal yardimiyla, kurabiyeleri teker teker cikolatanin icinde bulundugu kabin uzerinde tutun. Kasikla aldiginiz glazuru, kurabiyenin uzerine dokun, birakin glazurun fazlasi kaba geri dokulsun. Cikolataya kaplanmis kurabiyeleri izgaranin uzerine alin ve file bademle susleyin.
Glazurun sertlesmesi icin 5 dakika kadar buzdolabinda bekletin. Hava almayan kaplara tek sira halinde dizilmis kurabiyeleri, buzdolabinda 3 gune kadar saklayabilirsiniz.


49 Comments:

Blogger pastaciyiz.biz said...

Gerçekten muhteşem gözüküyorlar, ellerinize sağşıl.. sevgiler

1/22/2009 10:45:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

tam benlik kurabiyeler olmuş mutlaka deneyeceğim sonucu yazarım
hülya

1/22/2009 11:07:00 PM  
Blogger Eya said...

Çikolatayı tavlamış olmak veya olmamak hiç önemli diil benceçççharika bir lezzet bu,ellerine sağlık,sevgiler

zehra

1/23/2009 12:40:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fıstıklı şeylere bayılırım

Bunlarda harika görünüyorlar. Ama şuan hamileyim. Tarife tam uyamayacak mıyım :-(((Özellikle fıstıklı makarondan daha güzel birşey düşünemeyen biri olarak acayip merak ettim tadını. En yakın zamanda deneyeceğim.

1/23/2009 12:57:00 AM  
Blogger ufukmutfakta said...

Sevgili Zinnur,
Daha ekranda fotoğraf açılır açılmaz," üfff süper lezzetli bir şeydir" diye içimden geçirirken, gerçekten de çok lezzetli olduğunu okudum. Bence son zamanlarda gördüğüm en muhteşem kurabiye.Yanlız tavlama işi beni biraz ürkütüyor. İnşallah gözümü karartıp deneyebilirim. Sevgilerimle...

1/23/2009 01:36:00 AM  
Blogger Dilek'ce said...

Harika! Agzima Allah'tan evde olan fistikli pralinden hemen atmak zorunda kaldim:)

1/23/2009 01:44:00 AM  
Blogger Oya Kayacan said...

Demirin tavında dövülmesi de iyice anlam kazandı böylece! Zinnur'cuğum şaka bir yana, hiç bir kurabiyeye böylesine tavlanmamıştım şimdiye kadar. Tek kelimeyle muhteşem.

1/23/2009 02:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

evet gercekten harika ve muhtesem kimbilir tadlari nasildir ilk firsatta yapmaya calisicam.. ben cikolatali ve fistikli herseye bayilirim zate..

1/23/2009 07:42:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tek kelimeyle nefis olmuş bunlar.Ellerine sağlık.Sevgiler...

1/23/2009 11:48:00 AM  
Blogger Doyumluk.... said...

Merhaba,kurabiyeleriniz çok güzel olmuş.Devamlı takip ediyorum.elinize sağlık

1/23/2009 11:53:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Yine super gorunuyor. Doktoradan firsat bulabilirsem ben de denemek istiyorum mutlaka bunlari. Cikolata ve fistik muhtesem ikili. Ellerinize saglik ve bizlerle paylastiginiz icin tesekkurler.

1/23/2009 07:44:00 PM  
Blogger Sibel said...

Zinnur muhteşem olmuş bunlar... Tek lokmalık lezzet bombaları adeta.. Kahvemin yanında ne güzel giderdi şimdi! Ellerine sağlık. Fotoğraflara bakmaya doyamadım valla..

1/24/2009 01:41:00 AM  
Blogger zarpandit said...

kesinlikle damak tadıma uygun :)

zinnnur ablacım aldıgım kaynaklarda tavlama işlemini cok cok daha kolay hale getirmişler mermer tezgah uzerinde benmari ile eritilen çikolatayı döküyorlar ve sogumasını bekleyip tekrar aynı yontemle eritiyorlar..

denemedim ama sanırım sogurken aşığa çıkardıgı yag tek eridiğinde daha da belirginleşiyor..

denemedim bu konuda oldukca cahilim o yuzden şimdilik susuyorum :)

1/24/2009 12:39:00 PM  
Blogger bir dilim bir tutam said...

Bayildim ben bunlara.Renkler muhtesem.Bittim bittim.muhakkak denemeliyim..

1/24/2009 04:03:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Cok guzel gorunuyor ellerine saglik Zinnur Ablacim. Yesil fistikla cikolata uyumuna bayilirim ben de.
Cikolata tavlamak icin kolay bir yolum var benim.Erittigin cikolatayi mermer ya da granit bir zemine dokuyorsun.Buyuk bir pastaci spatulasi ile sagdan ve soldan cikolatayi kaziyip havalandirarak ortada topluyorsun.Sonra ince bir sekilde yayma ve toplama islemine birkac kez devam edip kaplamak istedigin pastayi kapliyorsun.Bu asamada cikolata istedigin isinin altina dusmusse tekrar cok az isitabilirsin.
Bu arada tavlanmayan cikolata ayni kestaneye benzemis.Hatta sen kestaneyi cok seven biri olarak "ben bilerek tavlamadim kestane gibi olsun diye" desen kimse sasirmaz:))) SUMEYYE

1/25/2009 10:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Emel, cok tesekkur ederim.

1/25/2009 12:34:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hulya, tesekkurler. Sonucu bildirirsen sevinirim. Martha Stewart'in sitesinde bu tarifin aldigi yorumlar karisikti. Hic problemsiz uygulayan da epey ama, arada ganasi cok sert olanlar, kurabiye hamurunun kivaminini tutturamayanlar da vardi. Ben tarife uyarak iyi sonuc aldim ama farkli tecrubesi olanlar olursa, onlarin yorumlarini da tarife eklemek isterim.

1/25/2009 12:38:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zehra, cok tesekkur ederim. Tavlama olayi, kaplamanin cabuk donmasi, goze guzel gorunmesi ve kurabiyenin saklanma suresini uzatmasi acisindan onemli. Yapilmasa da olur tabii.
Sevgiler,

1/25/2009 12:41:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatos'cugum, tebrikler! Saglik ve afiyetle bebecigini kucagina almani diliyorum. Sen cikolatali ganasla denersin o zaman, Fatos'cugum. Bu kurabiyeler makarona benziyorlar zaten. Biraz daha cikolatalilar sadece. Begenecegini tahmin ediyorum ben de.
Sevgiler,

1/25/2009 12:43:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ufuk'cugum, tesekkurler. Tavlama isi hic zor degil, cikolatayla ilgili bir cok konuda oldugu gibi biraz sabir gerektiriyor sadece. Cikolatanin isisini s1k s1k olcup, beklemek lazim, o kadar. Bu tarifte ek olarak gereken, tavi uzun sure muhafaza etmekti; asil zorluk orda. Ama tavlama gerektiren bircok tarifte boyle bir durum soz konusu degil; yani cikolata tavlanir tavlanmaz, bekletilmeden hemen kullaniliyor. Bu nedenle tavlama konusunda hic cekinmene gerek yok. Bence dene, cikolatayi ehlilestirmek gibi ilginc bir tecrube bu. Hosuna gidebilir :)
Sevgiler,

1/25/2009 12:51:00 PM  
Blogger zinnur said...

Dilek'cigim,bak sen de benim aklima fistikli pralin dusurdun simdi!

1/25/2009 12:52:00 PM  
Blogger zinnur said...

Oya'cigim, tesekkurler. Bu tavlanma kelimesini cikolata icin kullanmak bana da ilginc geliyor. Umarim dogru kullanimdir.
Sevgiler,

1/25/2009 12:53:00 PM  
Blogger zinnur said...

Asya, cok tesekkur ederim. Denersen, yorumlarini beklerim. Yaptigin birbirinden guzel tatlilari zevkle izliyorum.
Sevgiler,

1/25/2009 12:56:00 PM  
Blogger zinnur said...

Mujde, cok tesekkur ederim.

1/25/2009 12:56:00 PM  
Blogger zinnur said...

Doyumluk, cok tesekkur ederim, hem yorumunuz, hem izlediginiz icin..
Sevgiler,

1/25/2009 12:57:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatma, calismalarinda basarilar dilerim. Bazen mutfak isleriyle ugrasmak, calismak icin motivasyon olabiliyor. Oyle bir arada denersin belki.
Sevgiler,

1/25/2009 12:58:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sibel'cigim, cok tesekkur ederim. Tek lokmalik lezzet bombasi tanimlamasi cok yerinde oldu, gercekten oyleler.
Sevgiler,

1/25/2009 12:59:00 PM  
Blogger zinnur said...

Gokce'cigim, ilginc bir yontemmis bahsettigin, daha once duymamistim. Yalniz tavlama isi degil bana zor gelen. Farkli yontemler var, evet; ama asagi yukari hic biri zahmetli degil. Problem su: Cikolata tavlandiktan sonra, tutulmasi gereken bir isi araligi var. Ordan cikarsan, tavi bozuluyor ve olayi bastan almak gerekiyor. Dar bir aralik bu maalesef. Bir yandan cikolata ile calisirken, bir yandan da cikolatanin isisini bu aralikta tutmaya calismak zor olan. Onun icin bir cozum bulamadim henuz. Bu konuda bildigin bir yontem varsa, yazarsan sevinirim.
Sevgiler,

1/25/2009 01:05:00 PM  
Blogger zinnur said...

Serap, begendigine sevindim. Umarim guzel sonuc alir, tadlarini da seversin.
Sevgiler,

1/25/2009 01:06:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sumeyye'cigim, Gokce'nin anlattigi yonteme benziyor seninki de. Daha once duymamistim, paylastigin icin tesekkur ederim. Yalniz ona yazdigim gibi, benim problemim tavlama degil de, tavi muhafaza edebilme. Galiba bu isin etkili yolu tavlama aletleri kullanmak. Onlar da ne yazik ki, cok pahali :(
Sevgiler,

1/25/2009 01:10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur'cugum,

Uzun süredir siteye giremiyordum. Artık her hafta 1 tarif denemeye karar verdim.. Senin her tarifin bir başka güzel.. Çok ince ayrıntılara kadar açıklamaların sayesinde, senin verdigin tarifleri genelde ilk seferde tutturuyordum.. Bunuda denemek istiyorum. Fakat 1,2 sorum olacak.

Yumurta sarilarini ben mari duzeneginde iki dakika tel cirpici ile cirpin.

Kurabiyeleri hazirlamak icin, fistik ezmesi ve kalan 1/4 bardak sekeri çırpın homojen hale gelsin

bu iki maddeyi pek anlamadım...

1) benmari usulu yumurtayı nasıl çırpıyoruz
2) fıstık ezmesi ve şeker çırpılınca homojen kıvamı nasıl alıcak kafamda canlandırmıyorum çünkü ikiside kuru malzeme ???

Tavlı olanlar çok güzel görünüyor. Ama aletler çok pahalı alınacak gibi degil..

Eger kızmazsan son bir şey daha sormak istiyorum.. Makoron kurabiyelerin arasında kullandıgın ganaj tarifini yazar mısın? ilk tarifte çig krema yerine başka bir denemden bahsetmişsin gibi geldi. ??


Yregine sağlık, Ellerine sağlık bu güzellikleri bizlerle paylaştıgın için..

1/27/2009 05:22:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

adımı yazmayı unutmuşum... :))

Sevgiler / Summer

1/27/2009 05:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Summer, Bizim Pastane'nin ilk okuyucularindan biri olarak biliyorum seni. Uzun aradan sonra senden yine yorum almak cok guzel.

Sorularini hemen cevaplayayim: Aslinda ben mari duzenegi demek hatali oldu sanirim, benim soylemek istedigim, yumurtanin sicak su dolu bir kabin icine oturtulmus baska bir kapta cirpilmasi idi. Yani bir yandan cirpilirken bir yandan isinacak. Usengecligime geldi, ben mari deyiverdim.

Fistiklar yagi cikana kadar cekiliyor fistik ezmesi icin, yani kupkuru bir malzeme olmuyor. Seker eklendikten sonra, cirparak sekerin ezme icinde esit sekilde dagilmasi saglaniyor. Homojenlikten kastettigim bu idi.

Makaronlarin arasinda kullandigim birkac farkli dolgu var. Ya beyaz/normal cikolata ve krema karisimindan ganas yapiyorum, ya da buttercream kullaniyorum. Nutella, karamellestirilmis koyulasmis sut kullandigim da oldu. Hangisini sordugundan emin olamadim ama bahsettigim dolgularin hepsinin tarifi Temel Tariflerde var.

Umarim yazdiklarim sorularina cevap olmustur. Acik olmayan varsa, lutfen yine sormaktan cekinme. Sevgilerimi yolluyor ve mutfak denemelerinde basarilar diliyorum.

1/27/2009 11:03:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

çok, çook teşekkür ederim sevgili Zinnur'cugum.. Ctesi bir aksilik olmaz ise mutlaka deneyecegim.. Hani bir söz vardır ya!! "armut piş, ağzıma düş, sapıda yukarıda olsun" :) Sabırla, bıkmadan sorularıma cevapladıgın için çok teşekkür ediyorum..

Sevgiler / Summer

1/29/2009 08:23:00 AM  
Blogger tugce:-) said...

of of of, bu aralar tam benlik tarifler koyuyorsun üst üste zinnur abla :) herhalde bugünlerde görebileceğim en baştan çıkarıcı site bu :) bu da fıstık ezmesi ve çikolatayla beni kalbimden vurdu :)
ne yazık ki bu aralar mutfakta çok kısa süre zaman geçirebiliyorum, ama ilk fırsaın bulduğumda bunları deneyip afiyetle yiyeceğim :)

1/30/2009 05:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur,

cok uzun zamandir takip ediyorum sitenizi, makaronlari yapmaya daha cesaret edememistim ama bu tarifi gorunce hemen dun aksam denedim. Maalesef seninkiyle alakasi yoktu, benim cikolatali ganasim cikolatali mus gibi oldu, hic sertlesmedi :-( sonra kurabiyeler de cok yayildi maalesef, hic seninki gibi puf puf olmadi... tabiki benim yaptiklarim da bitti, bu incecik halleriylede lezzetliydiler, ama soyle puf puf olsa cok cok daha lezzetli olacaklardi. acaba nerede yanlis yapmis olabilirim, tarifine de aslinda aynen uydum. yumurtanin beyazi mi cok gelmis olabilir yayilmalari icin?

bana yardimci olursan cok sevinirim cunku bunu mutlaka tekrar yapmak istiyorum.

sevgiler,
Gül Yilmaz

2/03/2009 03:28:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tugce, tesekkurler. Simdi de ben giremiyorum mutfaga, hatta bilgisayar basina bile oturamiyorum. Umarim sen rahatlmissindir biraz.

2/03/2009 04:58:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gul, ilk denemende istedigin sonucu alamamis olmana uzuldum. Bu tarifi Martha Stewart'in sitesinden almistim, yapanlarin yorumlari vardi altta. Orda da problemlerle karsilasanlar olmus. Ganasin koyulasmamasinin sebebi, yumurta sarilarinin yeterince cirpilmamis olmasi olabilir. Mikser gucleri de degisebiliyor. El mikseri ile Kitchenaid'in 3 dakika cirpma suresi cok farkli sonuclar verebilir. Cok fazla cirparsan da, cikolatayi ekledikten sonra iyice sertlesebilir. Bu nedenle, cikolatanin getirecegi sertlesme payini hesaba katip, nerde duracagina karar vermelisin. (Nitekim, benim ganasim da olmasi gerekenden biraz daha sert olmustu.) Bu zor dersen, bildigimiz cikolatali ganasdan yap gitsin derim. Bununla ilgili tarifler Arsivde var. Boylelikle ek zahmetten kurtuldugun gibi, az pismis yumurta sarilariyla da ugrasmamis olursun. Lezzette bir fark yapacagini dusunmuyorum.

Gelelim kurabiyelere. Miktarlari olcerek yaptigini varsayiyorum. Benim fistik ezmem oldukca yogundu. Yumurta akini katinca, biraz akiskanlik kazandi. Tupe koyup, oyle s1ktim tepsiye. Tepside yayilmadilar hic. Makarona benzer bir goruntuleri vardi hatta. Piserken de fazla yayilma yasamadim. Bunlardan anliyoruz ki, senin hamuruna kiyasla daha koyu imis. O zaman dedigin gibi ya yumurta aki cok geldi, ya da fistigi az geldi. Burda yumurtalar kucuk, orta, buyuk, ekstra buyuk, jumbo gibi standardizasyonla satiliyor. Benim kullandigim yumurtalar buyuk idi. Bu buyuklukte iki yumurtanin aki, 1/2 bardak (Amerikan cup olcusu) dan azicik eksik oluyor. Fikir vermek icin yaziyorum.

Umarim bir dahaki deneyisinde basarili olursun.

2/03/2009 05:26:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Keske size komsu olsam!

2/05/2009 01:15:00 PM  
Blogger Unknown said...

Yok boyle birsey!cikolatali baklava geldi aklima gecenin su yarisinda:)Ellerinize saglik cok guzel gorunuyorlar. Ne yalan soyliyim bende isterdim size komsu olmayi:)

2/11/2009 01:35:00 PM  
Blogger durutarifler said...

Tam bir bomba. Harikaaaaa
Ellerine sağlık. Çok çok güzel görünüyor.

2/12/2009 06:37:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur

Sonunda dün denedim bu kurabiyeleri. Sanırım benim kıvamım biraz sert oldu. Makarondan daha yoğundu. Hatta üzerindeki sivrilikleri elimle düzelttim. Kremasınıda orjinalini denemek istedim ve ganaj yapmadım. Yumurta sarıları iyice sertleşmişti ama çikolatayı ekleyince birden sıvılaştı. 1 saat buzdolabinda beklettim gene sertleşmeyince 1 saatte buzlukta beklettim ama genede sertleşmedi. O haliyle sürdüm ama hep aktı arasından ve çok miktarda arttı. Buzluğa attım ama ne kadar dayanır ki ve nede kullanabilirim sence? Sütlü çikolata kullandım. Tavlamadım ama genede sorun çıkmadı. Senin ki gibi düz olmadı biraz yuvarlak oldu. Tüm bunlara rağman tadı süperdi. Seninde dediğin gibi çok sevdiğim damak çikolatalarına benziyordu tadı. Teşekkürler tarif için.

2/15/2009 09:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Basak ve Arzu, maalesef son zamanlarda pek bir hayrim yok komsularima ama yorumunlariniz icin ikinize de tesekkur ederim..

2/19/2009 06:00:00 PM  
Blogger zinnur said...

Nilay'cigim, cok tesekkur ederim.

2/19/2009 06:00:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatos'cugum, cevabim gec geliyor, kusura bakma. Nasilsa diger yorumlar arasinda cevaplanmadan kalmis yorumun.

Makarondan daha kati oldugu dogru hamurun. Ben de kendiminkini oyle hatirliyorum. Dolayisiyla orda bir problem yok. Ama cikolatanin yumurtayla karisinca sivilasmasi olayini cozemedim. Cunku katmadan once yumurta sarilari yogunlasmisti diyorsun. Martha Stewart'in sitesinde de bu durumla karsilasan biri olmus ve buzluga atarak cozum bulmus. Ama senin durumunda bu bile calismadigina gore, yumurta sarilarinin daha uzun cirpilmasi ve daha cok koyulasmasi gerekiyordu belki. Acaba karistirma aninda cikolatan cok mu sicakti? Yine de olmamasi lazim. Uzun lafin kisasi, bu talihsiz durum neden oldu cozemedim. Bu aksilige ragmen, lezzetini begenmene ise cok sevindim.

Kalan ganas ne yapilir diyorsun. Kek kiriklariyla, biskuvi ile karistirip truf yapabilirsin mesela. Icine biraz daha cikolata eklenirse, toparlar kendini diye dusunuyorum. Bir sonraki cikolatali ganas, krema vs denemende, malzemeyi azicik eksik tutup, yerine bunu ekleyerek de degerlendirebilirsin.

Sevgiler,

2/19/2009 06:30:00 PM  
Anonymous yasemin said...

Merhaba Zinnur,
Bu kurabiyeleri defalarca yaptım ve ikram ettiğim herkes bayıldı:)Lezzetine doyulmaz bir tat.. Arası için krema + sütlü çikolata kullanıyorum. Üst kaplaması için ise bitter çikolatayı (2 ölçü yapıyorum ve 3 paket çikolata kullanıyorum) benmari usulü eritip soğuması için biraz bekletiyorum, sonra biraz daha ısıtıp o şekilde kullanıyorum. Bu tarif için ne kadar teşşekür etsem azdır.. Sayenizde çok güzel iltifatlar alıyorum. ( Çikolatalı makaron tarifinizi de defalarca denedim. Çok güzel makaronlar yaptım sayenizde. Onun için de ayrıca teşekkürler..)

3/28/2009 06:14:00 AM  
Blogger Atike Momini Ziya said...

ellerinize sağlık zinnurcum, nekadar da lezzetli, nekadar da iştah açıcı,nekadar da yapanın marifetli olduğunu gösteren kurabiye bunlar...en kısa zamanda deneyip sonucunu paylaşacam ia....
selamlar,sevgiler....

2/13/2010 10:21:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

gerçekten güzel görünüyorlar. En kısa zamanda deneyeceğim. Yazmış olduğun bilgiler için teşekkürler.

5/09/2010 06:56:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:08:00 AM  

Post a Comment

<< Home