Wednesday, February 28, 2007

Likapali Pasta

Dilek'in bir sure once benimle paylastigi resimlerden birinden aldigim ilhamla yaptim bu pastayi. Ana malzemeleri likapa, limon puresi (lemon curd) ve Italyan merengiydi. Daha once likapa ve merengli bir sarlot yapmistim, limon puresi ve merengi ise bir ruloda kullanmis ve iyi sonuc almistim. Eh, limonla likapa zaten birbirlerine cok yakistirilan bir ikilidir; dolayisiyla bu ucluyle yapilan pastanin hatiri sayilir bir "guzel olma potansiyeli" vardi. Ama kullanilan malzemenin uygunlugu kadar onemli bir parametre de birbirlerine oranlari... Benim bu noktaya gereken ozeni gostermemem nedeniyle, hem goruntude, hem de lezzette beklentilerin altinda bir performans gosterdi pastamiz. O konudan da kisaca bahsedecegim ki, denerseniz daha basarili bir sonuc alabilesiniz.

Once buyuk dortgen firin tepsisinde her zamanki pandispanyami yaptim. Soguduktan sonra enine 4 esit parcaya kestim.

Pastayi olustururken, her kati once limon surubuyla islattim, sonra uzerine ince bir kat limon puresi surdum.

Yikayip kuruladigim likapalari, limon puresinin uzerine yerlestirdim. Ara kati icin, ikinci krema olarak Italyan merengi kullandim. Likapalarin aralarina girmesi icin spatula ile hafifce bastirarak yaydim merengi. Sonra ikinci kek katini krema katinin uzerine yerlestirerek yine herseyi yerli yerine oturtacak sekilde bastirdim, ve ayni islemleri tekrarlayarak pastayi tamamladim.

Kalan merengle pastanin ustunu ve kenarlarini kapladim ve servisten az once purmuzle alazlayarak renklendirdim.

Pasta kesildiginde limon puresi katinin hemen hic goze carmadigini gordum; miktar olarak az gelmisti. Tabii, bu durum lezzeti de etkiledi, merengin tatlisini kesmesi gereken limon eksiligi yeterli degildi. Boylece genelde sekeri bol bir pasta yapmis oldum. Neyse ki Mehmet de Rana da Italyan merengine bayiliyor, eh isin icine likapa da girince, bu pastanin ziyan olmama sansi yine de buyuk. Ama siz yaparsaniz, ara katlardaki limon puresi ve mereng miktarlarini birbirine yakin tutun derim.

Genelde bu tur pastalarda ust ve kenarlarda kullanilan Italyan merengi miktarini cok bol tutuyorlar, boylelikle pasta bekledikce merengin ust kismi kuruyup ince bir kabuk tutsa da, alti yumusak ve sungerimsi bir dokuda kaliyor. Ama ben fazla sekerden hoslanmadigim icin elimde kalan az miktarda merengle yaptim dis kaplamayi ve ertesi gune citir kabuklu bir pastamiz oldu.


37 Comments:

Blogger Tuba said...

Zinnur'cugum, tek kelime ile super olmus. Dogrusu bu pastayi yiyecek sansli kisilerden olmak isterdim. Ama cok aramizda 6 saat kadar bir mesafe var:))) sevgilerle,

2/28/2007 09:54:00 PM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,limonlu tatlar benim favorim biliyorsun.Tam benlik olmuş.Biliyor musun,ben de merengli bir şey yaptım,ayni şeyleri düşündük yine.Bu gün düşündüm yayınlamayı, sonra başka güne erteledim..Bir de ne göreyim, sen yapmışsın.Ellerine sağlık.
Sevgiyle,Nanelimon

2/28/2007 10:28:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ellerine saglik Zinnur cok guzel gozukuyor. Bende carsamba gunu limonlu bir pasta yaptim :) Jane Price'in (The Home Guide to Cake Decorating) kitabindaki limonlu bir tarifi denedim. Limonla aram olmamasina ragmen koca bir dilim yemisim :) En kisa zamanda bu tarifide denemek istiyorum :)
Sevgiler...

3/01/2007 01:11:00 AM  
Blogger ufukmutfakta said...

Zinnur, sen ne dersen de. Bana göre böylesine zarif ve şık pasta görüntüleri çok azdır. Tadını tatmadığım halde lezzetinden de eminim, ellerine sağlık, sevgiyle kal.....

3/01/2007 02:34:00 AM  
Blogger pecete said...

Zinnurcuğum, çok güzel olmuş,ellerine sağlık. Sana danışmak istediğim bir şey var. Yeşil çay tozuna ihtiyacım oldu.Eğer bulamazsam yerine kullanabileceğim alternatif bir ürün var mı? Sevgiler

3/01/2007 02:46:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur abla beyaz kremanın üstünü pürmüzlemi öyle renklendiriyorsun bazı pastalarında görüp merak ediyordumda çok hoş olmuş ellerine sağlık

3/01/2007 04:23:00 AM  
Blogger nilay said...

Zinnur'cuum ;
bende bugün üzerinde mereng bulunan bir tatlı yaptım tesadüf :) önümüzdeki günlerde fotoğraflarını koyucaam sayfama...pastan harika görünüyor...ancak likapa dediğiniz meyve yani yaban mersini Türkiye'de çok pahalı ve sadece dondurulmuş olarak satılıyor...vişne yada böğürtlen de yakışır sanırım ,ne dersin ?

3/01/2007 02:10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum merhaba, pasta her zamanki gibi çok güzel olmuş.
Ayrıca çokta zarif duruyor.

3/02/2007 01:31:00 AM  
Blogger Hülya said...

Çok şık bir pasta olmuş yine.Limon peltesine de iç geçirerek baktım.Denemek için sabırsızlanıyorum.Ama üzeri düşündürdü beni.Evde pürmüzü olmayanlar için daha pratik bir yöntem yok mudur?

3/02/2007 02:03:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur, Çok çok güzel görünüyor. Yapmak ve yemek istiyorum..Ayrıca çok da hafif olmalı
...
nur ayday

3/02/2007 02:39:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

pürmüz nedir????

3/02/2007 08:38:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cuğum konuyla ilgili değil yazacaklarım ama "deneyip tattıktan sonra düşüncelerimi yazarım." dediğim için burayı dolduruyorum. Çarşamba günü Pain d'Epices tadıldı. Sonuç bence çok iyiydi. Haklısın belki alışılması gereken bir lezzet, çeşit. Ben yarım ölçü kullanarak yapmıştım. Bir ekmeğim oldu bunun için. Ama içine koyduğum kuruyemiş ve kurumeyve ölçüsünü bol tutmuştum.
Yani 1 1/3 bardak gibi. Belki bu yüzden belki gereken süre dolduğu için nemi, lezzeti çok iyiydi.
Biz tarçın-çikolata aromalı kahveyle denedik ve birbirini çok tamamladığına karar verdik. Damaklarımız lezzet bayramı yaşadı diyebilirim.
Çok sevgilerimle,
Leyla

3/03/2007 02:39:00 AM  
Blogger Özlem said...

Merhaba Zinnur ,

yaptıklarının hepsi birbirinden güzel gözüküyor. Özellikle çikolata ile yaptıklarına bayıldım. Ellerine sağlık.
Görüşmek üzere sevgiler

3/03/2007 10:39:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur hanim
ben de limonlu tatlara duskun olanlardan oldugum icin goruntulerin cekiciligine dayanamayip tarifinizi hemen denedim. bu mevsimde burada likapa bulamadigim icin likapasiz yaptim ama limon puresi ve mereng yeterince yakisan bir ikili. Tarif icin tesekkurler, sanirim bundan sonra sık sık deneyecegim.
gulhan

3/04/2007 10:34:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Tuba, tesekkurler. Seviyorum sizin diyarlari ama dedigin gibi bize epey uzak.
Sevgiler,

3/04/2007 11:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, merakla bekliyorum merengli tatlini.
Sevgiler,

3/04/2007 11:23:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilgun, limonlu tatlilari genelde ben de pek sevmem, ama bu pastada oldugu gibi sekeri bol kremalarla, ya da yine epey tatli olan beyaz cikolatayla eslendiklerinde sanki tatliyi hafifletiyorlar. Ellerine saglik senin de.
Sevgiler,

3/04/2007 11:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sagol, sevgili Ufuk. Begendigine sevindim.
Sevgiler,

3/04/2007 11:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Aysem, yesil cayi renk olarak istiyorsan, ispanagin da ayni benzer rengi verdigini gordum cesitli bloglarda. Yok cay aromasi ise aradigin, tarife gore farkli caylar da kullanilabilir matcha yerine. Mesela sut bazliysa tatlin, birkac kasik cayi tulbente sarip, sutun icinde kaynama noktasina getirip, sogumaya birakirsan, sutun cay aromasini aldigini goreceksin. Tabii bu teknik, her turlu tatliya uymayabilir. Kek tipi tatlilarda nasil basarilir bu is emin degilim mesela.
Kolay gelsin,

3/04/2007 11:31:00 AM  
Blogger zinnur said...

Melike, evet, purmuz ile renklendirdim, ama gazi hemen hemen bittiginden biraz soluk oldu renkler.
Sevgiler,

3/04/2007 11:33:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilay, elbette onlar da cok yakisir. Likapa genelde burada da ucuz degil. Ama bu ara Meksika'dan gelen mevsimsiz ama uygun fiatli likapalar var marketlerde, ben de bundan faydalandim. Antioksidanlardan yana cok feydali bir meyva aslinda, keske daha bol ve ucuz olsa da bol bol tuketebilsek. Bu arada pastani merakla bekliyorum.

Sevgiler,

3/04/2007 11:38:00 AM  
Blogger zinnur said...

Pembeli, cok tesekkur ederim.

3/04/2007 11:38:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hulya, purmuz yerine Isil puro cakmagi kullaniyor. Belki onu daha rahat bulabilirsiniz. Ayni isi goruyor kesinlikle.
Sevgiler,

3/04/2007 11:43:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nur, gercekten hafif sayilabilecek bir pasta, mereng kremada yag yok cunku. Kekinin de yagi az sayilir. yaparsan, yediginde cok sucluluk duymana gerek yok yani ;)
Sevgiler,

3/04/2007 11:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, purmuz diye su alete diyorum, ben de Turkcesini gecen yil ogrendim. Bir cesit buyuk mutfak cakmagi benim bahsettigim, ama tesisatcilarin kullandigi daha guclu ve buyuk aletlere de ayni isim veriliyor sanirim, dolayisiyla belki de bizimkine mutfak purmuzu demek daha dogru olur.
Sevgiler,

3/04/2007 11:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla, rahatladim dogrusu yorumunu okuyunca, cunku yadirgayanlar da olabilir diye endiselenmistim biraz. Ayrica seninle damak zevklerimizin bu tatlida da uyustugunu gormek beni sevindirdi.
Sevgiler,

3/04/2007 11:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ozelm, cok tesekkur ederim.

3/04/2007 11:55:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gulhan, memnun kaldigina cok sevindim. Yorumun icin tesekkurler.
Sevgiler,

3/04/2007 11:57:00 AM  
Blogger *Ra said...

Zinnur hanım merhabalar. Her tarifiniz ayrı bir güzel. Daha önce de söylemiştim benim idolümsünüz. Hafta sonu yiğenlere pasta yaptım. Pasta yaparken aklımda hep siz varsınız. Mükemmelci biri değilim malesef ama sizin pastalarınıza benzetmek için elimden geleni yapıyorum. Son yaptığım fena olmadı. Tadı bildiğimiz çikolatalı pasta. Ah dedim yaklaşıyorum sanırım diye sevindim. Resimlerini siteme daha sonra ekleyeceğim. Şimdi eklediğim Naile ile yaptığımız modelleme.
Varlığınız beni çok mutlu ediyor.
Sevgilerimle...

3/05/2007 01:21:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
Limonlu her türlü tatlar benim favorimdir..Ellerine sağlık,bizlerde orda olup tadına bakma şansına sahip olsaydık ne iyi olurdu...Tekrar ellerine sağlık,afiyetler olsun..

Güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..

Gül/d.tadı

3/05/2007 02:52:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cuğum, cevabını okudum "Kestane kebap, acele cevap" gibi oldu bu yazacaklarım.
Evet bence de damak zevklerimiz çok uyuyor, bu yüzden tariflerini hiç çekinmeden, tereddütsüz deniyorum. Tariflerinin hemen hepsini denediğimi söyleyebilirim ama sana yazmaya yeni başladım sayılır. Şimdi bu tarifteki limonlu dolgu konusunda birkaç gündür düşünüyorum. İstanbul'da belki duymuşsundur, bir pastane var. Butik pastacılığı ilk yapanlar diyebilirim. Dolce... Onların pek meşhur bir pastası var. Limonlu beyaz çikolatalı bir ara kreması yapıyorlar. Senin likapalı pastanın aralarını bu krema ve frambuazlarla doldurmayı düşünüyorum. Ne dersin? Haftasonu işim bu olacak eğer araya başka tarif koyup da aklımı çelmezsen tabii!..:)
İyi bir hafta diliyor, sevgilerimi gönderiyorum:)
Leyla

3/05/2007 04:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Rabia, guzel sozlerin beni hem sevindirdi, hem de mahcup etti. Naile ile yaptiginiz modellemeler cok sirin olmus, ellerinize saglik. Ikinizi de gayet maharetli buluyorum. Cikolatali pastan da nefis olmustur eminim. Nazik yorumun icin cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

3/06/2007 09:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gul, limonlu tatlilari basta pek sevmezdim ama yaptikca ve yedikce daha cok sever oldum. Yorumun icin cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

3/06/2007 09:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla, kusura bakma ancak simdi yazabiliyorum. Haftasonumuz telasli gecti biraz. Sanirim ben yorumlarin basina gecinceye kadar sen pastani yapmissindir bile. Muhtesem bir sonuc aldigini dusunuyorum ahududu ve beyaz cikolata ikilisiyle. Gecmiste ben de benzer bir pasta yapmis ve cok severek yemistim. Pandispanya zaten ayni pandispanya, ara katlarda ise krem peynirli beyaz cikolatali (buttercream) krema ve cirpilmis sut kremasi kullanmistim. Ama yine yapacak olsam, iki cesit kremayla ugrasmaz, sadece beyaz cikolatali ganas kullanirim. Bu arada bu pastanenin limonlu beyaz cikolatali kremasini merak ettim, nasil yapiyorlar acaba?
Sevgiler,

3/06/2007 09:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla, link yanlis olmus, dogrusu bu.
Sevgiler,

3/06/2007 09:27:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cuğun, telaşlanma hiç gecikmedin. Sen maalesef küçük bir grubun üyesisin. "Disiplinli çalışanlar, işini severek yapanlar grubu"nun üyesisin. Benim yazdığım yorumlara şimdiye kadar bir günden fazla bekletmeden cevap yazdın. Sana bunun için ayrıca teşekkür ederim.
Pastayı önümüzdeki haftasonunda yapacağım. Şöyle düşünüyorum bilindik beyaz çikolatalı bir ganaj hazırlayıp, içine bir limonun suyunu ekleyip homonjen bir karışım elde etmeye çalışacağım. Sonucu zaten sana yazarım.
Ben görsellikte sadelikten yanayım, lezzette de zenginlikten. -Belki bu yüzden şeker hamuruyla kaplanmış pastalara, kurabiyelere çok sıcak bakıp, alışamadım. Şeker hamurunu bir küçük çiçek, böcek,kelebek olarak ama tek renkte bir pastayı, kurabiyeyi süslerken kullanmayı sevenlerdenim. Ama aksini düşünenlere, sevenlere, beğenenlere de saygım var:)-
Sözünü ettiğim pastane de böyle bir yer. Bol lezzet, sade ve şık görsellik...
Bu pastanın tabanını bir bisküvi veya tart hamurundan yapıyorlar. Üstünü sözünü ettiğim ganajla bolca doldurup yine aynı hamurdan yapılmış şekilli kurabiyelerle kenarlarını ve üstünü kapatacak şekilde süslüyorlar. Bu kurabiye şekilleri konuya göre değişiyor. Evlilik yıldönümü için kalpler, güller, çocuklar için hayvan şekilleri, harfler, çiçekler, böcekler...
Çok hafif ama lezzetli bir pasta oluyor.
Sonucu mutlaka buradan paylaşırım.
Çok sevgilerimle,
Leyla

3/06/2007 02:53:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 12:04:00 PM  

Post a Comment

<< Home