Wednesday, November 08, 2006

Arada Kaynayip Gidenler...

Bilgisayarimda bir temizlik yapayim diye resim dosyalarina baktigimda tarifini vermedigim birkac tatli daha buldum. Bunlari resimleri ve kisa bilgiyle bir iletiye donusturmege karar verdim. Ilgilendiginiz tatlilarla ilgili olarak yorum birakirsaniz, tariflerini onumuzdeki gunlerde eklemege calisirim.

Beyaz Cikolatali, Bademli Tepsi Keki

Yukarda gordugunuz tatliyi oldukca kalabalik bir yemek daveti icin yapmistim. Hamurunda erimis beyaz cikolata, badem kiriklari ve badem aromasi olan bir cesit kek bu. O sefer buyuk bir tepsiye doktugum icin ince olmustu ama diger zamanlarda 23 cm lik kare firin tepsisinde yapiyorum ve daha yuksek oluyor. Uzerini baska bir tatlidan artan krem peynirli kremayla susledim, fakat aslinda tek basina yenecek kadar lezzetli bir kek bu. Keklerde beyaz cikolatanin lezzete ve dokuya katkisini seviyorum. Tarif bir Pillsbury kitapcigindan...
  • 56 g kucuk parcalara kesilmis beyaz cikolata
  • 113 g tereyagi
  • 3/4 bardak seker
  • 2 yumurta
  • 1 tatli kasigi badem aromasi
  • 2/3 bardak un
  • 1/2 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1/4 tatli kasigi tuz
  • 1/2 bardak irice cekilmis badem
Firininizi 175C ye isitin. 23 cm lik bir kare firin kabinin icini yaglayin ve sadece taban kismini hafifce unlayin. Beyaz cikolatanizi cok hafif ateste, devamli karistirarak eritin. Tereyagini da ekleyip, karistirmaga devam ederek erimesini saglayin. Atesi kapatin; sirasiyla sekeri ve teker teker yumurtalari ve badem aromasini ekleyin; her eklenen malzemeden sonra cirparak karisimin butunlesmesini saglayin. Unu, kabartma tozu, tuz ve bademleri de cikolatali karisima katip iyice cirpin. Elde ettiginiz hamuru hazirladiginiz firin kabina yayin. 25 ila 35 dakika kadar ya da ortasi pisip, ustu kizarincaya kadar pisirin. Soguduktan sonra karelere kesip servis yapin.

Ahududu ve Bademli Tepsi Tatlisi

Epey eskilerden, kalabalik bir grup icin yaptigim bir tepsi tatlisi yukarda dilim resmini gordugunuz. Dort farkli kattan olusmasina ragmen yapimi kolay ve oldukca lezzetli bir tatli. En altta yogun, badem aromali bir taban kati var. Uzerine ince bir tabaka halinde istediginiz marmeladi koyabilirsiniz. Ben bu sefer ahududu marmeladi kullandim; elimin altinda marmelat olmadigi bir yapisimda burda "badem tereyagi" tabir edilen suluca kivamda badem ezmesi koymustum ve o da cok guzel olmustu. Ucuncu kat yine badem aromali, yumusak dokuda bir kek kati. Tatli soguduktan sonra da son kat olarak sevdiginiz bir kremayi kullanabilirsiniz. Benimki krem peynirli bir krema idi.

Taban Icin
  • 1 bardak un
  • 73 g yumusak tereyagi
  • 1/4 bardak esmer seker
Ara Kati Icin
  • 1/2 bardak ahududu receli
  • 1/2 bardak un
  • 2/3 bardak seker
  • 113 g yumusak tereyagi
  • 1/2 tatli kasigi badem aromasi
  • 2 yumurta
Ustu Icin
  • 227 g yumusamis krem peynir
  • 56 g yumusak tereyagi
  • 1 bardak pudra sekeri
  • 1/2 tatli kasigi vanilya aromasi
  • 1/4 bardak cekilmis ya da file badem
Firini 190C ye isitin. Bir kasede butun taban malzemelerini birlestirip karistirin ve 23 cm lik (yaglanmamis) kare firin tepsisinin icine bastirarak yerlestirin. Onceden isitilmis firinda 8-10 dakika kadar pisirin. Firindan alinca, ahududu recelini sicak taban katinin uzerine dikkatlice yayin ve biraz sogumaga birakin.

Bu arada ahududu receli disindaki ara kati malzemelerini bir kaseye alip cirpin. Recel katinin uzerine yayin. Yaklasik 25 dakika daha pisirin. Ustu kizarinca firindan alin ve tamamen sogutun.
Krem peynirli kremayi hazirlamak icin, krem peyniri sekerle birlikte cirpin; daha sonra buna yumusak terayagiyla aromayi da katin. Bir yandan pudra sekerini azar azar eklerken, bir yandan da cirpmaya devam edin. Kremanizi sogumus tatlinin uzerine yayin ve bademle susleyin. Karelere kesip servis yapin.

Bu dondurma denemeleri yazdan kalma. Ilki arkadasim Ayse'nin bahcesinden benim icin topladigi ve kuruttugu lavantalarla yapildi. Dondurma icin kullandigim sut-krema karisiminin icine bir kasik attim lavantadan. Kaynama noktasina kadar isittiktan sonra sutun altini kapattim ve soguduktan sonra lavantalari suzdum. Renge hic katkisi olmadi diyebilirim. Onun icin genelde itibar etmedigim bir yol deneyip, gida boyasi kullanmaga karar verdim. Ama igne ucuyla kirmizi ve mavi arzu ettigim rengi vermeyince ondan da vazgectim. Sonucta adi konulamayan garip bir rengi oldu dondurmanin... Kendi haline birakilsa herhalde daha iyi olacakti. Tadi mi?? Bu tecrube bana lavantanin oldukca etkili bir aroma oldugunu ogretti. Az kullanmakta fayda var. Ben azicik fazla kacirmis olacagim ki, ilk lokmada bir an sabun yiyormusum hissine kapildim.

Diger denemem kesinlikle daha basariliydi ama bu sonucta benim katkim oldukca azdi. Son zamanlarda blog arkadaslarimi takip ederken edindigim kanaat su ki, gul aromasini sevmeyen cok. Bu durum benim gibi, mesela gullaci gulsuyu olmadan dusunemeyen biri icin, oldukca sasirtici. Gulun adini, goruntusunu, kokusunu, tadini, edebiyatini, kisacasi herseyini severim. Yillardir yapmayi planladigim duslerimin pastasi bile gul kremali ve fistik kekli... Gul dondurmasi denemelerim de eskilere gidiyor haliyle, ama sekere bastirilmis gul yapraklari, gul suyu ve gul receli ile bir turlu istedigim sonucu alamamistim. Bu yaz Arap marketlerinden birinde Beyrut yapimi bir gul surubu buluncaya kadar da rafa kaldirmistim projeyi. Bahsettigim gul surubundan bir tatli kasigi sut-krema karisimina hem koku, hem de renk vermeye yetti.

Gelelim gectigimiz hafta sonuna. Bu hindistan cevizli rulo pastayi Pazar gunu yemege davetli oldugumuz arkadasimizin evine giderken bir acele ile yaptim. Keki once ahududu surubu ile islattim. Uzerine cok ince bir ahududu receli kati surdum. Onun uzerine de daha kalinca bir kat olarak (icine hindistan cevizi rendesi katilmis) cirpilmis krema surup s1k1ca sardim. Pastanin uzerini kremanin kalaniyla kapatip, daha iri rendelenmis hindistan cevizi ile susledim. Aslinda bu cesit pastalarda kremayi normalde cirpacaginizdan biraz daha az cirpar ve buzdolabinda bir gece dinlendirirseniz, kuru hindistan cevizi kremadan nem kapip yumusuyor ve pasta sanki taze hindistan cevizi rendesiyle yapilmis lezzetinde oluyor. Ben pastama bu firsati vermedigim icin hem lezzette, hem dokuda olmasi gerektigi gibi degildi, ama guzel bir arkadas sofrasinda bu eksikleri goze batmadi. Yanimda kameramla gitmeme ragmen dilim resmi cekimi de ayni nedenle unutuldu gitti.

Son olarak Pazartesi gunu yaptigim tepsi tatlisindan bahsetmek istiyorum. Gordugunuz kurabiyelerin alt kati yumurta katkili pate sucree denilen tart hamurundandi. Ustu icin asil tarifte badem kullaniliyordu ama, ben buzdolabinda bulunan findik fistik turu herseyin karisimini kullandim gereken miktari tutturmak icin. Misir surubu, esmer seker ve tereyag karisimi kaynatilarak elde edilen karamelin icine bu findik fistik ilave ediliyor ikinci kat icin. Bir tatlida karamel ve findik fistik olunca cikolata da araniyor ister istemez. Eh, bu uclu bir araya gelince, yanina bir de cay veya kahve olsa iyi olur, degil mi? Oyle de oldu, ve bu gevrek kurabiyelerin bir tanesi bile kalmadi ertesi gune.

Ve son olarak bugunun tatlisi... Gecen yil Ayva-YE etkinligi icin yaptigim maskarponlu ayva tartini yine yaptim. Tarife bu linkten ulasabilirsiniz. Her ne kadar resimlerini gun isiginda cekme firsati bulamadiysam da, bu tart lezzetli oldugu kadar guzel gorunuslu bir tatli bence.

40 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sana taze hindistan cevizi icin bir oneride bulunmak istedim: Ben taze hindistan cevizini rendeledikten sonra dondurucuya kaldirdim. Diledigim zaman cikarip kulaniyorum. Ozellikle hindistan cevizlinin tarifini merakla bekliyorum.

11/08/2006 10:59:00 AM  
Blogger BETUL said...

Zinnur, en son fotograftaki dilimde oldugu gibi duzgunce, findik fistigi oynatmadan nasil kesebiliyorsun ? Keramet bicaginda mi, yoksa isitma-sogutma vb bir yontem mi uyguluyorsun ? Bu tur tariflerde en hoslanmadigim sey findik fistigin zamanla veya sicakla yumusayip, emin degilim, dise yapisir hale gelmesi. Engellemenin bir yolunu biliyor musun?

11/08/2006 12:25:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Yelda, tesekkurler. Hindistan cevizi alir almaz dedigini deneyecegim.

11/08/2006 03:07:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Betul, ilk basta cala bicak kestiklerim pek duzgun olmamisti. Resimleyeceklerimin keskin bicakla kenarlarini duzelttim. Bu sefer yapmadim ama genelde, ateste isitilmis keskin bir bicakla kesmek iyi sonuc veriyor. Ama dikkatli olmak lazim, zira bicak cok sicak olursa, bu sefer de kremayi eritiyor. Onun icin ben bicagi isittiktan sonra bir havluyla kurulayip oyle kesiyorum.

Ikinci sorunla ilgili olarak, bu tur tatlilar bizde nem kapacak, gevrekligini kaybedecek kadar beklemiyor. Ama genelde agzi siki kapali bir kapta saklanmasinda fayda var. Bir de sekere katilan ve tatlilarda gevrekligi korumaya yarayan bir urun oldugunu okumustum. Bilmem boyle bir sey kullanmak ister misin?

Sevgiler,

11/08/2006 03:20:00 PM  
Blogger BETUL said...

Tabii kullanmayacak olsam bile ogrenmek isterdim, Zinnur. Her cikolatada degil ama bazilarinda, ozellikle de pahali olanlarinda! findik sanki bes dakika once katilmis gibi nasil da taptaze, gevrek oluyor.Bir sirri olmali.Findikli tariflerle su aralar cokca ugrastim da :)Sonucta hep yumusamis findikla karsilasinca pek cogunu elemek durumunda kalmistim, Allahtan aycoregine donustuler de suc kapatabildim :)

11/08/2006 03:52:00 PM  
Blogger zinnur said...

Betul, Nougasec imis bu urunun adi. Bu linkte bilgi var. Umarim isine yarar.
Sevgiler,

11/08/2006 09:34:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

günaydın,

hepsi muhteşem görünüyorlar....
ben tüm tarifleri istiyorummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
şimdiden teşekkürler....

11/08/2006 10:32:00 PM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,hepsi olağanüstü.....
Ama ben de senin gibi gül aşığıyım.Güllü krema ve hindistan cevizli ruloya vuruldum...Ellerine sağlık..
Sevgiyle,nanelimon.

11/08/2006 11:27:00 PM  
Blogger yemek vakti said...

Selam Zinnur,
hmmm ne desem. Acayip güzel yapiyorsun herseyi. Vallahi cok özeniyorum... :)
Ellerine saglik. Hep böyle devam et.
Sevgiler

11/09/2006 12:51:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur Hanım; özellikle ilk iki tepsi tatlısının tarifini çok merak ediyorum tarifini verecekleriniz arasında bu ikisi de olur sa çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.. şenay

11/09/2006 02:10:00 AM  
Blogger evcilkedi said...

Merhaba Zinnur, hepsi çok güzel ama ben de en çok hindistancevizli ile ilgilendim. Ben bazen daha yoğun hindistancevizi aroması vermek için normal süt yerine h.cevizi sütü ile çırpıyorum kremayı. Ama senin önerdiğim bir gece dolapta bekleme yöntemi de çok makul geldi. Taze rendelenmiş h.cevizi için mi yoksa bildiğimiz kurusu için mi geçerli bu yöntem? Teşekkürler şimdiden ve ellerine sağlık

11/09/2006 06:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

sen alman turtası yapmayı bilirmisin acaba :)

11/09/2006 08:37:00 PM  
Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI said...

Zinnur'cuğum ellerine sağlık ne kadar çok çeşit var ne kadar meşakkatli ve maharetli bir zaman harcamışsın ellerine sağlık hepsi birbirinden iştah açıcı ben de gülü dalında sevenlerden olmama rağmen hersene nedense gül reçeli yaparım rahmetli babaannemden kalan bir alışkanlık beninmkisi yoksa yediğimden değil;)Canım ben de bu günkü yazımda sana çoook uzuuun zaman önce bahsettiğim tuilesleri yazdım gerçi sen o krizi çoktan aştın ama istersen bir gözat tekrar ellerine sağlık arkadaşım;)
SEVGİYLE KAL...

11/10/2006 08:25:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ilkay, bu hafta da bir telasla gecti. Tarifler haftaya kaldi maalesef. Yorumun icin tesekkurler,

11/10/2006 08:42:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Munevver'cigim, bilmez miyim senin gul askini? Hatirliyorum gullu makaron yapmaya calismistik ikimiz de..
Sevgiler,

11/10/2006 08:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yemek Vakti, nazik yorumun beni mutlu etti. Tesekkur ederim.
Sevgiler,

11/10/2006 08:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Senay, bu hafta bir turlu oturamadim bilgisayarin basina, ama belki hafta sonunda ekleyebilirim.
Sevgiler,

11/10/2006 08:48:00 AM  
Blogger zinnur said...

Evcil Kedi, herhalde bahsettigin krem santi denilen toz cinsi krema olsa gerek. Bahsettigin yontemi sanirim Pastaci Burcu da pastalarindan birinde kullanmisti. Aklimda kalmis. Yalniz benim kullandigim sivi halde gelen sut kremasi. Onu hindistan cevizi ile tatlandirmak icin oda sicakliginda 5-6 saat icinde hindistan cevizi ile bekletme yontemini okumustum kitaplarimdan birinde, ama denemedim. Benim bu tatlida kullandigim bildigimiz kurutulmus hindistancevizi, ama 1 gece cirpilmis kremanin icinde bekledikten sonra tazesinden cok zor ayriliyor.
Sevgiler,

11/10/2006 08:52:00 AM  
Blogger zinnur said...

Jackal, alman pastasini cok severim. Yapacagim onumuzdeki gunlerden birinde. Ama bekletmeyeyim bos yere, cunku Portakal Agacinda tarifi var.

11/10/2006 08:56:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Zuhal, gordum tuiles'lerini, pek guzel olmus, ellerine saglik. Hele ikincisi cok hosuma gitti. Ayni tarifi Pastacimiz da yapmisti galiba. Simdi aklimda bu hamurdan dondurma kaplari filan yapmak var. Bakalim ne zamana?

Cok tesekkur ederim yorumun icin.

11/10/2006 08:59:00 AM  
Blogger İpek Kuscu said...

Sevgili Zinnur;
öcelikle doğum günün kutlu olsun.Sağlıkla,mutlulukla geçsin yaşamın.Senin bir ara verdiğin prenses pastası vardı,ama ben bakıyorum şimdi arşivde göremedim.Onu denemek istiyorum eğer arşivde nerede olduğunu söyleyebilirsen çok sevineceğim.Sevgilerim tüm aileye.

11/10/2006 12:28:00 PM  
Blogger zinnur said...

Cilek'cigim, cok tesekkur ederim. Benden de sana ve ailene sevgiler. Bahsettigin tatli 18 Mayis arsivindeymis. Minyatur tatlilara koymamisim. Dikkatimi cektigin icin cok tesekkur ederim.

11/10/2006 02:02:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar,

bana kalirsa bütün tarifleri yazsan iyi olur. hepsi nefis görünüyor gecenin bu vaktinde tatli yememek icin kendime zor hakim oluyorum.

selamlar layla

11/10/2006 03:50:00 PM  
Blogger Ferhanca said...

zinnur, hepsi mükemmel olmuş ellerine saglık ..tepsi keklerin çok pratik ayvalı payında çok güzel ama yeniden tarifini yazsan iyi olur.. sevgiler. FERHAN

11/13/2006 01:12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Layla, son tatlinin tarifini de bu hafta eklemege calisacagim. Digerlerinin anlatiminda zaten tarifleri sakli. Ayva tatlisinin da linki var.

Sevgiler,

11/13/2006 05:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ferhanca, ayva tatlisinin tarifine link verdigimi zannetmistim, yanlis olmus. Yorumun sayesinde farkedebildim. Simdi iletide degistirecegim.
Tesekkurler,

11/13/2006 05:12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

zinnurcum selam ,

tariflerin için teşekkürler ve detaylı anlatımın için....
deneyince yorum göndereceğim...

sevgiler,

11/14/2006 01:51:00 AM  
Blogger Oya Kayacan said...

Canım yaaa, bunlar kaynayıp gidecek deneyimler mi? Şu lavanta işi her zaman canımı sıkar benim de, iyi ki yazdın. Galiba tazesi, kurusu, kuruduktan sonra da ne kadar zaman beklediği her ot için ama en çok da lavantada etkili. Lavantanın rengini azıcık suda elde ettikten sonra katsan olmaz mı?

Güle gelince. Yollarıma veya tepeme dökülmesinin dışında, her yerde bayılırım. Hani bir de fındıklı gül reçelli sütlaç muhallebi arası bir acayiplik yapmıştım geçenlerde. Müthişti.

11/15/2006 11:53:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ilkay, bekliyorum :)

11/16/2006 04:55:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Oya, ben de lavantanin tazesini denemek pesindeyim simdi. Gecenlerde elmali pay yaptim; azicik lavanta kurusunu balla isitip, elma dilimlerinin uzerine surdum. O kadarcigi guzel bir katki oldu tatliya, ama kesinlikle fazlaya kacmamak gerekiyor. Bir dahaki lavantali denememde senin onerini de degerlendirecegim.

Findikli kreasyonlarinin her biri birbirinden degisik ve guzel Oya'cigim. Ben de bir seyler yapmaliyim, biliyorum. Tesekkurler incelikli hatirlatmana..

11/16/2006 05:01:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zİnnur merhaba,
bunlar ne güzel lezzetler böyle!Ağzım açık kaldı valla!
Ellerine sağlık süpersin..
Beni de linklerine eklersen sevinirim. Ben seni ekliyorum.Bu güzel tarifleri benim arkadaşlarım da görsünler..
Sevgiler
Evren

11/17/2006 06:28:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tuz ve Biber, tesekkurler. Hem yorum, hem de link icin... Ben de seni ekledim.
Sevgiler,

11/17/2006 07:33:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur Hanım;
Ahududu ve Bademli Tepsi Tatlisinı yapmayı istiyorum. Tarifinizde En altta yogun, badem aromali bir taban kati var demişsiniz ancak Taban Icin
1 bardak un
73 g yumusak tereyagi
1/4 bardak esmer seker
yazılı.
Yani badem aroması konulup konulmayacağı hakkında fikir sahibi olamadığım için size danışmayı uygun gördüm. Bilgilendirirseniz çok sevinirim. (Kuzenimin erkek arkadaşının ailesi kuzenimin ailesiyle tanışmaya geliyor; bu özel gün için hazırlıklarında güzel olacağını umduğum bu tarifle ufak bir katkım olsun istiyorum!) Sevgiler..

11/28/2006 06:18:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Hanım adımı yazmayı unutmuşum!!!
Şenay !!
Sevgiler..

11/28/2006 06:24:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Senay, cevabim gec kaldi cunku tarifi aldigim Pillsbury kitapcigini bir turlu bulamiyorum. Ancak Ingilizce blogumla kontrol edebildim. Orada da tabani ayni sekilde yazmisim. Saniyorum tarif dogru, benim "badem aromali yogun taban kati" tanimlamam hatali.

Ailenizin mutlu gununu tebrik ederim ben de. Allah tamamina erdirsin. Sana da kolay gelsin.

Sevgiler,

11/29/2006 07:29:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Hanım; bahsettiğim davet için Ahududu ve Bademli Tepsi Tatlisinı ve Brownie Kurabiyeleri yaptım. Sayenizde aldığım övgüler için size teşekkür etmek istedim.
Sevgiler ... Şenay

12/06/2006 04:56:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Senay, cok sevindim bu habere! Hele brownie kurabiyede basarili olmana ayrica sevindim. Bu yakinlarda bu kurabiyeyi deneyen bir arkadas hamurun iyice sivi oldugunu ve kurabiyelerin pisince bicimlerini kaybettiklerini haber vermisti cunku. Ben de bu durumun Turk ununun farkliligindan olabilecegine karar vermistim ve acaba tarifin basina bu konuda bir uyari yazisi eklesem mi diye dusunuyordum. Sen Turk unuyla mi denedin acaba? Bu konuda bir yorum birakirsan sevinirim.
Sevgiler,

12/07/2006 05:44:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur Hanım; Brownie Kurabiyeleri Türk unuyla denedim.
Yayılma probleminin önüne geçebilmek için un miktarını çokçok az arttırdım(normal subardağı mı yoksa cup mu karar veremediğim için cup ölçüsünü tercih ettim!) ve akışkan hamurumu biraz buzdolabında beklettim. Yumurtaların büyüklüğü, hatta bazen tereyağ vs gibi kullanılan malzemelerin markası bile hamurun kıvamını etkileyebiliyor (yanılıyor muyum?)Fırın ısısını da tepsiyi fırına koymadan önce 190 dereceye kadar ısıttım ve koymadan 1 dk kadar önce 175 e düşürdüm. 2. tepsi kurabiyelerimi ilk tepsim pişmeden tepsiye yerleştirmedim. Sonuç olarak, birebir sizinkilere benzemese de sizin yaptıklarınıza çok yaklaştığıma inanıyorum.

Sizin tariflerinizi denemekten müthiş keyif alıyorum. Keşke işim zamanımı ve enerjimi bukadar tüketmeseydi ve ben daha sık deneyebilseydim tariflerinizi.

Yabancı tarifler bizim tariflerimizden daha çok ilgimi çekiyor, ve siz o tarifi yaparken yaşadığınız herşeyi ayrıntısıyla anlattığınız için sanki birkez yapıp tecrübe edinmiş gibi oluyorum.

Gönül dolusu sevgiler.. Şenay..

12/08/2006 03:26:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

bunlarin hepsini yiyormusunuz.ben 29 yasindayim ama ben bile kolestrol seker sismanlik olmasin diye mumkun oldugunca 3 beyazi az kullaniyorum.ama sizi cok merak ettim birgunde 3 pasta yapiyorsunuz nerdeyse bunlari ailece yiyormusunuz?ïsinize karismak gibi olmasin ama cocuklari akdeniz mutfak stiline alistirmak lazim bol yesil+zeytinyagi+beyaz et.saglikli ye uzun yasa.sevgiyle kalin

11/02/2008 01:39:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, yorumunuzun iyi niyetli olduguna inaniyorum. Ablaniz olarak (hatta yas itibariyle anneniz de olabilirim), uyarma yonteminizle ilgili tavsiyelerim olabilirdi size, ama ilgileneceginizden emin olamadigim icin sadece sorularinizi cevaplayacagim.

Yaptiklarimin hemen hepsinden tadiyorum, evet. Cogu camideki toplantilarimizda yeniyor, ya da komsularimla veya misafirlerimizle paylasiliyor. Tatli disi yaptiklarimda zeytinyagi kullaniyorum zaten. Bol yesillik tuketiyoruz. Ailede kolestrolu normalin ustunde olan ve kilo problemi olan tek kisi benim. Yani gorulen o ki, birini zehirliyorsam, bu da kendimim. Diger aile fertleri iyi durumda sukur ki.

Siz yine uc beyazdan uzak durmaga devam edin. Onlarin zararli olduguna ben de inaniyorum.

Ilginiz icin tesekkurler.

11/02/2008 04:47:00 AM  

Post a Comment

<< Home