Tuesday, June 06, 2006

Minik Meyvali Tartoletler

Bu iki lokmalik tatlilari epey once yapmistim. Tarif bir kitaptan olmadigindan unutmayayim diye birkac not bile almisim malzeme ile ilgili olarak. Ama o kadar malzemeden kac tart ciktigini yazmayi unutmusum! Iste bu son zamanlardaki halimi pek guzel ozetliyor.

Bu tartciklar icin her zaman yaptigim sekersiz tart hamurunu kullandim. Dolgu malzemesi sekerli olunca daha fazla tatli aranmiyor bence. Arzu ederseniz bademli dolgu goze gorunecek sekilde daha az krema ve meyva ile de susleyebilirsiniz tartciklari.

Ayni malzemeyi buyuk bir tart kalibinda pisirmek tabii ki mumkun, ama ben lokmalik tatlilari daha cok seviyorum. Biraz daha fazla el aldiklari bir gercek olsa da goruntuleri cok daha cazip oluyor. Hatta son zamanlarda malzeme miktarini da az tutmaga basladim. Boylelikle kalanlari bitirmek icin ugrasmamiz gerekmiyor. Ayrica, gozume ve damagima hitap eden bir tatli soz konusu oldugunda cok daha ufak porsiyonlarla tatmin olabildigimi kesfettim. Eminim ki, misafirleriniz de kendilerine ozel bu kucuk tatlilari buyuk bir tatlidan kesilmis bir dilime tercih edeceklerdir. Son olarak itiraf etmeliyim ki kucuk ve aza olan bu ragbetimin bir nedeni de, daha s1k mutfaga girip yeni denemeler yapmama firsat vermesi...
  • 1 olcu tart tabani hamuru
  • Bademli dolgu (tarifi asagida)
  • 2-3 yemek kasigi ahududu marmelati
  • Suslemek icin ayiklanmis, yikanmis ve kurulanmis cesitli meyva
  • Suslemek icin krema (tarifi asagida)
  • Suslemek icin nane yapraklari
  • Arzu edilirse meyvalari parlatmak icin bir kac tatli kasigi sulandirilmis ve ilitilmis marmelat
Firininizi 175C ye isitin. Minik tart kaliplarinizi bir firin tepsisine yerlestirin. Tart hamurunuzu minik kaliplariniza paylastirin. Hamuru kaliplarin icine elinizle bastirarak mumkun oldugunca esit kalinlikta olacak sekilde yayin. Hamurlarin uzerine yandaki resmin 3 numarasinda goruldugu gibi azicik marmelat koyun. (Bunun yalitim gorevi oldugundan daha onceki bir iletide soz etmistim galiba. Ayrica bademli dolguya da yakisiyor lezzet olarak.) Sonra kaliplarin 3/4 u dolacak sekilde herbirine biraz bademli dolgu koyun.

Bademli dolgunun rengi degisip sivi halini kaybedinceye kadar pisirin. Bu sure icinde tart hamuru da pisiyor. Maalesef saat tutmadigimdan ne kadar surdugunu hatirlamiyorum, ama kullandiginiz kalibin boyuyla da iliskili bir sure bu. Dolgu piserken gozenekli bir goruntu aliyor ve firindan cikinca ortasi cokuyor. Bunlar normal, zaten ortadaki cokukluk de meyva yerlestirmek icin ise yariyor. Tartlar soguduktan sonra kaliplarindan cikarin. Krema, meyva ve nane yapraklariyla dilediginizce susleyin. Servisten hemen once arzu ederseniz portakal suyu ya da suyla sulandirilmis ve biraz isitilmis marmelat kullanarak meyvalari parlatabilirsiniz.

Bu tatlilari servis edilecekleri gun icinde yapmakta fayda var.

Bademli Dolgu

Bu bademli dolguyu cok sevdigim ve bir o kadar da s1k yaptigim elmali tartimda elma dilimlerinin altindaki kat olarak kullaniyorum. Hatta gecenlerde yine yaptim, ama tarifinin Bizim Pastane'de oldugundan o kadar emindim ki, resmini bile cekmedim. Bugun baglanti vermek icin arayip da bulamayinca cok sasirdim. Ingilizce blogumda sozunu ettigim elmali tartin tarifi var, ama nasilsa Bizim Pastane'ye yazmamisim. Ilk firsatta bu durumu duzeltecegim tabii.
  • 8 yemek kasigi (114 g) yumusak tereyag
  • 1/2 bardak seker
  • 3 yumurta sarisi
  • 2 yemek kasigi cig krema
  • 1 1/4 bardak ince cekilmis badem
  • 1 tatli kasigi vanilya
  • 1 tatli kasigi badem esansi (arzu edilirse)
Seker ve tereyagini mikserle butunlestirin. Yumurta sarilarini teker teker, her birinden sonra hamuru altust edip ciraparak ekleyin. Sonra cig krema, cekilmis bademler, vanilya ve badem esansini ekleyip, yine karisim butunlesene kadar cirpin.

Krema

Ben bu krema icin maskarpon peyniri kullandim. Bu tiramisularda geleneksel olarak kullanilan peynir. Onun yerine Turkiye'de labne peyniri kullanildigini gordum bir kac blogda. Ya da arzu ederseniz sadece seker ve vanilya eklenmis cirpilmis sut kremasi kullanabilirsiniz. Tabii mascarpone kivami oldukca koyulastiriyor ve boylece s1kma tupuyle suslemek daha kolay oluyor. Sirf sut kremasi kullanirsaniz kremayi s1kma tupuyle sekilli sikmak yerine kasikla koymayi tercih edebilirsiniz. Bir de krem santi diye bir urun var galiba Turkiye'de, sanirim o da kullanilabilir.
  • 1/2 bardak maskarpon peyniri
  • 1/2 bardak cig krema
  • 1 yemek kasigi seker
  • 1/2 tatli kasigi vanilya
Butun malzemeyi bir kaseye alip mikserle butunlesene kadar cirpin.


9 Comments:

Blogger Ebruli Lezzetler said...

Zinnur, ellerine sağlık. Bende tek lokmalık tartöletleri çok seviyorum. Hem yemesi çok kolay ve güzel oluyor hemde görünümleri çok güzel. Tarifini yapacaklarım listesine ekliyorum. Sevgiler,

6/09/2006 11:12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

... görünümü harika, biraz ugrastirir gibi geldi yapamiycam!

sevgiler layla

6/09/2006 02:09:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

sAyin Zinnur Hanim
Tariflerinizdeki bardaklar amerikan cup olcusu mudur?
Hepsi cok guzel gorunuyor
Tesekkur ederim

6/14/2006 05:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Anonymous, tariflerdeki bardak Amerikan cup olcusune karsilik geliyor. Ben tesekkur ederim yorumunuz icin.

6/18/2006 09:32:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur bu tarifini de kopyalamislar.

http://www.baytatlici.com/index.php?entry=entry060617-154607

6/19/2006 05:02:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur hanım ellerinize saglık süper gözüküyor görsel bir şölen adete tüm tarifleriniz...bende böyle bi tart yapmayı düşünüyordum ben bunun içini kremayla doldurup yapmak istiyorum nasıl bir krema hazırlamalıyım sizce??
sevgiler seda...

2/18/2007 04:00:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba ismim berrin sitenizi yeni ziyaret ediyorum.doğrusunu söylemek gerekirse pastalar harika gözüküyor.denemek için bir çok tarif yazdım ama şu ölçülerde kafam karıştı.yani pasta yapımında çok usta olmadığım içindir belki.11/4 ölçü ne demek yani bu ölçüyü nasıl bulacağım.daha pratik ölçüler veremezmisiniz.mesela 3 kaşık 1,5 s.b gibi
aslında herkesdeki bardaklar bir olmadığı için bazen tarifler tutmaya biliyormuş.ama yine daha yakın dolayısıyla deneyerek bulabiliriz.ama bu ölçüler tam anlaşılmıyor.benim gibi acemi pastacılara önerilerinizi bekliyorum..sevgiler..

9/12/2007 01:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Merhaba Berrin, 11/4 degil aslinda yazdigim, 1-1/4 bardak ibaresi 1 tam bardak arti 1 bardagin 4 te biri anlamina geliyor. Hatirlarsin belki ortaokulda ogrendigimiz kesirleri. Ayni miktar 1,25 diye de ifade edilebilir ama benim tariflerimi aldigim Amerikan yemek/tatli kitaplarinda ondaliklar degil kesirler kullaniliyor. Ben de ordaki sekliyle, sadece Amerikan olculerini Turk agirlik olculerine cevirerek yaziyorum. Yani bu olcu, tam da sizin istediginiz gibi su bardagi cinsinden aslinda. Kullandigim bardak cup olcusu, yaklasik 240 ml su alan bir bardak kullanabilirsiniz.

Umarim yardimci olabilmisimdir.

Sevgiler,

9/12/2007 08:09:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:28:00 AM  

Post a Comment

<< Home