Wednesday, April 19, 2006

Aztek Pastasi

Birbiri ardisira gelen aksilikler dizisiyle basladi hersey. Once cikolatali sunger (genoise) pandispanyamin ortasi coktu. Ancak alt yarisini kullanabildim ve yine ayni olayi yasamaktan korktugumdan ikinci pandispanya kati icin farkli cins bir cikolatali kek yaptim. Pastanin ara katlari ceviz, kahve tozu ve tarcinla zenginlestirilmis bezeden olacakti. Bezeyi tarifte soylendigi gibi tuple spiraller seklinde s1kmak yerine kasikla yayinca, neden bu zahmete katlanilmasi gerektigini --artik hic unutmayacak sekilde-- ogrenmis oldum. Bezelerimin bu resmine tiklarsaniz siz de anlayacaksiniz eminim.

Aksilikler burda da son bulmadi. Bu pastayi yapmamin bir nedeni dugun pastasindan artan kremayi degerlendirmekti; zira krema dondurulmus ve cozulmus oldugu icin kalanini bir daha dondurmak uygun olmayacakti. Bu sefer de krema yetmedi. Pastanin icinde kullanmak uzere cabuk tarafindan cikolatali ganaj yapmak zorunda kaldim.

En son fiyasko da suslemede oldu. Kitaptaki resimde pasta stensille kakao ve tarcin kullanarak geometrik motiflerle suslenmisti ve cok s1k bir goruntusu vardi. Hazir pasta stensilim olmadigi ve bu asamada yapmakla ugrasmak istemedigimden, Zeynep'in duvarlarini stensillemek icin alip sonradan kullanmadigim plastik sablonlari kullanmaga kalktim, fakat sonuc hic iyi olmadi. Bu gibi durumlarda fazla israr etmeyip durmak lazim geldigi bir cok tecrubeyle sabittir. Ama aklimca durumu kurtaracagim ya, ben susleme calismalarina devam ettim. Artan azicik kahveli kremayla kenarlara zarif bir desen yapmak niyetiyle giristigim denemem yukardaki resimde gordugunuz sekilde son buldu. Rana gorur gormez, "Aaa, manakarli pasta!" diye sevincini belli etti. Tahmin edebileceginiz gibi, cok sevdigi spagettinin incesi makarnalara benzetmisti suslememi. Artik pes edip, gonulsuzce bir kac resmini cektikten sonra buzdolabina kaldirdim pastayi.

Bu kadar aksilikten sonra, ertesi gun pastanin tadinin gercekten cok guzel oldugunu gorunce hem sasirdim, hem de sevindim. Zeynep ilk lokmasini tadar tatmaz bunu simdiye kadar yaptigim en guzel pasta ilan etti. Beze katlarinin hafif yumusayip tam kararinda bir citirliga donusen dokusu kahveyle islatilan cikolatali pandispanyaya guzel bir karsitlik olusturmustu. Tabii kahveyle cikolata, tarcinla ceviz birbirine cok yakisan tatlar; bunun da katkisi tartisilmaz.

Diyecegim odur ki, siz sakin benim basima gelenlerden olumsuz etkilenmeyin ve bu pastayi deneyin. Asagida verdigim cikolatali pandispanya ve krema tarifleri yerine cekinmeden kendi bildiginiz pandispanya ve krema tariflerini kullanabilirsiniz. Bu pastanin asil ozelligi bence bezeden yapilan ara katlari ve cikolata, tarcin, ceviz ve kahve dortlusunun bir arada kullanilmis olmasi. (Tarif Alice Medrich'in Cocolat adli kitabindan uyarlandi.)

  • 23 cm lik Cikolatali pandispanya (tarifi asagida)
  • 2 adet 23 cm lik beze diski (tarifi asagida)
  • Seker surubu (Tarifi icin bu linkten faydalanabilirsiniz.)
  • 1 tatli kasigi sicak suda eritilmis 1,5 tatli kasigi instant kahve granulu
  • Cikolatali ganaj (tarifi asagida)
  • Kahveli Krema (tarifi asagida)
  • Susleme icin tarcin ve kakao
Cikolatali pandispanyanizi enine iki esit parcaya ayirin. Sicak suda eritilmis kahve granullerini seker surubuna karistirin. (Boylelikle elde edeceginiz kahve surubunun 2/3 bardak olmasi gerekiyor.) Pandispanya katlarindan birini servis tabaginiza koyun ve kahveli surupla islatin. Cikolatali ganajinizin ucte birini pandispanyanin uzerine surun. Beze katlarindan birini ganajin uzerine yerlestirin ve uzerini kalan ganajin yarisi ile kaplayin. Ikinci pandispanya katini , ganajin kalanini ve 2. beze diskini kullanarak yapilanlari tekrarlayin. Pastanizi gereken yerlerinden bastirarak duzgun ve simetrik bir goruntusu olmasini saglayin. Kahveli kremanizla pastanin ustunu ve kenarlarini kaplayin. Sicak suya batirilip kurulanmis spatula ve doner pasta altligi yardimiyla kremanin olabildigince puruzsuz gorunmesin saglayin. Bir gece buzdolabinda dinlendikten sonra uzerini kakao ve tarcinla stensilleyerek susleyin. Servis yapmadan once kremanin yumusamasi icin en az birkac saat oda sicakliginda bekletin.

Cikolatali Pandispanya

Bu pasta icin size bu pandispanyanin yarisi yetecek. Yarim olcuyle yapabileceginiz gibi, kalan yariyi guzelce sarip derin dondurucuya da kaldirabilirsiniz.
  • 1 bardak kaynar su
  • 1/2 bardak kakao
  • 113 g oda sicakliginda tereyag
  • 1 bardak seker
  • 2 yumurta
  • 1 1/8 bardak un
  • 3/4 tatli kasigi kabartma sodasi
  • 1/4 tatli kasigi kabartma tozu
Kaynar su ile kakaoyu karistirarak cozun. Ayri bir kapta tereyagini ve sekeri puruzsuzlesinceye kadar cirpin. Yumurtalari teker teker ekleyip cirpmaya devam edin. Kakaolu karisimi da ekleyin ve cirparak butunlestirin. Kabartma sodasi, tozu ve unu da buna ekleyin. Kivamli kek hamuru olusuncaya kadar cirpin. (Cok uzun surmuyor.) Bu hamuru onceden hazirladiginiz yaglanmis, unlanmis ve dibi pisirme kagidi ile kaplanmis 2 adet 23 cm lik kek kalibina paylastirarak 175C de yaklasik 20-25 dakika ya da keklerin ortasina batirdiginiz kurdan temiz cikana kadar pisirin.

Beze Diskleri
  • 1/3 bardak ince cekilmis ceviz
  • 1 tatli kasigi instant kahve granulu
  • 1 tatli kasigi un
  • 1/4 tatli kasigi tarcin
  • Oda sicakliginda 3 yumurta aki
  • 1/8 tatli kasigi tartar kremi (veya ayni miktar limon suyu)
  • 1/4 bardak seker
Firininizi 120 C ye isitin. Pisirme kagidinin uzerine 2 tane 23 cm lik daire cizip kagidi ters cevirin ve bir firin tepsisine yerlestirin. Gerekirse 2 kagit ve 2 firin tepsisi kullanabilirsiniz. Ceviz, tarcin, un ve kahveyi karistirin. Temiz ve kuru bir kasede tartar kremi (veya limon suyu) ile yumurta aklarini yumusak tepecikler olusmaya baslayana kadar cirpin. Bu asamada bir yandan cirparken, yavas yavas sekeri eklemeye baslayin ve sekerin hepsi katilip yumurta aki kopugu tepecikleri iyice sertlesinceye kadar cirpmaya devam edin. (Kopuk koyulasmakla beraber kuru bir goruntu almamali.) Cevizli karisimi yumurta aki kopugune katip karistirin ve beze hamurunuzu bir s1kma tupune alin. Pisirme kagidina cizmis oldugunuz daireleri merkezden baslayan spiraller s1karak doldurun. Bezeleri 1 saat pisirin. Firini kapatip, kapisini acmadan 1 saat kadar da firinin icinde sogutun. Bu asamada bezelerin kuru ve kitir kitir olmasi lazim. Degillerse, 93C de boyle oluncaya kadar pisirmeye devam edin. Bezelerin altlarina bir spatula kaydirarak pisirme kagidindan kurtarin. (Benimkiler icin pisirme kagidini bezelerin altindan soymam gerekti.) Soguyan bezeleri iyice sardiktan sonra oda sicakliginda 2 ay saklayabilirsiniz.

Cikolatali Ganaj
  • 226 g kucuk parcalara kesilmis cikolata
  • 1 bardak cig krema
Kremayi kaynama noktasina getirip altini kapatin. Cikolata parcaciklarini icine katip devamli karistirarak erimelerini saglayin. Karisim tamamen soguduktan sonra mikserle cirpip koyulastirin ve kullanin.

Kahveli Krema

Ben bu pasta icin buttercream denilen yumurta sarisi ve tereyag bazli kremayi kahve ile tatlandirarak kullandim, ama siz herhangi baska bir kremayi yine kahve ekleyerek kullanabilirsiniz.
  • Krema (Bu linkteki krema tarifini 1/2 bardak seker, 1/4 bardak su, 1 yumurta sarisi, 2 fiske tartar kremi ve 170 g tereyagi kullanarak uygulayiniz.)
  • 1/2 tatli kasigi sicak suda eritilmis 1 tatli kasigi instant kahve granulu
Oda sicakligindaki kremaniza kahveli karisimi ekleyip mikserle tek renk oluncaya kadar cirpin.


34 Comments:

Anonymous Anonymous said...

zinnur hanım öncelikle ellerinize sağlık. sabah işe gelir gelmez ilk işim sitenize uğramak oluyor. pastanız çok güzel görünüyor. yalnız bezelerin pişirilmesi ile ilgili kısmı anlayamadım. zira bezeleri yağlı kağıda sıkıp kağıdı ters çevirin demişsiniz. rica etsem daha ayrıntılı anlatır mısınız. Şimdiden teşekkürler...
feride

4/19/2006 11:25:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur.böyle olmuyor ki...Bizi kışkırtıyorsun.Şimdi bunu da yapmak gerek.
Bezeli reçeteleri çok seviyoruz. Daha önce
belirtmiştin.Bekliyordum.Eline sağlık.
Bu arada,çilekli kedi dilleri yapılıp
yenildi.Pek beğenildi.(İkisinin karışımını
yaptım.İki tabanlı) Teşekkür ederim.

4/20/2006 12:32:00 AM  
Blogger Oya Kayacan said...

Zinnur'cuğum çattık vallahi... Yemeye de gerek yok artık, yalayıp yutuyorum fotoğraflarını. Ha, bir de merakımı mucip olmuştur! Bu kadar düğün gelip de seni nereden buluyor? Hepsi tanıdık mı, yoksa bu iş prof mu yapılıyor. Bir yerlerden konuyu kaçırmışımdır yine mutlaka.

4/20/2006 12:39:00 AM  
Blogger Lighter-N said...

Ya çok ayıp olacak ama cehaletime verin..Bilmemek değil öğrenmemek ayıpmış..tartar kremi nedir?:))

4/20/2006 01:23:00 AM  
Blogger zinnur said...

Feride, yagli kagida daireleri cizdikten sonra kagidi ters ceviriyorsun ve yumurta aki kopugunu bu ters cevirdigin yuze s1kiyorsun. Bu sekilde daireler hala goze gorunuyor, ama cizdigin kalemin kursun ya da murekkebinin yumurta aki kopugune degmesini engellemis oluyorsun.

4/20/2006 04:40:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver, ellerine saglik. Eminim kedi dilli pastan cok lezzetli olmustur. Keske senin de bir blogun olsa ve yaptiklarini gorebilsek!

4/20/2006 04:58:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Oya, profesyonel filan degilim, yilda 1 bilemedin 2 pasta yapiyorum. Yalniz yillar once 1 defa kizimin okulunun lise son sinifi icin yaptigim mezuniyet pastasi icin para almistim. Pastanin boyutlari icin cuzi bir meblag idi ama yine de pek sevinmistim.

Dugunlerin beni nerden bulduguna gelince, burada 100-150 kisilik bir camimiz var. Gurbet ellerde camilerin en az dini hizmetleri kadar sosyal bir islevleri oluyor. Dugunler, cenazeler, yeni doganlara mevlud... Yani yilda en az 4 kere 150 kisiye tatli, bir iki kere dugun pastasi, helva ya da asure yapma durumum soz konusu oluyor. Olay budur.

4/20/2006 05:10:00 AM  
Blogger zinnur said...

lighter-n, cehalet olur mu? Bilmemen gayet normal, ben de Turkiye'de taninan ve kullanilan bir malzeme olmadigini dusundugumden koymasam mi ikilemi yasamistim zaten. Galiba bundan sonra da koymayacagim.

Bu tartar kremi (turkcesini de ben icat etmis olabilir miyim acaba?) yumurta aklarini stabilize etmek icin kullaniliyor. Hani bazen yumurta aklarini cirptiginda alttan alttan su birakir, ya da cabuk kopurmez veya hacmi az olur ya, bu gibi durumlara karsi bir onlem olarak cirpmadan yumurta aklarina katiliyor. Arastirmama gore bunun yerine ayni miktarda limon suyu ya da sirke katilsa oluyormus. (Simdi tarifi de bu sekilde degistirecegim.) Cirpmaya baslamadan eklenen azicik tuz da yumurta aklarinin daha cabuk kopurmesini sagliyor, ama bazi kaynaklara gore sonradan su salmasina sebep olabiliyormus. (Tuz ve limonu birlikte kullanmamakta fayda var.)

4/20/2006 05:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcuğum,ben de istiyorum ama
çocukların dersleri biraz hafiflesin
bana yardımcı olacaklar.Bu arada krem
tartar burada bulunabiliyor.Hatta
ablamlar öğrenciliklerinde sık sık kullanırlarmış.Şimdi de aktarlarda
bulunabiliyor. Hoşça kal..

4/20/2006 05:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver, bilgi verdigin icin tesekkurler. Blog isine gelince bu konuda sana bir email atacagim.
Sevgiler,

4/20/2006 06:50:00 AM  
Blogger Nezaket said...

Zinnur eline saglik, cok guzel bir pasta tarifi vermissin yine. Belki ben bile deneyebilirim tarifini :)
Sevgiler

4/20/2006 07:03:00 AM  
Blogger DAMLA said...

Zinnur'cum,
bu kadar aksiliğe rağmen harika bir iş çıkarmışsın... BRAVO!!!...

4/20/2006 07:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nezaket'cigim, daha guzellerini yapabileceginden eminim. Dun senin tarifini kullanarak bir peynirli katmer denemem oldu. Bana kalirsa katmer yapmak daha zor pasta yapmaktan. Birazdan Acik Bufe'ne gelip bu konudaki sorularimi sana yorum olarak birakacagim :)

4/20/2006 09:45:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Damla, aksiliklerle baslamama ragmen (gerci hemen hepsi benim hatamdan kaynaklanan seylerdi), sonucun guzel olmasi mutluluk vericiydi gercekten.

4/20/2006 09:47:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum,

seni cidden cok seviyorum. Su tevazu ve ictenlikle tum deneyimlerini paylasman yok mu beni bile pasta yapmak icin mutfaga sokabilir (basarisiz deneyimlerimin basagrisina yolacmasindan odum kopuyor da. O nedenle pasta yapmak denince hemen seyirci ye da yamak rolunu kapmaya bakiyorum)

Ama dedim ya her seye ragmen guzle sonuclar yakalayabilmen yakalayamasan da bunlari da bagrina basman (dramatize ettim bari cosayim:tas misali bagrina basman :))) beni de mutfaga kendi kliselerimden baska seyler denemek uzre mutfaga girmeye ikna edecek galiba bir gun.

Sevgiler, selamlar.

4/20/2006 03:08:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba zinurcum cook ama cok güzel görünüyor elerine saglik,benimde merak ettigim asagida veridginiz kremanin tarifinde bi yanlislik var gibi geliyo bana 6 og yaziyo bu ne demek oluyo veya,nekadar tereyagi girecek cevabini alirsam cok iyi olur CÜNKÜ SUAN DENIYORUM.....salicakla kalin

4/21/2006 01:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nuray, cok gec oldu galiba! Kusura bakma, yorumunu ancak simdi gordum. Tereyag miktarini Amerikan olcusu olarak birakmis ve gram a cevirmeyi unutmusum :( 6 oz tam olarak 170 g a karsilik geliyor. Bilmiyorum ne asamada kaldin, ama yarida biraktiysan, tamamlayabilirsin saniyorum. Yumurta sarilarini oda sicakligina getir, cirp ve yumusak tereyagini yavas yavas ekleyerek cirpmaya devam et. Ozur dilerim dikkatsizligimden oturu, bu isi maalesef daha once de bir kere yapmistim :((

4/21/2006 04:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Hande, kalp kalbe karsi. Yorumlarin beni mutlu ediyor ama esime gostersem edecek birkac lafi olur eminim ki :) Mesela gecen gun basarisiz bir katmer denemesi uzerine eve geldi. Herhalde pek mutlu gorunmuyordum ki, hemen beni kendime getirecek bir kac yerli yerince soz sarfetti. Acikcasi basarisizliklarimi basima geldikleri anda bagrima basabilecek olgunlukta biri degilim, beni uzuyorlar. Ancak uzerinden biraz vakit gectikten sonra bu gibi olaylari hayatimdaki gercek onem ve agirliklariyla gorebiliyorum. Buna karsilik basarisizliklarin basarilardan daha ogretici olduguna inaniyorum. Bu nedenle paylasilmalarinda fayda var.

4/21/2006 05:32:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba zinnur,bende bugün bu pastayi denedim ama güzel sonuc alamadim yani bu yapdigin krema dogrusu cig yumurta oldugu icin icinde pek icim sarmadi ve vanillepuddingli buttercrem denedimoda pek hosuma gitmedi ,sizden de haber bekliyene kadar aradim internette ama güzel krema tarifi bulamadim ve en sonunda vanilyali buldum dedigim gibi hiic ama hiic hosuma gitmedi sinir oldum dahada pasta denemek istemiyorum cok üzüldüm .
pandispanyasi ama cok hosuma gitti pisirdikten sonra arasini bölünce üstten az az koparip yedim...bana baska bi kolay krema tarifi varmi acaba yani icine yumurta girmeyen ?hayirli aksamlar...

4/21/2006 11:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nuray, bu kremada yumurta kullaniliyor fakat icinde cig yumurta var sayilmaz bence. Seker surubu 116C ye ulasincaya kadar uzun sure kaynatiliyor ve atesten alinir alinmaz yumurtalara ekleniyor. Bakterilerin olmesi icin gereken sicaklik ise 74C. Gerci tam olarak yumurta-seker surubu karisiminin sicakligini olcmedim simdiye kadar ama sogumasi epey bir vakit aliyor. Dolayisiyla ben bir tehlike oldugunu sanmiyorum, fakat tabii garanti de veremem.

Pandispanyayi begendigine cok sevindim bu arada. Aman pes etme, pasta isinin uzerine git. Hepimiz ara sira istemedigimiz sonuclarla karsilasiyoruz. Ama kotu tecrubelerden de cok sey ogreniyoruz sonucta. Krema icin eger yumurta istemiyorsan icine azicik seker ilavesiyle cig kremayi koyulasincaya kadar cirp. Ote yandan 1 tatli kasigi instant kahveyi 1/2 kasik kaynar suda erit. Soguduktan sonra kremana kat ve kullan. En kolay secenek bu olsa gerek.

Kolay gelsin.

4/21/2006 12:26:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur ellerine sağlık bütün tariflerin harika baktıkça canım çekiyor www.blogcu.com/dileks

4/24/2006 06:12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merheba; size ilk kez yorum yazıyorum Ben Şenay öncelikle tariflerizi yorumlamanızdaki hassasiyet açıklayıcı ve ayrıntılı bilgiler için çok teşekkür ederim;Zinnur hanım tarifinizi denedim, herkes çok beğendi ama ben bezeler içinde eriyip yok olduğu için hayal kırıklığına uğradım. Saatlerce pişirmeye daha doğrusu kurutmaya çalıştığım bezeler sanki içinden buhar olup uçmuştu!! Nerede hata yaptım bilemiyorum. Aynı gün makaron tarifinizi de denedim tatları muhteşem ama görüntü sizinkilere pek benzemedi fazla kabarmalarını sağlayamadım ve bahsettiğiniz etekler benim makaronlarımda yoktu. Yardımcı olabileceğiniz kaçırdığım bir ayrıntı olabilir mi. Teşekkür ederim..

5/15/2006 06:37:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Senay, ayni durum Cilek-Ye icin denedigim pastada benim de basima geldi, yani beze katlarim yok oldu gitti! Ben bunun aciklamasi olarak farkli beze tarifi kullanmami bulmustum. Bu tarifte sekerin yarisi sonda katiliyordu ve ici daha yumusak bir beze elde ediliyordu. Simdi sizin yazdiginiz problemin bu kadar basit olmayabilecegini dusunduruyor. Bu konuda biraz daha arastirma yapayim. Aklimda kaldigina gore, mesela rutubetli havalar pek uygun degil beze yapmak icin. Oldukca nazli oluyor yumurta akiyla yapilan tatlilar. Makaronlar da bu sinifa dahil. Biliyor musunuz bilmem, olmasi gereken sekilde makaron yapmak icin 10dan fazla denemem olmustu. Uzun bir aradan sonra gecenlerde yaptiklarimin da kimi etekli kimi eteksizdi :( Eger yaz tatiline kadar bezelerle ilgili birkac tecrube yapabilirsem, bulgularimi bir iletide yayinlarim.

Ilk aklima gelen sekerin az gelmis olabilecegi, ya da bezenin firinlamadan once iyice koyulasmis olmamamasi. Hatirladigim kadariyla firinlandiktan sonra benimki iyice sert olmustu. Hatta nasil yumusayacak diye endiselendigimi hatirliyorum. Araya koydugum ganaj da cok ince bir katti. Dikkat ederseniz resimde adeta gorunmuyor bile. Daha fazla krema koyduysaniz ya da pandispanyayi islatmak icin fazla surup kullandiysaniz beze bunlardan nem kapmis olabilir.

Istemediginiz bir sonuc aldiginiz icin gercekten uzgunum. Bazi seyleri gordugunuz gibi birlikte ogreniyoruz.

5/15/2006 07:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur hanım ben pastada ganajı çok bol tuttum hatam bu olsa gerek.Makaronlarsa fırına giren birşeyin nasıl çıkacağı biraz da kısmet işi sanırım.
Ama en güzeli bence bu paylaşım. Siz ve sizin gibi blog sahiplerinin bu samimi yazıları paylaşımları beni çok mutlu ediyor. İnsanlar arasında bu kadar içten duygularla iyiniyetle davranışlarda bulunmak şaşılası bir durum gibi kalmaya başladı günümüzde
en azından ben bu tarz bloglarla karşılaşana değin böyle düşünüyordum buyüzden de yemek tariflerinden çok daha fazla şey ifade ediyorsunuz benim için. Nereden nereye getirdim konuyu:)Kusura bakmayın ...Düşüncelerim içimde kalsın istemedim.. Çok teşekkürler.. ŞENAY

5/16/2006 04:05:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Senay, yorumunuz icin cok tesekkur ederim. Gercekten blog olayinin en guzel yanlarindan biri bu degindiginiz. Belli bir konuya ilgi duyan kisilerin (blog yazari olsun, okuyucusu olsun), bu konudaki tecrubelerini bir cikar beklemeden paylasmalari hem bilginin cok etkili bir sekilde aktarilmasini sagliyor, hem de gercekte birbirini tanimayan insanlar arasinda bir sevgi bagi ve cok sicak bir ortam olusturuyor. Ben de size cok tesekkur ederim. Yorumunuz sayesinde hem ben, hem de diger okuyan arkadaslar bu konuda daha cok sey ogrenmis olacagiz.

5/16/2006 07:25:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur bu pasta harika görünüyor,

Yapabilirmiyim bilmiyorum çok ayrıntılı ama genede çıktısını aldım, birkaç sorum olacak:

1- Kabartma sodası karbonat mıdır? Değilse bile karbonat kullanılabilirmi?

2- Bu ölçüden 4 kat pandispanya çıkıyor anladığım kadarıyla. Doğru mu?

3- Burdaki çikolatalı ganajı hazırlamak için damla çikolata kullanabilir miyiz?

4- Cahilliğimi bağışla ama stensillemek ne demek?

5- Kitcheaid im ve mutfak termometrem yok. Bu kremayı yapamazmıyım gerçekten??

5/04/2007 02:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, ben de maddeleyerek cevap vereyim:

1- Bu sorunun cevabinin "evet" oldugunu kuvvetle tahmin ediyorum. Kesinlikle soyleyemiyorum cunku Turkiye'de kullanilan malzemeye biraz yabanciyim. Onun icin boyle lugat paraliyorum :)

2-Evet, bu pasta icin sadece bunun yarisi yani iki kati yetiyor. Asil tarifte cikolatali cenuaz kullaniliyordu, ben onun yerine kendi kakaolu pandispanya tarifimi verdim. Aslindaki gibi yapmak istersen, Hanimis'te olacak cikolatali cenuaz tarifi.

3-Ben ozellikle kalabaliga yaptigimda damla cikolata kullaniyorum, hic bir problem yasamadim.

4-Estagfirullah. Stensil dedigim su. Aslinda anlamamakta gayet haklisin. Turkcesi sablon, degil mi bunlarin? Bazen aklima gelmiyor Turkce karsiliklar ve kelime icad ediyorum :)

5-Yaparsin yapmasina Fatos, ama yardimcin olsa iyi olur. Biriniz cirparken oburu surubu, daha sonra da tereyagini ekler. Cirpma suresi oldukca uzun, kolun yoruldugunda, cirpma isini yardimcin devralabilir. Surubun kivamini kestirmek icin, kabarciklarin butun yuzeye dagilmasini, fokur fokur kaynamasini bekle. Test etmek icin, suruptan kasik ucuyla alip, bir bardak soguk suyun icine damlat. Suyun icinde eline aldiginda yumusak bir top olacak, suyun disina cikardiginda duzlesecek. Boyle olursa surup dogru isida demektir.

Kolay gelsin.

5/04/2007 07:25:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatos, 2 numarali cevabim akil karistirici olmus. Tarifin yarisindan 2 pandispanya kati cikiyor demek istemistim.
Sevgiler,

5/04/2007 07:28:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Cevabın için çok teşekkürler Zinnur

Deneyebilirsem yazarım sonucunu.

5/07/2007 05:13:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur,

Yarın gelecek misafirlerim için bu pastayı yapmaya dün akşam başladım. Ancak benim evdeki kalıbım 26 cm. imiş. Bende bu yüzden pandispanyayı tam yaptım ve 3 e bölüp 2 sini kullanırım diye düşündüm. Ancak pek kabarmadığı için ancak ikiye bölebileceğim. beze miktarını artırmayıda akıl edemediğimden bezeler ince oldu ve hatta biri parçalandı. Artık onu orta kata koyacağım. Kremasını bugün yapacağım. Krema ölçüsünü artırsammı diye soracaktım sana. link verdiğin kremadaki tam ölçüleri kullanmak dahamı mantıklı olacak? Bugün akşama kadar cevap verebilirsin umarım. Sonucu bildiririm gene.

5/15/2007 12:23:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, neden kabarmadi acaba? Bu aslinda kabaran bir pandispanya. Kabarmamasi disinda dokusunda ve teadinda bir problem yoktur umarim.

Beze diskinin kirilmasi muhim degil, belli olmayacaktir bile. Bu pasta zaten fazla kremali degildi hatirladigim kadariyla. Bezeler bazen fazla kremadan nem cekip, butun kitirliklarini kaybedebiliyorlar. Hatta tamamen sekere donusup adeta buharlastiklarina bile sahit oldum. Ben bu pastayi yaptigimda da kremasi az sekilde yapmistim. Yine de sen kalibi buyuttugune gore, biraz daha fazla kremaya ihtiyac olabilir. Bence tedbiren azicik arttir kremayi (ucte biri kadar daha fazla yapabilirsin mesela), ama hepsini kullanmaga calisma. Ince tabaka halinde kullandiktan sonra, kalan olursa, hem ganasi, hem de kahveliyi dondurabilirsin.

Misafire yaptigini soyleyince heyecanlandim birden. Bu basarili bezeli pasta denemesinden sonra, bir de buharlasan beze katli pasta denemem olmustu benim. Ondan sonra da bir daha denemeye firsatim olmadi beze katli pastalari. Umarim seninkinde hic bir problem cikmaz. Sonuctan haberdar edersen sevinirim.

Sevgiler,

5/15/2007 01:24:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur,

Aztek pasta beni gerçekten çok uğraştırdı. Pandispanya pek kabarmadığı için çok yoğun ve yağlı oldu. Ve hafiften karbonat kokusu geliyordu. Kakaosuda sanırım çok fazla geldi. Pasta oranıda göre bezelerin oranınıda artırmam gerekirdi. Onlarda bir değişiklik yapmadığımdan ince oldular ve maalesef eridiler. Kremayı tam malzeme kullandım ve ancak yetti. Döner pasta altlığımda olmadığından düzgün sürmekte zorlandım.
Aslında misafirler ve eşim beğendi. Bilemiyorum belkide beni üzmemek için öyle söylediler. Bana biraz ağır geldi. Sanırım kullanılan tereyağından. Çünkü uzun zamandır yağsız pastalara alışmıştı damağım. Tabi senin görüntünede erişmek ne mümkün. Bir kere daha senin önünde şapka çıkarıyorum. Pasta yapma konusundaki sabrın ve becerin yüzünden. Ama sanırım bu kadar uğraştığım halde beni tam tatmin etmediğinden bu pastayı bir daha denemem. Allahtan makaronlar kurtarıcım oldu. Onun yorumunu ilgili yere yazayım.

5/16/2007 11:03:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatos, bekledigin sonucu alamamana gercekten uzuldum. Simdi ben de bir daha bu pastayi deneme ve gerekiyorsa giriste degisiklik yapma ihtiyaci duyuyorum. Yani acaba benim ilk seferde cok iyi bir sonuc almam bir tesaduf muydu endisesine kapildim. Bezelerin o guzel kitirligi filan? Gerci b/c ve koyu ganaj, su salmayan ve bu anlamda bezeleri eritmeyecek kremalar. Bu konuda daha tehlikeli olan sut kremasi cinsi dolgular. Belki seninkiler dedigin gibi ince olmalarindan eridiler. Ama sebep ne olursa olsun, bezeler eriyince, kek katlari da ince olunca, daha ziyade zaten yagli olan kremayi yiyor gibi olmussunuzdur ve pastanin genel tadi pek iyi olmamistir, bunu tahmin edebiliyorum. Farkli dokulari tecrube etme sansiniz da olmamistir her lokmada. Ne diyeyim, oluyor bazen boyle durumlar. Neyse ki, makaronlar yuzunu guldurmus. Kek konusundaki problem acaba un farkliligi mi idi? Genelde iyi sonuc aldigim bir kek o tarifteki. Benim kafamda da bircok soru isaretine yol acti aldigin bu sonuc. Umarim yorumunla daha iyiye gidecegiz birlikte.

Bundan sonraki mutfak tecrubelerinde daha guzel sonuclar alman dilegiyle,

5/17/2007 04:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sağol Zinnur,

Ben aldığım karbonat kokusundan karbonatın çok geldiği izlenimine kapıldım. Birde alalı uzun zaman olmuştu ve bir kutuya boşaltıp poşetini atmıştım . O yüzden belkide karbonat etkisini yitirmiş olabilir diye düşündüm. Kek o nedendle kabarmamıştır.

Bir de benim ganajım koyu değildi. Hatta kek onu da emdi. Yaparken şuruba ne gerek vardıki o zaman diye düşünmüştüm. Demek ki ordada hata etmişim.

Neyse böylece nerelerde yanlış yapmış olabileceğimi öğrenmiş oluyorum.

Teşekkürler herşey için.

5/17/2007 04:38:00 AM  

Post a Comment

<< Home