Tuesday, January 18, 2011

Fistikli Kurabiye

Yas ilerleyince, yagsiz, sekersiz, glutensiz arayislarina giriyor insan. Bir de cok yormasin, yapimi pratik olsun istiyor. Guzel bir fistikli kurabiye yapayim dedim gecen gun. Arsivde cok sevdigimiz bir fistikli kurabiye tarifi var aslinda ama daha kolay olsun, tereyagi, yumurta sarisi filan icermesin, hem yeni tarif olsun ki Bizim Pastane'yi guncellemeye bahane olsun diye Internette biraz dolandim ve goruntusuyle beni carpan su tarife rastladim. Hevesle giristim ise. Keske biraz da dikkatli olsaymisim, kurabiyelerin icinde yuvarlanmasi gereken fistiklar da nasil olduysa hamurun icine gitti. Sonucta benim kurabiyelerimin goruntusu pek guzel olmadi. Tabii hamurda kullandigim fistik miktari gerekenden fazla oldugu icin pek tatli da degildiler. Boyle olunca, tarifin disina cikarak, kurabiyelerin yarisini pudra sekerine buladim, diger yarisini da bitter cikolataya batirip, file fistikla susledim. Size tarifi orijinal kaynaktaki haliyle yazacagim. Gerci benim dikkatsizlik hatam da guzel sonuc verdi. Tercih size kalmis. Ceviz, findik veya pikanli cesitlemeler de eminim ki guzel olacaktir.

Ve iste yapimi pek kolay, glutensiz, (fistigin ve bademin yagini saymazsaniz) yagsiz bir kurabiye size. Tabii seker derdinden kurtulabilmis degiliz yine de. Bunu yazarken, seker yerine ehveni ser agave nektari ile tatlandirilsa nasil olur diye merak ettim. Bir dahaki denemede oyle yapacagim. Sonucu iyi olursa, buraya not duserim.

  • 90 g arti 100 g Antep fistigi
  • 100 g badem unu
  • 120 g seker
  • 50 g yumurta aki (1 ila 2 yumurtadan)
  • Arzu edilirse yesil gida boyasi (ben kullanmadim)
  • 1/2 tatli kasigi badem esansi (bunu da tarifte olmadigi halde ben ekledim.)
Fistiklari 160 C ye isitilmis firinda 10 dakika kadar firinlayin. 90 g fistigi robotunuzda iyice cekin. (Tarifte belirtilmemisti ama fistiklarin yagi cikmasin diye, sekerin bir kismiyla birlikte cektim.) Geri kalan 100 g fistigi da kabaca cekin. Bunlari kurabiyeleri kaplamak icin kullanacagiz.

Ince cekilmis fistik, badem unu, seker, yumurta aki ve badem esansini bir kaseye alin ve iyice halloluncaya kadar yogurun. Arzu ederseniz gida boyasini da bu asamada ekleyebilirsiniz. Eger hamur cok yapiskansa, biraz daha badem unu ekleyebilirsiniz.

Hamurdan kucuk parcalar koparip, top gibi yuvarlayin. Kabaca cekilmis fistiklara bulayip, firin tepsinize 2 ser cm aralikli olarak yerlestirin. 170 C ye on isitilmis firinda 13 dakika kadar pisirin. Firindan alin ve 1 dakika tepside beklettikten sonra, kurabiyeleri izgaraya alin ve sogutun.

24 Comments:

Anonymous Fatoş said...

Fıstıklı herşeye bayılırım. Bu da senin elin değdiğine göre süper olmuştur. En kısa zamanda denenecek :-)

1/21/2011 12:06:00 PM  
Blogger daimamutfak said...

bende çok severim. ellerine sağlık..

1/25/2011 05:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, benim de en sevdigim cerez turu fistik. Buralarda bulmasi biraz zahmetli oluyor ne yazik ki.. Bu oldukca kolay bir kurabiye. Son zamanlarda hep zahmetsize kayiyor elim. Umarim begenirsin tadini.
Sevgiler...

1/25/2011 06:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Daima Mutfak, tesekkurler. Fistik ezmem de var daha, ne icin kullnacagima karar veremedim. Devami gelecek fistikli tariflerin yani.
Sevgiler...

1/25/2011 06:28:00 AM  
Anonymous hande said...

Hazir fistikli bademli tariflere baslamisken bir linzer torte tarifi de gelse ne guzel olurdu:)

1/26/2011 06:10:00 AM  
Blogger Ferkay said...

Çok güzeller ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

1/26/2011 03:03:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hande, benim de aklimda var aslinda. Hatta receline kadar kendim yapmak istiyorum. Onu da koydum programa.
Sevgiler...

1/26/2011 03:09:00 PM  
Blogger zinnur said...

Tesekkurler Feray. Benden de sana sevgiler...

1/26/2011 03:10:00 PM  
Blogger Özlem said...

Nefis nefis nefis ellerine sağlık

1/26/2011 11:19:00 PM  
Blogger Mutfak Havlusu said...

çok leziz duruyor,fıstıkla bütünleşmesi de hoş olmuşl.ellerinize sağlık.

1/27/2011 11:33:00 AM  
Anonymous fatoş said...

Zinnur iyice çekeceğimiz fıstık yerine evde toz fıstığım var onu kullanabilir miyim? Gene de fırınlamam gerekir mi? Bir de badem esansım yok. Tada çok etkisi var mı?

1/30/2011 01:18:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatos, toz fistik kullanabilirsin tabii. Firinlama isini ben de yapmadim bu tarifte. Hem diger cerezlerde oldugu kadar tada katkisi oldugunu dusunmuyorum, hem de fistigin guzel rengini bozdugu icin isime gelmiyor. Sanirim tarifte firinlamanin asil fonksiyonu fistigin ic kabugundan kurtulmayi kolaylastirmasi. Sen toz fistik kullanacagina gore bence gerek yok. Badem esansi asil tarifte yoktu zaten. Kullanmasan da olur, belki biraz vanilya ekleyebilirsin guzel aroma icin.

Kolay gelsin.

1/30/2011 02:53:00 PM  
Anonymous Fatoş said...

Teşekkürler cvap için. Ama her zaman ki gibi birşey daha soracağım. Yarın misafirim gelecekmiş. Bunu denesem diye düşündüm ama kaç tane çıkıyor saymış mıydın. Yeter mi acaba ona göre yapayım.

1/31/2011 03:39:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, tabak resminde 19 tane saydim. Resmi cekmeden birkac tane de mutlaka yemisizdir. Demek 21-22 tane cikiyor. Irice kurabiyeler bunlar. Daha ufak yaparak adedi arttirabilirsin.
Sevgiler...

1/31/2011 04:40:00 AM  
Anonymous Fatoş said...

Az önce yaptım ve şimdi çayıma eşlik ediyorlar. Eşimde bende bayıldık. Eşim devamını istiyor. Esans koymamama rağmen yoğun bir badem tadı alınıyor. Boya olmamasına rağmen de yemyeşil oldular. 28 küçük kurabiyem oldu. Umarım yarın ki misafire kalır :-)
Çok teşekkür ederim tarif için.

1/31/2011 01:25:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatos, basit gelebilir mi, begenmeyebilirler mi endisesi varmis icimde, yorumunla kalkti ortadan. Memnun kaldigin bir tarif paylasabildigim icin mutluyum.
Yorumun icin tesekkurler ve sevgiler...

1/31/2011 02:56:00 PM  
Anonymous Fatoş said...

Zinnurcum bu konuda çok fazla mesaj yazdığımı biliyorum ama son bir şey soracağım. Kurabiyeyi oğlumda çok beğendi. Bebekler içinde çok besleyici olduğunu düşünüyorum. İznin olursa bloğumda paylaşmak istiyorum tarifi.

2/02/2011 06:03:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, elbette, cok memnun olurum. Sevgiler...

2/02/2011 08:01:00 AM  
Anonymous Fatoş said...

Hemen yayımladım. Çok teşekkür ederim. http://yagizlahayat.wordpress.com/2011/02/02/fistikli-kurabiye/

2/02/2011 08:12:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur hanim,aci badem kurabiyesine yakin sahane bir tarife sahip oldum sayenizde ev halki bayildi :) ama bir dahakine cevizli ve 2 kat malzemeyle deniyecegim.
Tesekkurler...

Sukran

11/02/2011 09:37:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sukran, cok sevindim begenmenize. Afiyetli gunler dilerim.

11/02/2011 08:23:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Cok guzel bir tarif, bugune kadar en az 4-5 defa uyguladim ve her defasinda mukemmel oldu, her yiyen bayildi, cok tesekkur ederim.
Pinar

11/12/2011 11:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Cok sevindim, Pinar. Agiz tadli gunler dilegiyle...

11/12/2011 12:31:00 PM  

Post a Comment

<< Home