Wednesday, December 17, 2008

Kurabiye, Kurabiye...

Yil sonu halleri bizim mutfaga geldi, hosgeldi. Aslinda evde yapilacak is tonla, ama kurabiye yapmak hepsinden daha hos geliyor. Bu kurabiyeler Rana'nin ogretmeni icin yapildi. Her aileden sadece 3-4 kurabiye istendi, bunlar birlestirilerek Rana'nin ogretmeni icin bir kurabiye sepeti olusturulacak. Durum boyle olunca, tariflerin yarisini uygulamama ragmen, bizim payimiza da epey kurabiye dustu. Neyse ki, yilin bu zamaninda, imalat fazlalarini elden cikarmak hic zor degil.

Bu kurabiyeler tepsiye kasik kasik konuyor, onun icin "kasik kurabiyesi" olarak kategorize etmeyi uygun buldum. Amerikalilarin meshur damla cikolatali kurabiyeleri de bu kategoriye giriyor. Sizinle tarifini paylasacaklarim, bu cins kurabiyeler icinde benim en sevdiklerim: biri yogun cikolata, kahve ve cevizli, digeri ise beyaz cikolata, makademya ve kizilcik kurulu. Makademya, Havai'ye ozgu, cok yagli ve lezzetli bir kuru yemis turu. (Daha once makademyali kurabiye ve tepsi tatlisi tarifi de paylasmistim sizinle.) Ayni lezzeti vermese de, yerine badem kullanilabilir.

Bu cesit kurabiyelerin yapimi kolay olmakla birlikte, piserken tepsiye yayilma gibi bir riskleri var. Bu durumun onune gecmek icin, hamuru tepsilere dagittiktan sonra, firinlamadan iyice sogutuyorum. Bu sekilde pisen kurabiyeler dagilmadigi gibi, icleri de benim sevdigim gibi yumusak kaliyor. Eger mevsim kissa, ustunu folyo ile kapattigim tepsileri, kapali balkonumuzda sogutuyorum. Diger mevsimlerde, sinirli buzdolabi kapasitesiyle bu isi yapmak zor oluyor. Onun icin hamuru sekillendirmeden buzdolabinda dinlendirme yoluna gidiyorum. Bir diger dikkat ettigim de, hamuru sadece malzeme birbirini tutacak kadar karistirmak. Eger fazla karistirilir ve tereyagi hamur icinde homojen dagilirsa, hamur sogutulsa bile, kurabiyeler piserken daha fazla yayiliyor.

Cikolata, Kahve ve Cevizli Kasik Kurabiyesi

Simdiye kadar yediginiz en guzel cikolatali kurabiye olabilir bu. Fazla pisirilmedigi icin, ortasi islak kaliyor. Hamurunda cikolata oldugu gibi, icine de damla cikolata konuyor. Hayatinizdaki cikolatasevere sunmak, ya da kendinizi odullendirmek icin ideal bir kurabiye. Gorunusu pek carpici degil, ama nacizane gorusum, lezzetin goruntuden cok daha onemli oldugu yolunda. Belki bu nedenle, bunun gibi, gorunusu mutevazi, tadi muhtesem kurabiyelere bir zaafim var. Tarif Pillsbury'den.
  • 170 g bitter cikolata (ya da 114 g normal arti 56 g sekersiz cikolata)
  • 75 g tereyagi
  • 3/4 bardak seker
  • 1 1/2 tatli kasigi instant kahve granulu
  • 2 yumurta
  • 1/2 bardak un
  • 1/4 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1/4 tatli kasigi tuz
  • 3/4 bardak damla cikolata
  • 3/4 bardak cekilmis ceviz
Firin tepsilerini pisirme kagidi ya da silpat altlik ile kaplayin. Cikolata, sekersiz cikolata ve tereyagini ufak bir sahana alin, devamli karistirarak, hafif ateste eritin. Yumurtalari, sekeri ve kahve granullerini mikserinizin yuksek hizinda 2 ila 3 dakika cirpin. Erimis cikolatayi ekleyin. Un, kabartma tozu ve tuzu ekleyin ve karistirin. En son olarak damla cikolata ve cevizi katip, hamur icinde esit dagilacak sekilde karistirin. Yumusak kivamli bir hamur olup, karistirdiktan sonra, beklerken azicik daha koyulasiyor.

Hamurdan tatli kasigiyla aldiginiz parcalari, hazirladiginiz firin tepsilerine aralikli olarak yerlestirin. Bu sekilde bir sure soguttuktan sonra, onceden 175 C ye isitilmis firinda, 7 ila 11 dakika ya da ustleri catlamaga baslayincaya kadar pisirin. (Benimkiler belki de soguttugum icin catlamadilar.) Fazla pisirmemege ozen gosterin, aksi takdirde ortalari islak kalmayacaktir. Bir dakika tepside beklettikten sonra, spatula ile dikkatlice tepsilerden alip, izgarada sogutun. Bu malzemeden yaklasik 3 duzine kurabiye cikiyor.

Beyaz Cikolata, Makademya ve Kizilcik Kurulu Kasik Kurabiyesi

Amerikalilarin beyaz cikolata ve makademyali kurabiyeleri guzeldir ama makademya yagli, beyaz cikolata hem yagli, hem tatli olunca, ortaya cikan kurabiye cogu kisi icin biraz agir olur. Epicurious.com'da buldugum bu cesitlemede ek olarak bir de kizilcik kurusu kullanilmasi bu anlamda cok isabetli olmus. Yerine visne, hatta kayisi gibi farkli kurutulmus meyvalari da kullanabilirsiniz.
  • 3 bardak un
  • 1 tatli kasigi kabartma sodasi
  • 3/4 tatli kasigi tuz
  • 227 g oda sicakliginda, tuzsuz tereyagi
  • 1 bardak esmer seker
  • 3/4 bardak seker
  • 2 yumurta
  • 1 yemek kasigi vanilya
  • 1 1/2 bardak kizilcik kurusu
  • 1 1/2 bardak beyaz damla cikolata (ya da kucuk parcalara kesilmis 241g beyaz cikolata)
  • 1 bardak (yaklasik 128 g) irice, firinlanmis makademya
Iki firin tepsisini pisirme kagidi ya da silpat altlik ile kaplayin. Ilk uc malzemeyi birlikte elekten gecirin. Once tereyagini cirpin; sonra sekerleri de ekleyip, malzeme butunlesene kadar cirpmaga devam edin. Yumurtalari teker teker, her birinden sonra cirpmaga devam ederek, ekleyin. Vanilyayi ve kuru malzemeyi katin, sadece malzeme biraraya gelinceye kadar cirpin. En son olarak, kizilcigi, beyaz cikolata ve makademyalari ekleyip, malzemeyi karistirin.

Tatli kasigiyla hamurdan parcalar kopartip, tepsilerin uzerine, aralikli olarak yerlestirin. Mumkunse bu sekilde sogutun. Sonra onceden 175 Cye isitilmis firinda, 11-12 dakika ya da kurabiyelerin kenarlari kizarip, renkleri hafif donene kadar pisirin. Kurabiyeleri agzi kapali kapta 2 gune kadar saklanabilir, ya da 2 hafta derin dondurucuda muhafaza edebilirsiniz.


13 Comments:

Blogger ycurl said...

Zinnur,
Gecen gun calistigim yerin Noel partisi icin ilk kez cikolata damlali klasik Amerikan kurabiyesi denedim. Ama dedigin gibi yayildilar. Demek isin sirri biraz sogukta bekletip pisirmek. Neyse artik bir daha sefere bunu denerim :)
beyaz cikolata, makademya ve kizilcik (cranberrry degil mi bu?) kurusu tarifini deneyecegim. Cunku icindekiler en cok sevdigim lezzetler

12/17/2008 04:43:00 PM  
Blogger Sibel said...

Zinnurcuğum eline sağlık, çok hoş görünüyorlar. Ben bizdeki çikolatasever için tercihimi yaptım bile:) Tabi kendim için de.. İlk fırsatta deneyeceğim, bu aralar feci kurabiye yapma isteği var bende de!
Sevgiler...

12/18/2008 12:46:00 AM  
Blogger Ordanburdanhayattan said...

ben bu kaşık kurabiyeleri kaşık kaşık yerim valla.hepsi ayrı güzel görünüyor.ellerine sağlık

12/18/2008 04:45:00 AM  
Blogger durutarifler said...

Ben de Rana'nın öğretmeni olmak istiyorum.:)) Kurabiyeler inanılmaz güzel görünüyorlar. Tatlarını düşünemiyorum bile.
Ellerine sağlık

12/18/2008 05:51:00 AM  
Blogger Unknown said...

Zinnur'cum
ellerine sağlık canım süper olmuşlar ben de çikolatalısını tercih ettim :))
Sevgiler

12/18/2008 06:06:00 AM  
Blogger Cafe Gusto said...

Zinnurcuğum ellerine sağlık.Yine çok güzel lezzetlerle karşımıza çıktın..sevgiler..

12/19/2008 02:12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

İkisi de cok hos gorunuyor ellerine saglik

12/19/2008 05:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,ellerine sağlık.Hepsi birbirinden güzel görünüyorlar.Ama ben kızılcığın mayhoş tadına bayıldığım için onu deneyeceğim.Tabi kurusunu bulabilirsem.:((

12/19/2008 12:11:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ycurl, benim de basima cok geldi o dedigin durum, ama sogutmaga basladigimdan beri hic yasamadim diyebilirim. Tabii sicaklarda "porch" yontemi calismiyor, o durumda kimi zaman bu tur kurabiyelerin hamurunu tepsiye bastirip, kare kare kesiyorum; yani cookie yerine bar yapiyorum.

Benim kullandigim kuru meyva cranberry tahmin ettigin gibi. Turkcesi kizilcik olmayabilir, bir arastirip, gerekirse duzelteyim.

Sevgiler,

12/20/2008 08:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sibel, bana hep yil sonunda geliyorlar. Sevdigim bir zaman Amerika'da yil sonlari. Her taraf piril piril ve cogu kere karla kapli; cocuklugumun simleri dokulmesin diye ozenle, defter aralarinda sakladigim kar manzarali kartpostallarini hatirliyorum. Huzurlu, mutlu bir ruh halim oluyor ve mutfakta olmak bu ruh halinin dogal bir sonucu benim icin. Umarim guzel bir sonuc alirsin cikolatali kurabiyelerden.

12/20/2008 08:23:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yasemin, guzel bir noktaya parmak bastin, cig hamurlari da cok lezzetli oluyor bu kurabiyelerin. (Evet, itiraf ediyorum ki, parmagima sivasan hamurlari yedigim oldu.) Hatta boyle dusunen cok ki, icinde cig kurabiye hamuru olan dondurma bile yapiyorlar burada. Ama pismemis yumurta icerdikleri icin kasik kasik yemek sakincali tabii.

Sevgiler,

12/20/2008 08:26:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilay, cok naziksin ama Rana'yi ve sinifindkia 12 afacani gorsen fikrini cabuk degistirirdin sanirim :) O azize gibi kadina ne hediye versek az. Ogretmenlerin hakki pek zor odenir gercekten.
Sevgiler,

12/20/2008 08:28:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:04:00 AM  

Post a Comment

<< Home