Sunday, July 24, 2011

Seftali ve Bogurtlen Receli


Yazi simgeleyen iki meyvayi bir recelde bulusturmaya ne dersiniz? Recel icin bir numarali kaynak kitabim olan Mes Confitures'da gozume ilisen bu tarifte aslinda yabani bogurtlen kullaniliyordu ama ben bildigimiz bogurtlenle yaptim. Seftali guzel, bogurtlen guzel; ikisi beraber daha da guzel oldu. "Recelden cok tatli gibi" yorumlari aldi cocuklardan Yarim olcu yapmistim, oyle gorunuyor ki Ramazan ayini gormeyecek, yenisi yapilacak. Siz de degisik bir recel denemek isterseniz, iste tarifi:

  • 650 g seftali
  • 500 g bogurtlen
  • 800 g seker
  • 1 kucuk limonun suyu
Seftalileri kaynayan suda 1 dakika pisirin. Sonra buzlu su dolu kaseye alarak, sogutun. Kabuklarini soyun, cekirdeklerini cikarip, her bir seftali yarisini 6 parcaya kesin. (Ben tarifi okumadan yaptigimdan, daha buyuk parcalara bolmustum.) Bogurtlenleri orselemeden soguk sudan gecirin. Seftali dilimleri, bogurtlen, seker ve limon suyunu receli yapacaginiz tencereye alin ve kaynama noktasina getirin. Sonra hepsini porselen bir kaseye bosaltip, agzini pisirme kagidi ile kapatin ve bir gece meyvalarin sularini salmasi icin buzdolabinda dinlendirin.

Ertesi gun, kasenin icindeki karisimi yine recel tenceresine aktarin ve kaynama noktasina getirin. Kopuklerini alin. Arada yavasca karistirarak, yuksek ateste 5 ila 10 dakika, ya da recel kivamina gelinceye kadar pisirin. Kavanozlara bosaltip, agizlarini s1k1ca kapatin.


en 

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

merhaba
zinnur hanım acaba böğürtlen
yerine vişne olabirmi şeker
miktarı değişirmi

bu güzel tarif için tşkler
canan

7/25/2011 02:27:00 PM  
Blogger durutarifler said...

Süper fikir. Ellerine sağlık
Sevgiler

7/26/2011 12:20:00 AM  
Blogger GZNTPSEDA said...

Hoş geldiniz...

Seda

7/27/2011 02:36:00 AM  
Blogger zinnur said...

Canan, neden olmasin? Ama seker konusunda tam bir sey diyemiyorum. Bastan az koyup, sonra tadip gerekirse eklemek belki daha dogru olur.

7/27/2011 08:39:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilay, fikir benden degil ama ben de cok tuttum :)

GzntpSeda, hosbulduk.
Yorumlariniz icin tesekkurler.

7/27/2011 08:40:00 AM  
Anonymous sare said...

Merhaba, bugün pazarda gezerken şeftalileri tezgahta görünce reçelini yapmadım diye hayıflandım.
Çok güzel bir fikir, buzlukta bekleyen böğürtlenlerim de var.
Ellerinize sağlık, sevgiler.

9/27/2011 01:17:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

tarifi okudukdan sonra hemen uyguladım.çok beğendim.her sene yapacağim bir tarif oldu.sizi beğenerek ve takdir ederek takip ediyorum.paylaşımlarınız için çok teşekkürler.

10/04/2011 07:10:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, begendiginiz icin mutlu oldum. tesekkurler ve sevgiler...

10/10/2011 06:55:00 AM  

Post a Comment

<< Home