Wednesday, September 02, 2009

Erikli Altust Keki

Tarifimiz biraz gecikmeli geldi, kusura bakmayin. Gecen hafta boya badana islerine girisince, diger isler biriktiler.

Bu erikli kekin tarifini, kolay bir sey olsun, sicakken de yenilebilsin arayisimin sonunda Cuisine at Home'un Holiday Baking sayisinda buldum ve iftara az bir zaman kala alelacele hazirlayip, firina surdum. Dergideki resim cok istah aciciydi; erikler kalibin altinda karamelize olarak pisiyor, kek firindan ciktiktan sonra tersyuz edildiginde, kalibin altindaki karamel, keke sos oluyor. Daha dogrusu hesap bu, ama ben kelepceli kalipta pisirip, kalibin altini folyo ile garantiye almadigim icin, karamel kalibin altindaki tepsiye sizdi ve tersyuz ettigimde karamel sosu cok fazla olmadi. Halbuki dergideki resimde, servis tabaginda birikecek kadar fazla sos gorunuyordu. Siz de benim gibi kekden cok, karamelli sosun ve meyvanin meraklisiysaniz, kalibinizi sizma yapmayacak sekilde izole etmeyi ve olgun erikler kullanmayi ihmal etmeyin. Yok eger sizin icin oncelikli onem tasiyan kek kismiysa, onun da yumusacik ve lezzetli oldugunu eklemeliyim.

Tarifte, kekin daha ilikken krem fres ya da cirpilmis sut kremasi ile servis yapilmasi tavsiye ediliyordu. Tesadufen evde krem fresimiz vardi, gercekten cok yakisti. Vanilyali dondurma da guzel eslik edebilir. Bununla birlikte, kendi basina da gayet guzel bir ikram oldugu kesin. Dilim resmini cekmeye firsatim olmadi ama hem Amerikan mutfaginin sevilen ananasli altust kekini, hem de Fransizlarin meshur Tart Tatenini hatirlatan bu mayhos erikli keki gonul rahatligiyla tavsiye ediyorum size.

Erikler Icin:
  • 6 yemek kasigi tuzsuz tereyagi
  • 1 bardak esmer seker
  • 452 g erik, ikiye kesilmis, cekirdek cikarilmis ve her yari 6 dilime kesilmis olacak
Kek Icin:
  • 1 1/2 bardak un
  • 2 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1/2 tatli kasigi tarcin
  • 1/2 tatli kasigi tuz
  • 6 yemek kasigi yumusak, tuzsuz tereyagi
  • 1 bardak seker
  • 2 yumurta
  • 1 tatli kasigi vanilya
  • 1/2 bardak sut
Servis icin arzu edilirse cirpilmis ust kremasi veya krem fres

Firinizi 175 C ye isitin. 6 kasik tereyagini eritip, 1 bardak esmer sekerle karistirin. 23 Cm lik kalibinizin altina duzgunce yayin. Dilimlenmis erikleri dekoratif bir sekilde bunun uzerine dizin.

Un, kabartma tozu, tarcin ve tuzu bir kasede karistirin.

6 kasik yumusak tereyagini mikserinizin kasesine alin ve 5 dakika, iyice puruzsuz hale gelinceye kadar cirpin. Sekeri ekleyin, 5 dakika daha cirpin. Yumurtalari ve vanilyayi ekleyin ve karisim butunlesene kadar cirpin.

Kuru malzemeyi, sutle donusumlu olarak tereyagi-yumurta karisimina ekleyin. Fazla cirpmayi engellemek icin, bu asamada, tel cirpici kullanin. sadece malzeme butunlesinceye kadar cirpmaya ozen gosterin. Kuru malzeme eklenmeden uzun sure cirpildigi icin yumurta-yag karisimi, telle karistirma islemini rahatlikla gerceklestirecek kivamda olacak.

Hamurunuzu eriklerin uzerine siyirip, duzgunce yayin. 45 dakika, ya da ortaya batirilan kurdan temiz cikana kadar kekinizi pisirin. Kelepceli kalip kullaniyorsaniz, kalibin altini folyo ile sarmayi ve ikinci bir firin tepsisinin uzerine oturtmayi ihmal etmeyin.

Firindan aldiktan sonra kekinizi 30 dakika kalibinda sogutun. Sonra, keki kalibin kenarlarindan keskin bir bicakla ayirdiktan sonra, servis tabaginiza tersyuz edin. 1-2 dakika bu sekilde bekledikten sonra, dikkatlice kalibi kaldirin. Kekinizi henuz ilikken, krem fres veya cirpilmis krema ile ikram edin.

30 Comments:

Anonymous Anonymous said...

harika görünüyor ama tarif nerde?....

9/02/2009 10:49:00 PM  
Blogger Unknown said...

Zinnurcum ellerine sağlık enfes olmuş bereketli iftarlar dilerim
öpüyorum...

9/03/2009 12:50:00 AM  
Blogger pembecikolata said...

Bekliyoruz tarifi:) Ellerine sağlık...Nefis...

9/03/2009 06:43:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isimsiz okuyucum, tarifi ekledim.

Derya, sagol. Ben de sana hayirli Ramazanlar dilerim.

Pemne Cikolata, biraz gecikti ama tarifi ekledim.

Hepinize sevgiler.

9/04/2009 12:00:00 PM  
Blogger Dilek'ce said...

Mürdüm erigi mevsimi oldugundan bu ara buralarda cok erikli kek, fakat alstüstünden degillerdi! Eline saglik

9/05/2009 04:16:00 AM  
Anonymous www.beyzaninyemekleri.com said...

merhaba, uzun zamandır siteme ziyaretiniz bekiyorum ama uramıyorsunuz:) siz de biliyorsunuzki uzun zamandır sitemde sizin bağlantınızı yayınlıyorum. sizden ricam sizin de benim bağlantımı yayınlamanız. böylece ziyaretçilerimiz ikimizden de haberdar olmuş olur. dayanışmak güzeldir öyle değil mi?

9/05/2009 11:56:00 PM  
Anonymous sevimlimutfak said...

Muhteşem görünüyor. Karamelli her şeyi çok seviyorum. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

9/06/2009 06:50:00 PM  
Blogger zinnur said...

Dilek'cim, benim arsivde de birkac erikli kek/tatli tarifi olacak, ama galiba en guzeli buydu. Baska meyvalarla da denemeli.

9/07/2009 06:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Beyza, siteniz guzel, elinize saglik. Ama benim takip ettigim blog formatinda degil. Bu nedenle baglanti veremeyecegim, zira baglanti listem sadece bizzatihi takip ettiklerimden olusuyor.

9/07/2009 06:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevimli Mutfak, tesekkurler. Ben de karamele merakliyim.
Sevgiler.

9/07/2009 06:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba,
Yağ kaç grama tekabül ediyor acaba, bir de bu erikler çok mu büyük acaba? Fotoğrafta elma gibi gözüküyor. Benim kalıbım 24 cm , çok farketmez değil mi?

Sevgiler, elinize sağlık
Aysel

9/08/2009 02:22:00 AM  
Blogger papatyaninguncesi said...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

9/10/2009 04:20:00 AM  
Blogger Bocuruk said...

This comment has been removed by the author.

9/10/2009 07:09:00 AM  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili Zinnur,
Keki dün akşam denedim. Ben de iftardan önce hazır ettim yani:) Ancak karamel kısmı çok karardı ve yanık bir şeker kokusu oldu. Tereyağ ile şekeri daha mı az pişirmeliydim. Yada sende karamel sızdığı için mi böyle birşeyle karşılaşmadın acaba? Ben de ne yaptım? Üzerindeki yanmış şekerleri mümkün olduğunca sıyırarak dilimledim ve üzerine dondurma koyarak ikram ettim:) Tarif için teşekkürler.
Sevgilerimle...

9/10/2009 07:10:00 AM  
Blogger müjde said...

Zinnurcuğum ellerine sağlık.Nefis olmuş.Sevgiler...

9/10/2009 02:09:00 PM  
Blogger Selma - DUSBAHCESI said...

Cok istah acici bir kek olmus. Meyveli keklere bayiliyorum zaten :) Ellerinize saglik! Hollandadan sevgiler.

9/10/2009 02:15:00 PM  
Blogger zinnur said...

Aysel, 6 kasik tereyagi 85 g civarinda oluyormus. Erikler bana da buyuk geldi, iri olmayan birer elma gibiydiler gercekten. Daha normal boyutta erikle dortten fazla gerekebilir. 24 cm lik kalip kullanabilirsiniz rahatlikla.
Sevgiler.

9/10/2009 03:41:00 PM  
Blogger zinnur said...

Papatya, tesekkurler/

9/10/2009 03:41:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Bocuruk, sekerle tereyagi pisirilmeyip sadece karistiriliyor bu tarifte. Yani seker erimeden birakiliyor. Sen fazladan pisirdin mi? Degilse, burdaki esmer seker icine pekmez katilmis biraz nemli bir seker; Turkiye'deki esmer sekerle bu farkliligi sebep olmus olabilir mi acaba? Bunun disinda aklima gelen koyu renkli kaliplarin daha hizli pisirdigi. Pisirme suresi azaltilabilir, tabii bu durumda icin pismemesi sorun olacaksa, kalibin etrafi folyo ile kaplanarak tedbir alinabilir.

Bu tatliyi dun ben de bir daha yaptim. Karameli akmasin diye kelepceli kalibi size tavsiye ettigim gibi folyo ile kapladim ama maalesef akacak karamel kalipta durmuyor, yine de akmis. Folyonun uzerinde lastigimsi bir tabaka olusturmustu. Ufak bir sahana alip, isitmak ve eritipe tatlinin uzerine dokmek istedim. Bu sefer de sahanin altini acik unutmusum; benim karamelim de boylece yandi ve copu boyladi. Ama hic degilse tatlinin kendisinde bir problem olmadi. Senin istedigin gibi bir sonuc alamamna cidden uzuldum. Hele iftar tatlisi olunca cok canini s1kmistir. Umarim tadi kotu degildi hic degilse.

Sevgiler.

9/10/2009 03:55:00 PM  
Blogger zinnur said...

Mujde ve Dusbahcesi, ikinize de tesekkurler ve sevgiler.

9/10/2009 03:57:00 PM  
Blogger ipek said...

Zinnurcum, son dakika olmasına ve bazı aksilikler yaşamana rağmen ben bayıldım pastanın görüntüsüne. Ellerine sağlık.

9/11/2009 04:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ipek, cok tesekkur ederim yorumun icin.
Sevgiler.

9/11/2009 06:04:00 AM  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili Zinnur,
Cevabını yeni okuyabildim. Her zamanki gibi çok naziksin, teşekkürler içten ilgin için.
Ben hatamı anladım. Nasıl olduysa tarifin o kısmını yanlış anlamışım ben:( ve tabii ben şeker ile tereyağını birlikte pişirmiştim. Böylece bu keki bir daha doğru şekli ile yapmak şart oldu. Hepsini deneyemesem de bütün tariflerine bayılıyorum. Ellerine sağlık. Tekrar yapabildiğimde sonucu yazmaya çalışacağım.
Sevgilerimle...

10/02/2009 05:49:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

kotu goruntu :(
Melda S.

10/22/2009 04:46:00 AM  
Blogger Aruze59 said...

erikli altüst keki kesinlikle deniycem eriği cok severim ve harika görünüyolar..ellerinize sağlık kolay gelsin banada beklerim inş..bbye:)

1/03/2010 06:01:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur hanım sizden bir ricam var erikli alt üst kekinizde kullandığınız tereyağı miktarını anlayamadım 6 kaşık tereyağı derken erimişmi yoksa katımı kullanıyorsunuz katı ise yaklaşık kaç gram cevap verirseniz sevinirim teşekkürler

2/11/2010 10:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isimsiz okuyucum,alti kasik tereyagi tarifte eritilip, sekerle karistirilarak kullanilacak. Alti kasik 85 grama karsilik geliyor.Burada tereyagi ambalajlari kasik olarak isaretli oluyor. Bu nedenle malzeme listesinde grama cevirmeden birakmisim.
Kolay gelsin.

2/11/2010 01:03:00 PM  
Anonymous nilgün said...

BEN BU KEKİ FIRIN KABINA YAĞLI KAĞIT KOYARAK YAPTIM.DAHA İYİ OLDU.BELİRTTİĞİNİZ GRAMDA ERİK KULLANMADIĞIMDAN ERİKLER ÇEKİNCE KARAMELİZE KISIM KEKLE BULUŞTU.ERİKLERİN ÇEKECEĞİNİ DÜŞÜNMEMİŞTİM.FAKAT KEKİN KIVAMINDA DEĞİŞME OLMADI.SAĞLAM BİR TARİF OLDUĞUNDAN AYRICA TEŞEKKÜRLER.

7/22/2010 06:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilgun, tecrubeni yorumunla bizimle paylastigin icin cok tesekkur ederim. Iyi sonuc aldigina cok sevindim.
Sevgiler...

7/22/2010 09:43:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:38:00 AM  

Post a Comment

<< Home