Friday, August 07, 2009

Salata Arasi--Bulgurlu Lahana Salatasi

Epeydir tatli tarifler paylasiyorum sizinle. Pasta, kek, kurabiye yapmayi cok sevdigim bu blogu ziyaret eden bircogunuzca malum. Sizin icin sasirtici olabilecek bir baska ozelligim ise, seker korkum. Bu durum, giderek daha az seker tuketmege goturdu beni. Yine ara sira kendimi tutamayip tatli cilginliklara dustugum oluyor ama, beni bu kadar bastan cikaracak tatlinin gercekten cok ozel olmasi gerekiyor. Kendi yaptiklarimin cogunu da yemiyorum. Bu durumda hem zararli oldugunu dusundugum yiyecekleri size peskes cekme, hem de baskalarindan duydugum kadariyla tavsiye ve methetme gibi celiskili bir duruma dusuyorum. Sonucta ara sira vicdanimi rahatlatacak (!) salata ve meze aralari almaya karar verdim. Simdilik detayli tarif soz veremiyorum cunku firinda pismeyen hersey icin dogaclama metodu kullanilir bizim mutfakta. Tabii elimin altinda olursa, olculeri de mutlaka paylasirim.

Bu dizinin ilk tarifi, kisa bir sure calistigim yerel kooperatifimizde yaptigimiz bir salatanin bizim eve uyarlanmis hali. Orijinal tarifte kucuk kesilmis tofu da vardi ki, cocuklarimin hicbiri sevmediginden, hemen uyarlama disi birakildi. Ayrica benim tarifte bulgur olarak gecen malzeme, asil tarifte kahverengi pirinc idi. Bu salatada Ingilizcesi kale olan, lahanagiller ailesinden bir yesillik de var. Buradaki marketlerde iki farkli turunu bulmak mumkun. Biraz zor pisen, haslandiginda bile dirice kalip, dise gelen bir sebze. Bu tarifte pisirilmeden, ince kesilerek kullaniliyor ve bence bu hali, pismis halinden daha guzel. Kale, beta karoten, C ve K vitaminlerinden yana gayet zengin oldugu gibi kalsiyum icin de iyi bir kaynak. Ayrica sulforafan barindirdigi icin, antikanserojen ozelligi var. Ama bulunmuyorsa, yerine baska yesillikler de kullanilabilir.

Simdi el yordamiyla verecegim tarife gececek olursak... Once bulgurunuzu haslayin ve sogumaya birakin. Lahanayi mumkun oldugu kadar ince kesmeye calisin; eger mandolininiz varsa, bu is icin ideal olacaktir. Olcu veremiyorum ama miktar olarak en fazla kullanacaginiz sebze lahana olacak. Sonra kale ya da yerine kullanacaginiz yesilligi ince ince kesin. Havucunuzu rendeleyin. Biraz maydanoz kiyip, onu da ekleyin. Soyle bir karistirip, renklerin uyumuna hayran kalin. Sonra arzuya bagli miktarda, firinlanmis susam, bulgur ve irice cekilmis badem ekleyin. Bizim kullandigimiz tamarili (bir cesit soya sosuyla pisirilmis) bademler idi, ama bildigimiz bademle de olur. Eger vaktiniz varsa, butun malzeme karistiktan sonra, sosu eklemeden 1 saat bekletin.

Sosu icin soya sosu, limon suyu, hardal, tuz, sarimsak rendesi ve zeytinyagini, karisim butunlesip, biraz koyulasincaya kadar catalla cirpin. Benim gibi kabaga aci yakistiranlardansaniz, biraz pulbiber de ilave edebilirsiniz. Salataya sosunu ekledikten sonra, iyice karistirin ve servis yapin. Sucluluk duymadan yeyin. Afiyet olsun!

Not: Bu salata birkac gun bekleyebiliyor. Fakat bekledikce, malzemeler tarafindan emilen sosunun etkisi sanki azaliyor. Bu nedenle sonraki servislerde, yeniden sos eklemeniz gerekebilir.

10 Comments:

Blogger müjde said...

Ellerine sağlık.Çok lezzetli görünüyor.Sevgiler...

8/11/2009 03:52:00 AM  
Blogger Sevgi Küçük said...

çok beğendim bende. ellerine sağlık.
sevgiler

8/12/2009 01:03:00 PM  
Blogger Unknown said...

Zinnurcum, bu tarifi kahverengi pirinc ile denedim. Gercekden cok lezzetli oldu. Icine birazda cilantro ekledim. Guzel bir tad verdi.

Ayca

8/13/2009 08:47:00 AM  
Anonymous nurşen said...

Çok güzel görünüyor, mutlaka deneyeceğim, bu gibi salataları çok seviyorum. Sevgiler.

8/13/2009 01:10:00 PM  
Anonymous Mine said...

Sevgili Zinnur, Hosgeldin. Kahverengi pirinc, brown rice mi yoksa wild rice mi oluyor? Tofu koyarsam kup kup yapip direkt paketten salataya degil mi.

8/17/2009 07:01:00 PM  
Blogger zinnur said...

Mujde ve Sevgi, tesekkurler.

8/18/2009 12:56:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ayca'cim, ellerine saglik. Cilantro iyi fikir.

8/18/2009 12:57:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nursen, evet, ben de lahananin her turunu seviyorum :)

8/18/2009 12:58:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Mine, hosbulduk. Esas tarifteki brown rice idi. Tofu, dedigin gibi, paketten minik minik kuplere kesilerek ekleniyor.

8/18/2009 12:59:00 AM  
Anonymous Gameworld said...

Ellerinize sağlık mükemmel olmuş

9/09/2009 12:48:00 AM  

Post a Comment

<< Home