Tuesday, June 02, 2009

Anasonlu, Fistik ve Bademli Biskotti

Kendimi tarif yazmaya tesvik etmek icin, onden resimleri koyuyorum ama bu sefer bu da para etmedi. Aranizda tarifi bekleyeniniz var idiyse, gecikme icin cok ozur dilerim. Yorumlari cevaplamayi da ihmal ettim ama en kisa zamanda halledecegim.

Son 10 gunumuz cook hareketli gecti. Bu kadar gecikmeye bahanemiz iste budur. Dun Zeynep'in mezuniyet toren gunuydu. Ondan onceki gunlerde de piyesleri, balolari ve mezuniyetle ilgili baska aktiviteleri vardi. Yillar nasil da cabucacik geciverdi. Dun kucagimda avuttugum bebek, bugun lise mezunu bir genc kiz oluvermis. Birkac ay sonra yeri yurdu da bizden farkli olacak. Bu gunlerin yaklastigini biliyorduk aslinda, hatta biran once gelsinler istiyorduk; boyle oldugu halde, kizimdan ayrilmaga pek hazirlikli gormuyorum kendimi. Benim icin kolay olmayacak onu yuvadan ucurmak.

Daha fazla lafi uzatmadan tarife geceyim. Bu biskotti, ornek olarak goturdugumuz sarkuteride begenildi. Bir onceki iletideki cikolatali biskottiyi de, bunu da yakinda satisa sunacaklar. Hatta yakinlarda aldigim ve nasil degerlendirecegimi pek de bilemedigim cikolata tavlama makinesi de bu baglamda ise yaradi. Artik bir yuzu tavlanmis cikolata ile kapli biskottiler yapiyorum. Resimde gordukleriniz fistikli, cikolatali biskottiler. Tarifte de belirtecegim ama, artik iki yuzu ayri ayri firinlamak yerine, Cafe Fernando ve Turkmen'den ogrendigim gibi, ikinci firinlamada izgara uzerine yerlestiriyorum biskottileri. Cok daha pratik oluyor.

Anasonlu, fistik ve bademli biskotti, cikolatalidan biraz daha az gevrek oluyor. Birkac gun bekleyince bu durum daha da belirginlesiyor. Benim tercihim iyice kitir biskottiden yana; ama tabii bu da bir zevk meselesi. Nitekim bazi arkadaslarim bu biskottiyi digerinden daha fazla begendiler. Tarif Francois Payard'in Simply Sensational Desserts kitabindan...
  • 3 yemek kasigi yumusak tereyagi
  • 1/2 bardak arti 2 yemek kasigi (125 g) seker
  • 1 1/2 bardak arti 2 yemek kasigi (235 g) un
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • 1 limonun kabugunun ince rendesi
  • 2 yumurta
  • 2/3 bardak (80 g) dilimlenmis, kabuksuz badem
  • 1/3 bardak (50 g) fistik
  • 1 yemek kasigi anason tohumu
Firininizi 175 C ye isitin. Firin tepsinizi silpat ya da pisirme kagidi ile kaplayin. Tereyagi ve sekeri mikserinizin kasesine alin. Varsa kurek seklindeki cirpici ile, orta hizda 1 dakika kadar cirpin. Un, kabartma tozu, limon kabugu rendesi ve tuzu da ekleyip, sadece malzeme butunlesinceye kadar yine cirpin, Yumurtalari teker teker ekleyin. Her seferinde, gerekiyorsa spatula ile kenarlardaki malzemeyi butune katarak, iyice cirpin.Badem, fistik ve anason tohumlarini da hamurunuza katin ve karistirarak hamurun icinde duzenli bir sekilde dagilmalarini saglayin.

Hamurunuzu hafif unlu bir calisma tezgahinda 30 cm lik bir kutuk seklinde sekillendirin ve spatula yardimiyla firin tepsinize alin, ya da benim yaptigim gibi pisireceginiz tepside sekillendirin. 30 dakika ya da ustu ele sertce gelene kadar pisirin. Firindan alip, tepsisinde 10 dakika sogumasina izin verin. Firin isisini degistirmeyin.

Keskin ve tirikli bir bicakla verevine 1,25 cm lik dilimlere kesin. Firin tepsisine bir izgara yerlestirin. Kestiginiz dilimleri, kesik yuzleri uste gelecek sekilde (dogrusu buna dikkat etmedim) izgaranin uzerine yerlestirin. Altin rengi alip, gevreklesinceye kadar, yaklasik 12 ila 14 dakika, bir daha firinlayin. Firindan cikinca tamamen sogumalarina izin verin. Hemen yenmeyenlerini hava almayan bir kavanozda iki haftaya kadar saklayabilirsiniz.

11 Comments:

Blogger Unknown said...

Zinnurcum harikasın ellerine sağlık
sımsıcak sevgiler...

6/04/2009 01:42:00 AM  
Anonymous Turkmen said...

Zinnur'cugum selam,

El attigin her iste oldugu gibi biskottiler de yine Bizim Pastane farki ile cikmis ortaya. Acikcasi su aralar anasonlu lezzetlere takmis oburcuk ben, bunlarin tarifini dort gozle bekleyecegim. Ama o zamana kadar..caya sute bandirmalik kuru lezzetleri seven biri olarak bu konuda bir iki sevdigim tarifi de seninle paylasmak isterim nacizane: Gecen hafta tekrar yaptigim ve maalesef cerez gibi yedigim, Fethiye'den (Yogurtland)anasonlu corekler, bu kadar basit bir sey bu kadar mi lezzetli olur diye sasirtiyor insani bunlar, her seferinde bir de tuzlu deneyeyim sunlari diyorum, ama bir turlu sira gelmiyor; Evcil Kedi Tulin'in anasonlu-bademli ve ayrica limonlu-sam fistikli biskottileri, senin cikolatali firfir pasta anlatimi icin verdigin linkten Alice Medrich'in findikli biskottileri ki ozellikle bunlar kolay yapimi ile de insani sasirtiyor, Alice Medrich farki olsa gerek. Bir de gulme, evde kalan kekleri dilimleyip kurutmuslugum da var ki pastane usulu, bazan sirf o amacla kek yaptigim bile oluyor (ondan sonra "ben niye kilo aliyorum?"), onda da tercihim Fethiye'nin mahlepli tepsi keki. Ellerine saglik,dedigim gibi Bizim Pastane titizligi biskottileri bile bir baska mi yapmis ne?

6/04/2009 05:03:00 AM  
Anonymous Ebru - LaraandMe said...

Merhaba Zinnur hanim,

yaptiginiz lezzetli tatlilari uzun zamandir takip ediyorum, ellerinize saglik.

benim size bir sorum olacakti: kizimin dogum gunu yaklasiyor ve ben TR deki gibi hafif pandispanyali, hafif kremali pasta yapmak istiyorum, cukulatali yada sade olabilir, ahududulu olabilir, yaptiginiz pastalar cok guzel ama hangi tarif Turk pastanelerinden alinan pastalara benziyor bilemiyorum, acaba bana bir tavsiyeniz olabilirmi tarif konusunda?
birde belirtmek isterim pandispanya tarifi yumurta beyazi cirpilip sonradan eklenen turden haric bir tarif ariyorum, cunku o tarz tarifleri yapamiyorum bir turlu mutlaka yumurta beyazi sonuyor :(

tavsiyelerinizi bekliyorum, tesekkur ederim simdiden

Ebru

6/04/2009 12:32:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

HARİKA GÖRÜNÜYORLAR:))

6/04/2009 05:55:00 PM  
Blogger ipek said...

Anasonlu olması ilgimi çekti. Denemek lazım. Ellerine sağlık.

6/05/2009 01:33:00 AM  
Blogger Sevgi Küçük said...

Zinnur, en sevdiklerimden birini yapmışsın. ellerine sağlık
sevgiler

6/06/2009 12:47:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

birsey merak ediyorum siz amerikada pasta tatli sektorunde mi calisiyorsunuz yada benzeri kurumlardan siparis alarak mi calisiyorsunuz.. okadar guzel seyler yapiyorsunuz ki hepsini sizler mi tuketiyorsunuz merak ettim. uzun zamandir takipdeyim blogunuzu cok begeniyorum ama bu kadar tatliyi ben kendim yapsam evdeki herkes obez olur cikar ki genel olarak spor yapan insanlariz yani .

6/11/2009 04:53:00 PM  
Blogger Oya Kayacan said...

Rakının yanında gider mi bunlar Zinnur'cuğum?

6/12/2009 04:28:00 AM  
Blogger zinnur said...

Derya, benden de sana sevgiler ve tesekkurler.

6/18/2009 04:35:00 AM  
Anonymous Yemek oyunları said...

Beni oğlan öğrenmesin bu blogu..yoksa annesinin işi itmez :)

6/26/2009 09:25:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:09:00 AM  

Post a Comment

<< Home