Saturday, October 11, 2008

Bizden Haberler

Ayva tatlisini, hem rengine, hem de tadina katkisi oldugunu dusundugum nar suyuyla yapiyordum simdiye kadar. Bu sefer ise baharatlayarak (tarcin, karanfil, muskat vs) yapmayi denedim. Pisme suresinin sonuna yakin, asagidaki tatlidan artan elma dilimlerini de kattim ayvalara. (Aslinda elma tatlisi daha once yapildi. Ama o konuyla ilgili haberleri sona sakladigim icin, once ayva tatlisindan soz ediyorum.) Cabucak pisen elma dilimlerini ayvalarin cekirdek yataklarina paylastirdim. Renk vermek icin file fistik, ve kaymak niyetine maskarpon ile servis yaptik. Ayva tatlisini seviyoruz ama yine de Turkiye'nin ayvalarini aramamak mumkun degil.

Bu elmali tartin ozelligi Zeynep tarafindan yapilmis olmasi. Gerci kendisine sorsaniz, farkli bir cevap alabilirsiniz. Zeynep bu yil lise son sinifta. Normal ders yukune ek olarak, kendi sectigi bir konuda bagimsiz calisma yapmasi ve Mart sonunda projesi surecinde ogrendiklerini sunmasi gerekiyor. Ogrenciler, bu isi yaparken, calismalarinda kendilerine yardimci olacak bir(kac) uzmandan yardim aliyorlar. Zeynep konu olarak Hamur Islerini secti ve kendisine yardimci olmasi icin, yakinimizdaki Fransiz patiserisinin sefiyle gorustu. Ayrica Cezayir konsoloslugunun bas ahcisi olan arkadasim Fatouma'yla da calisacak. Beni soracak olursaniz, annesi oldugum icin, yardimci olamiyormusum. Ama bu kurallar beni baglamaz; ne de olsa bizim evde mutfakta benim borum oter. Zeynep elmali tartini yaparken de, yardimimi esirgemedim tabii ki. Sayemde sade elmali tart, kremali elmali tarta donustu. Epey laf isittim bu surecte, ama bence sonuc fena degildi.

Zeynep'in proje seciminden cok mutluyum ben. Hem birlikte birseyler ogrenebilecegimizi, hem de bu sayede Bizim Pastane'yi guncellemek icin de bol bol firsat cikacagini umuyorum.

32 Comments:

Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnur'cuğum,

Çok şükür, o enfes lezzetlerine kavuştuk yine. Bir aydır bloğunu güncellemediğin için tam da meraklanmaya başlamıştım ki bu harika lezzetlerle karşılaştım.
Zeynep'i seçtiği projeden dolayı kutlarım. Eminim ki bu konuda en iyi notu alarak geçecek sınıfını.Önünde böylesine güzel pastalar, yiyecekler yapan bir anne ile çalışmak Zeynep için zor olsa da yine de bulunmaz bir fırsat diye düşünüyorum. Keşke Zeynebin yerinde ben olsaydım diye düşünmeden de edemiyorum. Her dediğini zevkle yapardım.

Biz, senin ve Zeynebin proje için yapacaklarınızı takip etmeye bile razıyız.

Mevsimin ilk ayva tatlısını yine senin elinden yiyeceğiz galiba. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Zeynebin turtası da (katkın sadece içeriği ile mi ilgili bilemiyorum ama) muhteşem görünüyor. Zeynepciğimin de ellerine sağlık.

O güzel lezzetlerinizi, tariflerinizi heyecanla bekliyor olacağız.

Sevgilerimle,

10/12/2008 10:46:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

anneli , kizli döktürmüssünüz. Ellerinize saglik.....Darisi benim kizimin basina..
Bye Viyana dan Tuba

10/12/2008 10:51:00 AM  
Blogger zarpandit said...

bence zeynep super bir projede!!! keske bizim ulkemizdede boyle projeler olsa..

ulkenin en guzel ayvalarını kasa kasa gonderebilirmiyim sana?yontemini diyiverama :D ..

10/12/2008 11:41:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcumartık merak etmeye başlamıştım seni, sesini duymak çok güzel.
Tatlılarda enfes görünüyor

10/13/2008 12:30:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Umarim tatlinin tarifini kisa zamanda bizlerle paylasirsiniz.

Tesekkürler

10/13/2008 02:15:00 AM  
Blogger Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

Ne güzel bir proje :) Bizede çok katkısı olacağına eminim. Her ikinizinde ellerine sağlık. Enfes görünüyorlar.

10/13/2008 02:58:00 AM  
Blogger Eya said...

Sevgili Zinnur,öncelikle hoşgeldin...inan çok özledik,tabii tarifler de,görüntüler de harika.Ne mutlu sana ki kızınla mutfağını paylaşma imkanı doğmuş. Zeynep'e şimdiden baiarılar,bizde nasibimizi yeni tarifler aöısından alacağız galiba :)))

sevgiler

zehra

10/13/2008 01:09:00 PM  
Blogger Pelin said...

Zinnurcuğum,
Çok özlemiştik seni.Ayva tatlısı çok güzel görünüyor.Zeynep'i seçtiği projeden dolayı kutlarım. Eminim harika işler çıkaracak. Bunları bloğunda görecek olmamız ise bizim için büyük şans. Sevgilerimle

10/14/2008 03:43:00 AM  
Blogger kelebeklisaniyeler said...

ellerinize saglik sahane baka kaldim,gerçi her tarifte oyleyim,harikasiniz...sevgiler

10/14/2008 08:06:00 AM  
Blogger Zehra Gürgen said...

Zinnur hnm hoşgeldiniz. Siz yokken ben çikolatalı makaronunuzu denedim ve bence tutturabildim :) gerçi sizinkiler kadar muntazam olmadılar ( bloguma birde resmni koydum hemen). Ardından böğürtlenli nasıl olur diye düşünerek ( ve ilkinde başarılı olmanın verdiği cesaretle) kestaneli makarondaki kestane yerine böğürtlen koydum vee sonuç hüsran oldu tabii.Vişne, böğürtlen vb gibi meyveli yapmak istediğimde nasıl bir yol izlemeliyim? şimdiden ilginiz için teşekkür ederim.

10/14/2008 12:03:00 PM  
Blogger Damak Tadı said...

Hoşgeldin Zinnur'cuğum..

Zeynep'in yeni projesinde başarılar diliyorum..Bence senden çok güzel püf noktaları öğrenmiştir..Annesinin kızı olduğuna göre nefis pastalar,kekler ve kurabiyeler yapacağına eminim..Eee,seninde katkın olacak tabiiki..Tartını çok beğendim..Çok nefis görünüyor..Zeynep'in ellerine sağlık..Bundan sonra merakla yapacaklarınızı bekliyor olacağız..

Ayva tatlın tek kelimeyle muhteşem..Afiyetler olsun..


Sevgiler

10/15/2008 02:17:00 PM  
Blogger durutarifler said...

Ayva tatlısına bayılırım. Tatlının görüntüsü muhteşem. Ellerinize sağlık

10/17/2008 03:13:00 AM  
Blogger Cafe Gusto said...

Zinnurcuğum Zeynep senin gibi annesi olduğu için çok şanslı.Her ikinizin de ellerine sağlık...sevgiler..

10/17/2008 04:52:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isil, ne kadar alcakgonullusun. Asil bizim senden ogrenecek cok seyimiz var. Zeynep'in projesi beni cok heyecanlandirdi ama bir turlu ellerimizi islatamadik. Bu yil onun programi cok yogun, bir yerlerden baslayacagiz, en azindan her haftasonu ortaya bir seyler cikaracagiz diye umuyorum.
Sevgiler,

10/18/2008 02:18:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tuba, tesekkurler. Sana da anneli kizli guzel mutfak maceralari diliyorum.

10/18/2008 02:19:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zarpandit, bu son sinif okul projeleri bence de cok yararli kesinlikle.

Kasa kasa ayva teklifin icin cok tesekkur ederim. Kasaya gerek yok, 5-6 fazlasiyla isimizi gorurdu ama gumrukte takilir :) Yonteme gelince eminim bildigin gibidir. Birkac kabuk, ayva cekirdekleri ve karanfil, muskat ve tarcin gibi karisik baharattan bir tutami tulbente paketledim ve soyulup, temizlenmis ayva yarilariyla tencereye aldim. Ayvalarin cekirdek yataklarina birer kasik seker koydum ve suyunu ekledim. Agir ateste, ara sira ayvalari tersyuz ederek uzun zaman pisirdim. Serbetinin tadina baktim, sekeri az gibiyse, azicik seker, suyu eksilince sicak su ekledim. Iste bu...
Sevgiler,

10/18/2008 02:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos'cugum, niyeyse bir yorgunluk ve isteksizlik var uzerimde. Ama sizin yorumlarinizi okumak beni mutlu ediyor. Sayenizde gayrete gelecegimi umuyorum.
Sevgiler,

10/18/2008 02:29:00 AM  
Blogger zinnur said...

Arzuuu, ayva tatlisini nasil yaptigim yukardaki yorumlardan birinde ozetledim. Digerine benzer bir cok tatli ise Tartlar basligi altinda bu blogda mevcut, ama mutlaka bunu istiyorsaniz, eklerim tabii. Sevgiler,

10/18/2008 02:31:00 AM  
Blogger zinnur said...

Desstina, bence de hos bir proje. Danstan seramige, insaattan fotografciliga kadar bir suru degisik konuda bagimsiz calisma yapiyorlar cocuklar. Ve yil sonu sunumlari gercekten cok ilginc oluyor. Bu yilin programinda ayrica 2 haftalik staj calismasi da var. Kendi sectikleri ve okulun onayladigi bir isyerinde 2 hafta calisacaklar. Bakalim Zeynep ne sececek?
Sevgiler,

10/18/2008 02:34:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zehra, hosbulduk. Yorumun icin tesekkurler ve sevgiler,

10/18/2008 02:35:00 AM  
Blogger zinnur said...

Pelin, cok tesekkur ederim. Bu sayede ben de biraz daha hamaratlasirim diye umuyorum.
Sevgiler,

10/18/2008 02:36:00 AM  
Blogger zinnur said...

Huriye, cok naziksin. Tesekkur ederim.
Sevgiler,

10/18/2008 02:37:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zehra, eline saglik. O meyvali makaron cesitlerinde benim diger bloglardan gordugu kadariyla, yaygin olarak gida boyasi ve varsa meyva esansi kullaniliyor. Makarona tadini veren dolgu malzemesi oluyor bu durumda. Cok guzel makaronlar yapan bir yabanci blogcuya senin sorunu sormustum gecmiste ve makaron hamuruna meyva puresi katarak yaptigi cevabini almistim. Ama benim tecrubem islak malzemenin kivami cok cabuk bozdugu, kivam bozmayacak kadarinin ise tada ve renge zaten katkisi olmadigi yolunda. Alternatif olarak kurutulmus meyva tozlari kullanma yolunu buldum. Mesela ahududu tozuyla, hem gorunusu, hem tadi guzel ahududulu makaronlar yaptim. Burda cesitli meyvanin kurutulmus tozunu bulmak mumkun. Bilmem Turkiye'de var mi? Bulunmuyorsa, az miktarda gida boyasi kullanabilirsin sen de.
Sevgiler,

10/18/2008 02:45:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gul'cugum, cok tesekkur ederim. Umarim diledigin gibi olur. Daha ancak 1 kere girebildik mutfaga beraberce. Umarim arkasi gelir.
Sevgiler,

10/18/2008 02:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yasemin, davetin icin cok tesekkur ederim. Belki Zeynep ile beraber katiliriz bu etkinlige.
Sevgiler,

10/18/2008 02:48:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilay cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

10/18/2008 02:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serpil'cigim, cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

10/18/2008 02:51:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

canım hangisine yorum yazacağımı şaşırdı herşey okadar güzelki tebrik ederim, ayva tatlısıda iştah açıcı duruyor...sevgiler....

lezzet istasyonu....
hayriye73.blogcu.com

10/18/2008 06:19:00 AM  
Blogger Uğur CAN said...

Harika insanın kızıyla aynı işe gönül vermesi çok güzel kimbilir ne değişik fikirler çıkacak siz ondan o sizden pekçok şey öğreneceksiniz. Benim kızım 6 yaşında belki ilerde bende onunla aynı mutfağı paylaşırım
Sevgiler Uğur

10/21/2008 01:20:00 AM  
Blogger Turuncu Mikser said...

Anne kız birlikte mutfağa girip bir şeyler paylaşmak ne kadar eğlencelidir;)

10/21/2008 03:19:00 AM  
Blogger Disalce said...

merhaba canım...kızının projesi gerçekten çok güzel ve zevkli....kutlarım kızını...güzel seçim..helede yanında senin gibi ustası varsa.....

ikinizinde ellerine sağlık...tarifler nefis....

10/21/2008 06:03:00 AM  
Blogger yasemin said...

zinnur hanim tarifleriniz birbirinden güzel , ellerinize saglik ;)
size pdcse 28 icin davetiye birakmisitim , ben ev sahibligi yapiyorum , lütfen sizde bu etkinlige katilin cok gzl tarifleriniz var mutlaka bekliyorum ;) aeo

10/22/2008 07:24:00 AM  

Post a Comment

<< Home