Wednesday, August 15, 2007

Cikolatali Sable Kurabiyesi



Pierre Herme'nin Chocolate Desserts kitabindan aldim bu tarifi. Kitaptaki resim kurabiyeler pismeden once cekilmisti, yani kurabiyeleri yaparken pistikten sonraki goruntuleri konusunda pek bir fikrim yoktu. Pistikten sonra, kitabin secimine hak verdim, gercekten pismemis kurabiyeler pismislerden daha guzel gorunuyormus.

Kurabiyelere kumlu dokusundan oturu Sable dedim ama belki de buzdolabi kurabiyesi olarak tanimlamak daha yerinde olacakti. Basit bir kurabiye bu, hamur kutuk sekline sokulup, buzdolabinda sogutulduktan sonra sekere bulanip, dilimleniyor. Sekerin amaci, tat vermekten ziyade, kurabiyenin ufalanan dokusuna karsitlik olusturacak bir kitirlik ve parlaklik vermekmis kenarlara. Tam bir Pierre Herme cesnisi yani! Ben normal seker yerine daha iri taneli ve az islenmis Demerara sekeri kullandim ve kenarlar epey kitir oldu ama normal sekerle de buna yakin bir sonuc elde edebilirsiniz.

Kurabiye hamuru sekerlenmeden 1 ay derin dondurucuda saklanabiliyormus. Pisirildikten sonra ise kurabiyeleri kapali bir kapta 3-5 gun saklamak mumkunmus. Asagidaki miktarlardan yaklasik 30 kurabiye cikiyor.
  • 385 g un
  • 35 g kakao
  • Bir tutam tarcin
  • Bir tutam tuz
  • 285 g oda sicakliginda tereyagi
  • 125 g seker
  • 1/4 tatli kasigi vanilya
  • 1 yumurta sarisi
  • Kurabiyeleri kaplamak icin seker
Un, kakao, tarcin ve tuzu birlikte eleyin. Tereyagini mikserinizin kabina alip, cirparak yumusatin. Seker ve vanilyayi yavas yavas ekleyip, karisim puruzsuz olana kadar cirpin, fakat bu asamaya ulasir ulasmaz durun ki, cirpma sirasinda tereyagina fazla hava katmis olmayin. Mikserinizin hizini yavas indirip, unlu karisimi ekleyin ve hamur olusuncaya kadar cirpin; olusur olusmaz da durun. Ya da unu spatula ile karistirin. Burda onemli olan, hamuru fazla karistirmamak, cunku hamur fazla karistirilirsa, kurabiyeler kendilerine ozgu, ufalanir dokularini kaybediyorlar. Hamur olusur olumaz, ikiye ayirin. Her bir yariyi bir top seklinde yuvarlayin, saranla sarip, buzdolabinda yarim saat dinlendirin.

Buzdolabindan aldiginiz hamurlardan her birine, 4 cm kalinliginda ve 19 cm uzunlugunda bir kutuk sekli verin. Siz sadece kalinlik sartini saglamaya calisin, kutukler otomatikman gerekli boyda olacaktir. Bu cins kurabiyelerde s1k rastlanan "delik orta" probleminin onune gecmek icin, hamuru sekillendirme asamasinda, her cevirisinizde, elinizin ayasi ile hafifce bastirmayi unutmayin. Kutuklerinizi saranla sarip, 1 ila 2 saat sogutun.

Firininiz 180C ye isitin. Iki firin tepsisini pisirme kagidiyla kaplayin. Yumurta sarisini, catalla cirpin. Bir parca pisirme kagisinin uzerine seker dokun. Kutuklerden birini buzdolabindan alin, saranini cikardiktan sonra, yumurta sarisini ince bir tabaka olarak kutugun her yanina surun. Sonra sekere batirip, uclar disinda her yaninin sekerle kaplanmasini saglayin. 1,5 cm kalinliginda dilimler kesin ve dilimleri aralarinda 2,5 cm yer kalacak sekilde firin tepsisine yerlestirin. Diger kutuk icin de ayni islemi tekrarlayin. Kurabiyeleri 15 ila 18 dakika pisirin; firindan alirken, kurabiyeler dokunuldugunda yeni sertlesmeye baslamis olmali. Izgara uzerinde sogutun.

24 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Çok kötüsün, çook :)) Zinnur.
İnsan durup durup böyle mi bir başlangıç yapar. Yine kanımıza giriyorsun haberin ola!
Hadi tarifi sabırsızlıkla bekliyorum.
Sevgiler ve iyi dileklerle,
Leyla

8/15/2007 09:37:00 AM  
Blogger serinmavi said...

Fotograflar cokk guzel gorunuyorrr..Tarifi merak ettim...eline saglik canim...

8/15/2007 11:39:00 AM  
Blogger lezzetlilerim said...

Tarifi sabırsızlıkla bekliyorum. Görüntü süper

8/15/2007 11:05:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ne zaman gelıyor bu guzel tarif... Merakla bekliyorum..
sevgiler
fidan

8/15/2007 11:12:00 PM  
Blogger Cafe Gusto said...

Bu ne güzel bir görüntü tezden tarif bekliyoruz.Ellerine sağlık
sevgiler

8/16/2007 12:17:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

ellerinize saglik, fotoraflar her zamanki gibi coook güzel görünüyor, umarim yakinda tarifinede kavusuruz...sevgi ve saygilarimla...öptüm

8/16/2007 02:48:00 AM  
Blogger Hülya said...

Nasıl güzel çekimler ve ne muhteşem bir kurabiyedir bu:))

Zaten sizin tariflerinizi merakla takip ediyorum ve dersime çalışıyorum.Amerikan Pudinginize bayıldım bu arada.Pastalarımda kullanıyorum.Gerçekten çok leziz.

Sevgiler...

8/16/2007 09:46:00 AM  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

8/17/2007 04:22:00 AM  
Blogger bir demet feslegen said...

Yine harikalar yaratmışsın ne diyeyim,sağolasın, ellerine sağlık bunu da merakla bekliyorummmm.
Sevgiler

8/17/2007 09:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Daha yakin olmadi mi?

8/17/2007 10:58:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla'cigim, tarif geldi, umarim memnun kalirsin.
Sevgiler,

8/18/2007 06:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serinmavi, bir iki gun gecikmeli de olsa, tarifi ekledim. Fotograflari begenmene sevindim.
Sevgiler,

8/18/2007 06:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Lezzetlilerim, tarif eklenmistir :)

8/18/2007 06:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fidan, beklettigim icin ozur dilerim. Tarif eklendi.
Sevgiler,

8/18/2007 06:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Cafe Gusto, tesekkurler. Tarifi de ekledim.
Sevgiler,

8/18/2007 06:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Aysen, fotograflar icin olan nazik sozlerine tesekkurler. Tarifi de dener ve begenirsin umarim.
Sevgiler,

8/18/2007 06:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hulya, tesekkurler. Amerikan pudingini begendigine ve kullandigina cok sevindim.
Sevgiler,

8/18/2007 06:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Perihan, ben de sana guzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler,

8/18/2007 06:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Eda, cok tesekkur ederim. Umarim begenirsin.
Sevgiler,

8/18/2007 06:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatma, oldu, oldu :)
Sevgiler,

8/18/2007 06:18:00 AM  
Blogger Hülya said...

Tarifi kolaymış da.El altında olan malzemeler hep.Hele 1 ay buzlukta saklanma ayrıntısına bayıldım.Derhal yapmalıyım...

Teşekkürler....

8/18/2007 10:55:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

selam, ben sizi yakından takip eden vede tariflerinizin coguna bayilan, hem pisirmeyi(ozellikle de tatlı türleri)hemde yemeyi ve yedirmeyi seven, mutfakta ugrasmaktan zevk alan birisiyim.malum bayram yakın ve 3 cocuk annei olarak bu, hamuru daha onceden de yapilabilen kurabiler,benim cok isimi gorecektir...bunun icin cok tesekkur ederim.ama bu tarifinizi yapmak icin tarife baktigimda tuzdan bahsetmissiniz fakat miktari belirtmemissiniz.mutfak tecrubem var ama genede tam tarifi uygulamak istedigim icin lutfen en kisa zamanda not edin..... Allah kolaylik versin ....

12/17/2007 02:11:00 PM  
Blogger zinnur said...

Atike, tuz bir tutammis. Kolay gelsin.

12/17/2007 03:01:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:01:00 AM  

Post a Comment

<< Home