Saturday, August 11, 2007

Ceyda'nin Mangolu Sutlaci

Tatil donusu buzdolabinda buldugumuz tatlinin tarifini isteyen arkadaslar olmustu. Ceyda'dan aldim, kendi mesajiyla ekliyorum.

Esim sutlaci cok seviyor, fantezi tatlilarla pek arasi yok. Onun icin sutlaci her yaptigimda s1k1c1 olmasin diye icine yeni bir sey koyuyorum yahut cikariyorum. Size yaptigim sutlacin icinde bana pek mango tadi gelmedi. Onun icin en son denememde mangoyu icine koymak yerine ustune sos yapip koydum, cok guzel oldu. Mango ayni sekilde pure haline getirildikten sonra icine agiz tadina gore az miktarda limon suyu ve ayni miktarda seker katilip iyice karistiriliyor. Tarcin da ilave edilebilir, ama ben mangonun tadini bozmamak icin koymuyorum. Hangisini tercih ederseniz...
  • 1 1/2 bardak sut kremasi
  • 1/2 bardak konserve sekersiz hindistan cevizi sutu
  • 1/2 bardak seker (ben akcaagac surubunu tercih ediyorum)
  • 2 cirpilmis yumurta
  • 1/2 bardak pirinc
  • 1 bardak mango puresi
  • bir portakal kabugu rendesi ince tarafindan
  • Arzuya bagli kuru uzum
Firini 175 dereceye isitin. Pirinci kutusunun arkasindaki tarife gore pisirip bir kenarda biraz sogumaya birakin. O arada kremayi hindistan cevizi sutunu, yumurtalari, sekeri ve mangoyu iyice cirpin. En son kuru uzum, pirinc, portakal kabugu rendesini ve hindistan cevizini ilave edip karistirin ve onceden icini tereyagla yagladiginiz kare tepsinin icine dokun. Kare tepsiyi daha buyukce baska bir tepsinin icine yerlestirin. Buyuk tepsiyi kare tepsinin disindan yariya kadar kaplayacak sekilde sicak suyla doldurun. Firinda 40-45 dakika pisirin, iki yana salladiginizda ortasinin cok hafiften oynamasi lazim. Afiyet olsun.

14 Comments:

Anonymous Anonymous said...

çok değişik bir sütlaç olmuş ellerine sağlık ceyda hanımın her seferinde içindeki malzemeyle oynamak çok güzel bir fikirmiş
sevgiler

8/11/2007 10:40:00 AM  
Blogger serinmavi said...

Hoşgeldin evine canım...arkadaşının ellerine sağlık,ilginç bir ikili olmuş...Selam ve sevgiler....

8/11/2007 10:52:00 AM  
Blogger bir demet feslegen said...

Ceyda Hanım'a çok teşekkürler ve ellerine sağlık. Bir sütlaç müdavimi olarak bu tarifi de diğerlerinin yanına not ettim bile...
Sevgiler

8/11/2007 12:47:00 PM  
Blogger CecenKizi said...

Merhaba :)

Ben yasemin senden blog icin yardim istemistim. belki hatirliyamiyorsundur. maillesmistik bi ara... bu ara siten hala eskisi gibi güzel ve tatlilarina bayiliyorum. bir senin sitene ve tarifdefterine ugrarim. ama tarif defteri kapandi...kaldi senin siten umarim seninkide kapanmaz. bu ara bi göz atarmisin bloga, elestirirsen sevinirim...cünkü biseyler yanlis yapiyorum kesin..cünkü yorum yazan olmuyor :)

www.monnaroza.blogspot.com

sevgilerle yasemin

8/11/2007 03:12:00 PM  
Blogger lezzetlilerim said...

Gerçekten çok ilginç bir sütlaç. ellerine sağlık.
sevgiler

8/11/2007 10:12:00 PM  
Blogger İpek Kuscu said...

zinnur merhaba,
akagac surubu 1/2 bardak oranında mı yine?bir de krema yerine subye kullansak ne oranda kullanmak gerekir sence?
Cok optum .Sevgıler.İpek.

8/13/2007 10:28:00 AM  
Blogger zinnur said...

Melike, Serinmavi ve Eda, Ceyda adina cok tesekkur ederim. Yorumlarinizi kendisine iletecegim.
Sevgiler,

8/13/2007 03:28:00 PM  
Blogger zinnur said...

Yasemin, hatirladim tabii. O zamandan beri epey sey yapmissin, ellerine saglik.Herhangi bir hata yaptigini dusunmuyorum. Ziyaret ettigin bloglara yorumlar birakarak, beni yaptigin gibi onlari da davet ederek, yemek etkinliklerine katilarak ziyaretci sayini arttirabilirsin. Hemen olmayabilir ama zamanla arzu ettigin ziyaretci sayisina ulasacagindan eminim.
Sevgiler,

8/13/2007 03:33:00 PM  
Blogger zinnur said...

Azize, klasik sutlaci cok sevmeyen biri olarak ben bu sutlaca bayildim. Daha ziyade Amerikan usulu bir sutlac bu; icindeki krema, hindistancevizi sutu ve yumurta katkisiyla puding ve sutlac arasi bir tatli oluyor. Tavsiye ederim.
Sevgiler,

8/13/2007 03:45:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ipek'cigim, Ceyda 1/2 bardak surup kullanmis sanirim, ama genelde 1 bardak seker yerine 3/4 bardak akcaagac surubu kullaniliyor, tarifteki sivi da kullanilan her bardak surup icin 3 kasik kadar azaltiliyor.

Subye konusuna gelince,baska bir subyeli tariften bildigime gore 5 bardak siviyi 1/3 bardak piricten yapilan subye koyulastirmaya yetiyordu. Ama o sutlac degil, keskuldu. Bu sayilari belki sana fikir verir diye yaziyorum. Sorunun kesin cevabi konusunda emin degilim, pirincin cinsine gore bile degisebilir gibi geliyor bana.
Sevgiler,

8/14/2007 10:25:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba,
cok cok guzel duruyo, elinize saglik, hemen yapmak istiyorum bende ama pirinci hangi kutunun arkasindaki tarife gore pisiricez, anlamadim ben
tesekkurler

8/23/2007 01:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Oslem, burdaki pirinclerin kutularinin uzerinde ne kadar su kaldirdiklari yaziliyor, onu demis Ceyda. Sen her zaman kullandigin pirinci ne kadar suyla pisiriyorsan oyle yapabilirsin.

8/28/2007 09:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ceydacım selam,

Ak ağaç şurubunu nerden bulduğunu sorabilirmiyim , bende arıyorum..

Tşk

12/24/2008 12:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yoresel Koy Urunleri, ben Amerika'da yasiyorum, onun icin bu sorunuzu cevaplamam zor. TR'de yasayan blogcu arkadaslarimiz daha iyi yardimci olabilirler size.

12/25/2008 08:43:00 AM  

Post a Comment

<< Home