Tuesday, April 24, 2007

Bahar Geldi!

Basi alisilmadik derecede ilik, sonu cetin gecen bir kistan sonra bahar geldi bulundugum diyarlara. Kis ortasinda guzel havalara kanip da acan, sonra don yiyen ciceklerden umudumu kesmistim ben, ama beni sasirtip, yine de actilar. Etraf bir renk cumbusu. Doga ne kadar comert, ne kadar verici...

Baharda, baharin renklerini, guzelligini yansitan bir seyler yapmak istiyor insan. Epey zamandir mutfaga giresi olmayan ben bile, uzerimdeki olu topragini atip ise giristim. Kolaya kacacagim ya, marketten hazir tabanlari altlari aldim, malzeme listesi en kisa goruneni secmeye ozen gostererek. Sonra bir ufak kutu bogurtlen, iki kivi, bir demet taze nane... Buzdolabinda nasil olduysa Rana'nin elinden kurtulmus birkac cilek de olacakti. Alisveris fasli bitti. Isin gerisi ise, bundan da kolay oldu.

Sertce olan tart tabanlarina, Zeynep'in Fransa'dan getirdigi menekse surubundan damlattim biraz. Bahar serefine yaptigim tatlida cicek kokusu da olsun istiyordum cunku. Her tart tabaninin uzerine seker katkisiz ahududu receliyle tatlandirdigim yarim tatli kasigi kadar creme fraiche (yerine krem santi de kullanabilirsiniz) koydum, sadece meyvalara yataklik yapacak kadar. Uzerlerine meyvalari gelisiguzel yerlestirdim. Burda kural yok, meyvalar tazelikleriyle o kadar cekiciler ki, nasil koyarsaniz koyun, ayri guzel oluyor goruntu. Meyvalariniz yeterince tatli degilse, ya da azicik parlasinlar isterseniz, ahududu receli ile glazurleyebilirsiniz, ben oyle yaptim. Gonlumden gecen tartlari menekselerle suslemekti ama elimin altinda olmadigindan, nane yapraklariyla yetindim bu seferlik.

Bu yapimi kolay tartlari hic buzdolabina sokmadan, meyvalarin o canli renkleri hic donuklasmadan yemek en iyisi. Hele bu isi doganin muhtesem uyanisini doya doya seyredebileceginiz bir yerde yaparsaniz daha da iyi. Boylelikle butun duyulariniz baharin cabucacik geciveren guzelliginden nasibini almis olur.

Gonlunuzce gececek guzel bir bahar dilegiyle,


26 Comments:

Blogger ufukmutfakta said...

Zinnur ne güzel olmuşlar. Senin sayfanda böyle renkli, harika şeyleri her zaman görebileceğimi biliyorum ve seni takip ettiğim uzun süre boyunca da bu konuda hiç yanılmadım. Ellerine sağlık....

4/25/2007 02:01:00 AM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Zinnur gerçekten anlattığın bütün o bahar coşkusunu fazlasıyla anlatmış minik tartların. Renkler insanın içini açıyor. Ellerine sağlık. Sevgiler,

4/25/2007 02:14:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, siten her gün takip ettiklerim arasında tariflerini yap(a)masamda sırf gözüm gönlüm açılsın diye siteni geziyorum hergün, resimlerine bakıyorum. Bu tartlarda yine sanat eseri gibi olmuş, çok tebrik ederim...
Sevgiler...

4/25/2007 04:55:00 AM  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Zinnur,
resimler, renkler harika! Iyi ki bu seferlik bence menekse yokmus, nane yapraklari cok güzel olmus:) Pazartesi annemin bahcesine gelince ben de baharin geldigini anladim, rengarenk cicekler, yesillenmis bir bahce, cicek yarisinda olan meyve agaclari....
Sevgiler

4/25/2007 05:19:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur, Bizim Pastanenin iştah açan, hem göze hem de damağa hitap eden ürünlerini zevkle hep takip ettim. Hala da ediyorum . Artık hazırım ! dediğim andan itibaren de denemeye başlayacağım..
Likapalı pastalar, çilek sepeti, 29 ekim pastası her biri ayrı favorim ve yapılacak listemde duruyorlar senin de iznin olursa her birini deneyeceğim . Son Tartlar da bu listeme dahil oldu. Çok güzel görünüyorlar..
Eline sağlık..
sevgiler

4/25/2007 10:20:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcuğum merhaba, bloguna girmemle içim açıldı. Tartların öyle güzel olmuşki renkleri harika!

4/26/2007 01:56:00 AM  
Blogger sevdamavisi said...

Sevgili Zinnur,
inanılmaz güzel ve renkli olmuşlar ellerine sağlık. Gönlüme de baharı getirdi adeta. ellerine sağlık

4/26/2007 04:50:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sagolasin Ufuk'cugum. Bazen saatlerle ugrasip tatlilar/pastalar ortaya cikariyoruz, ama sonucta yaptiklarim arasinda en cok begendiklerim rengarenk meyvali, goruntusune benim katkimin az oldugu boyle tatlilar. Senin de onlari begenmene sevindim.
Sevgiler,

4/26/2007 06:08:00 AM  
Blogger zinnur said...

Burcin'cigim, gercekten cok ic acici baharin renkleri, meyvada, ciceklerde, agaclarda.. Sabah yuruyus yaptigim yolun goruntusu o kadar hos ki, her seferinde kamerami almadigima pisman oluyorum. Kacip gitmeden baharin tadini cikarmali..
Sevgiler,

4/26/2007 06:10:00 AM  
Blogger zinnur said...

Muge, cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin. Bu tartlar ayni zamanda cok da kolaydi, rahatlikla deneyebilirsin.
Sevgiler,

4/26/2007 06:11:00 AM  
Blogger zinnur said...

Dilek,ne guzel dogayla icice olmak! IFe'cik eminim cok mutludur. Eh biz de bahcenin resimlerini goruruz sonradan, degil mi?

Menekse konusunda hakli olabilirsin, belki de fazla renkli olurdu, dahasi meyvalari sonuk bile gosterebilirdi. Ama aklimda, hem tadda, hem de goruntude menekseli bir pasta yapmak var. Susleme icin sekerlenmis menekse yapraklari kullanmak istiyorum. Sarimsi kremalara mor renkli cicekler cok yakisiyor. Kafamda hazir bile goruntusu.
Sevgiler,

4/26/2007 06:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nur'cugum, izin de ne demek, cok sevinirim denersen. Bence bu tartlardan basla, cunku yapimlari cok kolay ve cabuk oluyor. Hatta tarif diyebilecegim bir sey bile yok qaliba ortada:)Denersen memnun kalirsin diye tahmin ediyorum.
Sevgiler,

4/26/2007 06:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Pembeli'cigim, sagol. Yorumun beni mutlu etti.
Sevgiler,

4/26/2007 06:18:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevdamavisi, ne mutlu o zaman bana :) Benim de fotojenik oluslari ve yapimlarinin kolayligi cok hosuma gitti.
Sevgiler,

4/26/2007 06:20:00 AM  
Blogger Sakız Hanım said...

Zinnur Hanım merhaba
Tam da Fransa'dan gelecek misafirime ne ısmarlasam diye düşündüğüm zamanda ilaç oldunuz bana. Menekşe deyince akan sular durur. Menekşeyi edinmemizin yolu ve markası hakkında bilgi verebilirseniz cok sevinirim.
Ellerinize sağlık

4/26/2007 08:04:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sakiz Hanim, menekse surubu yoresel olarak G. Fransa'ya ozgu olmakla beraber hemen her yerde bulunabiliyor anladigim kadariyla Fransa'da. Zeynep'in getirdiginin markasi Guiot. Sirop de Violette diye geciyor. Ayni zamanda sekerlenmis menekseler de satiliyormus Fransa'da, pasta, kapkek vs suslemek icin. Onlardan da istemistim Zeynep'ten ama hatta gurultu vardi galiba, yerine menekseli seker geldi :)Tabii ben de hic bozuntuya vermedim.

Ayrica Mariage Freres markali bir cay getirdi ki, cayda farkli aromalar fikrine aciksaniz, eminim cok begenirsiniz. Kutuyu acar acmaz insanin burnuna nefis cicek ve meyva rayihasi geliyor. Cayin adi Marco Polo. Biz hem sicak iciyor, hem buzlu cay yapiyoruz. Yalniz bu cay oldukca pahali bir caymis anladigim kadariyla. Bir tenekesine $10'dan fazla para verdigini soyledi Zeynep.

Cikolata seviyorsaniz, Valrhona markali cikolatayi da tavsiye edebilirim getirtilebilecekler arasinda.

Umarim yardimci olmustur.

Sevgiler,

4/26/2007 01:34:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sakiz Hanim, bir onceki yorumda yazmayi unutmusum, Zeynep dedi ki, bu suruplari tatlilarda kullanmaktan ziyade suyla tuketiyorlarmis Fransa'da. Bardagin dibine azicik surup konuluyor, ustu soguk suyla tamamlaniyor. Guzel eflatun renkli, menekse kokulu bir su oluyor. Ben suya her hangi bir sey karistirmayi tercih etmeyenlerdenim gerci; ama bu daha cok su icmesi gerekip de yapamayanlarimiz icin hos bir secenek olabilir.
Sevgiler,

4/26/2007 01:41:00 PM  
Blogger nilay said...

Sevgili Zinnur;
görüntü harika olmuş...ellerine sağlık :)

4/26/2007 01:51:00 PM  
Blogger munevver said...

Şimdi menekşeli tatlar,pastalar bekliyelim Zinnur'dan arkadaşlar.Değil mi Zinnur? Hayali bile çok hoş...
Sevgiyle,Nane Limon

4/26/2007 11:11:00 PM  
Blogger zinnur said...

Nilay'cigim, tesekkurler...

4/28/2007 10:15:00 PM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, aklimda daha neler neler var ama is yapmaga gelince, bir tembellik cokuyor ustume. Umarim bu menekseli pasta da digerleri gibi sadece lafta kalmaz.
Sevgiler,

4/28/2007 10:20:00 PM  
Blogger Hülya said...

Nasıl şık bir sunum daha.Baktıkça içim açıldı.Bahar ne çok şeyi etkiliyor di mi?Ben pasta yaparken birden bakıyorum heryer bahar...
İçimize işleyen doğa elimizin değdiği herşeye güzellik katıyor.Ellerinize sağlık...

4/28/2007 11:28:00 PM  
Blogger Sakız Hanım said...

Merhaba Zinnur Hanım,
En başta yol gösteriminiz için teşekkürler. Neticesiyle beraber yazmak için bekledim.
Menekşe şurubuma kavuştum :). Sizin de yaşadığınız gibi şekerleme yerine şekeri geldi. Ama şekerlemeler sipariş edilmiş. En büyük süpriz ise menekşeli yoğurtlar ile menekşe reçeli oldu.
Hepsini fotoğraflayıp sayfama koymak istiyorum. Size haber veririm.
Tekrar teşekkürler, benim bu kadar mutlu olmama vesile oldunuz...

4/29/2007 09:41:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sakiz Hanim, agiz tadiyla, saglikla tuketin menekseli hediyelerinizi. Ben de sizin adiniza mutlu oldum haberinizle.

Menekseli sekerlerle belki kurabiye yapilabilir diye dusunuyorum. Ya Zuhal'in kurabiyeleri gibi bir sey, ya da iyice robotta cekilip yine kurabiye ve kapkeklerde dekorasyon olarak kullanilabilir.

Menekseli izleinizi sabirsizlikla bekliyorum.

Sevgiler,

4/29/2007 10:08:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hulya, atamisim yorumunu nasilsa, kusura bakma.

Dedigin gibi, baharin guzelligi mutfagimiza da yansiyor. Doganin canlandigi bu gunler cook guzel.
Sevgiler,

4/30/2007 12:16:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:30:00 AM  

Post a Comment

<< Home