Wednesday, April 04, 2007

Aldiklarim, Kullan(ama)diklarim, Memnun Kaldiklarim...

Yelda sobelemis beni! Hem de iki defa... Yelda'cigim, kusura bakmazsin umarim, hem biraz geciktim, hem de cevaplamaya ikinci sobeden basliyorum. Ilkini de ilk firsatta toparlayip yazacagim.

Ilk siraya fotograf makinemi koymak istedim. Malum o olmadan yemek blogu olmaz, hatta bu resmi cekmek bile mumkun olmaz. (Onun icin kutusunun uzerindeki resmi cektim ben de.) Daha once de Canon kullanmistim, ama yeni kameramin renkleri daha canli ve guzel geliyor bana. Gecenlerde komsularimizdan birinin bir suru diger yetenegine ek olarak fotografci oldugunu kesfettim. Hatta kendisinden ilk 5 dakikalik fotograf dersimi bile aldim. Umarim yakinda kameramin henuz kesfedemedigim fonksiyonlarini ogrenip, daha iyi resimler cekebilecegim.

Ikinci sirada Kitchenaid mikserim var. Bunu esim ve cocuklar yillar once bir anneler gununde bana hediye olarak aldiklarinda, "ne gerek vardi?" diye bir suru laf etmistim. (Boyle tatsiz huylarim da coktur iste!) Gercekten de uzun bir sure el mikserimi kullanmaga devam ettim, hatta tezgah uzerinde yer tutuyor diye, bir aralar asagi kata bile indi. Ne zaman ki ilk buyuk pastami yaptim, mikserimin degerini o zaman anladim. Simdilerde ise, el mikseri ile rahatlikla yapilabilecek seyleri bile Kitchenaid'imle yapar oldum. Mikserimizin tanitimini yapmama yardim eden hostesimize gelince, kendileri belki de mutfaktaki en buyuk yardimcim oluyor, hem de hayatimda aldigim en guzel hediyelerden biri...

Satin aldiklarim arasinda beni belki de en mutlu edenler kitaplarim. Onun icin en son aldigim kitaplardan da bahsetmek istiyorum. Kate Zuckerman'in The Sweet Life: Desserts from Chanterelle'i en sevdigim cinsten bir kitap cikti, son derecede ogretici... Icindeki tarifler kadar, verdigi genel bilgiler ve paylastigi tekniklerden de faydalanacagim. Nevin Halici'nin Sufi Cuisine kitabini ise ne zamandir almak istiyordum, simdi kismet oldu. Her iki kitabimdan da cok memnunum.

Iste alip da henuz kullanamadiklarima bir ornek. Gerci kullaninca cok memnun kalacagimdan eminim. Bu zamana kadar bir mandolinin eksikligini hissetmemistim ama bunu o kadar makul bir fiata buldum ki, almamazlik edemedim. Gordugunuz gibi hala kutusunda duruyor. Resmi cekmek icin acayim dedim, ama sonra bir de toplayip geri koymasi var diye vazgectim. Iyisi mi simdilik dursun kutusunda.

Kaliplarim arasinda en cok sevdiklerim alti cikanlar. Her kullanisimda yuzumu gulduruyorlar. Alti olmayan cember kaliplarimi da cok seviyorum. Onlarin bir de capi ayarlanabilir buyugu var bende ama bu resme dahil etmeyi unutmusum. Mini mini kaliplarim alti cikanlar kadar kullanisli olmasalar da bana cok sevimli geliyorlar. Ha, bir de en soldaki yarim silindir seklindeki kalibimi cok seviyorum; buna sebep kendileri icin sadece $1 sarfetmis olmam olabilir.

Bu resimde, hem kullanip cok memnun kaldigim, hem de henuz kullanamadigim levyelerim var. Kucugu 30 cm. e kadar capli pastalar icin isimi cok guzel gordu, 35 cm.liklerde ise yetersiz kaldi. Gerci 35 cm.lik bicagimin da yardimiyla 35 cm.lik pastalari katlara ayirmak icin yine kullandim onu. Ama aklimin bir kosesinde hep ya daha buyuk pasta yapmam gerekirse endisesi vardi. Nihayet buyuk bir levye aldim, artik 45 cm'e kadar capli pastalardan korkmam, daha buyugu de her bakimdan beni asar zaten..

Son resimde cok sevdigim silikon tepsi altliklari ve spatulam var. Silikon kalip almaya hic heves etmedim ama tepsi altliklarim sayesinde epey pisirme kagidi tasarrufu yaptim, tepsi yaglamaktan da kurtuldum. Bunlari da tanesini $1'a ($1'lik kalibimi aldigim dukkandan) aldim. Simdi yaniyorum, keske cok cok alip, mutfak islerinden hoslanan ese dosta hediye etseydim diye... Spatulam ise esnek dokusuyla, kaselerin dibinde kalanlari siyirma isinde cok yardimci oluyor. Ziyanin mumkun oldugunca onune gectigi icin cok seviyorum onu.

Mutfagimda daha bir suru alet edevat var cok severek kullandigim, emektar mutfak robotum ve olcu aletim mesela. Ama burda bir nokta koyuyorum bu mime. Umarim sozunu etmediklerim kusuruma bakmazlar. (Size de kullandigimiz esya canliymis, her halinizden anlarmis gibi geliyor mu bazen?)

Guzel gunler dilegiyle,

24 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Merhaba,ben eger bir esyanin yenisini almaya niyetlenirde bunu dile getirirsem eskisinin alinacagindan ve bozulacagindan korkarim hep.

4/04/2007 12:55:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

su 1 dolarliklari nerden aldin soylesende bizde alsak be guzelim

4/04/2007 09:59:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur,

Hepsi çok güzel. İyi günlerde kullanmanı dilerim. En çok spatulayı beğendim. Gerçekten de bazen kaşık yetersiz kalıyor kase ve tabaktakileri sıyırmak için.
Sevgiler,

http://bakinnepisirdim.blogcu.com

4/05/2007 03:25:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Evet, ben de bir nevi canli olduklarina inaniyorum. Hatta icinizden geceni bile okuyabiliyorlar, "komsu Ayse hanim'la ayni zamanda almistik, onunki sizlere omur, benimki hala tik demeden calisiyor" diye icinden geciyorsun, ertesi gun malum :)
Omurleri zikirleri kadarmis,-duyanlara selam olsun-, zikirleri bitince yapilacak tek sey "Inna lillah ve inna ileyhi raciun" demekmis. Bunlar da anneannemden..

4/05/2007 04:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, demek bir ben degilmisim :)

4/05/2007 07:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, Christmas Tree Shop adli bir magazadan aldim. Amerika'nin cesitli yerlerinde subeleri var.

4/05/2007 07:03:00 AM  
Blogger zinnur said...

Burcin, guzel dileklerin icin tesekkur ederim.

Silikon spatulalar ayrica isiya dayanikli olduklarindan, yemek pisirirken kasik gibi de kullanilabiliyorlar. Sahanda yumurta yaparken, pankek pisirirken vs. cok kullanisli oluyorlar gercekten.

Sevgiler,

4/05/2007 07:06:00 AM  
Blogger zinnur said...

Betul'cugum, demek sen de esya komplozedelerindensin :)

Anneannenden aktardigin inciler icin tesekkur ederim.

Sevgiler,

4/05/2007 07:09:00 AM  
Blogger pecete said...

Zinnur, kullanamadıklarınla olaya farklı bir lezzet katmışsın. Güzel tariflerden sonra, güzel bir yazı ve hatta güzel bir son olmuş. Ellerine sağlık...

4/05/2007 08:18:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ne güzel anlatmışsın canım :) Benm ktchenaid le seninki aynı model.Ben yeni aldım bir sürü tereddütlerle ama çok memnunum oldığıma şimdi.Eşim geçenlerde çiğköfte bile yaptı,benim ''olmazz yaa'' nidalarım arasında :) sonuç oldukça yumuşak bir çiğköfte oldu :) hani herşey yapılıyor yanii ...

selam ve sevgiler İstanbul'dan...

4/06/2007 04:26:00 AM  
Blogger Nukhet said...

Bu bloglar yuzunden bir kitchenaid edinecegim bu gidisle.Bir de su slikon spatulayi her gorusumde elime akar bakarim sonra da ev de var ya normal spatulan diye geri brakirim. Ama bu postundan sonra sanirim bir kez daha inceleyecegim. Cok keyif alarak okudum. Sevgiler

4/07/2007 02:56:00 AM  
Blogger Ceylan said...

Ben hep diyorum, bu oyun ev bütçesine zarar bir oyun diye !! :)aynen Nükhet gibi ben de o kadar okuyunca şu Kitchen Aid'i alsam mı diye düşünüyorum!! Zinnur çok güzel anlatmışsın, ellerine sağlık ! Benim de hiç açmadığım bir makarna hamuru makinam var öyle..eşimin dilinden düşmez hala!! Bakü'den sevgiler !

4/08/2007 11:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Aysem, cok naziksin, tesekkurler..

4/09/2007 07:21:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serinmavi, cig kofte ha! Simdi bu potansiyeli de ogrenince, baska bir gozle bakmaga basladim mikserime :)Yumusak filan, cig kofte olsun da..
Sevgiler,

4/09/2007 07:23:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nukhet, tesekkurler. Isin dogrusu su ki, su anda Kitchenaid ile yaptigim islerin cogu normal el mikseriyle de mukemmelen yapilir. Geriye kalan islerin cogu icin de, bir yardimciyla isin altindan kalkmak mumkun. Ama tabii ellerin serbest kalmasinin, isleri cok hizlandirdigi ve verimi arttirdigi da bir gercek.

Silikon spatulalara gelince, denersen sanirim memnun kalacaksin. Hem oburu kadar pahali da degiller ;)

Sevgiler,

4/09/2007 07:33:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ceylan, Kitchenaid konusunda dusunduklerimi yukarda Nukhet'e yazdim. Tabii her mutfagin ihtiyaclari ve butcesi farkli oluyor. Bunlari da goz onunde bulundurmak lazim alma karari verirken.

Makarna makinesi bende de var. Gerci ambalajinda degil ama, arzu ettigim kadar kullanmadigim da bir gercek. Eskiden cocuklar ufakken cok daha fazla kullanirdim, oldukca pratik aslinda. Hatta manti hamuru vs de acardik. Son iki sefer ise tatli yapmak icin kullandim. Sen pasta yapmayi seviyorsun sanirim. Bir de oyle dene (plastik cikolata acmak icin cok kullanisli oluyor), belki kutusundan cikarmayi basarirsin :)
Sevgiler,

4/09/2007 07:37:00 AM  
Blogger Tuba said...

Zinnur'cugum, ben sana tamamen farkli bir soru sormak istiyorum. Pastalarinda hangi kremayi kullaniyorsun? Dr. Oetker'i ben San Diego'da bulamadim. Buradaki marketlerden aldigim kremalar da pek istedigim gibi yumusak olmuyor. O yuzden senin ne kullandigini merak ettim, sevgilerle,

4/09/2007 02:34:00 PM  
Blogger zinnur said...

Tuba, Dr. Oetker ya da baska marka hazir krema hic kullanmadim simdiye kadar. Pastalarda kullandigim kremalar cesitli. Kimi zaman ganas, kimi zaman buttercream denen yumurta ve tereyag bazli krema, kimi zaman krem patiseri (yani sutlu, yumurtali, pisirilerek yapilan pastaci kremasi), bazen mus tipi dolgular kullaniyorum. Simdilerde tarif vermiyorum pek ama arsivden Pastalar kategorisine bakarsan, kullandigim farkli kremalarin tariflerine ulasabilirsin.
Sevgiler,

4/09/2007 07:38:00 PM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,benim de sana bir sürprizim var,Fırsat bulduğun an.Öpüyorum..
Sevgiyle,Nane Limon

4/10/2007 02:26:00 AM  
Blogger zinnur said...

Mmm, Munevver'cigim, burnuma taze makaron kokusu geliyor :) Cook tesekkur ederim hediyene. Sorulari ilk firsatta cevaplayacagim.
Sevgiler,

4/10/2007 01:28:00 PM  
Blogger Tuba said...

Zinnur'cugum, senin ganaj ve pastaci kremalarini biliyorum. Benim sormak istedigim (ve de soramadigim:)), cig krema kullanirken kullandigin belli bir marka mi?

4/11/2007 11:30:00 PM  
Blogger zinnur said...

Tuba, kususra bakma, sen guzel sormussun da ben anlayamadim ilk seferde.

Ozellikle aradigim bir marka yok cig kremada. Heavy whipping cream diye uzerinde yazinca aliyorum. Bir de whipping cream var, yag orani daha dusuk oldugu icin, heavy olani kadar sertlesmiyor cirpinca. Buzdolabina baktim Tuscan marka imis su anda evde olan, daha once Land'o Lakes marka da kullanmistim. Markalar arasi bir fark gozleyemedim ben acikcasi.

Yumusaklik meselesi cirpma suresi ile ilgili sanirim. Acaba daha az cirparak daha yumusak bir kivam elde edebilir misin?

Sevgiler,

4/12/2007 07:26:00 PM  
Blogger esracengiz said...

Merhabalar Zinnur Hanım,
Ben daha çok şekerhamurlu pastalarla uğraşan tatlı sevenlerdenim. Kitchenaid marka mikserlerin hamur yoğurma özellikleri de olduğunu duydum. Acaba sizin böyle bir denemeniz oldu mu ya da kullanan birinden duydunuz mu? Şeker hamuru gibi yapışkan ve sert hamurları da yoğurma işlemi yapabiliyor mu? Eğer böyle bir özelliği var ise bende almayı düşünüyorum.

5/02/2007 04:18:00 AM  
Blogger Unknown said...

Merhaba Esra, ekmek ve piza hamuru yaptim Kitchenaid'imle, fakat seker hamuru denemem hic olmadi. Bir sey soyleyemeyecegim. Seker hamuru konusunda daha tecrubeli olan arkadaslar belki yardimci olabilir size bu konuda.
Sevgiler,

5/02/2007 05:42:00 AM  

Post a Comment

<< Home