Monday, March 12, 2007

Paris Muhabirimiz Bildiriyor...

Zeynep Paris'teyken Pierre Herme ve Sadaharu Aoki'nin patiserilerine gitmesini tembihlemistim. Ikisi birbirine yakinmis zaten. Cekingen kizim gitmekle kalmayip, annesi icin birkac resim bile cekmis. Ilk resimdeki Pierre Herme'nin meshur gullu makaronlu Isfahan'i. Dedikleri kadar guzelmis aldigimiz haberlere gore. Ilk uc resim Pierre Herme'nin patiserisinden, kalanlar ise uzakdogu malzemeleri ile Fransiz tekniklerini birlestirerek harikalar yaratan Sada'nin vitrinleri. Eh, bu resimlerden birkac aylik ilham cikar Bizim Pastane'ye.


22 Comments:

Blogger hanimiş said...

Zinnur sadece sana değil bana da birkaç aylık ilham çıktı bu pastalardan. Hatta yarın bu dikdörtgen dilimlerden ilhamla yapacağım hemen birşeyler.. Bak daha yeni İsfahan'ın muhabbetini yapmıştık, Zeynep'e kısmet olmuş tatmak..

3/12/2007 08:48:00 PM  
Blogger pecete said...

Kızını tebrik ederim. Çok güzel resimler. Tebrik ederim. Havalarda uçan ilhamları görmekteyim. Hadi bir an önce harekete geçin. Biz de nasiplenelim. Sevgiler...

3/12/2007 11:53:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

oy oy, nım nım diyerek baktım bütün resimlere. Ve maalesef dün çantamdaki çikolatayı yediğime çok pişan olarak iç geçirdim. Bekliyoruz tariflerinizi bizde yapalım, yiyelim, güzelleşelim :D

3/13/2007 05:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isil'cigim, o Isfahan resmini sana ithaf ediyorum. Gorunce hemen sen aklima geldin zaten :) Sadaharu Aoki'nin yaptiklari benim de cok hosuma gidiyor, linkini verdigim sitesinden baska fikirler de alabilirsin.
Sevgiler,

3/13/2007 07:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Aysem, gercekten guzel resimler cekmis Zeynep. Doga resimlerinde daha da basarili hatta.

Bu resimlerdeki tatlilar soyle "ha' deyince ortaya cikan cinsten degiller maalesef. Ayrica bu aralar bizim evde tatli tuketici eleman azalmis durumda. Onun icin biraz vakit alacak uretime gecmem, ama planlarda var kesinlikle...
Sevgiler,

3/13/2007 07:55:00 AM  
Blogger zinnur said...

Naile'cigim, ben zaten blog isine bulastigim son iki yilda epey guzellestim :) Bu tatlilari yapmaya baslamadan, son porsiyonuna kadar kime yedirecegimi de hesaplamam sart, yoksa bu kadar guzelligin sonu nereye varacak, ben de bilmiyorum :)
Sevgiler,

3/13/2007 07:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur Hanim,
Sayfanizi cooook uzun zamandir izliyorum, Paris'te yasiyorum/okuyorum..
Ilk defa yazmamin sebebi bugun kiziniz gibi Ispahan yemis olmam!! Tek fark La Durée'deydim ve fotograf makinemin pili bittigi icin resmini cekemedim...

Tesaduf cok hosuma gitti:)

Sevgilerimle,
Basak

3/13/2007 08:00:00 AM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,biz pespembe güllü makaronları gıda boyası kullanmadan ne zaman yapacağız ?Sen yolumuzu açarsın,Biz de arkandan geliriz.
Zeynep ne hoş resimler çekmiş öyle.Hepsini inceledim.Hepsi çok güzel şeyler.Önümüzdeki günlerde Bizim Pastane bize ne güzellikler sunacak bakalım?
Nane Limon

3/13/2007 09:30:00 AM  
Blogger zinnur said...

Basak, tesekkurler ilk yorumun icin! Pierre Herme, kendi patiserisini acmadan uzun sure Laduree'de calismis zaten. Belki Isfahan'i da orda kesfetmistir. Ilk yapmaga basladiklarinda Isfahan'in fazla ilgi cekmedigini, fakat Herme'nin israrla repertuvarinda tuttugunu okumustum bir yerde. Bir bildigi varmis anlasilan :)
Sevgiler,

3/13/2007 11:26:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, bir yerde okudum ama neresi yine unuttum; gul surubu kullaniyormus rengi ve kokuyu vermek icin. Onun icinde boya var midir, bilemiyorum. Bende de var simdi bir gul surubu, dondurmada kullandigimda iyi sonuc vermisti. Denemeli ama bu makaronlarin ustu nasil boyle puruzsuz oluyor onu anlayamiyorum ben? Nasil incelikte bir badem tozudur bu?
Sevgiler,

3/13/2007 11:29:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur Hanim,
Bu arada unuttugum ikisinin de sunumlarinin tipatip ayni olmasi:) Daha da onemlisi belki yuzlerce blogu ziyaret etmeme ragmen, sizinkini her zaman cok zarif, cok sik ve zevkli buldugum...
Bir de dunya cicisi bir kiziniz oldugu:)
Sevgilerimle,
Basak

3/13/2007 12:51:00 PM  
Blogger DREAMER Elif GÜNEŞ said...

merhaba,

fotoğraflar gerçekten çok güzel ve ürünler de çok şık.
Acaba son fotoğraftaki üzerinde makaron olan pasta hakkında biraz bilgi alabilir miyiz?adı nedir,içeriği nedir?

3/13/2007 03:37:00 PM  
Blogger zinnur said...

Basak, cok tesekkur ederim, cok naziksin :)
Sevgiler,

3/13/2007 06:18:00 PM  
Blogger zinnur said...

Dreamer, kizima da sorabilirim ayrintilari ama Internet'te ufak bir arastirma sonucu su resmi buldum. Ordan goruldugu uzere adi Chocolat Pralin imis. Malzeme kartinda da cikolatali biskuvi kati, beze kati, bademli pralin, sut cikolatasi kremasi ve pralinli krema yazdigini okuyabiliyorum. Aman da amannn...

3/13/2007 07:10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

offff offf bu ne muhteşem görüntülerdir. paris'te olup hepsinden yemek istedim ben şimdi. harika ötesi ne desem bilemiyorum.

Sevgiler,

http://bakinnepisirdim.blogcu.com/

3/14/2007 03:53:00 AM  
Blogger DREAMER Elif GÜNEŞ said...

tesekkur ederim.cok guzel gorunuyordu sormadan geçemedim :)
kızınızdan bilgi alırsanız paylaşmanızı rica edebilir miyim?
ayrica pastanenizde chocolate pralini yakında görebilecek miyiz:)
sizin deneyiminizden geçer not alan bir tarifle bu işe girişmeyi tercih edeceğim sanırım.Baksanıza güzelim pasta nasıl da kat kat zahmet ve zevkle inşaa edilmiş.

3/14/2007 03:14:00 PM  
Blogger Burcu ÜNAL said...

Fotoğrafları izlerken kalbim yerinden çıkacak sandım... pastacılığı seviyorum ve bu görüntüler için şükranlarımı gönderiyorummmm ...

sevgiler

3/14/2007 06:55:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Burcin, al benden de o kadar. Tabii kalori, kolestrol, diyet kaygilari olmadan ben de hepsinden birer lokma tatmak isterdim cok.
Sevgiler,

3/15/2007 12:34:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dreamer, kizima da sorarim ayrica. Bu aralar detayli mutfak projelerine pek girismiyorum. Nedeni hem vakit sorunu, hem de etrafta yiyecek/takdir edecek pek kimse olmamasi. Kizim donunce, evimize daha s1k ugrayacak arkadaslariyla beraber boyle bir grup kendiliginden olusuyor; ben de o zaman denemeyi dusunuyorum bu cesit tatlilari. Hem boylece Zeynep'e, aslina ne kadar yaklasabildigime dair fikrini sormak da mumkun olur. Yalniz acikcasi benim aklim Bamboo'da (Opera pastasinin yesil cayli yorumu); cikolatali pralin biraz bekleyebilir.
Sevgiler,

3/15/2007 12:39:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pastacim, tesekkur ederim yorumun icin. Pek guzel anliyorum heyecanini, aynisini ben de hissediyorum bu resimler karsisinda. Her biri birer sanat eseri, oyle degil mi?
Sevgiler,

3/15/2007 12:41:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur , Hepsi çok çekici ve güzel
şeker hamurlu pastalar çok sevimli :)) ama bu pastalar hem sanatsal hem ben çok lezzetliyim diye bağırıyorlar. Bu sabah yatağımdan kalkmadan önce makaron kulesi nasıl yapılır acaba diye düşünüyordum. TV de izlediğim bir programda amerikadaki top 5 tatlı sıralamasında yer alan bir tatlı idi.. hadi sen makaron tariflerini ver ben kuleyi inşa edeyim..

sevgilerimle

nur ayday

3/15/2007 01:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nur, yorumun icin tesekkurler. Makaron tarif(ler)i arsivde Kurabiyeler altinda var. Kuleni merakla bekliyorum :)
Sevgiler,

3/15/2007 05:16:00 AM  

Post a Comment

<< Home