Tuesday, March 13, 2007

Erikli Mekik Tarti ve Kahveli Krem Brule

Kullanilsa iyi olacaklar listesinde acilasmaya baslayan findik tozu ve yumusamaya baslayan erikler vardi. Erikler kurutulan cinsten oldugu icin lezzetlerinden cok umutluydum ama beni hayal kirikligina ugrattilar. Kimse yemeye yanasmayinca, tatliya malzeme olmak dustu kismetlerine. (Kalanlardan da komposto yapacagim.) Icinde findik tozu ve erik barindiran bir tarif bulamayinca dogaclama bir tatli yaptim. Bunun hamur kismi mekikle ayni, sadece badem tozu yerine findik tozu kullandim, biraz da dogal findik esansi kattim icine. Bir de tatsiz eriklerin uzerine biraz esmer seker serptim firina surmeden. Teker teker pisirmekle ugrasmak istemeyince, boyle ilginc bir tatli cikti ortaya. (Mekik hamuru icin su iletide fistikli finansci adiyla gecen tarifi, fistik yerine findik kullanmak sartiyla bire bir uygulayabilirsiniz.)

Kurtarma calismalari bazen zincirleme olarak baska kurtarma calismalarina neden olabiliyor. Mekik hamurunu hazirlarken sadece aklarini kullandigim 4 yumurtanin sarilarini degerlendirmek gerekti sonrasinda. Onlardan da krem brule yapmaya karar verdim. Soyle degisik bir sey olsun ama ne olsun derken, kahvelisinde karar kildim. Normal krem bruleden tek farki, krema-sut karisimina kattigim 1 yemek kasigi kahve granulu idi. Dort yumurta sarisindan 4 porsiyon tatli cikti. Turk kahvesi de, Amerikan kahvesi de icmiyorum, ama karamel ve kahve birbirine o kadar yakisiyor ki, bu krem bruleden ben bile yedim.


28 Comments:

Anonymous Anonymous said...

merhaba

çok güzel görünüyorlar umarım tariflerini en kısa zamanda veririsin. ama ben ingilizce sitene girdim ve orada çok şık tarifler vaaaaar. buraya da ekler misin?

3/13/2007 08:11:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous yorumcum, aslinda Ingilizce siteme hemen hic tarif yazmiyorum cok uzun suredir. Turkce sitem bu acidan cok daha fazla donanimli. Buna ragmen artik buraya da eskisi gibi uzun uzun tarifler yazamiyorum. Sadece ozel durumlarda tarif verebiliyorum. Diger zamanlarda ise, yazdiklarimdan ve resimlerden fikir almak icin faydalanabilirsiniz belki. Krem brulenin tarifini Internette rahatlikla bulabilirsiniz. Mekik hamuru icinse Bizim Pastane'nin eski bir iletisinden link verdim. Umarim yardimci olur.
Sevgiler,

3/13/2007 11:17:00 AM  
Blogger pecete said...

Krem brule'nin fırından çıktıktan sonraki kokusu taa buralara kadar geldi Zinnur. Ellerine sağlık. Mekik hamuru bu bizim meşhur Kireçburnu Mekiğinin hamuru mudur? Sen açıkladın da ben mi atladım?Sevgiler...

3/14/2007 06:43:00 AM  
Blogger zinnur said...

Aysem, bu tatlilara Amerika'da financier deniyor. Badem tozu, rengi donene kadar isitilmis tereyagi ve kopurtulmemis yumurta aki ile yapiliyorlar. Gecen yil finansci diye kendimce bir ceviri yapip, tarifini verdigimde Tijen'cigim bu bizim mekik degil mi demisti. Ben de o sayede ogrendim Turkcesini. Sonra Beyaz Firin'in yemek kitabinda mekik tarifini gorunce financier ile mekigin ayni sey olduguna iyice kanaat getirdim. Maalesef daha Turkiye'de mekik yemisligim yok. Lakin madem sen tavsiye ediyorsun, Kirecburnu mekigini not aldim. Bu yaz geldigimizde kismetse tadariz onu da.
Sevgiler,

3/14/2007 05:10:00 PM  
Blogger Nukhet said...

Sevgili Zinnur
Gene farkli ve yaratici tarifle karsimizdasin. Ellerine saglik. Bu arada eger vaktin varsa yeni pastama gozatmak icin seni aksammenusune bekliyorum. Sevgiler
Nukhet

3/15/2007 02:04:00 AM  
Blogger yiyek-semirek said...

cok iştah açıcı gözüküyorlar

3/15/2007 05:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nukhet, tesekkurler. Yorumlari cevaplar cevaplamaz geliyorum ziyaretine..
Sevgiler,

3/15/2007 05:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yiyek-Semirek, tesekkurler yorumun icin :)

3/15/2007 05:18:00 AM  
Blogger limoncicegi said...

Zinnur kahveyi neden icmiyorsun ? Benimde bagimlisi oldugum birsey, bir ara vazgecsem diyorum ama o kadar da sagliksiz degil diye vazgeciyorum...senin nedenin nedir?

3/15/2007 05:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Limon cicegi, sagliksiz oldugu icin filan degil, niyeyse oyle tiryakilikler edinemedim bu yasima kadar. Cayi da sekersiz ve coook acik iciyorum sevmekle beraber. Bir yandan da keyifle cay, kahve icenlere ozeniyorum.
Sevgiler,

3/15/2007 06:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Krem brule enfes görünüyor..:))umarım zamanınız olduğunda bu tarifi bizimle paylaşırsınız..:)9elleirnize sağlık hepsi harika..

3/16/2007 06:57:00 AM  
Blogger Damak Tadı said...

Krem Brule muhteşem gözüküyor bu tür tatlıları çok severim nedense..Mekik tarta gelince tıpkı Almanlar'ın tartlarına benzemiş,birde yerken üzerine konulan 1 yemek kaşığı kremşanti ise harika bir tat bırakır..
Her ikiside harika tatlar benim için tekrar ellerine sağlık,afiyetler olsun..

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu diliyorum..Sevgilerimle..

3/16/2007 01:48:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Annecim!
Seni ve tatlilarini cok ozluyorum!
Optum herkezi,
Zeynep

3/18/2007 05:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba, krem brule, nefis görünüyor. Böyle kurtarma çalışmalarına can kurban :))

Ellerinize sağlık.

Sımmsıcak sevgilerimle..

http://misss.blogcu.com/

3/18/2007 01:46:00 PM  
Blogger Yemekbahane said...

Zinnur merhaba,
Eşim geçenlerde mekik istedi benden, hemen senin tarifini deneyeceğim.

Ellerine sağlık
Müge

3/19/2007 08:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Hn merhaba, dİLEKcE'NİN BLOGUNDA Zeynep'i gördüm ne kadar duru bir güzelliği var maşallah...Sizin yazılarınızdan çıkarttığım olgun ve pozitif kişiliğiniz kızınıza da yansımış.Tebrik ederim...Enfes tarifler için de ellerinize sağlık..

3/21/2007 03:52:00 AM  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba ikisi de nefis görünüyor ellerinize sağlık.
Sevgiler…
Perihan

3/22/2007 05:18:00 AM  
Blogger Lafazan said...

Zinnurcuğum, bana gokcenos@hotmail.com adresime bir mail atar mısın? Sana birkaç şey sormak istiyorum ama mail adresini bulamadım.

3/22/2007 09:54:00 AM  
Blogger Tuba said...

Amerika'da bir oyun vardir hani taslarla oynanir. Oyunun adini unuttum, biraz ona benzettim bu tarti ben:)) Cok hos gozukuyor Zinnur, ellerine saglik. Artik ben de bloguma bekliyorum:)) Sevgiler San Diego'dan...

3/26/2007 10:59:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ulviye, ilk firsatta baska bir cesidini yine yapacagim, o zaman tarifini eklerim. Zaten krem brulenin ana tarifi hep ayni, degisen sutu tatlandirmak icin kullanilan malzeme sadece.
Sevgiler,

3/30/2007 05:34:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Gul, krem santi her seye yakisiyor zaten, degil mi? Krem brule ise benim de en cok sevdigim tatlilardan.

Ben de sana ve ailene bol agiz tadli, guzel gunler diliyorum.
Sevgiler,

3/30/2007 05:37:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zeynep'cigim, biz de seni cok ozledik. Sen gideli yaptiklarima pek ragbet olmadigindan daha az tatli yapiyorum. Sen geldiginde telafi ederiz.
Kocaman optum.

3/30/2007 05:38:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zerrin-misss, cok tesekkur ederim yorumun icin :)
Sevgiler,

3/30/2007 05:39:00 AM  
Blogger zinnur said...

Muge, denediysen umarim memnun kalmissinizdir.
Sevgiler,

3/30/2007 05:40:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isitmekaybi, cok naziksiniz, yorumunuz icin cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

3/30/2007 05:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Perihan, cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

3/30/2007 05:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tuba, mancala'yi soyluyorsun sanirim. Aslinda bu oyun Asya ve Afrika kokenli, Amerikalilarin Dogu'dan asirdiklarindan biri olsa gerek :) Haklisin, isler acele olunca erikler kocaman kocaman kaldi ve dedigin gibi bir goruntu olustu. Aslinda eriklerin dilimlenmesi, hamura saplanip kalmamalari acisindan daha iyi sonuc verecekti.

Senin bloguna zaten s1k s1k ugruyorum Tuba'cigim, sessiz ziyaretci olarak :)

Sevgiler,

3/30/2007 05:46:00 AM  
Blogger nilufer said...

merhabalar,
sitenizi yeni kesfettim ve cok begendim,gunlerdir krem brule tarifi arıyorum ama buldugum en mantıklı tarif de basarısız oldu,(bazı tariflerde peynir koymuşlar)rica etsem ,siz krem brule tarifi yayınlar mısını ,tsk

10/27/2007 07:35:00 AM  

Post a Comment

<< Home