Wednesday, December 20, 2006

Kestaneli Kek

Kestane ve cikolatayi birlikte cok seviyoruz sevmesine de, bu sefer kestanenin kendi lezzetini yakalamak istedim bir tatlida. Kestaneli krema, mus, hatta kurabiye tarifleri bulmak mumkun ama kestane puresinin cikolatayla karistirilmadan kek yapiminda kullanildigi bir tek tarife rastladim ben simdiye kadar. (The Art of the Cake, Bruce Healey) Bu yogun ve ortasi hafif nemli keki daha once Kestane ve Yesil Cayli Pastada kullandigimda cok begenmis ve yine yapmayi aklima koymustum. Ancak aradan 1 yil gectikten sonra gerceklestirebildim bu dusuncemi. Bu sefer ucuzcu bir dukkandan $1'a aldigim kalibimi denemek icin 1/2 olcu yaptim ama yanilmisim; tam olcu ancak dolduracakmis kalibi. Is suslemeye gelince, kestaneyi yine cikolatadan ayri dusunemedim. Guzel bir tatli oldu. Bizim Pastane'de ve diger bloglarda cesitli cikolatali glazur tarifleri var. Kekin kisa bir tarifini ise yarin eklemege calisacagim. Onun icin sadece kekin tarifini ekliyorum.
  • 100 g seker
  • 3 yumurta, aki ve sarisi ayrilmis
  • 1 1/2 tatli kasigi vanilya
  • 500 g kestane puresi
  • 60 g yari erimis tereyagi
  • 1/8 tatli kasigi tartar kremi ya da azicik limon suyu
  • 50 g un
23 cmlik kelepceli kalibinizi yaglayin. Kalibin altini uygun buyuklukte kesilmis pisirme kagidi ile kaplayip, icini unlayin ve fazlasini sikleleyin. Firininizi 220 C ye isitin.

Sekerin 4 tatli kasigini ayirin. Geri kalan sekeri yumurta sarilari ve vanilya ile elektrikli mikserinizde karisim koyulasincaya kadar cirpin. Sirasiyla kestane puresi ve tereyagini da ekleyip, karisim butunlesinceye kadar cirpin.

Yumurta aklarini mikserin dusuk hizinda cirpmaya baslayin. Hafif kopurunce, kullaniyorsaniz, tartar kremini ekleyip, hizi ortaya cikarin. Yumurta aki kopugu ancak sertlesinceye kadar cirpin. Sonra ayirdiginiz 4 tatli kasigi sekeri ekleyin ve yuksek hizda birkac saniye daha cirpip mikseri durdurun.

Ununuzu yumurta ve kestaneli hamurun uzerine eleyip iyice karistirin. Yumurta aki kopugunun once 1/3 unu tahta bir kasikla hamura katip, cabuk hareketlerle karistirin. Sonra yumusak hareketlerle kalanini ekleyin.

Hamurunuzu hazirladiginiz kaliba dokun ve ortasi daha alcak, kenarlari yuksek olacak sekilde uzerini duzeltin. Yaklasik 17-20 dakika, ya da kekin uzeri hafifce kahverengilesinceye kadar pisirin. Kekin pistigini anlamanin bir diger yolu da esneklik testi. Ortaya parmaginizla hafifce bastirdiginizda asagi inen kekin, parmaginizi kaldirdiginizda eski haline donmesi lazim.

Bes dakika kadar soguduktan sonra, dikkatlice kaliptan cikarin ve izgara uzerinde tamamen sogutun. Sevdiginiz cikolatali glazurle kaplyip servis yapin.

13 Comments:

Blogger Gezgin Köpek said...

Bu ve diğerleri gerçekten çok güzel. Aslında antik kurabiye benim pastanelerden neredeyse çok aldığım kurabiyr cinsi. Ellerinize sağlık...Afiyet olsun...

12/20/2006 04:45:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Eline sağlık yine süper bir görüntü,kestanenin tam zamanı ama püresini yapmak falan zor ya.yinede lazım olduğunda yapmak(veya almak ) gerek :)

Selam ve sevgiler...

12/21/2006 12:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Biblo, tesekkur ederim yorumun icin. Antik kurabiyenin Turkiye'de pastanelerde satildigini bilmiyordum. Ben tarif vermedim ama ilgilenirsen, Serinmavi blogunda Turkce tarifini vermis.
Sevgiler,

12/21/2006 06:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kekin görüntüsüne bayıldım diğerleri gibi, ellerine sağlık hepsi sanateseri gibi, sevgiler kolaylıklar

12/21/2006 07:29:00 AM  
Blogger incikboncuk said...

gecenin bi vakti blogunu dolaşınca acilen bi şeyler yemem gerektiğine karar verdim, yoksa gece rüyalarında sürekli bir şeyler yiyeceğim :)) tariflerinin hepsi birbirinden çekici görünüyor. ellerine sağlık.

12/21/2006 01:44:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Yine harika bir görüntü elinize sağlık ben bir dilim alıp gidiyorum görüşmek dileğiyle sevgiler.

12/21/2006 02:20:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

oooooo harika görünüyorlar elinize saglık
sevgilerrrrrrrr

12/22/2006 03:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Muhteşem görünüyor. üzerindeki çikolata insanın iştahını kabartıyor :) Ellerinize sağlık harikasınız.

12/23/2006 12:37:00 AM  
Blogger Tuhfe said...

Tarifi sabirsizlikla bekliyorum...

12/23/2006 04:44:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Ebru, Eskom, Tulosh ve Pastaci Kiz, cok tesekkur ederim yorumlariniz icin.

Incik Boncuk,gece gece tatli mi yedirttim sana? Olmadi bu :)

Tuhfe, tarifi ekledim. Kusura bakma beklettigim icin.

Hepinize sevgiler,

12/23/2006 03:19:00 PM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,senin geçen yıl yaptığın,o yeşil çaylı kestaneli pastayı çok beğenmiş,belki bir gün kestaneli keki anlatır diye,bekliyordum. Çikolatalı keki görünce pek sevindim.Senin her yaptığını denemek isteyen Münevver bu keki de ilk fırsatta deneyecek.Hazır, kestane püreleri varken...
Teşekkürler,ellerine sağlık.
Sevgiyle,nanelimon.rpytmpx

12/24/2006 04:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Munevver'cigim, inanir misin aklimdaydi senin o tarifi merak ettigin. Biraz da onun icin kalkistim bu keki yapmaya zaten. Umarim memnun kalirsin lezzetinden. Icinde kabartma tozu da olmadigindan oldukca yogun bir kek oluyor, adeta tort havasinda. Bizim hosumuza gitti.
Sevgiler,

12/24/2006 12:22:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:33:00 AM  

Post a Comment

<< Home