Monday, December 18, 2006

Antik Kurabiyeler

Bazen tesadufen ayni tarifleri deneyip, birbirimizi sasirtabiliyoruz. Iste ornegi: Serinmavi de bu kurabiyeleri yapmis. Tarifi Turkceye cevirmege vakit bulamamis, Ingilizcesine link vermistim. Simdi tarifin Turkcesine buradan ulasabilirsiniz.

Gourmet derisinden ikinci bir kurabiye tarifi denedim. Buna cok benzeyen kurabiyeleri daha once de yapmis ve cok guzel sonuc almistim. Bu seferkilerin tadi daha guzel olmakla beraber goruntuleri hayal kirikligina ugratti. Su resimdeki gibi olmasi gerekiyor.

Yapimi normal bir cikolatali kurabiyeye benziyor. Onden buzdolabinda soguttugunuz hamurdan kucuk yuvarlaklar yapip, pudra sekerine buluyorsunuz. Piserken kurabiye catlayip, bu kurabiyeye ozgu iki renkli goruntuyu olusturuyor. Bu sefer tarifi yazamayacagim, ama ilgilenen arkadaslar Ingilizce tarifini su linkte bulabilirler.

Bol agiz tadli gunler dilegiyle,


32 Comments:

Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,neden şekillerini beğenmedin?Seninkiler verdiğin linktekilerden daha güzel.Ayrıca resimdekilerle de aynı.Bir şey soracağım(her zamanki gibi) Ölçülerdeki yağ az gelmedi mi?l75 gr una 50 gr.?Belki de çikolatanın yağı ile dengelenmiştir.
Eline sağlık.Görüntüsü müthiş...
Sevgiyle,nanelimon

12/18/2006 10:06:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Munevver'cigim, tesekkur ederim. Beyaz kisimlari piserken buyuk olcude kayboldu diye oyle yazdim. Ayrica olculere dikkat cektigin iyi oldu. Acikcasi benim yaptigim tarif daha farkli. Icinde cekilmis findik da vardi. Uzun uzun yazmaga firsatim olmayacak diye, Internetten bir tarif bulayim dedim. Link verdigim guvenilir bir blog bildigim kadariyla, ama sonucta denemedigim bir tarif. Biraz daha arastirayim, benimkine yakin bir tarif bulmak icin.
Sevgiler,

12/19/2006 01:24:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, benim tarifi Internette buldum ve link verdim. Sayende oldu bu da. Tahmin etmemistim bulacagimi, cok tesekkur ederim. Ayrica ordaki resimde nasil olmasi gerektigi de gorunuyor.
Sevgiler,

12/19/2006 01:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

BENCE HARIKA HARIKA HARIKA..
SALIHA EROZAN

12/19/2006 03:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Harika bayildim resmen. munevverin dedigi gibi ayni seyi dusunmustum. seninkiler daha guzel tam antik gibi gorunuyo diye :) Zaten yaptigin herseye bayiliyorum ben. Ellerine saglik. Link verdigin siteden tarifi de aldim. En kisa zamanda denemek istiyorum. Tabii evdeki kurabiyelerin bitmesini beklemek lazim dimi..

12/19/2006 04:28:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcugum, tadi ve goruntusu herseysine bayildim dun aksam bunlarin. Sahaneydiler, ve biliyorsun diet deyim....:)

12/19/2006 06:03:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Saliha ve Gulcin, cok memnun oldum begenmenize.

Gulcin, evet, benimkiler daha antik gorunuslu. Onun icin Antik Kurabiye diye adlandirdim zaten :) Bu kurabiyenin orijinal ismini Kirisik, ya da Catlak Kurabiye diye cevirmek daha uygundu aslinda (crinkle cookies) ama ben kendi yaptigima uygun isim verdim.

Ikinize de sevgiler,

12/19/2006 07:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ayca'cigim, hepimiz oyle degil miyiz? :) Begendigine sevindim. Afiyet, seker, bal olsun ama sakin kilo olmasin.
Sevgiler,

12/19/2006 07:18:00 AM  
Blogger DAMLA said...

Zinnur'cum,
uzun zamandır yoğun günlerim nedeniyle bloglar arasında dolaşamıyordum. Bugün şöyle bir bakayım dedim gözlerime inanamadım. Ne güzel senin yazılarını tekrar okumak :)
Bu arada bu ayki sofra dergisinde senin geçen sene bu zamanlarda yayınladığın truffle tarifinin çok benzeri var. Hani içine kestan şekeri koyuyordun ya... Malzemeler birebir aynı mı kontrol edip sana tekrar haber veririm...

12/19/2006 10:15:00 AM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,teşekkür ederim.Yeni linke baktım.Ayrıca oradaki resim ilkinden daha güzel bariz şekilde.Ben teşekkür ederim.
Sevgiyle,nanelimon.

12/19/2006 01:45:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Damla, denedim ama hic bir sey yazmadan resim koymak da anlamsiz geldi bana. Simdilik bazen tarifsiz, bazen kisaltilmis tarifle, ya da eskiden yapilanlara linkle gidiyoruz, bakalim. Bilmiyorum ilerde nasil olacak, ama bu sekilde bile onceye kiyasla cok daha az zaman harcadigim kesin.

Kestaneli truflerle ilgili haberin icin ayrica tesekkur ederim, Damla'cigim.
Sevgiler,

12/20/2006 07:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, evet, tarifin resmi daha hos. Bu arada, ordaki yorumculardan ikisi de benim karsilastigim problemle karsilasmislar, yani pudra sekeri buyuk olcude kurabiye tarafindan emilmis. Sebep kurabiyenin yumusak ve nemli,adeta kekimsi dokusu olmasi. Seker, nemi sever ve ceker, biliyorsun. Bu nedenle beyaz pudra sekeri, pistikten sonra yari eriyor ve beyazligini kaybediyor. Yorumculardan biri care olarak kurabiye hamurunun cok sogutulmasini onermis, yani hamuru buzdolabindan az az cikarip yuvarlamak lazim. Zahmetli is vesselam. Ya da resimdeki goruntuye razi olacagiz.
Sevgiler,

12/20/2006 07:52:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar uzunca bir zamandır sizi takip ediyorum harika şeyler yapıyorsunuz ellerinize sağlık her tarif birbirinden güzel sizi linklerime ekliyorum sizde beni eklersiniz çok sevinirim sevgilrr damla

www.cedene.com

www.cedene.blogcu.com

12/20/2006 12:25:00 PM  
Blogger zinnur said...

Cedene, merhaba. Yorumun ve link icin tesekkur ederim. Yalniz ben senin bloguna ulasamadim. Bir daha adresini verirsen sevinirim.
Sevgiler,

12/20/2006 03:00:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur be tesadüf değil,senin blog da gördüm arkadaşlardan tercime için rica ettim.Çok güzel oldular canım.Teşekkür ediyorum tarif için.Ama oldukça bereketli .Ben yarım ölçü yaptım yinede oldukça bol du.

Selam ve sevgiler

12/21/2006 12:31:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Serinmavi, ellerine saglik. Tercume eden arkadasin da kalemine... Bu kurabiyeleri Munevver de yapmis. Ikinizinki de benimkilerden guzel olmus dogrusu. Ben de puf noktasini kaptim ama artik. Bir dahaki sefere olmasi gereken goruntuyu yakalayacagim :)
Sevgiler,

12/21/2006 12:49:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ben de denemiştim bu tarifi cumartesi günü ama pek becerememişim galiba dışı öyle güzel çatlamamıştı. Başarılı olsa aynı zamanlarda belki ben de yayınlardım Hanimiş'te. :) Böyle denk geliyor bazen ama iyi oldu haber verdiğin Serinmavi'de yazdığı gibi yeniden denemek isterim.

12/21/2006 02:37:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhaba,
Ben senin sitene defalarca geldigim halde, nedense hic yorum birakmadigimi birden farkettim. Pastalarin, tariflerin harika. Bizlerle paylastigin icin gercekten cok tesekkurler..Ben ozellikle su asagida ki cikolatali pastayi cok begendim. Sanki hazir pastaneden alinmis gibi duruyor. Ellerine saglik, bu arada Amerika'nin ne tarafindansin arkadasim?

12/21/2006 04:19:00 PM  
Blogger nilay said...

merhaba Zinnur :)
ellerine sağlık...sen harikasın ,sayfanda kendimi kaybediyorum...kurabiyelerine bayıldım yine

sevgiler
nilay
www.cafesardunya.blogspot.com

12/26/2006 08:04:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Isil, yorumlariniza cevap vermekte gec kalmisim, ozur dilerim. Seninle bu ilk degil ayni seyleri yaptigimiz :) Bu kurabiyeler, kekimsi, yumusak ve lezzetli kurabiyeler. Yalniz gereken goruntuyu elde etmek icin hamuru soguk tutmak gerekiyor. Zaten Serinmavi de sozetmis tarifinde. Umarim iyi sonuc alirsin denersen.
Sevgiler,

12/27/2006 09:21:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tuba, gec cevap verdigim icin ozur dilerim. Cok tesekkur ediyorum guzel sozlerin ve yorumun icin. Biz NY eyaletinde yasiyoruz.
Sevgiler,

12/27/2006 09:25:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nilay, cok tesekkur ederim. Ben de bu vesileyle senin blogunla tanistim, ve yilbasi menune bayildim. Bu arada gecmis dogumgunun de kutlu olsun.
Sevgiler,

12/27/2006 09:28:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba zinnur

Bu kurabiyeyi sonunda serinmavinin tarifine göre denedim. Bugüne kadar yaptığım en güzel kurabiyeydi. Çok teşekkürler böyle bir kurabiye yaptığın ve tarifine vesile olduğun için.

Ankarada Liva pastanesi diye bir yer var ve oranın bir çikolatalı kurabiyesi var. Un kurabiyesi gibi. Ama elinle biraz bastırınca parçalanıyor. Çok nazik anlayacağın. Ama tadı mükemmel. Sence bu kıvamı nasıl elde edebiliriz ? Ve yusyuvarlak olmuşlar.Yayılma yok yani. Bir fikir verebilirsen sevinirim.

2/12/2007 07:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, begendigine cok sevindim.

Diger kurabiyelere gelince, ezbere bir sey soylemekten cekiniyorum dogrusu. Elimde bizin un kuraboyesine benzeyen, bicimi bozulmayan (bol tereyagli :) ) bir tarif var. Hatirladigim kadariyla, icinde cekilmis bademi de var, seklin muhafazasina bunun katkisi oluyor sanirim. Onumuzdeki gunlerde kakao ekleyerek bir deneyeyim bakayim onu. Yazdigina benzer sonuc alirsam burda yayimlarim.

Sevgiler,

2/13/2007 09:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Cevabın için çok teşekkürler Zinnur,
sonucu sabırsızlıkla bekliyorum.

2/14/2007 02:38:00 AM  
Anonymous fatoş said...

Zinnurcum
Doğumgünümüze az kaldı. Bu kurabiyeden yapmak istiyorum ama malum herşeyi yetiştirmek zor. Bunu bugün yoğursam dolaba koysam c.tesi çıkarıp pişirsem olur mu dersin?

7/28/2010 02:26:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, olur tabii. Hatirladigim kadariyla kurabiyenin o catlak goruntuyu almasi icin hamurun soguk olmasi gerekiyordu zaten. Yerin varsa bicimlendirip oyle sogut hatta.

Kolay gelsin simdiden.

7/28/2010 06:23:00 AM  
Anonymous fatoş said...

Çok teşekkür ederim.Evet biçimlendirmekte iyi fikir. Öyle yapayım

7/28/2010 06:42:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum bu harika kurabiyeyi defalarca denedim. Herkes çok beğeniyor. Tarifi isteyen arkadaşlarım oldu. Ama serinmavinin bloğu kapanmış sanırım. İyi ki çıktı almışım ama yazmaya üşendim şimdi. Sana sorayım dedim başka bir adrese mi taşındı?

4/03/2012 07:21:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, evet, adres degismis, blog adi Mutfagimdan Lezzetler olmus. Kurabiyeler simdi bu adreste.

Dikkatimi cektigin icin tesekkurler...

4/03/2012 06:54:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

İyi ki sormuşum. Yoksa yazmak zorunda kalacaqktım. Sağolasın :-)

4/04/2012 04:41:00 AM  

Post a Comment

<< Home