Thursday, October 26, 2006

Citir Tabanli Limonlu Tartoletler

Bu hafta sonu dogumgunumu kutlayacagiz. Pasta yapmak icin boyle guzel bir nedenim olmasina ragmen, bir turlu uzerimdeki tembelligi atip mutfaga giremedim. Bugundu, yarindi derken kac zamandir Bizim Pastane'yi guncelleme isini de erteliyorum. Hele elime kamerami almayali kimbilir ne kadar zaman oldu! Bu durumda yine sermayeden yemeye devam ediyorum. Elizabeth Wolf-Cohen'in Simple Tarts kitabindan aldigim bu tarifi bir yili askin sure once denemis ve cok begenmistim. Hatta cektigim resimleri Our Patisserie ve Bizim Pastane'nin basliklarinda da kullanmistim.

Asil tarifte misket limonu kullaniliyordu ama ben tarifi bire bir limon icin uygulayip iyi sonuc almistim. Hem goze hem damaga hitap eden bu tatlilarin tek kusuru kibarca yenmelerinin zor olusu. Tabanin citirligi dolayisiyla her lokmada dagiliyorlar. Buna care olarak en alttaki resimde goruldugu gibi birer lokmalik tatlilar yapilabilir. Boylesi biraz daha fazla el aliyor ama, sonradan ortaligi temizleme suresinden yapilacak iktisat dusunulurse, bence akla yakin bir fikir. Bir de tatlinin aslinda guzel bir ozelligi olan citirligini muhafaza etmesi icin servisten kisa bir sure once son haline getirilmesi gerekiyor. Tabanlar onceden pisirildikten ve limon peltesi, ahududu sosu, yikanip, kurulanmis ahududular hazir edildikten sonra bu bir kac dakikalik bir is. Bu arada citir tabanlarin oldukca kirilgan olduklarini, dolayisiyla nazikce ellenmeleri gerektigini ekleyeyim. Bu ozelliklerinden dolayi ihtiyacinizdan bir kac tane fazla yapmanizda fayda var. Hazir baklava yufkasiyla kolaylikla hazirlanan bu tabanlari, citirliklariyla tezat olusturacak baska yumusak dolgu malzemeleriyle, mesela muslarla, meyva pureleri ve pudinglerle de kullanabilirsiniz.



Citir Tabanlar:

  • 4 tane cozdurulmus hazir baklava yufkasi yapragi
  • 2 yemek kasigi erimis tereyagi
  • Bir iki kasik seker
Limon Peltesi:
  • 2 tane hafif cirpilmis yumurta
  • 113 g kucuk parcalara kesilmis tereyagi
  • 1/2 bardak seker
  • 2 yemek kasigi limon kasigi rendesi
  • 1/4 bardak taze limon suyu
  • 1/2 tatli kasigi vanilya esansi
Kolay Ahududu Sosu:
  • 170 g cozdurulmus ahududu
  • Arzuya bagli seker
  • 1 tatli kasigi limon suyu
  • Arzu edilirse suslemek icin taze ahududu taneleri
Firininizi 175C ye isitin. Kaliplarinizi (ben 4 adet 3/4 bardak hacminde sufle kabi kullandim) sivi yagla hafifce yaglayin. Baklava yufkasini 15 cm lik karelere kesin. Kullanmadiginiz yapraklari kurumamalari icin bir havlu ile ortulu tutun.

Karelerden birini onunuze alin; uzerine erimis tereyagi surun ve biraz seker serpin. Simdi ikinci kareyi, ilk karenin uzerine bir aciyla yerlestirip ayni sekilde tereyaglayin ve uzerine seker serpin. Yukardaki resimde goruldugu gibi iki kare daha kullanarak ayni islemi tekrarlayin. Hazirladiginiz tabani kalibiniza yerlestirin ve hamurun sarkan uclarini disari dogru kivirin. Kaliplarinizi bir firin tepsisine koyun ve altin sarimsi bir renk alincaya kadar (yaklasik 10 dakika) pisirin. Firindan alip sogumaya birakin.

Bu arada yumurtalari, 1/2 bardak sekeri, tereyagi, limon suyu, limon kabugu rendesi ve vanilyayi orta boy bir tencereye alin. Orta ateste devamli karistirarak karisim koyulasip kaynamaga baslayincaya kadar pisirin. Tencereden bir kaseye aktarip, uzerinde bir tabaka olusmamasi icin peltenin uzerine degecek sekilde strecle kapatarak sogutun. (Ben bunun yerine sogumaya baslayincaya kadar cirpmayi tercih ediyorum.) En az 1 saat buzdolabinda dinlendirin.

Sos icin cozulmis ahududulari mutfak robotunda cekin. Seker katkili degillerse bu islem sirasinda arzuya gore seker de ekleyebilirsiniz. Cekirdeklerden kurtulmak isterseniz sosunuzu suzun. Limon suyunu ekleyin. Kullaniyorsaniz birkac tanesini suslemek icin ayirip kalan taze ahududulari sosa katin.

Servisten kisa bir sure once limon peltenizi citir kaplariniza paylastirin. Her birinin uzerine biraz ahududu sosu ve taze ahududu koyarak servis yapin.


20 Comments:

Blogger Bocuruk said...

Çok şık. Ellerine sağlık :)

10/27/2006 12:51:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

evde hazır baklava yufkası varken bu tarif ne güzel de denk geldi,deniyeceğim :)

seda
tarifname.blogspot.com

10/27/2006 03:21:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur doğumgünün kutlu olsun, nice mutlu yıllara...

sadece bu tatlın için değil tüm yaptıkların için söylüyorum: sunumların çok hoş, hem göze hem damağa hitap ediyor..

bu da çok hoş gözüküyor. denemek isterim elbette ama ayıptır söylemesi hazır baklava yufkası satıldığını hiç duymamıştım ve ben yufka açma özürlüyüm.Türkiyede nereden alabilirim bilen biri söylerse sevinirim.

gülce

10/27/2006 05:08:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bocuruk, tesekkurler.

Seda, umarim memnun kalirsin. Aklima gelmisken, ayni tabani katlar arasinda sadece tereyagi kullanarak hazirlayip tuzlu dolgular icin kullanmak da mumkun. Yogun kivamli salatalar, karides kokteyli, fume somon vs gibi dolgularla guzel meze hazirlanabilir ayni yontemle.

Gulce, cok tesekkur ederim, hem nazik yorumun, hem de dogumgunu tebrigin icin. Ben diger bloglarda soyle bir arastirdim, Migros gibi buyuk marketlarde peynirin ve zeytinin acik olarak satildigi reyonda bulunabiliyormus hazir baklava yufkasi. Belki Turkiye'deki arkadaslar daha da net olarak soyleyebilirler yerini.

Hepinize sevgiler,

10/27/2006 05:57:00 PM  
Blogger Oya Kayacan said...

Zinnur'cugum aklımı fikrimi burada bırakıp gidemiyorum bir türlü. Nefaset valla bunlar... Bizde baklava yufkası bulunmaz oldu yıllardır. Nedenini kimse bilmiyor. En son Yeniköy'de bir adamcağız yapardı, sizlere ömür...

Sen yoksa 29 Ekim çocuğu musun? Nice sağlıklı yaşlar, mutlu geçecek yıllar diliyorum sana, Happy Birthday My Angel in Disguise...

10/28/2006 07:39:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba, doğum günün kutlu olsun. Nice senelere inşallah.
Ayrıca çıtır tabanlı limonlu tartoletler ne güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık. Mersinden sevgiler:)

10/28/2006 10:03:00 AM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,ne kadar sevimliler.Sen de yorumda yazmışsın.Ben tuzlu olarak,içine zeytin ezmesi ve kornişon koyuyorum,ama böreklik yufka ile.Senin önerini de dikkate alacağım.Ellerine sağlık arkadaşım.

10/28/2006 10:48:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Doğumgününüzü kutluyorum, nice mutlu senelere inşallah...
Harika olmuş baklava yufkası çok iyi bir fikir.

10/30/2006 01:10:00 AM  
Blogger begüm said...

Zinnur merhabalar,

Doğumgününü en içten dileklerimle kutluyorum...

Tatlıya bayıldım, sunumu çok hoş ve çok lezzetli, ellerine sağlık...

begüm

10/30/2006 01:33:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba;
1 kasım benim kızımın doğum günü ayni tembellik benim de üzerimde benden pembe pasta istiyor.
Daha doğrusu kararsızlıktan ne yapacağımı bilemiyorum. Tarif seçmekte bana yardımcı olurmusunuz?
(8-9 kişilik)

10/30/2006 04:42:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Doğum gününüz kutlu olsun, sevdiklerinizle birlikte nice nice yıllara.

10/30/2006 04:44:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Oya, tahmin ettigin gibi 29 Ekim dogumluyum. Tesekkur ederim guzel dileklerine.

Baklava yufkasi artik Turkiye'de pakette satiliyor galiba. Senin onceden kullandiklarinin kalitesinde midir bilemiyecegim ama burda Apollo adli Yunan markasiyla satilanlar gibiyse is goruyor.

Sevgiler,

10/30/2006 04:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pembeli, cok tesekkur ederim. Ben de New York'tan Mersin'e sevgi ve selamlarii yolluyorum sana.

10/30/2006 04:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Munevver'cigim, ben de bir daha yaparsam boreklik yufka ile deneyeyim. Belki daha az kiriklanir. Ne guzel boyle birbirimizden degisik fikirler almamiz...
Sevgiler,

10/30/2006 05:01:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tulosh ve Begum, hem nazik yorumlariniz, hem de dogumgunu tebrikleriniz icin cok tesekkur ederim size.

Sevgiler,

10/30/2006 05:02:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kuzine, benim kucuk de cilekli pasta diye tutturdu, ama daha dogumgunune cok var. Bakalim o zamana kadar fikir degistirebilir. Degistirmezse kis ortasinda cilek bulmam lazim :)

Benim aslinda cocuk pastasi icin cok marifetlerim yok. Bu konuda Pastaci Burcu, Gelincik Burcu ve Hanimis Isil harikalar yaratiyor. Ama fikir olsun diye yaziyorum, bir kere kek hamurunun bir kismini kubbe kalipta (normal kelepceli kalip da olabilir), bir kismini daha genis yuvarlak tepside pisirmistim. Kubbe keki ince yuvarlagin uzerine oturtup sapka goruntusu vermistim. Sonra plastik cikolatadan kurdeleler ve ciceklerle suslemistik kizimla. Eger arzu edilirse gida boyasi katilip pembe de yapilabilir ama o sefer biz sut kremasiyla kaplayip uzerine hindistan cevizi koymustuk. Genelde suslemeye yardimci olabilirlerse cok mutlu oluyorlar kucukler. Simdiden kutluyorum kizinin dogum gununu. Nice nutlu, saglikli yillara...

10/30/2006 05:15:00 AM  
Blogger Rakunt ideas said...

elelrine sağlık harika ve gerçekten özel görünüyorlar

10/31/2006 12:07:00 PM  
Blogger limoncicegi said...

Dogum gunun kutlu olsun. Artik yaslara aldirmiyorsun degil mi ? Dogum gunleri sevdiklerin ile bir araya gelmek icin bhane oluyor degil mi? Boyle guzel tatlilar varsa bir de... Degmeyelim keyfe. Ellerine saglik, cok ozenilmis ve farkli bir tarif olmus.

11/01/2006 04:47:00 AM  
Blogger fethiye said...

bunlari bir ara cok yapardim, iyi oldu yazdigin zinnur, hatirlamis oldum ;) ama aralarina hic seker koymazdim, sen de sekersiz denedin mi hic? boylece icine fume somon vs de konabiliyor oyle olunca.

11/02/2006 07:34:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:29:00 AM  

Post a Comment

<< Home