Thursday, September 22, 2005

Esim ile Nasil Tanistim

Sevgili Pastaci Burcu beni yine sobelemis. Bu mimi ben de sevdim, cunku dun esimle oturup gecmise, hem de epey eskilere bir yolculuk yapmamizi sagladi. Biz konusurken kulak misafiri olan 14 yasindaki kizimiz Zeynep de cok eglendi. Gerci bazi seyler kelimelere dokulunce, yasayanlarin duygu zenginliginden siyrilip anlamsizlasiyor, ama yine de deneyeyim: Iste hikayemiz...

Esimi 18 yasindayken tanidim. Universitede ayni siniftaydik. Ilk yillar farkli arkadas gruplarimiz olmasina ragmen son sinifta bir sekilde kendimizi ayni grubun icinde buluverdik. Yurdaer cok basarili bir ogrenciydi. (Hatta mezun oldugumuz yil okul 2.si oldu, dedigine gore benimle arkadasligi yuzunden son sinifta notlarini dusurmese 1. olacakmis :) ) Bu ozelligi ile zaten yillar icinde dikkatimi cekmisti, kendisi ise benimle 4 yil boyunca uzaktan uzaga hep ilgilendigini soyluyor. Olabilir, zaten bolumumuzde o kadar da fazla kiz yoktu. Son sinifta bir gun bir arkadas toplantisindan sonra dagilmistik. Ben eve yuruyecegimi soyleyince o da yurumege karar verdi. Yuruyus de yuruyustu ama... Cankaya'nin tepesinden Kizilay'a kadar bircok konuda konusma firsatimiz oldu. Ikimiz icin de cok onemli olan seylerin ayni oldugunu gorduk. Bu noktaya kadar hersey cok guzel ama onumuzde bir engel vardi. Yurdaer, Amerika'da bir okuldan kabul almisti ve birkac hafta icinde Turkiye'den ayrilacakti. Lisans ustu calismalarini Amerika'da tamamlamak onun hep hayali olmustu. Ben ise yillar icinde Turkiye'den ayrilmayi dusunmemistim bile. Ertesi gun okulda konustuk, bu sartlarda bir seye baslamanin anlamsiz olacagina karar verdik. Ama ayni gunun aksami kader inanilmaz bir sekilde yine yollarimizi birlestirip koca Ankara'nin icinde sozlesmemisken bize birbirimizi buldurunca, mantigi filan bir kenara attik ve arkadasligimiz basladi. Bu arada kader aglarini ormeye devam ediyordu (cok severim su deyimi :) ): Yurdaer burs alamayinca o universiteye gidemedi ve Turkiye'de kaldi. Ama Amerika'ya gitme arzusu hic azalmadi. Birlikte master programina basladik. Bu arada o TBTAK'in yurt disi sinavini kazandi ve Amerika'da baska bir universiteden kabul aldi, hem de ilkinden cok daha iyi bir universiteden... Annesi ve babasi beni istemeye geldiler. Hatta simdi rahmetli olan Kemal babam, gelirken "Oglum, sen Amerika'ya gidiyorsun, ben simdi bu kizi nasil isteyecegim?" diye sorup durmus, ama gelecegimiz gayet belirsiz olmasina ragmen bizimkiler beni seve seve verdiler :) 26 Agustos'da evlendik. Balayindan doner donmez Yurdaer Amerika'ya uctu. Bense annemlerin yaninda yasamaya ve master calismalarima devam ettim. Dokuz ay ayri kaldik. Bu sure icinde cok guzel bir sey oldu, Yurdaer'in universitesinden asistanlik ve burs aldim. O senenin yaz sonu, hemen hemen evliligimizin 1. yildonumunde Kaliforniya'ya birlikte donduk ve evliligimiz gercek anlamda basladi. Simdi 14, 12 ve 2.5 yaslarinda 3 cocugumuz ve yirmi kusur yillik bir evliligimiz var. Bu surenin uzunlugu asagidaki nikah resmimizdeki bazi komik goruntuleri de aciklar sanirim; benim sac modelim, Yurdaer'in papyonu vs. gibi :)).

Simdi ben de Pinar'a, Asli'ya ve Asli'ya soruyorum: Eslerinizle nasil tanistiniz?






33 Comments:

Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Zinnur, mutlulugunuz daim olsun!
Yazin ve resimleriniz cok sicak! Bizimle paylastigin icin tesekkürler!

9/22/2005 09:10:00 AM  
Blogger pinomino said...

Ne guzel bir aile albumu bu boyle! Umarim omur boyu tum guzellikleri birlikte yasarsiniz:)
Bu arada ben de sobelenmisim...yasasinnn...hemen gidip calismalarima baslayayim bari:)

9/22/2005 10:16:00 AM  
Blogger Burcu ÜNAL said...

zinnur iyiki seni sobelemişimmmm:))
çok teşekkür ederim anlattığın için ..
çok güzel bir aşk, harika bir evlilik, 3 müthiş çocuk :)))
Allah sizi bir ömür boyu ayırmasın..

9/22/2005 10:49:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur, tanisma hikayesiniz harika ya,bayildim,bizde esimle ayni yillarda farkli universitelerin biyoloji bolumundeydik,ama keske hep ayni unv olsaydik olmusumdur:)o yuzden ya tanisma hikayen cok hos geldi:)buarada buyuk kizinin 14 yasinda olmasina inanamadim, cunku oyle genc duruyorsunki, hele 20 kusur yillik evli olduguna daha da cok sasirdim,masaallah mutlulugunuz, huzurunuz hic bozulmadan artarak devam etsin ins:)

9/22/2005 11:06:00 AM  
Blogger cay saati said...

merhaba zinnur hanım, çok duygulandım,Allah mutlulugunuzu daim etsin,size ve ailenize sağlıklı,huzurlu ,muhhabbet dolu günler diliyorum...
sevgi ve saygılarımla

9/22/2005 11:07:00 AM  
Blogger Minik Patikler said...

MASAALLAH Allah mutlulugunuza mutluluk katsin, cocuklarinizda sizin gibi guzel kariyerler, mutlu evlilikler yapsin :) Cok hos.

9/22/2005 12:49:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Okuduğum zaman çok duygulandım.Sanki bir yakınım anlatıyormuş gibi geldi.Nice 20'li senelere diliyorum.Allah bozmasın.Fotoğraflarla paylaşman çok güzel.Düzenlemeyi nasıl hazırladın Flashta mı?Nasıl yaptığına dair ipuçları verirsen sevinirim.

9/22/2005 01:31:00 PM  
Blogger Aslı Altan Altundal said...

Sevgili Zinnur , Herşey öyle güzel gelişmiş ki , Allah mutluluğunuzu daim etsin çocuklarınızla birlikte.Yakın yaş iki çocuktan sonra uzun bir ara verip üçüncü çocuğa sahip olmak nasıl bir duygu?Beni Arzu sobelemişti ve bir paragraf kadar birşey yazmıştım ama sonra anonymous bir yorumdan dolayı kaldırdım, yeniden düzenleyip yayınlayayım.

9/22/2005 02:04:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Arkadaslar,
Hepinize guzel sozleriniz ve dilekleriniz icin cok tesekkur ederim.

Arzu, tabii ilk iki resim eski zaten, simdiki halimiz Rana ile cekilen yakin poz. Onu da iyi ciktigimi dusundugum resimlerim arasindan sectigimi itiraf etmeliyim ;)Yine de sagol.

Feristah,Flash bilmeye gerek kalmadan flash animasyonlar ureten Flash Slider adli bir uygulama kullandim.Benim sitedeki resmin uzerine tiklarsan seni otomatikman sitesine goturecek, ucretsiz olarak bilgisayarina indirip kullanabilirsin. Tek problem blogger'in flash kabul etmemesi oldu, onu da animasyonu bir server'a koyarak ve o adresten cagirarak halletmek mumkun. Post'una koyman gereken HTML kodu Flash Slider uretiyor.Umarim yardimci olur.

Asli, ileri yasta anne olmak cok guzelmis. Gencligin stresi, telasi, korkulari yok, torunumu severmis gibi zevkle seviyorum Rana'yi iste. Ama bolunen gece uykulari ve iki yasinda bir afacanin arkasindan kosmak tabii ki cok daha zor geliyor. Allahtan 14 yasinda ablamiz var da bir nefes alabiliyorum.

9/22/2005 02:36:00 PM  
Blogger Hanife said...

Ne hos bir hikaye bu boyle. Fotograflar ne kadar guzel. Allah mutlulugunuzu daim etsin her zaman, uzun ve mutlu yillar diliyorum sizlere..

9/22/2005 05:42:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, kader iyiki ağlarını örmüş ve sizi bir araya getirmiş. Sevginin gücü her zorlugu aşıyor demekki.. Allah mutlulugunuzu herdaim etsin.

Summer

9/22/2005 11:52:00 PM  
Blogger L1 said...

Hikaye de fotoğraflar da çok güzel,hep böyle mutlu olursunuz inşallah.

9/23/2005 03:31:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum ne güzel anlatmışsın canım Allahım sizi birbirinizden ayırmasın. Nikah resminiz ne kadar güzel :) ne kadar zarif ne kadar güzelmişsin canım :)

Sevgilerimle
Funda & Rananın arkadaşı Mete'm (24 aylık canım)

9/23/2005 04:59:00 AM  
Blogger pınar said...

zinnur ne güzel bir tanışma hikayesi. allah mutluluğunuzu bozmasın. ayrıca gözlerine de nazar değmesin:)maaşallah...

9/23/2005 06:10:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tesekkurler Hanife. Sizin hikayeniz kadar ilginc degil ama :) Ben de size yuvanizda Ege'nizle beraber mutlu yillar diliyorum.

Summer, dedigin gibi sevgi cok guclu bir duygu. Simdiye kadar okudugum "esle tanisma" hikayelerinin hepsi birbirinden guzel, her biri bir sevginin hikayesi cunku. Sana da sevdiklerinle birlikte saglik ve mutluluk diliyorum.

Hatice'cigim, cok tesekkur ederim. Aslinda hic geline benzemiyordum o gun. Nikah dairesinde para almak icin yolumuzu kesen kucuk cocuklar, "Aaa, bu gelin mi? Makyaji bile yok!" demislerdi. Sacim ise dumduz bir topuz istedigim halde boyle bir kus yuvasina dondu. Ama o kadar gec kalmistik ki, duzeltecek vakit bile yoktu :)

Elvan tesekkur ederim. Ben de sana mutluluklar dilerim sevdiklerinle...

Funda'cigim (ve Rana'min arkadasi tatli Mete'si), cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin. Allah seni de sevdiklerinden ayirmasin, hep mutlu olun yuvanizda...

Tesekkur ederim Pinar ve Burcu. Ben de sizlere saglik, afiyet ve mutluluk diliyorum sevdiklerinizle...

9/23/2005 10:51:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur, ne guzel gozleriniz varmis sizin oyle...mutlulugunuz daim olsun
dentista

9/24/2005 07:29:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
Maşallah! Ne güzel resimler böyle.Ömür boyu senin ve ailenin üzerinden sağlık ve mutluluk eksik olmasın.
sağlıkla ve sevgiyle kal.
Canan

9/24/2005 07:37:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nice uzun, mutlu yıllarınız daha geçsin sağlıkla.

Sanırım bir evliliği geçen pek çok zorluğa rağmen yürütmeyi Prometheus'tan öğrenmen imkansız. Bunu senin ve ailenin zarif ruhlarınıza bağlamak hiç de zor değil.

Hande

9/25/2005 11:53:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

sevgili zinnur, ben sitenin sesiz takibcilerindenim. sitene her ugradigimda imreniyorum sana masallah cok zevli ve beceriklisin, seni tebrik ederim.
hele dugunpastalarina bayilmistim, kac kere zinnur'a kurs a gidmeliyim diye dusundum aslinda.
biraz once esinle tanisma hikayeni buyuk bir zevkle okudum. mutlulugunuz daim olsun, 3 guzel yavrunuz ile agiz tadiniz ve huzurunuz hic bozulmasin insallah.
simdi hikaye cok guzel ama resimler'de bir o kadar tatli. masallah hepiniz ayri guzelsiniz.
yazilarindan guzel bir insan oldugunu hissediyordum.kalbinin guzeligi yuzune yansimis canim.
cocuklar'da cok tatli, hele rana'ya bayildim. 3'ünü de allah bagislasin.

sevgiyle kal
nese sahin,zürih,11 yilik evli ve 8 yasinda bir prenses annesi.

9/25/2005 01:21:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Dentista, Canan, Hande ve Nese, birtakim teknik problemlerden sonra silinen yorumlariniz geri geldi sukur ki. Hepinize tesekkur ederim guzel dilekleriniz ve sozleriniz icin, ve sevdiklerinizle birlikte mutluluklar dilerim. Nese, sana sessiz takipcilikten vazgectigin icin ayrica tesekkurler :)

9/26/2005 10:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur,
hikayene, resimlerine bayildim. ve kader aglarini oruyor cumlesi benim icin de enteresanlik tasiyan bir tekerleme olmustur hep
ankaranin taslari boyle icten mi yapiyor insani? seni tanidigima sevindim

9/26/2005 05:42:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ne güzel bir aile! Mutluluğunuz daim olsun. Gülen yüzleriniz hiç solmasın.

9/26/2005 05:44:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hera,nerde gordugunu bilemesem de, yazimda oldugunu soyledigin ictenlik itiraf etmeliyim ki beni mutlu etti. Tesekkur ederim.

Burcu, bu guzel dileklerine burda siyahi Amerikalilarin dedigi gibi soyle ictenn bir "Ahmen!" diyorum. Ve tabii aynilerini ailen ve senin icin diliyorum. Aile resminiz cok guzeldi :)

9/27/2005 07:48:00 AM  
Blogger fethiye said...

Zinnur gozlerinin ici guluyor senin yahu! Allah mutlulugunuzu daim etsin. Hic yasini gostermedigin gibi 3 cocuk annesi oldugun da belli olmuyor. Ne guzel!

9/27/2005 09:50:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Fethiye, tesekkurler. O son resmi zaten beni oldugumdan genc gosteriyor diye secmistim ;) Aslinda yemek bloglari aleminin abla ya da (dilim varmiyor ama) teyzelerindenim :)

Tesekkurler simal_yildizi.

9/28/2005 11:44:00 AM  
Blogger nerminn said...

ne güzel bir hikaye bayıldım

10/11/2005 04:42:00 AM  
Blogger Nazan said...

sevgili zinnur;
hikayenizi okurken cok duygulandim..:) cok guzel..benim ve esimin de hikayesi sizinkine cok benziyor.Allah insallah bize de sizinki gibi saglikli cocuklar ve beraber uzun yillar nasip eder..
Mutlulugunuz bir omur boyu sursun

11/07/2005 02:08:00 PM  
Blogger zinnur said...

Tesekkurler Zekiye.

Nazan, "Amin" diyorum hem sizin hem bizim icin olan guzel dileklerine.

11/08/2005 08:17:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

sevgili Zinnur,
siteni bugun tesadufen gordum. Kaliforniya'da oldugunuzu soylemissin, ben de buradayim. Acaba neresindesin? Yakin misin? Belki tanisabilirdik! Selamlar, mutluluklar!

12/09/2006 11:39:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Seviniyoring, Bizim Pastane'ye hosgeldin. Ogrenciligimiz Pasadena/LA'de gecti, ama uzun yillardir Dogu yakasindayiz artik.
Sevgiler,

12/10/2006 05:33:00 AM  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili Zinnur,
Epeydir arşivini gezmek istiyordum. Bugün ara ara bunu yaptım ama daha başlardayım. Ve fotoğraflarınızı gördüm. Allah mutluluğunuzu daim etsin. Çocuklarınızı hayırlı evlatlar olarak yetiştirmenizi nasip etsin. Tariflerin çok çok güzel. Şunu da yapayım bunu da yapayım derken baktım not almadığım tarifin kalmamış:)) Teşekkürler bu güzel tarifler için.
Sevgilerimle...

9/12/2007 05:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bocuruk, hosgeldin Bizim Pastane arsivine. Tarifleri begenmene cok sevindim. Nazik yorumun icin tesekkurler...

9/12/2007 08:00:00 PM  
Blogger architect said...

çok tatlısınız

12/21/2008 05:56:00 PM  

Post a Comment

<< Home