Sunday, August 28, 2005

Incirli ve Ceviz Krokanli Tart


Bu tarti bugun aksam yemegine davetli oldugumuz arkadasima goturmek icin yaptim. Incirler maalesef pek tatli degilmis. Onun icin tarifte ufak bir degisiklik yapip incirleri sekerli su, bal ve birkac karanfil tanesiyle hazirladigim surupta biraz pisirmem gerekti. Sizin tatli incirler bulabileceginizi dusunerek tarifi verirken bu asamayi yazmayacagim. Bir de iyi bir gozlemciyseniz resimde ve tarifte ceviz gecmesine ragmen, resimdekilerin pekan oldugunu belki farketmissinizdir. Evde ceviz olmadigindan boyle bir degisiklik yapmam gerekti.
  • Cevizli Tart Tabani (tarifi asagida)
  • 8-10 tane olgun fakat yumusak olmayan taze incir
  • 2 corba kasigi tereyag
  • 1/4 bardak esmer seker
  • 1 bardak ceviz
  • 1/4 bardak bal
  • 1-2 corba kasigi limon suyu
  • Servis icin arzu edilirse cirpilmis cig krema, kaymak ya da tatli suzme yogurt
Firininizi 200Cye isitin. Cevizli tart hamuruyla dosenmis 23 cmlik tart kalibini firina koyup 10-15 dakika onden pisirin. Firindan cikarip dorde bolunmus incirleri daireler halinde tart hamurunuzun uzerine yerlestirin. Tekrar firina koyup incirler hafifi yumusamaya baslayincaya kadar (10 dakika daha) pisirin. Tartinizi firindan cikarip sogumaya birakin.

Bu arada tereyag ve esmer sekeri kucuk bir tavaya alin. (Ben incirleri surupta pisirdigim icin yukardakinden daha az esmer seker kullandim.) Karistirarak seker eriyip karisim karamellesinceye kadar birkac dakika pisirin. Cevizleri katip, karistirarak karamelle kaplanmalarini saglayin. Biraz soguduktan sonra krokanli cevizleri incirlerin arasina yerlestirin.

Yine bir tavada bali ve limon suyunu isitin. Balli karisimi ya henuz sicakken tartin uzerinde gezdirin, ya da biraz soguduktan sonra firca ile incirlerin uzerine surun. Ilikken servis yapin.

Cevizli Tart Hamuru
  • 170 gm oda sicakliginda tereyag
  • Hafif cirpilmis 1 yumurta
  • Vanilya
  • 1 1/2 bardak un
  • 1 cay kasigi seker
  • 1 bardak ince cekilmis ceviz
Tereyagini, yumurta ve vanilyayi bir kaba alip mikserle karistirin. Un, seker ve cekilmis cevizi de ekleyip, dusuk hizda karistirarak hamuru olusturun. Hamuru unlu elle toparlayip tart kalibiniza bastirarak yerlestirin. 30 dakika buzdolabinda soguttuktan sonra, catalla cesitli yerlerinden delip firina verin. Eger kabarirsa elinizle, ya da bir kasikla hafifce bastirarak indirebilirsiniz.


15 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ne kadar temiz kalplisin zinnur.evdeki incirler yenmiyor bozulmasın diye ne yapacağımı düşünüyordum:))tam denk geldi.teşekkürler..

8/28/2005 11:35:00 PM  
Blogger Doruk said...

Diyecek söz bulamıyorum. Tek kelimeyle muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık.

8/29/2005 02:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Anonymous,
Tesekkurler. Amerika'da degilsen, yaparken un ve seker miktarlarini goz karari ayarla, olur mu? Umarim begenirsin.

Burcu'cugum, sagol. Gorunusu hos oldu gercekten. Tadi da hafifti. Incir pek sevmeyen ben bile 1 dilim yedim.

8/29/2005 05:33:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

görünüşü gerçekten de muhteşem olmuş.. ellerine sağlık. pekan cevizi ile normal ceviz arasında çok fark var mıdır?

8/29/2005 05:39:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sule bence yok. Ama ceviz bazen aci olabildigi halde pekan pek olmuyor. Acaba Turkcesi nedir, bilemedigim icin boylece okundugu gibi yazdim.

8/29/2005 07:14:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ellerine saglik Zinnur, nefis bir görünüm, sahane :)

8/30/2005 12:57:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Visual Basic Developer: A Twist in Color Space
Free ASP.NET Learning Challenges for Visual Basic .NET Developers InnerWorkings presents a collection of ASP.NET learning challenges for Visual Basic .NET developers.
Hey there, you've got a great blog here! I'm thinking of bookmarking your site!

I have a best digital camera site. It pretty much covers best digital camera
related stuff.

Come and check it out if you get time :-)

8/31/2005 01:08:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Rock Star: INXS: Performance Night #8
In the non-performance episode the aspiring rockers went into the studio and created versions of a new INXS song.
Great Blog! If you have time see my ##moneymaking opportunities## related site. enjoy! It pretty much covers ##moneymaking opportunities## related stuff

8/31/2005 01:20:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

I say that you've touched the lives of more people than you'll ever know......you are loved, cared about and prayed for by so many......your gift is truly a gift to all of us.

Ted
homeschool resources

8/31/2005 01:54:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur harika görünüyor tartın,ellerine sağlık...

8/31/2005 03:14:00 AM  
Blogger Sibel said...

Zinnur ellerine sağlık, tart nefis görünüyor! İncire bayılıyorum bir Egeli olarak. Bizim buradaki incirler fazlaca tatlılar, bir de tart yapılsa tadından yenmez herhalde:)

8/31/2005 04:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nalan, tesekkurler.

xtralarge, Bizim Pastane'ye hosgeldin. Yeni blogun hayirli olsun. Bir cogumuzu ilgilendiren konulardan bahsedeceksin galiba orada :)

Sibel, sanslisiniz dogrusu. Herseyin en guzeli sizin orada. Benim incirlerin gorunusu guzel fakat kendileri tatsizdi. Cevizdi, baldi derken ancak yenecek hale geldi.

8/31/2005 01:04:00 PM  
Blogger Tijen said...

merhaba zinnur,
türkçesi yok ne yazik ki, ben 'meyve agacindan hikayeler'de 'pikan cevizi' diye yazdim.. artik antalya taraflarinda satiliyor, aslinda pek çok yerde agacini gördüm. Kas'ta, Karaburun'da ama asil Antalya taraflarinda çok yetisiyor. geçen baharda Istanbul'daki Tansas'larda da görmüstüm.
tartinda benim de gözüm kaldi!
Tijen

9/01/2005 11:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sagolasin Tijen'cigim, hem de isim annesinden ogrenmis oldum ismini :) Kitabini tulumba.com'da bulup hemen ismarladim. Stokta varmis, 1 gun icinde postaliyorlar. Sabirsizlikla bekliyorum. Yurt disindaki arkadaslar, siz de almak isterseniz, link burada.

9/01/2005 01:42:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bugun bir arkadasima giderken yapip goturmustum.Iyi ki de incirlerimi degerlendirmek icin bu tarifi secmisim.Tam not aldi tart.cok tesekkurler! Umm huda/Jeddah-KSA

4/09/2012 11:51:00 AM  

Post a Comment

<< Home