Wednesday, August 10, 2005

Cikolata ve Bogurtlenli Tatli



Bu tatliyi yapmasi degil ama, fotograflamasi cok vaktimi aldi. O kadar ugrasmama karsin, icime sinen bir resmini de cekemedim. Orijinal tarif bir Pillsbury kitapcigindan ama ben miktarlarla epey oynadim ve buraya kendi yaptigim sekliyle yazacagim. Yapimi oldukca kolay; tek zahmetli yani beyaz cikolatali ic dolgusunu--iki kat birbirine karismadan--recelli katin uzerine yaymak. Ama bence bu zahmete deger, cunku beyaz cikolata ve bogurtlen gibi birbirine cok yakisan bir ikiliye bir de cikolatali glazur eklenince ortaya cok guzel bir tat cikiyor. Tarifte kullandigim bardak olcusu (onceki tariflerde oldugu gibi) 250 ml su alabilen Amerikan cup olcusune karsilik geliyor.
Not: Malzeme listesinde gecen sut ile ne yapilacagini tarifte soylememisim. Simdi ekliyorum.

Kurabiye Taban icin:
  • 1 bardak un
  • 1/4 bardak pudra sekeri
  • 115 gm soguk tereyag
Dolgu icin:
  • 1/2 bardak tanesi ayrilmis bogurtlen receli
  • 130 gm oda sicakliginda krem peynir
  • 3 yemek kasigi sut
  • 250 gm kucuk parcalara kesilmis beyaz cikolata
Glazur icin:
  • 115 gm damla cikolata
  • 2 yemek kasigi tereyag
Firini 190Cye isitin. Un ve pudra sekerini bir kaba alin. Ufak parcalara kestiginiz tereyagini da buna ekleyin. Bir catalla ezerek iyice halledin. Elde ettiginiz karisimin puturleri olacak, ama bunlarin kucuk olmasina dikkat edin. Bunu 23 cmlik kare firin tepsisine bastirarak yayin. 10-15 dakika ya da hafifce kizarincaya kadar pisirin. Firindan cikarip uzerine 1/2 bardak bogurtlen recelini yayin. Tepsi bir kenarda beklerken, yumusamis krem peynirinizi ve 3 kasik sutu bir kapta cirpin. Beyaz cikolatanizi ben mari usulu eritip krem peynire katarak iyice karistirin. Simdi bu beyaz cikolatali dolguyu mumkun oldugunca karistirmadan ince bir kat olarak recelin uzerine sivayin. Buzdolabinda biraz sogumaya birakin. Bu arada cikolata ve tereyagini yine ben mari usulu, ya da mikrodalga veya ocak ustunde karistirarak eritin. Fazla soguyup sertlesmeden, beyaz cikolata katinin uzerine dokup bir kasigin tersiyle duzelterek yayin. Katlar sertlesinceye kadar buzdolabinda bekletin. Kucuk karelere keserek servis yapin.



10 Comments:

Blogger Sibel said...

Zinnur bence bu fotoğraflar son derece güzel. Tarif de çok hoş. Hmmm, hem çikolata hem böğürtlen! Elinize sağlık.

8/11/2005 11:29:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur, Resimler çok güzel çıkmış. Daha güzeli nasıl olur bilmiyorum :) Sibel'e katılıyorum. Tarif bencede çok lezzetli olmalı. Hem çikolata, hem böğürtlen.. Tarifin çıktısını aldım en kısa zamanda dseneyecegim.
Ellerine Sağlık

Summer

8/11/2005 11:39:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

TArif harika..
Türkçe için teşekkürler canım
Buse

8/12/2005 01:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sibel ve Summer, resimleri begenmenize cok sevindim. Belki kucuk olduklarindan cekerken odaklama zorlugu cekmistim. Summer, denersen eminim tadindan memnun kalacaksin. Sana ek bilgi olarak sunu soyleyeyim, oldukca ince bir tatli bu, bir kurabiye gibi... Resimleri katlar belli olsun diye cok yaklastirarak cekmeye calistigimdan oldugundan daha buyuk gorunuyor.

8/12/2005 01:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ben de tesekkur ederim Buse, yorumun icin...

8/12/2005 01:56:00 AM  
Blogger Burcu ÜNAL said...

zinnur merhaba,
süper gözüküyor..ellerine sağlık :)

8/12/2005 03:31:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar;
ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
bende hafta sonu denemek istiyorum yalnız bir şey aklıma takıldı. krem peyniri pınar beyaz mı yoksa bildiğimiz krem peyniri tuzlu olmaz mı? teşekkürler idil...

8/12/2005 06:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fotoğraf harika görünüyor gerçekten de. ellerinize sağlık eminim tadı da çok güzeldir. resmi gel beni ye diyor.

8/12/2005 06:57:00 AM  
Blogger zinnur said...

Pastaci ve Sule, tesekkurler.

Idil, Turkiye'deki cesitleri tam bilemedigim icin sorunu dolayli yoldan cevaplayacagim. Ben cheesecake icin kullandigim krem peyniri kullaniyorum. Bir de Hatice'nin tariflerine baktim, cheesecakelerde cogunlukla Pinar beyaz kullaniyor, sanirim boyle kullanmak uygun olur.

8/12/2005 08:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Gözlerimiz ve midemiz sayenizde bayram ediyor.Teşekkürler.

8/22/2005 06:33:00 AM  

Post a Comment

<< Home