Friday, January 02, 2009

Mavi Peynirli Kraker

Cinsine bagli olarak, kurabiye yapma fikrinin zihinde sekillenmesiyle, kurabiyenin servise sunulmasi arasinda gecen sure uzunca olabiliyor. Ama eger kurabiye hamurunuz buzdolabinda bekliyorsa, cayiniz demleninceye kadar, yaninda yiyeceginiz kurabiyeleri de hazir etmeniz isten bile degil. Firindan yeni cikmis kurabiyeye ise, hepimizin bildigi gibi, pek az kisi "hayir" diyebilir.

Tarifini verecegim kurabiyenin hamurunun hazirlanmasi da, pisirilmesi de gayet kolay. Sadece hamurun 1 gun buzdolabinda dinlendirilmesi gerekiyor. Yani hamuru bir gun onceden hazirlayip, ertesi gun pisirebilir ve taze taze sunabilirsiniz. Kurabiye diyorum ama aslinda tuzlu bir cesit kraker bahsettigim. Ara sira tuzlulara da yer vermeli ki, damak tadimiz tazelensin, oyle degil mi?

Bu krakerler icin Kamembert, Stilton veya Rokfor gibi bir mavi peynir kullanabileceginiz gibi, yerel kuflu peynirleri de deneyebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken, kullanilan peynirin, hamuru birarada tutabilecek kadar nemli olmasi; zira bu tarifte hamuru butunlestirme vazifesini gorecek yumurta, sut ve benzeri malzemeler kullanilmiyor. Tarif Martha Stewart'in Hord D'oeuvres Handbook kitabindan alindi. Asagidaki malzemeden yaklasik 20 kraker cikiyor.
  • 57 g (3/4 bardak) pikan veya ceviz
  • 3/4 bardak un
  • 57 g kucuk parcalara kesilmis soguk tereyagi
  • 85 g ufalanmis mavi peynir
Firininizi 190 Cye isitin. Pikan ya da cevizi bir firin tepsisine alin, koku salincaya kadar (yaklasik 5 dakika) firinlayin. Soguttuktan sonra mutfak robotunda iyice ogutun. Bir kaseye alip, bekletin.

Un ve cekilmis cevizi, mutfak robotunuza alin ve robotu acip kapayarak, karismalarini saglayin. Kucuk parcalara kesilmis tereyagini ekleyin ve karisim, ufak taneli parcalar haline gelinceye kadar robotu calistirin. En son olarak peyniri de katin ve hamur olusuncaya kadar robotu calistirin.

Hamuru temiz bir calisma yuzeyine alin. Elinizle toparlayarak, 5 cm capinda bir kutuk sekli verin. Strecle sarip, enaz 24 saat buzdolabinda dinlendirin.

Firininizi 163 C ye isitin. Iyice sogumus olan hamuru keskin bir bicakla 0,6 mm kalinliginda dilimlere kesin. (Dilimler daha ince olursa, belki krakerler daha kitir kitir olabilirler; bir daha yaparsam, oyle deneyecegim.) Kutugun yuvarlakligini korumasi icin, dilimledikce kutugu dondurun. Dilimleri, silpatla kaplanmis firin tepsisine alip, hemen firina verin. 25 ila 35 dakika, ya da krakerler alin sarimsi renk alip, ortalarina dokunuldugunda, ele sert gelene kadar pisirin. Bu arada kenarlarinin fazla kizarmamasina dikkat edin.

Krakerleri bir gun onceden yapip, hava almayan bir kutuda ertesi gune kadar saklayabilirsiniz.

14 Comments:

Blogger PASTASEHRİ said...

Zinnur ellerine sağlık değişik tarifler hep senin bloğundan çıkıyor. bir tarif ararken ilk baktığım sen ve burçin oluyorsunuz. teşekkürler paylaşımınız için
sevgilerimle
Funda

1/03/2009 11:22:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mmmmmm, kurabiyeler harika, enfes gözüküyor, ellerinize sağlık,
neşeli haftalar....

1/05/2009 04:58:00 AM  
Blogger hanimelipasta.com said...

kurabiyeler enfes, ben de bunların kakaolu fıstıklı çeşidini çok yapıyorum, onlarında yapılışı, tarzı aynı.
Bir şey sormak istiyorum tereyağı yerine margarin kullansak aynı lezzeti yakalayabilirmiyiz, tereyağıyla biraz ağır olmuyormu.
Şimdiden teşekkürler.
Bloğuma ben de beklerim
Sevgiler
Hülya

1/07/2009 01:32:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Her ne kadar migrenimi tetiklese de,mavi peynire bayilirim.Tuzlu kurabiyelerimin cesitleri tatilar kadar cok olmadigi icin zevkle koyuyorum bu tarifi arsivime.

SUMEYYE

1/08/2009 01:21:00 PM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnur,
Peynirle cevizi bir arada yemeyi zaten çok severim. Bu da tam benlik bir tarif. Ellerine sağlık.

Son iletimde senin faydalanacağına ainandığım bir bilgi var. Sanırım sen de çok mutlu olacaksın. Görüşlerini merak ediyorum.

Sevgilerimle,

1/08/2009 04:25:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnurcum,

Uzun zamandır giremiyordum. Gene harika şeyler yapmışsın. Ben gene senden fikir almak için yazıyorum. Haftasonu yiğenimin doğumgünü var ve fıstıklı bir pasta yapmak istiyorum. Bana önerebileceğin 26 cm. lik fıstıklı bir pandispanya ve krema tarifin var mı?

1/12/2009 12:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Funda, cok naziksin, tesekkur ederim.

1/13/2009 11:07:00 AM  
Blogger zinnur said...

Eldivenlerim, yorumun icin tesekkurler. Ben de sana guzel bir hafta diliyorum.

1/13/2009 11:08:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hulya, ben margarin kullanmiyorum, bu konuda tecrubem sifir denilebilir. Onun icin bu soruna cevap veremeyecegim. Belki baska blogcu arkadaslar yardimci olabilirler.
Sevgiler,

1/13/2009 11:09:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sumeyye, boyle bir ozelligi de var demek kuflu peynirin. Ben kendi basina yemeyi sevmiyorum da, boyle krakerde, salata sosunda, yani yardimci oyuncu rollerinde seviyorum bu tur peynirleri.
Sevgiler,

1/13/2009 11:11:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isil'cigim, ben de o ikisini birlikte severim. Hatta salata sosunda vs de birlikte kullaniyorum. Denemediysen tavsiye ederim, guzel oluyor.

Cok degisik bir kestane soyma teknigi paylastigin icin burdan sana bir kere daha tesekkur ediyorum.
Sevgiler,

1/13/2009 11:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Eda ve Aynur, davetiniz icin tesekkurler. Katilmak isterim etkinliginize. Size simdiden kolay gelsin.
Sevgiler,

1/13/2009 11:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, yegeninin dogumgunu kutlu olsun. Hazirda denemis oldugum fistikli pandispanya yok, ama Pastaci Burcu'nun sitesinde gormustum, onu deneyebilirsin. Fistikli kremaya gelince, buttercream e fistik ezmesi katarak, guzel bir fistikli krema elde edebilirsin, ama galiba sen buttercream sevmiyordun, degil mi? Ayni sekilde maskarpon, krem peynirli ya da pastaci kremasi turu dolgulari da (cok kati olmayacak) fistik ezmesi ilavesiyle fistikli dolguya cevirebilirsin. Ya da fistiklari karamelize ederek (fistik krokan) veya cikolataya bulayarak, kremanin arasina katabilirsin. Yalniz kremanin icinde uzun sure beklerse, krokanin citirligi kalmayabilir. Aklima gelen bir fikir de su. Fistik ezmesi yogun yapilip, merdane ile pastanin capinda acilip, katlar arasina konabilir. RLB'nin bir dugun pastasinda gormustum, pandispanya katlari arasinda yesil yesil goze cok hos geliyordu. Bu fistikli kata ek olarak krema da kullanilmisti tabii.
Kolay gelsin.

1/13/2009 11:25:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:05:00 AM  

Post a Comment

<< Home