Monday, June 05, 2006

Degisik Bir Cikolatali Pasta

Denemek Isteyenlere Not: Bu pastanin cikolatali kek kismi oldukca ince oluyor. Kesmekte zorluk olmamasi icin miktarlari arttirmak isteyebilirsiniz. Yorumlarin sonunda Turkmen'in detayli yorumunu yapmadan once okumanizi tavsiye ederim, nerelerde problem cikabilecegi konusunda cok yardimci olacak.

 Bu cikolatali pasta en eski tatli/pasta kitaplarimdan birinin (Lesley Mackley ve Carole Handslip'in A Gourmet's Guide to Chocolate) sayfalari arasindan yillardir goz kirpip dururdu bana, ama bir turlu sira gelip de yapamamistim. Nihayet gecen ay yapinca adeta sirtimdan bir yuk kalkti. Degisik bir pasta yapmis olmanin heyecaniyla Dilek'e birkac resmini yollamistim ki, Dilek "Bak ben neler yapiyorum bu aralar" deyip bana ayni pastanin belki uc farkli cesitlemesinin resimlerini yollamaz mi! Ne kadar sasirdim tahmin edersiniz. Blogcu arkadaslarimizla aramizda bir cesit telepati olduguna inanasi geliyor insanin! Bu arada Dilek'in pastalari ayni teknikle yapilmakla beraber meyvaliydi. Belki bu pastayi denemek isteyenlere secenek olmasi icin o da bugunlerde pastalarinin tarifini ve resimlerini paylasir bizimle.

Ufak bir not... Ben rulo icin asagidaki tarif yerine her zaman kullandigim pandispanyanin biraz kucugunu yaptim. Ama sonradan benim pandispanyamin bu pasta icin biraz yumusak olduguna karar verdim. Bu nedenle sizinle kitaptaki (kendi denemedigim) pandispanya tarifini paylasiyorum.

Cikolatali Ganaj Icin:
  • 1 1/4 bardak cig krema
  • 283 g kucuk parcalara kesilmis cikolata
Cikolatali Kek Icin:
  • 4 yumurta
  • 1/2 bardak seker
  • 113 g kucuk parcalara kesilmis ve eritilmis cikolata
  • 1/4 bardak un
Rulo Icin:
  • 2 yumurta arti 1 yumurta sarisi
  • 1/3 bardak seker
  • 1/2 bardak elenmis un
  • 1/2 tatli kasigi vanilya
Susleme Icin:
  • Cikolata Bukleleri
  • 1 yemek kasigi pudra sekeri
Firini 175C ye isitin. 20 cm lik bir kelepceli kalibi ve 38 cmX25 cm lik firin tepsisini yaglayip unlayin ve pisirme kagidi ile kaplayin.

Ganaji hazirlamak icin cog kremayi kaynama noktasina getirin. Altini kapatip cikolatayi ekleyin; cikolata tamamen eriyip puruzsuz hale gelinceye kadar devamli karistirin. Sogumaya birakin.

Cikolatali keki hazirlamak icin, 1 yumurta ve 3 yumurta sarisini 1/2 bardak sekerle koyulasana kadar cirpin. Cikolatayi katin ve karistirin. Unu eleyip cikolatali karisima ekleyin. Ote yandan 3 yumurta akini yumusak tepecikler olusuncaya kadar cirpin. Once 1 yemek kasigi yumurta aki kopugu ile cikolatali karisimi inceltin, sonra kalan yumurta aki kopugunu de ekleyin. Hazirladiginiz 20 cm lik kelepceli kaliba bosaltip, uzerini duzleyin ve 20-25 dakika kadar ya da ortasi islakligini kaybedene kadar pisirin. Sogutun.

Firin isisini 200C ye cikartin. Ruloyu hazirlamak icin, yumurtalari, yumurta sarisi, seker ve vanilyayi karisim iyice koyulasip rengi acilincaya kadar cirpin. Unu ekleyip karistirin. Hazirladiginiz firin tepsisine dokup, kabarip kenarlari pisirme kagidindan cekilmege baslayincaya kadar pisirin. (Yuksek isi nedeniyle kisa bir surede olacak bu, sakin firinda unutmayin.) Bir dakika kadar tepside beklettikten sonra uzerine pudra sekeri elenmis pisirme kagidina ters cevirin. Kagitla beraber sarip sogutun.

Sogumus ganaji mikserle cirpin. Cikolatali keki ortadan iki esit parcaya kesin. Ruloyu acin, pisirme kagidini siyirin ve ustune cikolatali ganajinizi surun. 2,5-3 cm lik seritler kesin. Seritleri birbirine ekleyerek ayni eksen etrafinda sarin.

Cikolatali kek katlarindan birini cikolatali ganaj ile sivayin. Uzerine ruloyu yerlestirin. Rulonun boyutu kekinkinden fazla gelirse, fazlaligi keserek gerekli duzeltmeyi yapin. Rulonun uzerine biraz daha ganaj surup, kalan cikolatali kek katini uzerine yerlestirin. Kalan ganaji kekin uzerine surun. Pastanin uzerini bukleler ve elenmis cikolata ile susleyin. Birkac saat buzdolabinda dinlendirdikten sonra servis yapin.


51 Comments:

Blogger munevver said...

Zinnur.şahane bir sey bu.Ellerine sağlık.Yalnız çikolatalı kekin kalınlığı kaç cm.oluyor?
Yakında sana bir sürprizim var.

6/06/2006 08:15:00 AM  
Blogger munevver said...

Resmi büyütüp,göremedim de.

6/06/2006 08:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Munevver, neden o resim buyumuyor ben de anlamadim. Bugun blogger biraz zorluk veriyor bana.

Benim yaptigim pastada cikolatali kek biraz ince oldu. Sebep 20 cm degil 23 cm lik kalip kullanmam. Sonra ruloya uydurmak icin boyutlari, keki cepecevre kesip kucultmem gerekti. Yakin plan icin simdilik su resme bakabilirsin, iletideki en son resimde de kalinlik biraz gorunuyor. Orijinalin resmini de cektim kitaptan karsilastirabilmen icin. Gordugum kadariyla rulonun kremasini da az tutmusum. Simdi dikkatimi cekti.

Surprizini dort gozle bekliyorum :)

6/06/2006 08:43:00 AM  
Blogger tugce:-) said...

merhaba,
yine cok ilham verici bir tarif, gerci biraz ugrastırıcı görünüyor ama ben bayılıyorum boyle degisik tariflere. çeşitlendirmek icin fikirler veren tarifleri daha çok seviyorum. bu da öyle, kısa zamanda deneyeceğim. teşekkürelr ve ellerine sağlık

6/06/2006 10:47:00 AM  
Blogger hanimiş said...

Zinnur bak yine pişti olduk. 8 Haziran'da kuzenimin doğumgünü için rokoko pasta yapacaktım. Şekil itibariyle de aldığım ilhamın resmine bak :) Rulo keklerim hazır, geriye dondurmasını hazırlamak kalmıştı. Neyse ki şeklini becerebilecek miyim diye endişelenmeme gerek kalmadı, bakın burda denemişi var... Ellerine sağlık, ve tabii afiyet olsun.

6/06/2006 10:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Elma Suyu, cok tesekkur ederim.

6/06/2006 12:22:00 PM  
Blogger zinnur said...

Tugce'cigim, dedigin gibi azicik el aliyor. Bir kere pasta icin 2 kek birden yapilmasi gerekiyor. Cikolatasi da biraz fazla. Ama bir yandan da (yine soyledigin gibi) ilham verici bir tarif. Yukarda Isil'in yorumundaki gibi sadece rulo kek kullanilarak ve seritler daha kalin kesilerek de yapilabilir. Bir cesit kutuk pasta gorumunde... Begendigine cok sevindim.

6/06/2006 12:27:00 PM  
Blogger zinnur said...

Isil, bu ikiiii! Bakalim ucleyebilecek miyiz? :) Yapacagin pasta cok guzelmis gercekten! Dort gozle bekliyorum iletini. Kuzeninin pastasi senin becerikli ellerinden cikacagi icin cok sansli bence.

6/06/2006 12:33:00 PM  
Blogger Zeynep Seda said...

Zinnurcuuuum,

Ellerine saglik cok lezzetli gorunuyor! Orjinal resme baktim senin yaptigin kesinlikle daha guzel gorunuyor canim. Meyvalisini yapmak iyi fikir yaza daha uygun olabilir.

Opuyorum cok!

6/06/2006 02:18:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Hanim,

Sitenizi Annemin Sable Biskuvisinden kesfettim. Pastaniz cok sahane olmus. Diger tariflerinize de baktim hepsi birbirinden guzel, ellerinize saglik. Ingilizce sitenizi de gordum masallah ana diliniz gibi yazmissiniz yurtdisinda mi yasiyrosunuz acaba? Artik bu kadar guzel tariften sonra bir kitap cikarirsiniz heralde, bence kesin cok satar!

Hoscakalin.

6/06/2006 02:27:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zeynep, cok tesekkur ederim. Yaz gunlerine cok uygun dondurmali bir cesidini bu yakinlarda Hanimis'de gorecegiz sanirim :)

6/06/2006 04:10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ayse Hanim, sagolun varolun. Tahmin ettiginiz gibi New York'da yasiyorum. Ingilizceme gelince, herhalde konustugumdan biraz daha iyi yaziyorum. Ne de olsa yazarken, hatalari duzeltmek, uzerinden gecmek, lugata bakip kelime bulmak kolay. Ustelik Turk aksani da duyulmuyor insanin :)

Kitap yazmak hos bir hayal benim icin. Guzel sozleriniz icin tesekkur ederim.

6/06/2006 04:15:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba gerçekten farklı şeyler denemek isteyen benim gibi mutfak canavarları için harika bir tarif daha....fakat içindeki bolca çikolata maliyeti artıracağından ben kendi krema ve pandispanya tarifimi uygulamayı düşünüyorumumarım başarılı olurum.

6/06/2006 11:54:00 PM  
Blogger Doruk said...

Zinnur'cuğum biliyor musun, seninki orjinalinden çok daha muntazam olmuş. Muhteşem bir pasta bu, pasta defterimde yerini aldı bile. Ellerine sağlık.

6/07/2006 12:11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bu pasta benim kitabimda da var ve ben hep yapmaktan üsenmisimdir.Simdi resimleri görünce birden yapasim geldi.Ellerine saglik güzel yapmissin.SEVGILER

6/07/2006 01:14:00 AM  
Blogger evcilkedi said...

Çok profesyonelce Zinnur, ellerine sağlık. Hazırladığın tatlı ve pastalara gösterdiğin özene gıpta ediyorum. Özel günler için mükemmel bir tarif! Sevgiler

6/07/2006 05:27:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ayla, bu tatlidaki cikolata miktari bana da fazla geldi. Dedigin gibi farkli kremalarla da basariyla uygulanabilir bu teknik. Hem de yaz gunlerinde daha hafif olabilir. Ben cok sevdigim ikililerden kestane ve yesil cayla denemek istiyorum mesela.

6/07/2006 07:44:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Burcu'm, keske dogum gununde bir pasta da ben ikram edebilseydim sana. Dun ismarlama bir dogum gunu pastasi yaptim. "Happy Birthday" yazisini yazarken hep aklimda sen vardin. Nice mutlu yillara ve yaslara!

6/07/2006 07:48:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Serap, galiba bu teknik Avrupa'da daha yaygin. Pastacilikta Avrupa Amerika'dan cok daha ilerde olduguna gore buna sasmamak lazim. Dilek de cok guzel meyvali uygulamalarini yapmisti gecenlerde. Eger kitabindaki tarifi Bir Tatli Serap'ta bizimle paylasirsan bizler icin de farkli secenekler olur.

6/07/2006 08:00:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Serap, galiba bu teknik Avrupa'da daha yaygin. Pastacilikta Avrupa Amerika'dan cok daha ilerde olduguna gore buna sasmamak lazim. Dilek de cok guzel meyvali uygulamalarini yapmisti gecenlerde. Eger kitabindaki tarifi Bir Tatli Serap'ta bizimle paylasirsan bizler icin de farkli secenekler olur.

6/07/2006 08:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Melek, ustteki yorumlarda Isil, bu teknigin dondurmali bir uygulamasina baglanti vermis. Orda ustte kek yok, sadece krema ile kapatilmis pastanin ustu. Sanirim problem olmayacaktir. Yalniz o durumda seritleri daha kalin kesmek lazim. Zira pastanin yuksekligi, serit kalinligi kadar oluyor. Birden fazla rulo gerekebilir normal boyutlarda bir pasta icin.

6/07/2006 08:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Evcil Kedi, sagol varol. Senin guzel blogun da benim icin ilham kaynagi.

6/07/2006 08:16:00 AM  
Blogger Nezaket said...

Zinnur, bence orjinalinden daha guzel bir pasta olmus. Ellerine saglik...

6/07/2006 08:27:00 AM  
Blogger Hatice said...

merhaba Zinnur, pasta nefis görünüyor gercekten, ellerine saglik...
bu pastadan ben de kestane-ye icin kestaneli olarak yapmistim ama sonra yayinlayamadim. bu sekil pastayi dr oetkerin tarif kitapciginda gormus ve denemeye karar vermistim, tarifte hazir pandispanya un kullanilarak yapiliyordu, ben de oyle yaptim, ama keki cok kabardi ve istedigim goruntuyu elde edemedim,kek kisimlari kalin oldu.daha sonra kalan pastayi bozup, kekleri incelttim , farklı bir kremayla yeniden hazirladim.
tekrar denemeyi dusundugum bir pasta sekliydi, senin deneyimlerinden de
faydalanarak en kisa zamanda yapmali:)
sevgiler...

6/08/2006 01:56:00 AM  
Blogger Doruk said...

Zinnur'cuğum çok teşekkür ederim. Yemiş kadar oldum pastamı. Ellerine sağlık:)

6/08/2006 04:47:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Nezaket, dun blogger'in bir derdi vardi herhalde, yorumuna cevap vermem mumkun olmadi. Neyse, bugun iyilesmis gibi duruyor :)

Pastamin orijinalinden daha iyi oldugunu dusunmen sevindirdi beni. Tesekkurler.

6/09/2006 03:02:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hatice'cigim, kusura bakma, blogger yuzunden sana da gec cevap verebiliyorum.

Resimlerini ekledigin icin cok tesekkur ederim. Yorumlara bakan arkadaslar faydalanacaktir. Bence yaptiklarinin ikisi de guzel olmus, ozellikle ikincisi cok hos duruyor. Senin basina gelenin benzeri piramit pastayi yaptigimda benim de basima gelmisti. Benim pandispanyam farkli yerlerde farkli kabarmisti. Ayni kalinlikta olmadigi icin dik olarak kondugunda istedigim gibi durmadi. Bu cesit tatlilarda duzgun sekilde kabarmis pandispanyanin gerekli oldugu konusuna da deginmis olduk boylece.
Sevgiler,

6/09/2006 03:10:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Merhaba,
Cok uzun zamandir sitenin sIkI bir takipcisiyim.Tariflerini hic tereddut etmeden deniyorum.Az one bu pastanin Fenerbahceli versiyonunu bitirdim.Yarin esimin dogumgunu,umarim sekli gibi tadi da guzel olmustur.Ben sadece sekil olarak senin tarifine sadik kaldim cunku yogun cikolatali pastalari benden baska kimse sevmiyor bizim grupta...Tarif icin cok tesekkurler,artik uzuuun bir zaman degisik versiyonlarini denerim:)
Sana bir de sorum olacak.Ben Boston'da yasiyorum (komsu sayiliriz:) Amerika'da seker hamuru yapmak icin gerekli olan sivi glikozu nerden bulabilirim? SUMEYYE

6/16/2006 09:56:00 PM  
Blogger sefika said...

sevgili Zinnur. Pastaya bayıldım tek kelime ile muhteşem olmuş. En kısa sürede hatta yarın denemeye karar verdim. Ne zamandır değişik bir pasta yapmak istiyordum. Tam bana hitap eden bir pasta buldum böylece. Senin yaptığın pastanın resmi orijinalinkinden dah güzel duruyor. Söylemek istedim. Ellertine sağlık. Sevgiler

6/20/2006 10:21:00 AM  
Blogger akçahan said...

Şahane bir pasta. Ellerinize sağlık. Sevgiyle kalın.

6/23/2006 02:03:00 AM  
Blogger saziye said...

Zinnur'cum, çok güzel bir pasta bu! Bende denedim, hem de 2 kez yaptım, yarın yine yapacağım inşallah. Tarif için çok teşekkürler...

6/23/2006 10:10:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dün bu pastayı denedim çikolata sosu inanılmaz güzel oluyor fakat rulo için verilen ölçüler kesinlikle 20 cm kalıp için çok az geliyor çok ince bir pulo oldu ve kalıba göre çok küçük geldi ve ben pandispanyaları küçültmek zorunda kaldım sanırım bir dahaki sefere sizin sürekli denediğiniz rulodan yapıcam...onun hamuru daha kalın görünüyor...tatlının dadına henüz bakıp kesmedim umarım görüntüsü güzel ve tadı en azından güzel olmuştur...

6/30/2006 10:30:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba zinnur hanim,
cikolatali ganajin yapimini ayrintilariyla yazabilir misiniz?
tesekkurler

9/16/2006 10:14:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ipek, bu tarifte yazdigimdan fazla bir ayrintisi yok inan. Cikolata kucuk parcalara kesiliyor. Krema hafif ateste isitiliyor, cikolata eklenip devamli karistirilarak puruzsuzce erimesi saglaniyor. Atesten aliniyor. Soguduktan sonra cirpiliyor. Ganaj cikolata ve krema ikilisinden yapilan kremalarin genel adi. Bu iki malzemenin miktarlarina, sonradan cirpilip cirpilmamasina bagli olarak degisik sonuclar alinabiliyor. Ilikken glazur gibi dokerek kullanilabilecegi gibi, bu tarifte oldugu gibi sogutulup cirpildiktan sonra daha yogun bir ara kremasi olarak da kullanilabilir.

9/21/2006 10:02:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

tesekkurler zinnur hanim, bu kadari bile benim icin aydinlatici:)

9/24/2006 08:58:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

sanirim yanlis girdim.

9/24/2006 08:59:00 PM  
Blogger irem said...

çikolatalı kekini çikolatasız bir şekilde yaptım çok güzel kabardı ama fırını kapatınca söndü incecik oldu nerdeyse.. çikolata koymadıgım için herhalde.

10/11/2006 02:01:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Irem, bu keki sadece bu pasta icin yapmistim. Hatirladigim kadariyla cikolatalisi da yogun ve ince bir kek olmustu, aslinda kekten ziyade tort (ya da brownie) havasindaydi. Icinde kabartma tozu olmamasindan kaynaklanan bir durum bu. Cikolata de eklenmeyince daha ince olmasi normal. Piserken kabarmasi yumurtalardan olsa gerek. Yumurta iceren tortlar ve peykekler de firindayken oyle kabarip, sogurken sonerler ya, herhalde oyle bir durumdu gozledigin. Goruntu bir yana, umarim yenecek lezzette bir sonuc almissindir.

10/13/2006 03:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

slm zinnur

Ben pastayi bugün denedim ,bayram icin yapayim dedim..ama beceremedim galiba :( ilk aksilik kakaolu kekinde oldu. ilk önce kabardi ama firindan cikinca sönüverdi ve keserkende baya zorlandim .cok ince oldugu icin.. Pandispanyasina gelince , benimkisi kalin oldu ve ben onu 4 parca serit halinde kestim tabi ki oda etrafina yetmedi.minik bir pasta oldu.. ama ben cok ugrastim ve seninki gibi olmasini bekliyiordum ama beceremedim iste..Bu pandispanya yi normal tepsisindemi yaptin merak ettim.ben normal firin tepsisinde yaptim.kakaolu kekide 26lik kelepceli kalipta yaptim.sonradan farkettimki sen 2olikte yapmisssin.acaba hatayi ordami yaptimm..senin pastan 20 lik kelebceli kalip büyüklügündemi oldu?? resimden cünki baya büyüük görünüyorda...beni bilgilendirisen cok sevinirimm..Ayrica bayraminizida kutluyorum..
sevgilerimle

Esin
Frankfurt

10/22/2006 03:19:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Esin, istedigin sonucu alamadigin icin gercekten uzuldum. BEn 23 cmlik kalipta yapmistim cikolatali keki ve benimki de inceydi. Araya konan cikolatali krema nedeniyle resimlerde oldugundan daha yuksek gorunuyor olabilir, fakat su resimde ince oldugu gorunuyor. Acik renkli pandispanyayi ise 23cmx33cm lik firin tepsisinde yaptim. Tarifte verdigimi degil her zaman kullandigim pandispanyanin yarisini yaptim. Bu miktar 23 cm lik cikolatali kek icin az geldi ve caresiz keki kenarlardan kuculttum. Herhalde sonucta elde ettigim pasta 20 cm capli olmustur.

Senin de tahmin ettigin gibi 26 cm lik kalipta yapman dolayisiyla cok ince olmustur kekin. Bu boy kalip icin malzemeyi 1/2 olcu daha arttirip yapmak daha iyi olurdu sanirim. Bayram tatlisinin insanin istedigi gibi olmamamasi gercekten can s1k1c1 bir durum ama, bu tecrubeden ogrendiklerinle (daha kucuk kelepceli kalip ve daha buyuk firin tepsisi) bir daha denersen eminim cok daha iyi bir sonuc alacaksin.

Ben de senin ve ailenin bayramini kutluyorum.

Sevgiler,

10/24/2006 06:08:00 PM  
Blogger ss said...

bencede sıradısı ellerinize saglık paylasımınız için tesekkürler.

11/07/2007 07:03:00 AM  
Blogger zinnur said...

Selda, ben de yorumun icin tesekkur ederim.
Sevgiler,

11/21/2007 05:35:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur hanım merhaba,
Öncelikle sitenizi sık kullanılanlarıma ekleyeli çok oldu. Yaptıklarınızı beğenerek izliyorum. Kendimde evde uygulamaya farklı şeyler yapmaya çalışıyorum. Değişik bir Çikolatalı kek tarfinizi de çok beğenmiştim. bu haftasonu bir doğumgünü kutlaması için yaptım. Önce iyi tarafını paylaşayım tadı çok güzel oldu. Yoğun çikolatalı sevenler için harika. amaaa gel gelelim pandispanya konusunda tam bir fiyasko yaşadım. Sizin herzamanki tarifinizi değil kitaptan aldığınız tarifi yaptım notunuz üzerine. ama olmadı. yani incecik bişey çıktı. normal pastanın yarısı çaplı ince ince çizgileri olan bir rulom oldu ki ağlamak üzereydim. ben mi bi hata yaptım bilmiyorum... mecburen bir pandispanya daha yaptım aynı tarifle. ruloyu tamamlayabilmek için... bunu uzun uzun anlatıyorum çünkü çok üzüldüm. genelde denemediğiniz tarifleri vermediğinizi biliyorum. keşke bunda da notunuzu yazmasaydınız :) neyse bu da benim böyle bir anım oldu. tadı güzel oldu en azından...
Sevgiler. tariflerinizi dikkatle takip edicem ama notlara nasıl yaklaşayım bilmiyorum :)
Tulin TOPCU-Istanbul.

1/05/2009 08:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tulin, bu pastada kendi pandispayami kullandigimda, yumusak oldugu icin cok kiriklandigini gordugumden kitaptaki tarifi vermistim. Ama denenilmeyen tarifleri yazmamak, sizin de dediginiz gibi, en iyisi. Kitaptaki tarifi yazarken hata yapip yapmadigimi kontrol edecegim. Bazen agirlik birimlerini vs cevirirken hata olabiliyor. Uyariniz uzerine artik tarifini yazdigim bu pandispanyayi denemek sart oldu. Sonucuna gore, bu tarifi degistirebilirim. Haberdar ettiginiz icin tesekkurler.

Pastanizin arzu ettiginiz gibi olmamasina uzuldum. Umarim Bizim Pastane'den baska denemeleriniz olursa sonuctan memnun kalirsiniz.

Sevgiler,

1/05/2009 10:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur hanımcım,
cevabınız için ben teşekkür ederim. denemenizi ben de merak ettim :) acaba ben bi yerde hata mı yaptım merak ediyorum. takip etmeye devam edicem yakinen sizi :)
teşekkürler, sevgiler.

tülin.

1/06/2009 12:43:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba zinnur hanim ben irandan ayla
pasta uzrine kiviriklari evde nasil duzeltebilirim?
bardak lar kac ml?tesekkurler harika bir tarifler ama hepsp

11/11/2009 10:40:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur hanim yine merhabalar ben hepsi yazacaktim yanlis harf gecmisim.
oda heyecandan olabilir cok farkli ve yeni tarifler.
tekrar tesekkurler

11/11/2009 10:47:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur hanim yine merhabalar ben hepsi yazacaktim yanlis harf gecmisim.
oda heyecandan olabilir cok farkli ve yeni tarifler.
tekrar tesekkurler

11/11/2009 10:47:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ayla, bardaklar 240 ml. Cikolatayi kivirmak icin blok cikolatanin biraz yumusamasini saglayip, keskin bir bicakla centebilirsin. Biraz deneme yanilma sonucunda guzel cikolata bukleleri elde edebilvgiler.
Sevgiler.

11/12/2009 02:49:00 AM  
Anonymous Turkmen said...

Zinnur'cum selam,

Bu pastayi bir kac gun once bir yere goturmek icin yaptim. Yapmayi dusunen arkadaslara faydasi olur dusuncesiyle tecrubemi paylasmak isterim. Birincisi, ben kakaolu keki, 20cmlik kalipta yaptim, buna ragmen iki parmak yuksekliginde bir kek oluyor. Daha cok tort yapisinda oldugu icin daha cok kabarmasini beklememek lazim kanaatimce. Ikincisi pandispanya icin senin her zamanki pandispanya tarifini 1/3 azaltarak yaptim. Yanlisliga sebep olmak istemem ama ben boyle 1/3 azalttigimda yumurta sarisi ile ugrasmayip, diger malzemeyi azaltip direkt 3 yumurta kullaniyorum. (Kalacak aklarin beni yeni bir makaron macerasina suruklemelerine engel olmak adina!)Ancak pastayi biraz daha yuksek istedigimden seritleri 4cm kalinliginda kestim. Tahmin ediyorum bu yuzden yetmedi, ikinci bir pandispanya yaptim. Bu noktada, yapacak arkadaslara gozlerinin korkmamasini, rulo pandispanyasini yapip pisirmenin 15dklik bir is oldugunu temin ederim. Ikinciden sadece neredeyse iki serit filan kullandim bu arada. Her iki keki de bir gece onceden yaptim. Ertesi gun ganaji yapip pastanin insaasi kaldi. Bu da rulo teknigi konusunda guzel bir tecrube oldu. Senin rulo icin israrla pandispanyanin sogumasini bekle demene sebebini de sonunda anlamis oldum :) Simdiye kadar yaptigim en guzel rulolar bunlar oldu herhalde. Ganaja gelince...Yapimi kolay,kullanimi nazsiz bir ganaj bu. Cok sevdim acikcasi. Bir ara buzdolabina kaldirmak zorunda kaldim, ama oda sicakliginda biraz bekleyince kolaycacik kivam buldu. Kafadan, pratik bir seyler yaparken korkusuzca kullanilacak cinsten bir ganaj olcusu olarak notumu aldim ve verdim. Bu pastada beni en cok korkutan kisim, cikolatali keki ikiye kesmekti. Hatta ust kismi hafif parcalandi. Ustasindan :) ogrendigim sekliyle hic istifimi bozmadan bunu pastanin tabanina yerlestirdim, daha duzgun olan alt parcayi ise uste kapattim. Sonuc itibariyle goze hos gelen, tadi yerinde bir pasta cikti ortaya. Ellerine saglik, Zinnur'cum, bize yine yeni bir seyle tanistirdin, sagolasin.

3/08/2012 12:31:00 PM  
Blogger zinnur said...

Turkmen'cigim, detayli yorumun cok makbule gecti. O kadar can alici noktalara parmak basmissin ki, bu yorumun da tarifte yer almasi gerekiyor; galiba bir not koyacagim denemek isteyenler icin. Ayrica ekstra is cikaran bir tarif icin bile bana tesekkur ettin ya... Ama sasirdim desem yalan olur, senin her zamanki inceligin ve nezaketin bu. Bu blog sayesinde tanistigim icin mutluluk duydugum insanlardan birisin.

Cok tesekkur ederim.

3/09/2012 05:21:00 AM  

Post a Comment

<< Home