Saturday, February 18, 2006

Badem Aromali Seftali Tarti

Bugun Amerika'da resmi tatil gunuydu. Uc gunluk hafta sonu tatilinden faydalanan kardesim ve esi Kaliforniya'dan bizi ziyarete geldiler. Biz de onlarin gelisi serefine pehrizimizi bozup bu tatliyi yaptik. Esas tarifte tart hamuru icin bir on pisirme tavsiye ediliyordu ama ben yapmadim. Firinda gereginden fazla biraktigimdan cheesecake kismi biraz kuruduysa da meyva agirlikli oldugu icin tadi hafif ve guzel bir tatli oldu.
  • Tart hamuru
  • 225 g oda sicakliginda krem peynir
  • 1/3 bardak seker
  • 1/4 tatli kasigi badem aromasi
  • 2 yemek kasigi amaretto veya portakal suyu
  • 2 yumurta
  • 450g suyu suzulup cozulmus donmus seftali dilimleri (Ben suyu suzulmus konserve seftali kullandim.)
  • 2 yemek kasigi seftali marmeladi
Firini 190C ye isitin. Tart hamurunuzu acip 23 cm lik tart kalibina yerlestirin. Ayri bir kapta yumusamis olan peynirinizi ve sekeri cirpin. Amaretto veya portakal suyunu, badem aromasini ve yumurtalari ekleyip, karisim puruzsuz olana kadar cirpmaya devam edin. Hamurla kapli tart kalibiniza dokun. Tart hamuru pisip cheesecake kismi kenarlari tutana kadar pisirin. (Ortasi yumusak kalabilir.) Firindan alip tamamen soguyuncaya kadar buzdolabinda dinlendirin.

Servise yakin suzup kuruladiginiz seftalileri ince dilimler halinde kesin ve tartinizin uzerine goze hos gelecek sekilde dizin. Ufak bir sahanda isittiginiz marmeladi kasik ya da firca yardimiyla seftali dilimlerinin uzerine surun. Arzu ederseniz, tartinizi nane yapraklariyla susleyerek servis yapin.


7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Zinnur,tart tabanını ön pişirme
yaptın mı? Yoksa hem taban,hem de
cheesecake için 18-22 dk.yeterli
oluyor mu? Eline ve yüreğine sağlık.

2/20/2006 11:25:00 PM  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Zinnur nefis görünüyor ellerine sağlık

2/20/2006 11:29:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Munevver, cok iyi oldugu bunu sordugun. Aslinda esas tarifte biraz daha yuksek firin isisinda 10 dakikalik on pisirme ve sonra 190C de 18-22 dakika pisirme vardi. Fakat ben daha onceki tecrubelerime guvenerek on pisirmeyi yapmadim. Tart piserken dalmisim, benim tart bu nedenle epey uzun firinda kaldi ve biraz fazla pisti. Ben firinda tatlim oldugunu hatirlayana kadar tart pismis, hatta cheesecake kisminin ustu de fazlasiyla kizarmisti. Pisirme surem ne kadardi maalesef dikkat etmedim, ama herhalde 1/2 saat civariydi. Simdi yaniltmasin diye 18-22 dakikayi iletiden kaldiracagim. En iyisi 20 dakikadan sonra kontrol ederek tart hamurunun ve cheesecake kisminin durumuna gore bir karar vermek.

2/20/2006 11:39:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Cok tesekkur ederim Burcu'cugum.

2/20/2006 11:39:00 PM  
Blogger cay saati said...

cok güzel görünüyor ,ellerinize saglik,benim sormak istedigim ,tart kaliptan bozulmadan nasil cikarilir,sizinki kusursuz görünüyor,ben bir türlü cikarma islemini basaramiyorum.
sevgiler
hülya

2/28/2006 03:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hulya, orda benim bir maharetim sozum konusu degil kesinlikle. Alti cikarilan tart kaliplarindan kullaniyorum. Hem kenarlari guzel oluyor, hem de cok kolay cikariliyor. Bulundugunuz yerde varsa tavsiye ederim.

2/28/2006 02:57:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 08:53:00 AM  

Post a Comment

<< Home